Nos az 1.4 D4D fed compos tapasztalatai 16.000 km után, az elmúlt félévre visszatekintve a következőek:
nyár vége, ősz: 5,7-5,8 l
tél: hamar felment 6 literre, aztán január körül 6,2
február - olajcsere (Mobil 1 ESP 5W30) - 6
március - enyhébb idők 5,8 aztán most már 5,7!
Hozzá kell tennem, hogy a városi használat dominál, munkahely kb. 8 km. Ritkán autópálya használat és rövid interurban közlekedés.
Tankolni ÖMV normál dízelét szoktam, egy két autópálya előtt télen a drágább fajtát is tankoltam néha.
Most nulláztam a számlálót is legutóbbi tankolásnál, olvasva, hogy mennyire jelentős eltérések adódnak a mért és fedcompos értékek között.
Létezik, hogy téli hidegmotoros városi menetek ennyire megdobták a fogyasztást, és ez a "melegebb" idővel ennyit javult? Bár fél liter különbség nem tűnik soknak, az 5,7 és 6,2 közötti lélektani hatás már jelentősnek mondható!
Mennyire szólhatott bele ebbe az olajcsere? (15.000 km-ig a gyári volt még benne)