Az en kocsim palyan most 120-nal 7,5 litert eszik, 140-150-nel meg 8,5-9 korul. Ez 1 literrel magasabb, mint a megszokott. A tobbletfogyasztast en a hidegnek es a teliguminak tudom be. Az E12-es is kb ennyit fogyaszt most, az is magahoz kepest min. 1 literrel eszik tobbet, mint szokott.
Szerintem nem kell csodat varni, 140-nel mar 4.000 felett forog a motor es az mar a vezerlesvaltasos tartomany. Ha eleri a 3.600 koruli tartomanyt a motor, akkor utana erezhetoen minden fokozatban jobban megy a kocsi, de a fogyasztasa is sokkal magasabb. Es miutan nincsen 6. fokozat, ezert 130 folott elkezd sokat fogyasztani az auto. Ha sporolni szeretnek, akkor 120-szal megyek, ekkor 7 liter koruli atlagot tudok elerni melegebb idokben. Ha viszont 140-nel megyek, akkor mar nem a sporolos tartomanyban jar a motor es 1 literrel tobbet fogyaszt.
Ha mar minden ki lett egy kocsiban cserelve es a fek sem szorul es a guminyomas is OK es mar nincsen egyeb otlet, akkor a legtomegmerot erdemes lenne meg kipucolni (meg amugy is). Az is okozhat egyenletlen alapjaratot, meg tobbletfogyasztast.
Mellekesen megjegyzem, hogy az olaj viszkozitasa is sokat szamit, egy 40-es olajjal nalam fel literrel eszik lassu menet eseten tobbet, mint egy higabb 30-assal. Ha tolom neki, akkor kb. ugyan olyat fogyaszt mind a ket esetben a kocsi, de ha csak 80-nal megyek, akkor nagyon nagy a kulonbseg. A 30-as es a 20-as olaj kozott en mar nem vettem eszre kulonbseget, nalam kb. ugyan annyit fogyaszt mindegyikkel a kocsi.
A pillanatnyi fogyasztas az egy baromsag, ossze-vissza mutat mindent, ebbol nem lehet semmit sem leszurni. Az atlagot kell nezni.