Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 545115 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10532
T25-ös Avensis
« Válasz #2400 Dátum: 2023.08.12 22:29:50 »
Közben ha lassan is, de csak növekszik a számláló - sőt estére már túl is léptem a 248e.-ik km-et az autóval.  :innocent: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10532
T25-ös Avensis
« Válasz #2401 Dátum: 2023.08.20 21:57:12 »
Pénteken jött egy levél egy újabb Toyota visszahívással kapcsolatban.
Ezúttal a vezetőoldali légzsák esetében.

Pontosabban fennáll annak a lehetősége, hogy a hajtóanyag sűrűsége a felfúvóegységben idővel csökkenhet a lezárt tartályon belüli hőmérséklet és páratartalom ciklikus változása miatt. Ez a hajtóanyag porszerűvé válását okozhatja. Ha ez megtörténne, a vezetőoldali légzsák aktiválódása esetén a felfúvóegység szétszakadhat, amely szakadás során fémrészecskék válhatnak le, amelyek az utasok sérülését okozhatják.

És hogy kérjek időpontot a vezetőoldali első légzsák cseréjére.

Azért dicséretes a Toyota részéről, hogy egy 18 éves autót egyrészt még autószámba vesznek, illetve törődnek a tulajdonossal és annak szeretteivel / utasaival.  :yes:

Illetve felmerül a kérdés, hogy mivel sajnos Kiskőrös már nem márkakereskedés - és szerviz, ahogy a ToyoTeam Garage sem szerepel a szervizek listáján, van-e olyan márkaszerviz az országban, akire nyugodt szívvel rá lehet bízni az autót, ahol még hozzáértő szerelők dolgoznak?  :innocent: :hmmmm:  :szemez:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10079
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2402 Dátum: 2023.08.21 09:41:07 »
Pénteken jött egy levél egy újabb Toyota visszahívással kapcsolatban.
Ezúttal a vezetőoldali légzsák esetében.

Pontosabban fennáll annak a lehetősége, hogy a hajtóanyag sűrűsége a felfúvóegységben idővel csökkenhet a lezárt tartályon belüli hőmérséklet és páratartalom ciklikus változása miatt. Ez a hajtóanyag porszerűvé válását okozhatja. Ha ez megtörténne, a vezetőoldali légzsák aktiválódása esetén a felfúvóegység szétszakadhat, amely szakadás során fémrészecskék válhatnak le, amelyek az utasok sérülését okozhatják.

És hogy kérjek időpontot a vezetőoldali első légzsák cseréjére.

Azért dicséretes a Toyota részéről, hogy egy 18 éves autót egyrészt még autószámba vesznek, illetve törődnek a tulajdonossal és annak szeretteivel / utasaival.  :yes:

Illetve felmerül a kérdés, hogy mivel sajnos Kiskőrös már nem márkakereskedés - és szerviz, ahogy a ToyoTeam Garage sem szerepel a szervizek listáján, van-e olyan márkaszerviz az országban, akire nyugodt szívvel rá lehet bízni az autót, ahol még hozzáértő szerelők dolgoznak?  :innocent: :hmmmm:  :szemez:

Oké, persze jólesik, de ez nem jófejség, mivel előírás is ez nekik, kiemelés a cikkből: "A fogyasztóvédelmi törvény szerint a biztonságosság megállapításánál vizsgálni kell a termék, jelen esetben az autó, „használhatóságának időtartamát, valamint az üzembe helyezési, beszerelési, karbantartási előírások betartását”. Ezek szerint a gépjármű teljes élettartamára vonatkoznak a törvényi előírások, a gyártó tehát nem hivatkozhat arra, hogy pl. az 5 vagy 10, vagy 15 évesnél régebbi autókon nem végzi el a javítást. Ugyancsak jogellenes lenne a gyártónak egy olyan gyakorlata, miszerint a visszahívásnál az újabb autókon térítésmentesen végzi el a szükséges javításokat, míg a régebbi autókon ugyanezt csak ellenérték fejében."  ;)
Nem tudom, most mi a helyzet, de pár éve hallottam, hogy a kaposvári Toyota szervizbe hordják Pécsről is a kocsikat (nem a pécsibe), szóval jó híre volt.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10532
T25-ös Avensis
« Válasz #2403 Dátum: 2023.08.21 15:47:40 »
Azért lehetett hallani ezt-azt bizonyos autómárkáknál, hogyan álltak a dolgokhoz. Pl amikor a BMW hosszú időn keresztül nem akarta elismerni a felelősségét a kigyulladó dízelmotorok esetében.

De ez itt mondjuk tényleg más helyzet, és lehet ezt az alkatrészt is a Takata gyártotta, nem tudom, annyira nem értek hozzá.

Mondjuk Mo-n eleve kétséges lehet(ne) a szakszerű használat és szervizelés megállapítása egy ilyen idős autó esetében, hiszen valljuk be ritka az olyan idős (vagy akár csak a garancia idő lejárta utáni) autó, amit a mai napig márkaszervizbe hordanak - tisztelet persze a kivételnek.
Szóval ennyi erővel mondhatnák, hogy ok, hol a pecsét a szervizkönyvből? Ja, hogy nem tudod bizonyítani a szakszerű karbantartást? Akkor minek cseréljek neked ingyen légzsákot, amikor lehet Laci a sarki sufnis már évekkel ezelőtt egy "szakszerű" javítás során kiiktatta az SRS rendszer egyik létfontosságú elemét.

Jó, ez most sarkos, mert azért talán a légzsák rendszer esetében nem ilyen vészes a helyzet, de persze azt se felejtsük el, hogy 10 évente elvileg kötelező lenne ezen rendszer, és főleg a légzsákok átvizsgáltatása, hogy egyáltalán ellátják-e még a feladatukat - és bevallom erre még én se költöttem egy fillért sem, aki legalább az előírt E5-ös benzint megadja a gépnek...  :innocent:  :whistling:

A kiiktatott DPF rendszerekről, megbuherált katalizátorokról meg inkább ne is beszéljünk, mert akkor telt be a pohár a FB-on, amikor Avensis tulajok ezzel büszkélkedtek...  :eek: Bakker, ha nem tudod fenntartani, akkor nem kötelező Avensissel járni...  :whistling: :hmmmm: És bocsánat, ha ezzel megbántottam valakit, de az autózás az egy veszélyes ipar, nem hiányoznak belőle az ilyen emberek is, mert akkor talán majd a következő az a tükörsima nyári gumi lesz a téli -5C-ban?  :hmmmm:

De visszatérve a lényegre, köszi a Kaposvári infót, csak az sajnos alsó hangon is oda-vissza 400 km lenne.
Pár éve hasonlóan a monori szervizről is mondtak jókat, és azóta ők már Lexussal is foglalkoznak - persze még sajnos ez sem garancia rá a mai világban, hogy szakemberekkel vannak körülvéve, akik ismerik a régebbi típusokat is.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10079
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2404 Dátum: 2023.08.21 18:22:43 »
Értelek.
Egyébként a cikkben logikusan úgy írják, hogy egy gyári állapotban levő rendszer visszahívásos javítására jogosult a tulajdonos, függetlenül a kocsi korától, meg a márkaszervizbe hordástól, én legalábbis így értem. Ha a tiéd nem módosított, akkor ha 18 éves is, akkor is kötelező kijavítaniuk egy biztonsági (rész)rendszer hibáját :yes:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10532
T25-ös Avensis
« Válasz #2405 Dátum: 2023.08.21 20:43:25 »
Igen, én is azt olvastam ki, hogy rájuk nézve kötelező ezen egység vizsgálata, és indokolt esetben cseréje is.  :yes:

És persze megint csak sarkítok, de pl tegyük fel behoznak külföldről egy durrant lufis autót, és csak összetákolják az autót, a légzsák visszajelző lámpát meg kiiktatják, aztán eladják balesetmentesként egy gyanútlan vásárlónak.
Ilyen esetben vajon köteles-e a szerviz ingyen cserélni bármit is - illetve ha ne adj isten szegény tulaj itt szembesül(ne) azzal, hogy egy romot vásárolt annak idején a neppertől, akkor neki mik a kilátásai?  :hmmmm:

Persze tudom ez is csak egy példa, és bármilyen autót tönkre lehet tenni akár 2-3 év alatt is... de meddig terjed ki a Toyota kötelezettsége, hiszen a legidősebb T25-ösök már 20 évesek.

Ahogy pl átrozsdásodás ellen sem vállalnak 30-40 évig garanciát - mert ugye az már az ésszerűtlenség határát súrolná.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1095
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2406 Dátum: 2023.08.23 06:55:02 »
Autóipari beszállító cégnél dolgozom. Van olyan alkatrész amit 2 évente gyártunk, 1-2 hónapig újra, aztán megint nem. Erősen szabályozva vannak az autógyárak, az alkatrészgyártók, hogy 1-1 autótípushoz, vagy 1-1 modellváltásokon átívelő alkatrészt meddig köteles biztosítani, mint pótalkatrész, hogy lehessen kapni. Amiről meg ki is derült menet közben, hogy nem az igazi - mint ezek a visszahívások - nah ott meg pláne kötelezve vannak nem csak az alkatrész biztosítására, hanem annak beépítésére is.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Laller

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2407 Dátum: 2023.09.03 18:43:19 »
Sziasztok!
Nem tudtok véletlenül Toyotát villamossági szakít?Sikerült szereznem indexes tükröket,ennek a csatlakoztatási kellene megoldási a sima helyére!Köszönettel:LL