Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 507431 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10345
T25-ös Avensis
« Válasz #2370 Dátum: 2022.11.23 01:48:44 »
Én azt tapasztalom, hogy E5-ös eddig bárhova gurultam, mindig volt - Budapesten legalábbis  ;) , azért 95-öst már volt olyan, hogy csak a harmadik kúton sikerült tankolni.
A Citroenbe azért nem tankolok 100-ast, leenné a gatyámat is (130-140-es pályatempónál már 11 L-ert eszik az Aut váltós doboz  :D ).

Ja, és az E5-tel a forgalmival sem kell bajlódni, kifizeted a teljes árat, oszt jó napot!  :)  :szemez:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10345
T25-ös Avensis
« Válasz #2371 Dátum: 2022.11.27 18:45:19 »
245e km átlépve a Nagylánnyal.  :wub: :clap:  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Gergő33

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2372 Dátum: 2022.12.08 11:34:38 »
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Látatlanban kellene vennem akksit a kocsiba (2006-os Faceliftes 2.0 benzines T25, 1AZ-FSE kódos. Ha jól emlékszem, 63 Ah-s kell bele, de sajnos nem tudom hogy bal vagy jobb pozitív. Vagy csak egyfajta van? Rég vettem már akksit, ebbe pedig még soha. Nincs jelenleg nálam az autó, hétvégén tudnám beletenni. A csere mennyire bonyulult? Átlagos otthoni szerszámokkal (villáskulcsok, csőkulcsok, csavarhúzó) elvégezhető? Előre is köszi a tanácsokat.  ::)

Kálmán

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2373 Dátum: 2022.12.25 15:11:15 »
Hello! Toyota avensisomban a rádió része nem jó, a fütés megy, minden biztositékot átnéztem. Szerintetek mi lehet a gond??

cgeza69

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2374 Dátum: 2022.12.27 16:52:14 »
Szia emlékszel még honnan rendelted a szenzort,és mennyért  ugyanilyen kellene nekem is.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4156
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2375 Dátum: 2023.01.07 14:32:34 »
Szia emlékszel még honnan rendelted a szenzort,és mennyért  ugyanilyen kellene nekem is.
Ebay-en parts-worldwide nevű Litván dealer-től egy év garival. 2018-ban 65 GBP volt. Beszereléssel 45k-ra jött ki, ToyoTeam tette be. TOYOTA AVENSIS YAW RATE ESP-DUO SENSOR 89183-02020 a keresőkifejezés amivel megtalálod most Ebay-en.

daddario76

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2376 Dátum: 2023.01.19 10:07:48 »
Sziasztok! Lenne egy láma kérdésem: lehet olyan változata ennek az Avensisnek, amiben automata a fényszórómagasság beállítása? Ugyanis csak vakkapcsolót találtam ott, ahol lennie kellene.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10345
T25-ös Avensis
« Válasz #2377 Dátum: 2023.01.19 13:18:29 »
Szia!

Igen, minden gyári Xenon lámpás Avensisnek ott vakkapcsolója van, mert Aut a magasság állítás.
Ha magyar az autó, akkor ez csak a bőrüléses (valódi Executive) kivitelekben volt, ha külföldről behozott, akkor gyakorlatilag a szövetkárpitosban is előfordulhat, mert volt ahol feláras extraként bele lehetett rendelni. Megint másik piacokon az első ülésfűtéssel együtt kínálták csomagban, szóval volt nagy összevisszaság.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

daddario76

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2378 Dátum: 2023.01.19 20:50:53 »
Köszönöm, akkor megnyugodtam. Múltkor kerestem itt magyar nyelvű kézikönyvet, de nem találtam, ma elküldte a Toyota, úgyhogy ha esetleg kelleni fog valakinek szívesen elküldöm.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1220
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2379 Dátum: 2023.01.28 22:53:34 »
T25-ben cserélt már valaki katalizátort? Az az érzésem, hogy lassan elérkezik az ideje, érdekelne ha van valakinek tapasztalata.
Nekem 450e-nél (ha jól emlékszem) omlott össze a katalizátor. Legfőbb tünet a csökkenő teljesítmény, gyengülő gyorsulás. A végórákban már csak 70-80-s végsebesség. Ha már csak 40-50 a csúcs, akkor 1 óra üzemidő marad a teljes leállásig. :surrender:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4156
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2380 Dátum: 2023.01.29 20:24:25 »
Legfőbb tünet a csökkenő teljesítmény, gyengülő gyorsulás.
Random háromhengerezett, ez volt a csökkent teljesítmény oka. A hang és a rezonancia amit ezek mellé észleltem, a kipuff hátsó dobjából jött.
Itt Esztergomban az állomás mögött egy szimpatikus helyi szakihoz vittem műszakira meg olajcserére és előzetes átvizsgálásra. Az eddig leírtakon túl bal kerékcsapágy, kiszakadt féltengely gumiharang és a szivárgó hűtő nem tűnt fel nekik. A recepciós hölgy előzetesen mondta, hogy az olaj amit kérek 2300ft/ liter lesz, mire fizettem 5400 forint/liter lett. A tulaj jó fej, el lehet vele dumálni, de kocsit többet a közelükbe se viszek. Vannak kétségeim, hogy a kocsi tényleg járt-e műszakin. A fényképezés miatt gondolom oda kellett menniük vele. ToyoTeam szépen rendbe rakta, a jövőben inkább lemegyek hozzájuk, nem akarok többet az időmön ilyen módon spórolni.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1220
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2381 Dátum: 2023.01.29 22:16:20 »
Random háromhengerezett, ez volt a csökkent teljesítmény oka. A hang és a rezonancia amit ezek mellé észleltem, a kipuff hátsó dobjából jött.
Itt Esztergomban az állomás mögött egy szimpatikus helyi szakihoz vittem műszakira meg olajcserére és előzetes átvizsgálásra. Az eddig leírtakon túl bal kerékcsapágy, kiszakadt féltengely gumiharang és a szivárgó hűtő nem tűnt fel nekik. A recepciós hölgy előzetesen mondta, hogy az olaj amit kérek 2300ft/ liter lesz, mire fizettem 5400 forint/liter lett. A tulaj jó fej, el lehet vele dumálni, de kocsit többet a közelükbe se viszek. Vannak kétségeim, hogy a kocsi tényleg járt-e műszakin. A fényképezés miatt gondolom oda kellett menniük vele. ToyoTeam szépen rendbe rakta, a jövőben inkább lemegyek hozzájuk, nem akarok többet az időmön ilyen módon spórolni.
A "háromhengerézés", gondolom a trafó elfáradása miatt történik. Én úgy kerestem meg a hibás darabot, hogy szépen sorban egyet-egyet lekötöttem: a jó trafó kiiktatásakor összeomlott az alapjárat, a hibásnál kb szintem maradt. A trafókat nálam 3-400ezertől kellett - kisebb-nagyobb időközönként - cserélni. Volt olyan cseredarab, amit hamarabb kellett kidobni, mint a még eredeti gyári trafót. És mindegy volt, hogy olcsó vagy drága trafót vettem bele, nem függött össze annak tartósságával. Később, ha jól emlékszem vd1234 értekezett a gyertya/trafó szimbiózis szerű életéről, miszerint, az időben elvégzett gyertyacsere megelőzi a trafó elhasználódását. Ezt én jelenleg is alkalmazom: 100ezrenként cserélem a mazdámban az íridiumos gyertyát, és bizony 555ezer kilométer óta még mindig a gyári trafók üzemelnek. Hála és köszönet vd1234-nek az információért! :hug:
A hátsó dobot érdemes cserélni, ha már rezonál, mert valszeg belül szétrohadt. Nem túl drágák az utángyártott darabok, és szvsz alacsonyabb fogyasztást, és jobb teljesítményt kapsz cserébe. 1 óra munka, annyit megér.
Én hacsak lehet ott maradok az autóval, mikor szerelik. Szinte csak rossz tapasztalatom van, amikor nem a szerelő barátom nyúlt az autóhoz. Legutolsó kalandom, hogy a mazdámban 24ezerért cserélték ki az üzemanyagszivattyú biztosítékát. A márkakereskedésben dolgozó(?) un. autóvillamosság-szerelőnek meg sem fordult a fejében, hogy vajh miért is olvadt ki a biztosíték. :hmmmm: Ugyanis pár indítás után újra nem indult az autóm. Nekem kellett kitalálni, hogy az egyik relé nem működik megfelelően a benzinszivattyúhoz tartozó 3(!) reléből.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4156
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2382 Dátum: 2023.01.30 22:32:49 »
A "háromhengerézés", gondolom a trafó elfáradása miatt történik. Én úgy kerestem meg a hibás darabot, hogy szépen sorban egyet-egyet lekötöttem: a jó trafó kiiktatásakor összeomlott az alapjárat, a hibásnál kb szintem maradt. A trafókat nálam 3-400ezertől kellett - kisebb-nagyobb időközönként - cserélni. Volt olyan cseredarab, amit hamarabb kellett kidobni, mint a még eredeti gyári trafót. És mindegy volt, hogy olcsó vagy drága trafót vettem bele, nem függött össze annak tartósságával. Később, ha jól emlékszem vd1234 értekezett a gyertya/trafó szimbiózis szerű életéről, miszerint, az időben elvégzett gyertyacsere megelőzi a trafó elhasználódását. Ezt én jelenleg is alkalmazom: 100ezrenként cserélem a mazdámban az íridiumos gyertyát, és bizony 555ezer kilométer óta még mindig a gyári trafók üzemelnek. Hála és köszönet vd1234-nek az információért! :hug:
A hátsó dobot érdemes cserélni, ha már rezonál, mert valszeg belül szétrohadt. Nem túl drágák az utángyártott darabok, és szvsz alacsonyabb fogyasztást, és jobb teljesítményt kapsz cserébe. 1 óra munka, annyit megér.
Én hacsak lehet ott maradok az autóval, mikor szerelik. Szinte csak rossz tapasztalatom van, amikor nem a szerelő barátom nyúlt az autóhoz. Legutolsó kalandom, hogy a mazdámban 24ezerért cserélték ki az üzemanyagszivattyú biztosítékát. A márkakereskedésben dolgozó(?) un. autóvillamosság-szerelőnek meg sem fordult a fejében, hogy vajh miért is olvadt ki a biztosíték. :hmmmm: Ugyanis pár indítás után újra nem indult az autóm. Nekem kellett kitalálni, hogy az egyik relé nem működik megfelelően a benzinszivattyúhoz tartozó 3(!) reléből.
ToyotTeam cserélte az összes trafót és gyertyát. Nem volt egetrengető tétel szerencsére. A hátsó dob szétrohadása kihat a fogyasztásra?
Szerelős sztorikhoz: féltesóm miután kitanulta az autószerelést, huszonévesen közepesen gyenge nyelvtudással Ausztriába ment szerelni. Nem jobb annyival a megélhetés, viszont az infrastruktúra, a környezet, össze sem hasonlítható. Mi még mindig nem értük el azt ahogyan Ausztria 1990-ben, a rendszerváltáskor festett, pedig volt rá 32 évünk. Aki értelmes szerelő valamennyire azt kint jól megfizetik, úgyhogy akik a hazai palettán maradtak, azok nem feltétlen a felhozatal krémje.