Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 475330 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9712
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2340 Dátum: 2022.07.17 18:08:08 »
(...)
Én ezeket lőttem, eredeti Toyota dobozban - Made in Hungary  :D




(...)
Akkor az alkatrész német, és a doboz magyar gyártmány?? ;)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4152
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2341 Dátum: 2022.07.17 21:53:13 »
Yaw rate szenzorból valami skandináv országból rendeltem bontottat. Az enyém magyar gyártású volt, szerintem a doboz megmaradt abból az időből. A dealer részéről volt rá valami rövid gari, ha gond lenne vele. Szállítással annyiba került volna belőle 3-4 darab, mint az új gyári. Úgy voltam vele, hogy ha elromlana akkor veszek megint egyet. Egyszer még az újonnan vett Passatunk kapcsán beszélgettem a műhelyvezetővel, hogy gyári alkatrészekkel folyamatosan karbantartva a kocsit az újkori érték többszöröse is kijönne. Eleinte én is gyárit akartam mindenből, mindenáron. Azóta azon a véleményen vagyok, hogy inkább félreteszem a különbözetet valami inflációálló dologba és majd jól jön ha másik kocsira váltok. Egész tisztességes summa tud így összejönni.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10228
T25-ös Avensis
« Válasz #2342 Dátum: 2022.07.18 12:44:55 »
Akkor az alkatrész német, és a doboz magyar gyártmány?? ;)

Vagy lehet tévedésből a rossz dobozt adta oda, mert szépen tornyosultak az üres dobozok és a kidobásra váró alkatrészek - ha abból indulok ki, hogy a dobozon 89183-02020 van, az alkatrészen meg 89183-05020, lehet valamelyiket összecserélte - gondolom nem sokan kérik el a régi alkatrészt, mert minek alapon, én meg ugye mivel ígértem, hogy lövök róla képet, elkértem (mert amúgy nekem sincs rá semmi szükségem  ;) ).

Viszont ha van ilyen szerelős kedvű emberke a fórumon, aki az Airmix-el szeretne bonyolódni, most már van belőle 2 is, ami már erősen zörgött - és ugye állítólag filléres a rendbehozatala (egy jobb fajta üveg pezsgőért odaadom  ;) ).

Amúgy továbbra is hihetetlen számomra, hogy szinte másik tulajoknak nincs baja vele (pedig a Sol felszereltségtől kezdve, ami az 1.8-as benzineshez is elérhető volt, ez az Aut klíma van mindegyik Avensisben), vagy csak pusztán tudomásul veszik az indításkori erős búgó zajt, és nem törődnek vele, mert úgy is elhalkul?  :szemez:  :?: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 147
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2343 Dátum: 2022.07.21 07:36:58 »
Vagy lehet tévedésből a rossz dobozt adta oda, mert szépen tornyosultak az üres dobozok és a kidobásra váró alkatrészek - ha abból indulok ki, hogy a dobozon 89183-02020 van, az alkatrészen meg 89183-05020, lehet valamelyiket összecserélte - gondolom nem sokan kérik el a régi alkatrészt, mert minek alapon, én meg ugye mivel ígértem, hogy lövök róla képet, elkértem (mert amúgy nekem sincs rá semmi szükségem  ;) ).

Viszont ha van ilyen szerelős kedvű emberke a fórumon, aki az Airmix-el szeretne bonyolódni, most már van belőle 2 is, ami már erősen zörgött - és ugye állítólag filléres a rendbehozatala (egy jobb fajta üveg pezsgőért odaadom  ;) ).

Amúgy továbbra is hihetetlen számomra, hogy szinte másik tulajoknak nincs baja vele (pedig a Sol felszereltségtől kezdve, ami az 1.8-as benzineshez is elérhető volt, ez az Aut klíma van mindegyik Avensisben), vagy csak pusztán tudomásul veszik az indításkori erős búgó zajt, és nem törődnek vele, mert úgy is elhalkul?  :szemez:  :?: :hmmmm:

Szia,ha elutalom a pezsgő árát és mondjuk egy foxpost költséget megkaphatom a 2db airmixet? Tibi

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10228
T25-ös Avensis
« Válasz #2344 Dátum: 2022.07.21 14:36:01 »
Ha fel tudod újítani, akkor egyet utána azért megtartanék (az eddigi rossz tapasztalatok végett), és akkor köszi, nem kell a pezsgő sem.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 147
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2345 Dátum: 2022.07.24 15:11:31 »
Nem csináltam még ilyet...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10228
T25-ös Avensis
« Válasz #2346 Dátum: 2022.07.25 19:10:13 »
És tervezed esetleg szétszedni vagy van valami ismerős hozzá?

Mert ugye amikor szinte szétszedett itt valaki, hogy kiadok az újért micsoda brutális összeget, holott a youtube-on ott a pofonegyszerű megoldás - megjegyzem külföldi oldal, és a mai napig nem találtam írott nevet sem pedig Mo-s címet sem, hogy na a Jóska a sarkon szerel ilyeneket.

Tehát akkor mégse volt felelőtlen a lépésem? Mert jó dolog a youtube meg a videó, de célszerszám, ügyesség és egyéb apróságok hiányában nem lettem volna előrébb a mai napig, és ott buzerálná a fülemet minden egyes indításkor az az igen kellemetlen hang - mert bár van róla videó, nagyon ember nincs itt Mo-n, aki meg is javítaná - állítólag - "fillérekért".  :innocent: ::) :surrender: :helpsmilie:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 147
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2347 Dátum: 2022.07.30 12:48:05 »
Igen,tervezem szétszedni majd,de csak azt ami az enyém,sajnos az egyiket megjavítva visszaadom nem fog működni,mert mi van,ha egyiket nem sikerül?

Tibor72

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2348 Dátum: 2022.08.05 20:21:41 »
Sziasztok!

Van egy Avensis 2.0 Sol típusú autóm.
220E km-nél volt egy motor felújítás, a szakszerű toyota szerviz által,
használt olajat használt olajra történő csere és az azt követő olajlehúzó gyűrűk letapadása és megugró olajfogyasztás miatt.
A motor felújítás részletei:
- Új gyűrű sor
- Új hajtókar csapágyak
- Új vezérműlánc és feszítők
- Új kuplung
- Hengerfej síkköszörülés + tömítések
- Szelepek tisztítása és becsiszolása
- VVTi rendszer és a motor belső részeinek tisztítása

Most, 270E van benne. Összességében elmondható, hogy a felújítás remekül sikerült,
a motornak szinte új hagja lett, az olajfogyás megállt.
Szinte új...Lehet, hogy ez a baj? Túl csöndes lett a motor?
Mostanában zavar egy hang.
Ha alacsonyabb fordulatról gyorsítok (kb. 1800-2000), vagy visszaveszem a gázt és motorfékkel meg az autó,
akkor olyan, mintha a motortér "tetejéről" (szelepek felől?), egy kicsit fémes, súrlódó, kerepelő hang jön.
Mi fene lehet ez?
A motor felújítás után, szelepek újra csiszolásával kellett volna egy szelephézag állítást is csinálni?
Rossz olajat használok: Eneos Sustina 5W30?
E5 üzemagyag (100-as) lehet baj? (Bár ezt javasolja hivatalosan a Toyota)
Ennyi info-ból valakinek valami megváltó ötlete?

Válaszokat előre is köszi.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9712
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2349 Dátum: 2022.08.05 21:08:14 »
Szia!
Ha nem hidrotőkés ez a motor, akkor igen, ilyenkor kell szelephézag beállítást végezni, de gondolom egy szakszerű munka során ez megtörtént. Ha nem vagy benne biztos, akkor mielőbb méresd meg a hézagokat, még ettől a hangtól függetlenül is.

Tibor72

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2350 Dátum: 2022.08.07 15:51:15 »
Szia!
Ha nem hidrotőkés ez a motor, akkor igen, ilyenkor kell szelephézag beállítást végezni, de gondolom egy szakszerű munka során ez megtörtént. Ha nem vagy benne biztos, akkor mielőbb méresd meg a hézagokat, még ettől a hangtól függetlenül is.
Igen, nem hidrotőkés motor. A muka valóban szakszerű volt, viszont tudom, hülyén hangzik, de biztos vagyok benne, hogy nem volt szelephézag ellenőrzés/állítás. Illetve, ha jól emlékszem, ennél a motornál nem egyszerűen csak állítócsavar van a hézagok szabályozásához, hanem valami keményfémlapkák vannak, amit cserélgetni kell. Emiatt nem egyszerű a beállítás és nem mindenhol tudják megcsinálni.
Toyota szerviz eléggé húzós árakkal dolgozik, de nem tudom, hogy a hivatalos szervizen kívül bárhol csinálnak-e ilyet szakszerűen?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9712
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2351 Dátum: 2022.08.08 06:24:28 »
Igen, nem hidrotőkés motor. A muka valóban szakszerű volt, viszont tudom, hülyén hangzik, de biztos vagyok benne, hogy nem volt szelephézag ellenőrzés/állítás. Illetve, ha jól emlékszem, ennél a motornál nem egyszerűen csak állítócsavar van a hézagok szabályozásához, hanem valami keményfémlapkák vannak, amit cserélgetni kell. Emiatt nem egyszerű a beállítás és nem mindenhol tudják megcsinálni.
Toyota szerviz eléggé húzós árakkal dolgozik, de nem tudom, hogy a hivatalos szervizen kívül bárhol csinálnak-e ilyet szakszerűen?
Szia!
Ugyanaz a megoldás, mint az enyémben.
Az igazság az, hogy ez egyáltalán nem bonyolult dolog, és a leírás alapján akár otthon is elvégezhető lehet (itt a 13. oldaltól van a 4A-FE vonatkozó leírása). Mivel nekem nincsenek meg azok a speciális eszközök, amikkel a vezérműtengelyek kivétele nélkül lehet a lapkákat cserélni, ezért vezérléscserekor követem majd el a tervek szerint.
Ellenőrzéshez viszont nem kell sok minden, az mindennel egy órán belül meg kellene szerintem legyen. Ha minden eszközük megvan, akkor a cserék is nagyon kényelmesen talán plusz 1-2 óra, de akkor tényleg kényelmesek voltak. Ha kicsit megerőlteti magát az ember, akkor nálam vezérléscserével ez egy délelőtt meg kellene legyen, de egy napot szánok rá, mivel utálok sietni ilyenkor. Azt kell megoldani, hogy a főtengelyt tudd lassan forgatni (gyertyákat kivéve meglepően könnyen forog), és egy szokásos, bárhol beszerezhető hézagmérő. A gyújtógyertyákat ki kell venni, szelepfedelet levenni, a megfelelő helyzetbe tekerni a főtengelyt és mérni.A mért értékeket hengerenként fel kell írni. Ahol nem jó az érték, ott kell a lapkát cserélni: a hézag értékéből és a lapka vastagságából meg lehet határozni a jó lapka méretet. Lapkák 0,05mm-es lépésközzel vásárolhatók, én a Szakálnál kaptam anno. A hézagokat a megadott legnagyobbra szoktam venni, mivel ez csak csökkenni szokott a tapasztalatom szerint. Legutóbbi állításnál minden értéket felírtam, és amikor kint voltak a vezérműtengelyek, megnéztem minden lapka vastagságát, de alig kellett újat venni, mert több kicserélendőt másik szelephez lehetett tenni, ahová pont az kellett. A lapkán néha rajta van a vastagsága is, de ha nincs, akkor külső mikrométerrel célszerű megmérni, nem "sima" tolómérővel.
Összefoglalva:
Nem gondolom, hogy egy normális helyen ne tudnák ezt gyorsan megoldani. Szakszervizben pedig meg kell lenni a célszerszámoknak, és akkor csak a szelepfedelet kell levenni és a beállítást el lehet végezni elég gyorsan. Persze előbb megkérdezném, nehogy már 8 órát szöszöljenek ezzel  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2022.08.08 06:42:24 írta vd1234 »

Tibor72

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2352 Dátum: 2022.08.08 13:47:29 »
Szia!

Nos, a motor típusjele: 1AZ-FSE. Van szerviz könyvem hozzá, de a hézagmérésnél is már bontani kell, sajnos.
A beállításra pedig egyáltalán nem vállalkoznék.
Azt hiszem, marad a szakszerviz...

Köszi

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 147
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2353 Dátum: 2022.08.14 10:36:11 »
...közelednek a sötét hónapok,mindenkinek rendben a fényszórója? :)

syn7h37ic

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2354 Dátum: 2022.08.17 11:01:48 »
Üdvözlet mindenkinek!
Sajnos sikerült valakinek megrongálni az autóm hátsó lámpáját. Pont a műszaki előtt pár nappal...
A neten sehol sem találok T25 Station wagon-hoz jobb hátsó lámpabúrát.
Ha esetleg valakinek van eladó, azzal felvenném a kapcsolatot.

 2.2 DCAT sol wagon, 2008 facelift ami most kapott komplett motorgenerált.
« Utoljára szerkesztve: 2022.08.17 11:04:57 írta syn7h37ic »