Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 601199 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Kuvasz

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2295 Dátum: 2022.05.11 18:39:10 »
Kösz a választ.
Inkább jobbos kanyarban csinálja, főleg ha emelkedő is van, pl. autópálya felhajtó.
Meg az is rendszeres, hogy nincs erő a motorban, aztán meg van.
Amikor kinyomja a füstöt, utána a fogyasztás 11-15 liter között van, majd amikor elkezd újra normálisan menni,
akkor visszamegy 5-6 liter közé.
Volt aki szerint tökig tele lehet a DPF és a kipufogó dob. Ennek szerinted mennyi az esélye?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2296 Dátum: 2022.05.13 08:38:49 »
A rángatás inkább üzemanyag gondnak tűnik. Lehet részecskeszűrő is, de legjobb lenne mérni és csak utána cseréltetni/tisztíttatni. Az biztos, hogy a sok rövid út nem jóbarátja a DPNR-nek ami ezekben van. Ha általános erőtlenség lenne, akkor lehetne tele. Nyri dízellel korábban jók voltak a tapasztalatok, esetleg keresd meg őket. Dízelre specializálódtak, van mindenre műszer és diagnosztika, nem csak rámondásos találgatást végeznek, mint sok más helyen. Esély mindenre van, viszont biztosat a műszer fog tudni mondani.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
T25-ös Avensis
« Válasz #2297 Dátum: 2022.05.23 22:38:45 »
Egy pillanatra felmerült bennem, hogy lehet el kellene köszönni az Avensistől... - na nem azért, mert bármi baja lenne, de amíg még nem tiltják be őket, jó lenne egy 6 vagy 8 hengeres masinát is birtokolni. Gondolok itt elsősorban a II. gen Lexus GS 300 vagy 430-asra, vagy egy LS 430-asra, azaz szigorúan maradva a benzines vonalon.  :wub: :innocent:

Lenne esetleg érdeklődő rá?  :wub:

Ugye aki jártas volt a fórumon az tudja, hogy mi mindent megkapott/cseréltem gyári alkatrészt rajta - és ugye az E10-es mizéria megléte óta csakis szigorúan 100-as benzinnel volt tankolva (számlák természetesen megőrizve, mert lehet nem hinné el senki ilyen üzemanyag árak mellett, hogy bizony most is azt kap rendszeresen a kicsike...  :innocent: ;) ).
A HAHU kínálatot elnézve pedig bizton, és minden nagyképűség nélkül állítom, hogy az enyém az ország leg-megkíméltebb és karbantartott T25-öse.  :innocent:  :szemez:

Vagy tartsam meg 3.-ik autónak és rágyúrni, hogy 2035-ben OT-s rendszámot kapjon?  :wub:  :D

Sajnos a fűtött garázsba csak 1 autó fér, a kocsibeállóra még elfér kényelmesen 2 autó, de a Citroenen látom napi szinten a virágpor, a sima kosz/por és egyéb szennyeződéseket - ami azért egy Lexuson már igencsak zavarna.  :hmmmm:

Másik nagy kedvencem, a jó állapotú E38-as BMW-k ára sajnos már elszállt, 5-6M Ft-t nem adnék már értük - és szerintem előbb vagy utóbb az LS ára is elindul majd felfelé.
Illetve jó lenne egyszer egy kerek lámpás Celica volánját is tekergetni, természetesen az erősebbik 2.0 motorral (ST202), mert a nem rommá tört GT-Four-ok (főleg ha még bal kormányos is a tetejébe) már ugyanúgy megfizethetetlenek.

Vagy nyugodjak le, és csak használjam és tankoljam tovább a Vensikét...  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2298 Dátum: 2022.05.24 09:12:07 »
Egy pillanatra felmerült bennem, hogy lehet el kellene köszönni az Avensistől... - na nem azért, mert bármi baja lenne, de amíg még nem tiltják be őket, jó lenne egy 6 vagy 8 hengeres masinát is birtokolni. Gondolok itt elsősorban a II. gen Lexus GS 300 vagy 430-asra, vagy egy LS 430-asra, azaz szigorúan maradva a benzines vonalon.  :wub: :innocent:
....
Igen!  :clap:
Szerintem ne tartsd meg, ez nem OT-s autó és a tárolása sem megoldott.
Gondolom ismered  MrIP volt LS-ét ... a "Tepsi"-t. Én ültem abban párszor, nagyon el tudnám képzelni. Más kérdés, hogy felhajtani egy nem rommá használt példányt, nem egyszerű. De autód van, el kell kezde keresgélni.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
T25-ös Avensis
« Válasz #2299 Dátum: 2022.05.24 10:28:33 »
Furcsa dolog, mert egyrészt ugye ott van az érzelmi faktor/oldal, az Édesapámmal megtett közös utak emlékei benne, amire ugye már sajnos sohasem lesz lehetőségem  :cry: , illetve ez volt az utolsó kocsi (és a mai autós trendeket/szigorításokat elnézve talán marad is), amit újként vettünk.

Szerkezetileg és mechanikailag rendben van, mindent megkap/megkapott, amire szükség volt a szervizek alkalmával, 16 évesen is nevetve és minden erőlködés nélkül viszi a 180-as utazót, ha kell... szóval aki ezt megvenné, biztosan jól járna... viszont ugye az én esetemben kifogni egy hasonlóan végig gondosan szervizelt és vigyázott - szintén 15+ éves autót...  :hmmmm:  :surrender:

Itt a bibi elsősorban. Ugye már volt egy Avensisem, amit viszonylag hasonló körülmények mellett elherdáltam, szóval ezzel lehet nem kellene ugyanezt megtenni...  :hmmmm:
2.4-es benzines motor, Aut váltóval... ettől sírva menekül a magyar vásárló, mert ugye biztosan sokat fogyaszt, az Aut váltó meg ha elromlik, akkor drága szervizelni... Pedig még a váltó olajat és szűrőt is gyakran cseréltettem, kérdezték is néha, hogy miért ilyen "hamar"... nos, ezért is van ilyen állapotban az autó...  :innocent:
Ha feltenném 2M Ft-ért, kiröhögne a piac, mert ugye a vásárló azt hiszi, hogy az 1M Ft-s Avensis is Toyota, azzal sem lesz gond... majd nem olyan sokára jön a csalódás...  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2300 Dátum: 2022.05.24 21:39:28 »

2.4-es benzines motor, Aut váltóval... ettől sírva menekül a magyar vásárló, mert ugye biztosan sokat fogyaszt, az Aut váltó meg ha elromlik, akkor drága szervizelni... Pedig még a váltó olajat és szűrőt is gyakran cseréltettem, kérdezték is néha, hogy miért ilyen "hamar"... nos, ezért is van ilyen állapotban az autó...  :innocent:
Ha feltenném 2M Ft-ért, kiröhögne a piac, mert ugye a vásárló azt hiszi, hogy az 1M Ft-s Avensis is Toyota, azzal sem lesz gond... majd nem olyan sokára jön a csalódás...  :innocent:
De nagyon kevés van ilyen és még kevesebb ilyen állapotú. Ma a használt piac eszetlen szárnyalása kapóra jöhet. Ha nem kell gyorsan eladni, meg lehet alálni rá a vevőt.
Nézz körül, 1M-ért nem találsz épkézláb Avensist.


...16 évesen is nevetve és minden erőlködés nélkül viszi a 180-as utazót, ha kell... szóval aki ezt megvenné, biztosan jól járna... viszont ugye az én esetemben kifogni egy hasonlóan végig gondosan szervizelt és vigyázott - szintén 15+ éves autót...  :hmmmm:  :surrender:
Az LS/GS szintén ilyen lazán veszi azt a 180 utazót ;)
A hasonlóan gondos gazdás autó megtalálása nem 2 nap lenne - ebben igazad van.

Ha tényleg akarod a váltást, kezdj el keresgélni, esetleg beszélj a Marcival. Aztán még mindig visszakozhatsz.
Mint írtad, nem sokáig lesznek már ezek a motorok ezekben az autókban és csak idősebbek lesznek ;)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
T25-ös Avensis
« Válasz #2301 Dátum: 2022.05.25 11:52:07 »
Valamelyik nap volt fent 1M Ft-ért egy szerencsétlen sorsú T25-ös, de ahogy látom gyorsan elvitte valaki...  :hmmmm:
Ahogy néha felbukkan 1-1 jobb kormányos is, azok is benéznek néha a milliós összeg alá.

Az LS és GS meg még szép, ha tudja tartani a 180-at  ;) , elvégre sok cm3-vel és lóerővel erősebbek az Avensisnél  :D - de itt elsősorban a kocsi egyenes futására gondoltam, ültem már olyan nagykategóriás autóban, amiben a 150 már felért egy istenkísértéssel, a futómű, a kormányzás, fékek, szóval semmi sem volt olyan állapotban, ami indokolta volna azt a magabiztosságot ilyen sebesség mellett - és én is csak szükségből ültem bele utasként, de legközelebb inkább vonattal...  :innocent:

Idő az van, mivel az Avensis áll a garázsban így úgy is főleg a Citroen van használva - az itthoni kínálatot elnézve meg nem is nagyon maradtam le semmiről.  :hmmmm:

Van fent jó ideje egy GS300-as, azt írja "gyűjtői állapot", és 300e+ km van már benne  :hmmmm:, és majdnem 3M az ára.
Illetve van most fent egy fekete GS430-as, I-s rendszámmal, azaz itthoni 0 km-es, viszont nincsen benne se Navi, se ML hifi  :eek: - azt gondolná az ember az akkori kb 19M Ft-s vételárba ez azért már belefért...  :whistling: :hmmmm:
A Navi úgy is korszerűtlen már, de így érintőképernyő hiányában még egy nyamvadt fedélzeti számítógép sincsen benne  :no:  :eek: - és ugye használtan is inkább az extrázott példányokat keresik az emberek.

LS-ből pedig nincs ráncfelvarrás utáni, elég ritka sajnos itthon.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2302 Dátum: 2022.05.25 13:42:08 »
Vagy nyugodjak le, és csak használjam és tankoljam tovább a Vensikét...  :D
That's right!  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
T25-ös Avensis
« Válasz #2303 Dátum: 2022.05.25 16:08:55 »
És közben várjam, hogy éppen miről derül ki, hogy ahhoz (is) hozzányúlt (sajnos) a békéscsabai szerelő...  :innocent:
Tényleg nem is tudom van-e még olyan alkatrész, amit nem kellett idő előtt emiatt már cserélnem.  :surrender:

De ha szembe jönne egy ráncfelvarrt LS430-as, aminek nem tekerték az óráját és rendben is van, és pont jó áron be is számítaná a tulaja az Avensist... na és akkor itt felébredtem.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
T25-ös Avensis
« Válasz #2304 Dátum: 2022.05.25 16:19:20 »
De nagyon kevés van ilyen és még kevesebb ilyen állapotú. Ma a használt piac eszetlen szárnyalása kapóra jöhet. Ha nem kell gyorsan eladni, meg lehet alálni rá a vevőt.

Szerintem amint megtudja a potenciális vevő, hogy a 2.0 és 2.4-es motoroknak bizony az E5-ös prémium benzin erősen ajánlott (a gyár szerint is), azonnal 1.8-ast fognak majd keresni, mert ugye nem mindegy mennyi az annyi...  :innocent:
És akkor még többet is fogyaszt, ráadásul a drágábbik benzinből... Szerinted akad ilyen vásárló?  :szemez:

Azon szoktam tűnődni, hogy a HAHU-n található 2.4-eseknek mi lesz a sorsa - a fenti vevői hozzáállások mellett - tán neppertől nepperig adogatják őket (láttam már 9 korábbi tulajos T25-öst, amikor lekérdeztem a rendszáma alapján  :eek: ), aztán megint felkerülnek, vagy lehet 1-2 nepper használja őket egy darabig, de hogy általában ugyanaz az 5-10 darab van fent, ahogy látom - szigorúan az ezüst, világoszöld és fekete színben, főleg kombi és 5 ajtós.
Így valóban kinek is kellene az enyém..., elherdálni meg nincs kedvem ezt is.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2305 Dátum: 2022.05.25 22:22:24 »
Szerintem amint megtudja a potenciális vevő, hogy a 2.0 és 2.4-es motoroknak bizony az E5-ös prémium benzin erősen ajánlott (a gyár szerint is), azonnal 1.8-ast fognak majd keresni, mert ugye nem mindegy mennyi az annyi...  :innocent:

De hagyományos automatával nem fog olyat találni. Márpedig keresik.
Nem a sóher napi futkosós autót keresők lesznek a te embereid, hanem akinek kell az automata, a nyomaték, a nagyobb motor adta kényelem. Hidd el, keresik ezt is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2306 Dátum: 2022.05.26 08:15:00 »
De hagyományos automatával nem fog olyat találni. Márpedig keresik.
Nem a sóher napi futkosós autót keresők lesznek a te embereid, hanem akinek kell az automata, a nyomaték, a nagyobb motor adta kényelem. Hidd el, keresik ezt is.
Ha nagyon keres, találhat. Németországban volt forgalomban az 1,8 vvt-i 4 fokozatú, hagyományos automatával.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2307 Dátum: 2022.05.26 08:29:12 »
Szerintem amint megtudja a potenciális vevő, hogy a 2.0 és 2.4-es motoroknak bizony az E5-ös prémium benzin erősen ajánlott (a gyár szerint is), azonnal 1.8-ast fognak majd keresni, mert ugye nem mindegy mennyi az annyi...  :innocent:
És akkor még többet is fogyaszt, ráadásul a drágábbik benzinből... Szerinted akad ilyen vásárló?  :szemez:
Ezt jó, hogy te írtad le, én is erre gondoltam, csak nem akartalak elszomorítani. Egyre szűkebb a célcsoportja ezeknek az autóknak, így az árukat sem fogják tudni tartani.

Azon szoktam tűnődni, hogy a HAHU-n található 2.4-eseknek mi lesz a sorsa - a fenti vevői hozzáállások mellett - tán neppertől nepperig adogatják őket (láttam már 9 korábbi tulajos T25-öst, amikor lekérdeztem a rendszáma alapján  :eek: ), aztán megint felkerülnek, vagy lehet 1-2 nepper használja őket egy darabig, de hogy általában ugyanaz az 5-10 darab van fent, ahogy látom - szigorúan az ezüst, világoszöld és fekete színben, főleg kombi és 5 ajtós.
Így valóban kinek is kellene az enyém..., elherdálni meg nincs kedvem ezt is.  ;)
Nekem a Primerának a JSZP szerint én vagyok a 7. tulaja, de ez torz információ. Eredetileg valszeg lízinges volt az autó, de a központi nyilvántartó rendszer külön tulajként tartja számon a bankot, a lízingcéget, a vállalkozást és a magánszemélyeket is. Én ennek az autónak a 3. használója vagyok, azaz, 3 tulaja volt, de a rendszerben a különböző pénzintézetekkel együtt 7 tulaj volt eddig bejegyezve. Szóval, a tulajok száma ezért nem mérvadó.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
T25-ös Avensis
« Válasz #2308 Dátum: 2022.05.26 12:15:00 »
Ha nagyon keres, találhat. Németországban volt forgalomban az 1,8 vvt-i 4 fokozatú, hagyományos automatával.  ;)

Nem csak ott, a Spanyoloknál is kapható volt.  ;)
Ahogy tetőablakot se volt nagy kunszt rendelni hozzá, nálunk meg ilyen nem nagyon létezett (bár igaz úgy általában elég ritka ez a behozott kocsik között is, gondolom kevesen várták ki az autó új korában az eme extra miatti későbbi szállítást).

Az orosz/ukrán piacon szintén volt Aut váltós 1.8-as, de ott még Xenon lámpa és ülésfűtés is járt hozzá - az volt egy okosan összeválogatott extrás autó.  :yes:
Sok ígéretes autót lehetne találni/behozni az ukránoktól is, csak ugye sajnos nem EU-s ország, így kemény Vám, Áfa meg a jó ég tudja még mi mindennel sújtanák, mire magyar rendszámot kapna - volt is egy cikk az hiszem a totalcaron ezzel kapcsolatban, hogy egy szép állapotú BMW, de pont a nem EU-s ország miatt szintén nem érte volna meg hazahozni és lepapírozni.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
T25-ös Avensis
« Válasz #2309 Dátum: 2022.05.26 12:19:03 »
Ezt jó, hogy te írtad le, én is erre gondoltam, csak nem akartalak elszomorítani. Egyre szűkebb a célcsoportja ezeknek az autóknak, így az árukat sem fogják tudni tartani.

Az biztos, hogy nem tartják az árukat, ezzel sajnos már sok éve tisztában vagyok, ezért is marad meg nagy valószínűséggel inkább akkor harmadik autónak, mint megint elherdálni gombokért valakinek.

Nekem a Primerának a JSZP szerint én vagyok a 7. tulaja, de ez torz információ. Eredetileg valszeg lízinges volt az autó, de a központi nyilvántartó rendszer külön tulajként tartja számon a bankot, a lízingcéget, a vállalkozást és a magánszemélyeket is. Én ennek az autónak a 3. használója vagyok, azaz, 3 tulaja volt, de a rendszerben a különböző pénzintézetekkel együtt 7 tulaj volt eddig bejegyezve. Szóval, a tulajok száma ezért nem mérvadó.  :)

Avensisek nem nagyon voltak céges kocsik (ugye inkább a Mondeo meg a Vectra futott akkoriban), max egy Corolla, a lízinget már nem tudom, de több ilyen lekérdezés mellett ez volt az egyedüli ilyen kirívó 9 korábbi tulajos, a többi ilyen max 3 vagy 4.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61