Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 594103 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2280 Dátum: 2022.04.13 17:47:42 »
Elvileg még csak most kezdenek majd neki, kicsit el voltak havazva az elmúlt hetekben - szintén gyűrűztek pár motort. De türelmesen kivárom, elvégre úgy könyörögtem ki tőlük, hogy vigyék el trélerrel hozzájuk a kocsit, és tudtam, hogy 2-3 hétig biztos nem néznek rá.

Annyit megjegyzett a Dezső, hogy nem merték beindítani, mert a gyújtást ráadva az olajnyomás ellenőrző lámpa nem alszik el - az olajszint viszont fullon van, és még szép tiszta átlátszó színe van az olajnak is.
Szóval először lehet ennek a lámpának járnának utána, mi lehet a gond, és csak utána bontanák meg a motort.

Azért holnap is felhívom őket így a hosszú hétvége előtt, hátha lesz valami fejlemény.

Persze azért hiányzik az autó, megszoktam, hogyha előzésnél lepadlózóm, akkor jön az ülésbe préselő erő, és mindegy mennyin áll a mutató, de bizony megindul az autó - ebben a Citroen buszban meg ilyenkor nagyon nem történik semmi...  :lol:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2281 Dátum: 2022.04.16 08:39:36 »
Most akkor ez a második gyűrűzés lesz?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2282 Dátum: 2022.04.16 09:54:18 »
Még nem biztos, de ha a hajtókarcsapágy meg egyéb is tropa, akkor bontani kell majd megint.

Más kérdés, hogy az első békéscsabai - khm minek is nevezzem azt... - pénzkidobás felért-e egy gyűrűzéssel, amikor csórikám még a régi tömítéseket tette vissza, pedig épeszű ember nem csinál ilyet - főleg nem ilyen 2-300 Ft-s tételeknél...  :eek: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2283 Dátum: 2022.04.19 19:07:51 »
Jelentem, elhoztam az autót.  :clap:

Sajnos erről is egyértelműen és visszavezethetően a békéscsabai szerelő tehet, ha jól értettem az olajszivattyú környékén volt egy csavar - amit csak gyűrűzéskor kell leszedni - olajcseréknél természetesen nem... , és ez nem volt jól meghúzva, most vagy a megfelelő nyomatékkulcs hiányában, vagy lustaság, vagy csak egyszerűen nem fért oda kényelmesen a keze, mindenesetre ennek kellett 40e km körüli futás, hogy a rázkódásoktól teljesen kilazuljon a csavar (amit a Dezső az olajteknőben!!! talált meg), és ezáltal elszállt a nyomás a rendszerben.

Az a búgó dízelesre hajazó hang sem feltétlenül jelentette a dugattyúk végét, csak mindössze kenés nélkül működtek az alkatrészek egy ideig, de úgy néz ki ezt jól átvészelték.

A szivattyú környékén végzett némi javítást/megerősítést, hogy hátha a békéscsabai szerelő feszegette, és ez még egyszer ne történhessen meg (egyébként elmondta a Dezső, hogy ilyen esettel a pályafutása során még nem is találkozott, hogy az a csavar így meglazuljon), olaj és szűrő cserével hoztam el az autót. Persze lehet sérült a hajtókar és a dugattyúk is, mindenesetre erre utaló hangja, rezgés, illetve műszeres mérés alapján nem mutatható ki jele, csak ha még egyszer szét lenne szedve a motor - de abban maradtunk, hogy erre most egyelőre nincs szükség.

Visszafelé úton az M5-ösön picit odalépve a majd 1 hónapnyi állás után nagyon szépen vitte a 160-180-as utazót (itt még 4000-et sem pörög), egy élmény volt újra a volánja mögött ülni, és már természetesen újra a fedett, fűtött garázsban várja a következő "feladatát".  :wub:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2284 Dátum: 2022.04.19 19:31:00 »
 :clap:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2285 Dátum: 2022.04.19 19:44:05 »
Jelentem, elhoztam az autót.  :clap:

Hát akkor elmondhatjuk hogy "nagyjából" megúsztad..a békéscsabai ember meg menjen a francba. Meg se kérdezem hogy ez a "megúszás" is mennyibe volt..  :cry:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2286 Dátum: 2022.04.19 21:00:48 »
Jelentem, elhoztam az autót.  :clap:

(...)

Örülök, hogy ennyivel megvolt, hála Istennek!  :clap:
Bár azt írtam, hogy remélem egy csapágycsere elég lesz, de akkor még annyi sem kellett, robusztus konstrukció ez is. Bízom benne, hogy így is marad, és meghálálja az eddigi törődést :)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2287 Dátum: 2022.04.20 09:19:01 »
Hát akkor elmondhatjuk hogy "nagyjából" megúsztad..a békéscsabai ember meg menjen a francba. Meg se kérdezem hogy ez a "megúszás" is mennyibe volt..  :cry:

És messze kerülje el a 2.0 és 2.4-es benzines motorokat...  :wacko:

A megúszás az olaj és egyéb szűrők cseréjével, illetve egy normál áras szerviz/munkadíj költségével még bőven 5 számjegyű volt.
És a trélerezés költsége is barátinak nevezhető - szóval kevésbé rosszul jöttem ki a dologból, hála az égnek.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2288 Dátum: 2022.04.20 09:20:50 »
Örülök, hogy ennyivel megvolt, hála Istennek!  :clap:
Bár azt írtam, hogy remélem egy csapágycsere elég lesz, de akkor még annyi sem kellett, robusztus konstrukció ez is. Bízom benne, hogy így is marad, és meghálálja az eddigi törődést :)

Én is ebben bízok, a fura hang eltűnt, nem volt semmi hibakód, illetve az lámpa is elaludt, amikor kellett neki.
Reméljük így is marad a dolog.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2289 Dátum: 2022.04.30 19:11:05 »
Gyarapodnak az élmény km-ek, már túl a 241e km-en.  :clap:  :wub:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2290 Dátum: 2022.05.02 14:50:27 »
Sziasztok! Szeretném lecserélni a gyári cd-s fejegységet (2 din) valami új, modern dologra. Tudtok valami bevált egységet ajánlani, köszi
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2291 Dátum: 2022.05.03 20:44:40 »
Sziasztok! Szeretném lecserélni a gyári cd-s fejegységet (2 din) valami új, modern dologra. Tudtok valami bevált egységet ajánlani, köszi

Szia!
A Navis topicban válaszoltam  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Kuvasz

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2292 Dátum: 2022.05.08 17:53:59 »
Tisztlettel köszöntök mindenkit, mint új tag.
Van egy 2005-ös, 122.000 km-t futott Avensisem. A km állás valós, nem tekert órás.
2.0 diesel, sokat használták rövid távon.
Egy hónapja az alábbit kezdte el csinálni:
éles kanyar után (körforgalom, autópálya felhajtó, 90 foknál nagyobb kanyar) a kocsi rángat, nem húz, majd hirtelen nyom egy nagy fekete füstpamacsot, és kocsi simán megy tovább.
A szerelő szerint nem a turbó vagy a motor.
Van valakinek ötlete, mit kellene megnézni rajta?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2293 Dátum: 2022.05.11 12:57:35 »
Jelentem, elhoztam az autót.  :clap:

Sajnos erről is egyértelműen és visszavezethetően a békéscsabai szerelő tehet, ha jól értettem az olajszivattyú környékén volt egy csavar - amit csak gyűrűzéskor kell leszedni - olajcseréknél természetesen nem... , és ez nem volt jól meghúzva, most vagy a megfelelő nyomatékkulcs hiányában, vagy lustaság, vagy csak egyszerűen nem fért oda kényelmesen a keze, mindenesetre ennek kellett 40e km körüli futás, hogy a rázkódásoktól teljesen kilazuljon a csavar (amit a Dezső az olajteknőben!!! talált meg), és ezáltal elszállt a nyomás a rendszerben.

Az a búgó dízelesre hajazó hang sem feltétlenül jelentette a dugattyúk végét, csak mindössze kenés nélkül működtek az alkatrészek egy ideig, de úgy néz ki ezt jól átvészelték.

A szivattyú környékén végzett némi javítást/megerősítést, hogy hátha a békéscsabai szerelő feszegette, és ez még egyszer ne történhessen meg (egyébként elmondta a Dezső, hogy ilyen esettel a pályafutása során még nem is találkozott, hogy az a csavar így meglazuljon), olaj és szűrő cserével hoztam el az autót. Persze lehet sérült a hajtókar és a dugattyúk is, mindenesetre erre utaló hangja, rezgés, illetve műszeres mérés alapján nem mutatható ki jele, csak ha még egyszer szét lenne szedve a motor - de abban maradtunk, hogy erre most egyelőre nincs szükség.

Visszafelé úton az M5-ösön picit odalépve a majd 1 hónapnyi állás után nagyon szépen vitte a 160-180-as utazót (itt még 4000-et sem pörög), egy élmény volt újra a volánja mögött ülni, és már természetesen újra a fedett, fűtött garázsban várja a következő "feladatát".  :wub:
Most olvastam. Jó kis programokat biztosított neked a fickó már vagy másodszor...  :eek:


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2294 Dátum: 2022.05.11 13:10:07 »
Tisztlettel köszöntök mindenkit, mint új tag.
Van egy 2005-ös, 122.000 km-t futott Avensisem. A km állás valós, nem tekert órás.
2.0 diesel, sokat használták rövid távon.
Egy hónapja az alábbit kezdte el csinálni:
éles kanyar után (körforgalom, autópálya felhajtó, 90 foknál nagyobb kanyar) a kocsi rángat, nem húz, majd hirtelen nyom egy nagy fekete füstpamacsot, és kocsi simán megy tovább.
A szerelő szerint nem a turbó vagy a motor.
Van valakinek ötlete, mit kellene megnézni rajta?
A leírtak alapján az a benyomásom, hogy valamilyen gravitációs hatás érvényesül. Ez kizárásos alapon folyadékra lehet hatással -jelen esetben üzemanyag lehet releváns. Ha van olyan tér ahol üzemanyag  és levegő is van, akkor ott megtörténhet, hogy mondjuk arra az időre megszűnik a dízel beáramlása. Az, hogy nem húz, rángat is erre utal, a pamacs meg arra, hogy menet közben indult meg az üzemanyag és az optimálistól eltérő volt a mix.
Olyat nem próbáltál, hogy körforgalomban mész 3 kört és mit csinál? Nem fullad le idővel?
Vagy hogy lassan beveszel egy 90 fokos kanyart? Ha gravitációs hatás van üzemanyagra akkor lassú kanyarban nem lesz rángatás.
Balos és jobbos éles kanyaroknál is csinálja? Ha egyik irányban igen, a másikban nem, akkor az közelebb viheti a megoldáshoz azt, aki ismeri a csövek felépítését.
Lehet esetleg valahol az üzemanyag ellátásban olyan pont ahol levegősödhet?