Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 600663 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2220 Dátum: 2021.07.28 08:39:35 »

Ajánlottak ebből 5W-40-et, mivel az vastagabb és jobb a kopottabb motorokhoz, viszont a jelenlegi olajjal gyakorlatilag nulla az olajfogyás. (talán 0,1L volt 7e km-en)
Köszönöm, előre is!

Eneos Sustina 5W-30 motorolaj 1 L
https://www.eneos-olaj.hu/sustina/217-eneos-sustina-5w-30

Avensis II T25 1.6 VVT-i
Nem kell más, mint a gyári előírás, tehát 5W30.

Voyager1977

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2221 Dátum: 2021.07.28 09:42:43 »
Nem kell más, mint a gyári előírás, tehát 5W30.

Köszönöm a megerősítést!  ::)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2222 Dátum: 2021.07.29 10:36:18 »
Az alábbi olaj van most a motorban és ezzel kapcsolatban azt szeretném kérdezni, hogy érdemes váltani más viszkozitásúra, vagy jó ez?
Ajánlottak ebből 5W-40-et, mivel az vastagabb és jobb a kopottabb motorokhoz, viszont a jelenlegi olajjal gyakorlatilag nulla az olajfogyás. (talán 0,1L volt 7e km-en)
Köszönöm, előre is!

Eneos Sustina 5W-30 motorolaj 1 L
https://www.eneos-olaj.hu/sustina/217-eneos-sustina-5w-30

Avensis II T25 1.6 VVT-i
:censored: Ilyenkor mindig kinyílik a bicska a zsebemben, amikor ilyeneket hallok! Mennyi az autó valós futás km-ben? Corollás körökben (el)ismert toyota mesterszerelő elmondta, hogy szedett már szét 500 000km felett futott Toyota benzinmotort és sem a hengerfal hónolásán, sem a dugattyúkon nem volt sem látható, sem mérhető kopás!!! PEdig fél millió km-t futott motorra már azt mondják, hogy kopott, nem? Hát NEM! Hülyeség és szakmai tudatlanság, képzetlenség az, ha valaki a km futás alapján csípőből azt mondja, hogy egy motor kopott. Ezekre az emberekre nem szabad hallgatni. Ignorálni kell őket.

5W-30 viszkozitású, és ACEA A3/B3 B4, valamint legalább API SM teljesítményszintű kenőanyag kell bele és rendszeresen (lehetőleg 10 000km-ként vagy évente!) kell cserélni. A rendszeres olaj- és szűrőcsere fontosabb, mint az, hogy Mobil1, vagy Eneos, vagy Total (...stb...) márkákat választasz.  :whistling: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Voyager1977

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2223 Dátum: 2021.07.29 11:35:52 »
:censored: Ilyenkor mindig kinyílik a bicska a zsebemben......

:)
Köszönöm szépen, a kimerítő válaszodat. Az autó, 285e kilómétert futtott.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2224 Dátum: 2021.07.29 11:49:45 »
:)
Köszönöm szépen, a kimerítő válaszodat. Az autó, 285e kilómétert futtott.
Igazán nincs mit. Vigyázz az autó jó állapotára és használd megelégedéssel. Az enyémben is hasonló km mennyiség (287000) van jelenleg és minden hiba nélkül, tökéletesen üzemel. Nem szabad eltérni a gyári ajánlástól, kizárólag csak olyan extrém esetben, ha elkerülhetetlen a rövid, hidegjárat, sok indítással, leállítással. Ebben az esetben a hideg oldali viszkozitás csökkenthető (0W-30!) eggyel, de a meleg oldalit nem szabad piszkálni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2225 Dátum: 2021.07.29 14:16:32 »
Én is ezt akartam javasolni, hogy 0w30 esetleg.
Azon gondolkozok, hogy szerintem a Sustina 5w30 szerintem inkább A1/B1 mint A3/B4, de ilyen minősítést nem is látok nála  :hmmmm:
Nekem például most nagyon bejött Carinába a Total Quartz 9000 Energy 0w30, ami A3/B4 olaj, ennek hidegoldalon kisebb, melegoldalon nagyobb a viszkozitása, mint a régebben használt Eneos Premium Hyper 5w30-é. Én most erre tervezek átállni télen-nyáron. Nálam nagyon sok a rövidtáv, a város, és így nagyon ritkán kap az arcába újabban, ezért bevállalom (376.000 km felett).
« Utoljára szerkesztve: 2021.07.29 14:22:15 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2226 Dátum: 2021.07.30 13:19:38 »
Én is ezt akartam javasolni, hogy 0w30 esetleg.
Azon gondolkozok, hogy szerintem a Sustina 5w30 szerintem inkább A1/B1 mint A3/B4, de ilyen minősítést nem is látok nála  :hmmmm:
Nekem például most nagyon bejött Carinába a Total Quartz 9000 Energy 0w30, ami A3/B4 olaj, ennek hidegoldalon kisebb, melegoldalon nagyobb a viszkozitása, mint a régebben használt Eneos Premium Hyper 5w30-é. Én most erre tervezek átállni télen-nyáron. Nálam nagyon sok a rövidtáv, a város, és így nagyon ritkán kap az arcába újabban, ezért bevállalom (376.000 km felett).
Szerintem tök jó választás lesz neked, erre a használatra. Én most a Citroenbe (vettem februárban egy igen jó állapotú Xsara-t olcsó, munkábajárósnak) Total motorolajat vettem, ez neki a gyári ajánlása is. Nem drága és sztem teljesen jó minőségű. A 0W-s olajokat, meg, ugye eleve nem lehet előállítani ásványi olajokból, ezek már az alapolajukat tekintve is teljesen szintetikusak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2227 Dátum: 2021.08.02 19:08:28 »
Szerintem tök jó választás lesz neked, erre a használatra. Én most a Citroenbe (vettem februárban egy igen jó állapotú Xsara-t olcsó, munkábajárósnak) Total motorolajat vettem, ez neki a gyári ajánlása is. Nem drága és sztem teljesen jó minőségű. A 0W-s olajokat, meg, ugye eleve nem lehet előállítani ásványi olajokból, ezek már az alapolajukat tekintve is teljesen szintetikusak.
Ma megvolt a csere (igaz, hogy pár hónappal túlvittem, mert a szokottól is kevesebbet használtam), és meg is rendeltem a következőkre az olajat (ugyanonnan, ahonnan a mostanit is), 10 ezer alatt van az 5 liter  :yes:

opi77

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2228 Dátum: 2021.08.04 18:07:39 »
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy rázhat-e a kormány 110 felett azért mert első tárcsák és betétek lettek cserélve. Elvittem gumishoz centírozni, majd futóműveshez. De még mindig ráz. A futóműves szerint nem tárcsa, mert nem fékezésnél ráz. Szerinte inkább gumi lesz. Vélemény?

joda

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2229 Dátum: 2021.08.04 18:29:58 »
Sziasztok.

Pár hónapja kérdeztem ,de sajnos senki nem válaszolt.
Meg próbálkozok még egyszer.

Toyota avensis T25 1.8 autómnál nagyon alacsony lett az alapjárat. (600/min)
Ettől beremeg az egész autó ill. néha 600/min. alá esik elkezdi megemelni és elkezd ingadozni.
Visszanéztem a fórumban korábbi bejegyzéseket és láttam ,hogy másnak is volt-van ilyen problémája.
A kérdésem ,hogy van-e megoldás erre a hibára?
Az autón új katalizátor és 2 új lambda szonda van. Légtömeg mérő , pillangó szelep takarítva.

Válaszokat nagyon köszönöm.

Attila  ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2230 Dátum: 2021.08.04 19:54:54 »
Sziasztok.

Pár hónapja kérdeztem ,de sajnos senki nem válaszolt.
Meg próbálkozok még egyszer.

Toyota avensis T25 1.8 autómnál nagyon alacsony lett az alapjárat. (600/min)
Ettől beremeg az egész autó ill. néha 600/min. alá esik elkezdi megemelni és elkezd ingadozni.
Visszanéztem a fórumban korábbi bejegyzéseket és láttam ,hogy másnak is volt-van ilyen problémája.
A kérdésem ,hogy van-e megoldás erre a hibára?
Az autón új katalizátor és 2 új lambda szonda van. Légtömeg mérő , pillangó szelep takarítva.

Válaszokat nagyon köszönöm.

Attila  ;)
Üdv!
Alapjárati szelep, PCV szelep is takarítva? Vízhőfok érzékelő jele korrekt?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2231 Dátum: 2021.08.04 20:38:08 »
Üdv!
Alapjárati szelep, PCV szelep is takarítva? Vízhőfok érzékelő jele korrekt?
Még annyi jutott eszembe, hogy Carinán van mód alapjárat beszabályozására a diagnosztikai csati segítségével, Avensisnél is kell legyen ehhez hasonló megoldás.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2232 Dátum: 2021.08.04 21:03:37 »
Még annyi jutott eszembe, hogy Carinán van mód alapjárat beszabályozására a diagnosztikai csati segítségével, Avensisnél is kell legyen ehhez hasonló megoldás.
Szia Zoli!

Erről nem tudok, hogyan?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2233 Dátum: 2021.08.04 22:56:45 »
Szia Zoli!

Erről nem tudok, hogyan?
E1-T1 pontokat(a diagnosztikai mérést)  összekapcsolni, így indítani, és rajta hagyni pár percig, ez beszabályozza az alapjáratot.
Beindítás után ezzel lehet ellenőrizni, hogy az alapjárati motor megfelelően múködik-e: ha indítás után csatlakoztatod, akkor meg kell emelnie az lapjáratot. Egy 4A-FE motoros Corollán demonstrálva:
.youtube.com/watch?v=XVk5nvJqWro

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2234 Dátum: 2021.08.04 23:23:24 »
Még annyi jutott eszembe, hogy Carinán van mód alapjárat beszabályozására a diagnosztikai csati segítségével, Avensisnél is kell legyen ehhez hasonló megoldás.
Itt a  procedúra automata kocsinál:
www.youtube.com/watch?v=1ZRjcJOSFW0
www.youtube.com/watch?v=wLw4NkKmsA4

ugyanez Lexusnál:
www.youtube.com/watch?v=WESotIW10i8