Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593820 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kufi178

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2160 Dátum: 2020.10.17 20:03:19 »
Sziasztok!
Kis segítség kellene
A T22 Ave 2.0 benzines 150 Le katalizátor egyezik a T25 Ave 2.0 147Le 1Az-Fse  katalizátorral? Kinézetre igen... Ebayon nézegettem, az ára azért nem ugyanaz

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2161 Dátum: 2020.10.17 20:47:47 »
Ahogy gyorsan ránéztem toyodiy-en, a cikkszám alapján (17460-03030) nem egyezik. Így elsőre  :hmmmm:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2162 Dátum: 2020.11.01 22:38:00 »
Tegnap meglett a 229000. km, így folytatva idén még bőven meglehet a 230e is.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2163 Dátum: 2020.11.06 22:52:11 »
Ma volt egy jelenségem a kocsival:
Hideg motor - elindulás után kb 100m-rel felvillant egyszerre a 3 kis sárga ikon (TRC-VSC-ABS), de nem éreztem, hogy az autó csökkent vészüzemmódban járna, vagy nem működne esetleg az ABS. Kb 1 km megtétele után magától elaludt az összes visszajelző, és utána a nap folyamán már nem is jött elő ez a jelenség. Volt közben 4 leállítás és indítás, de persze addigra a motor is bemelegedett.

Nagynyomásúval lemostam a kocsit előző nap, és ugye ezen a TTE hűtőrácson szabadabban tud bejutni/átjutni a víz - lehet esetleg ennek köze ehhez?
Illetve az autó amióta kiköltöztünk vidékre már nem fűtött garázsban, hanem csak fedett beállóban áll - de azért este még nem repkednek a mínuszok sem.  :hmmmm:
Check engine nem villant fel, így gondolom hibakódot sem tárolt.

Valami ötlet, hogy mitől lehetett ez?  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2164 Dátum: 2020.11.06 22:58:09 »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2165 Dátum: 2020.11.08 09:20:47 »
Ma volt egy jelenségem a kocsival:
Hideg motor - elindulás után kb 100m-rel felvillant egyszerre a 3 kis sárga ikon (TRC-VSC-ABS), de nem éreztem, hogy az autó csökkent vészüzemmódban járna, vagy nem működne esetleg az ABS. Kb 1 km megtétele után magától elaludt az összes visszajelző, és utána a nap folyamán már nem is jött elő ez a jelenség. Volt közben 4 leállítás és indítás, de persze addigra a motor is bemelegedett.

Nagynyomásúval lemostam a kocsit előző nap, és ugye ezen a TTE hűtőrácson szabadabban tud bejutni/átjutni a víz - lehet esetleg ennek köze ehhez?
Illetve az autó amióta kiköltöztünk vidékre már nem fűtött garázsban, hanem csak fedett beállóban áll - de azért este még nem repkednek a mínuszok sem.  :hmmmm:
Check engine nem villant fel, így gondolom hibakódot sem tárolt.

Valami ötlet, hogy mitől lehetett ez?  :hmmmm:

Amikor esőben hajtod az autót, akkor is felvillannak a jelek a műszeregységen? Na ugye. Téli autómosáskor mindig lemosom a teljes motortér tartalmát magasnyomású mosólándzsával, mégsem történik semmi hasonló. A jelzések mögötti tartalomból sokkal inkább következik a figyelmeztetési szándék, az időjárási körülmények megváltozására.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2166 Dátum: 2020.11.08 13:03:05 »
Jobbik eset lenne. Ez ugyebár itt a fórumon már előfordult 1-2 autónál, de akkor vészüzemmód jött elő - és azt hiszem legtöbb esetben a dízel motoroknál. De az valóban furcsa, hogy rövid idő elteltével magától elalszik. Meg hogy ugyebár előtte 15 éven keresztül meg nem csinált ilyet - az autó pedig volt hajtva igaz téli körülmények között is (-35C), és semmi baja nem volt.

Régi T22-es Avensis úgy figyelmeztetett a "rossz időjárásra", jobban mondva a fagypont közeli hőmérsékletre, hogy a hőmérséklet kijelzője egy rövid ideig villogott - nem hinném, hogy a T25-nél ezt jelentené - bár úgy lenne.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2167 Dátum: 2020.11.08 22:15:33 »
Nos, legnagyobb meglepetésemre - és megdöbbenésemre, a motorház fedelet felnyitva egy apró kis gombóc kiscica ült a motorburkolaton.  :eek: :?: :hmmmm: Illetve amikor belülről felnyitottam, akkor a megszokotthoz képest most nem pattant fel a motorháztető, meg se moccant. Valahogy felnyitottam, és ott volt...  :eek: Sajnos az első megdöbbenésemtől nem kapcsoltam időben, és nem nyúltam érte (meg persze tudom ha hozzáérek puszta kézzel, az anyja lehet az emberi szag miatt többé nem is gondoskodna róla), az meg ijedtében a legrosszabb felé kezdett szaladni. És persze az istennek se akart kijönni, motort beindítani meg nem volt szívem.
Hogy mikor és hogyan került oda, illetve hányszor mászhatott már be oda - nem tudom. Illetve okozhatott-e egy ilyen éles karmolással valamiféle kárt valamelyik kábelben, amikor felkapaszkodott?  ::) :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Kufi178

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2168 Dátum: 2020.11.20 10:52:40 »
Sziasztok!
Gyors kérdésem lenne.
Ave T25 1AZ-FSE 2.0 amiről szó van.
Hány darab katalizátor van benne? Létezik, hogy a leömlőben lévő 2 darabon kívűl van még benne?
Csak mert alatta van még egy kis hengeres dob plussz egy hosszú hengeres dob és a végén a hátsó kipufogó dob. Köszi előre is

predator01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2169 Dátum: 2020.11.20 18:59:30 »
Szia! Csak kettő katalizátor van benne.

Kufi178

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2170 Dátum: 2020.11.20 19:10:34 »
Szia! Közben okosodtam, az 1az-fe motorban nincs 3. az 1az-fse motorban van még egy szabályozatlan is a hosszú hangtompító és a hátsó dob előtt, mint az enyémben... viszont a jó hír hogy csak a drágábbik szokott beszarni,azaz a leömlő után lévő 2 darab :hmmmm:

Kufi178

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2171 Dátum: 2020.11.20 19:17:09 »
Próbálok képet felrakni...

Kufi178

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2172 Dátum: 2020.11.20 19:18:50 »
erről van szó, nekem ott az a kis hengeres dob is, ami elvileg katalizátor

opi77

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2173 Dátum: 2020.11.27 18:02:35 »
Sziasztok. Van egy 2l-es benzines avensisem. Érdekelne, hogy milyen aksit lenne érdemes belerakni. A mostani nem tudom milyen, de elég nehezen tekeri. Vélemények? Egyébként milyen a gyári érték? Előre is köszönöm a válaszokat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2174 Dátum: 2020.11.27 19:46:56 »
Sziasztok. Van egy 2l-es benzines avensisem. Érdekelne, hogy milyen aksit lenne érdemes belerakni. A mostani nem tudom milyen, de elég nehezen tekeri. Vélemények? Egyébként milyen a gyári érték? Előre is köszönöm a válaszokat.

Szia!

Ilyenkor általában azt szoktam mondani, hogy meg kell mérni, mekkora a rendelkezésre álló hely, és a legnagyobbat venni, ami oda befér. Arra kell figyelni, hogy jobb+ vagy bal+ kell, illetve a saruk méretét. Az enyémet is így vettem 5 éve: már 45 Ah-tól hozzák a katalógusok hozzá az akkukat, de 74 Ah-s az, amit vettem 5 éve,és hála Istennek még mindig megbízhatóan indít, pedig rengeteget nyektetem a sok rövidtáv miatt. Nem bántam meg.
Érdemes még teljesen gondozásmenteset venni szerintem: a mostani is ilyen, a Szakálnál vettem, sajátmárkás, de gyakorlatilag Varta Black, ahogy néztem (Made by Johnson Controls). Mivel ennyivel nagyobb, mint az, ami már éppen elég lenne (45Ah vs. 74Ah), nagyon kis valószínűséggel van az, hogy egyik napról a másikra nem indít, ez még halálában is teker annyit, hogy elinduljon és észre lehet venni időben, ha baj kezdődne vele.
Ránéztem kb. (Avensis 2005 2.0 147 LE), 56 Ah-64Ah-ig hozzák az akkukat erre, és jobb+. Például egy 63Ah (EN)610A-es Bosch S5 Silver Plus fizikailag 242x175x190mm (hxszxm), ez elvileg belefér, kb. 40 ezer listaáron.
Egy 75Ah Szmtal teljesen gondozásmentes szélessége és magassága ugyanez, csak 278mm hosszú, 680A-es indítóárammal (EN), vagyis annyira nincs túlhúzva sem, és kb. 30 ezer listaáron.
Ha befér, biztos, hogy én 75Ah-t tennék bele  :yes: Persze akkor, ha biztos az akku a hibás.
« Utoljára szerkesztve: 2020.11.27 19:50:10 írta vd1234 »