Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593850 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2115 Dátum: 2020.07.28 09:58:40 »
Sziasztok!

2005-ös , T25 , 1.8 benzines Kombi avensisben szeretnék lengéscsillapítót cserélni. Mit ajánlotok ?
Köszi!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2116 Dátum: 2020.07.28 12:12:28 »
Szia!

Igaz, hogy T19, de nálam a Kayaba vált be nagyon.

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2117 Dátum: 2020.07.28 16:51:20 »
Sziasztok!

2005-ös , T25 , 1.8 benzines Kombi avensisben szeretnék lengéscsillapítót cserélni. Mit ajánlotok ?
Köszi!

KYB-et vegyél,a KaYaB-át felejtsd el... :) de ha már gátlót cserélsz lehet rugót is kellene,nem? (én cseréltem,elől-hátul,rugót-gátlót és nagyon tetszik...)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2118 Dátum: 2020.07.28 17:03:31 »
KYB-et vegyél,a KaYaB-át felejtsd el... :) de ha már gátlót cserélsz lehet rugót is kellene,nem? (én cseréltem,elől-hátul,rugót-gátlót és nagyon tetszik...)

Ja, oké :)

Én cseréltem mindegyik lengéscsillapítót, rugót még sosem. Gyári javításiban sem láttam, hogy mindenképpen kellene. Azért biztos jobb egy új, mint egy közel 400 ezret futott...
Szerintem ha a rugóval akkora gond van, akkor műszakin/futóművizsgálatkor csak látszik méréskor valami nem?

gomirat

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2119 Dátum: 2020.07.28 21:09:29 »
Előre is elnézést kérek , ha nagyon triviális kérdéseket teszek fel, (röhögni ér, félrevezetni nem azt amúgy is bárhol megkaphatja az ember) de nekem ezeket nem magyarázta el soha senki. A beszélgetések során legtöbben úgy utalnak rá mintha bizonyos alaptudást már mindenki az anyatejel magába szívta volna (és megkérdezni mindig cikinek éreztem)
1.) Sz'al ki-mit is ért az alábbi kifejezésen  :hmmmm::
"jó meg kell hajtani"
Időtartam, sebességi fokozat, sebesség, fordulatszám tekintetében -hogy kell ezt szakszerűen csinálni? :)

2.)1AZ-FSE motorom van olvasom róla hogy hajlamos a kokszosodásra, de mintha ez nem mindenkinél jelentkezne egységesen, azt gondolom az olvasottak alapján, hogy leginkább a vezetési stílus befolyásolja (az olaj és benzin minőségén tulmenően). Mik azok a vezetés technikai elemek, egyébb szokások amik gyorsítják ezen folyamat kialakulását és mik azok amik gátolják, akmik segítségével ez elkerülhető.

pl.: egy-egy sebességi fokozatban milyen fordulatszámon ildomos utazni több km-keresztül 40-60-80 km/h esetén; normál kigyorsítások esetén milyen fordulatszámnál javasolt feljebb kapcsolni?

THX for all. :helpsmilie:

BuktaG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2120 Dátum: 2020.07.29 15:09:30 »
Sziasztok!

Van egy 2006-os 2.2-es Toyota Avensis autóm, aminél olyan hiba jött elő, hogy hűtés és fűtés közben csak a 2 db jobb oldali szellőzőkből jön megfelelő levegő. Jobb oldalt átlag hőmérsékletű levegő jön. Esetleg találkozott már valaki ilyen jellegű problémával?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #2121 Dátum: 2020.07.29 22:50:25 »
Előre is elnézést kérek , ha nagyon triviális kérdéseket teszek fel, (röhögni ér, félrevezetni nem azt amúgy is bárhol megkaphatja az ember) de nekem ezeket nem magyarázta el soha senki. A beszélgetések során legtöbben úgy utalnak rá mintha bizonyos alaptudást már mindenki az anyatejel magába szívta volna (és megkérdezni mindig cikinek éreztem)
1.) Sz'al ki-mit is ért az alábbi kifejezésen  :hmmmm::
"jó meg kell hajtani"
Időtartam, sebességi fokozat, sebesség, fordulatszám tekintetében -hogy kell ezt szakszerűen csinálni? :)

2.)1AZ-FSE motorom van olvasom róla hogy hajlamos a kokszosodásra, de mintha ez nem mindenkinél jelentkezne egységesen, azt gondolom az olvasottak alapján, hogy leginkább a vezetési stílus befolyásolja (az olaj és benzin minőségén tulmenően). Mik azok a vezetés technikai elemek, egyébb szokások amik gyorsítják ezen folyamat kialakulását és mik azok amik gátolják, akmik segítségével ez elkerülhető.

pl.: egy-egy sebességi fokozatban milyen fordulatszámon ildomos utazni több km-keresztül 40-60-80 km/h esetén; normál kigyorsítások esetén milyen fordulatszámnál javasolt feljebb kapcsolni?

Szia!

Jól meghajtani egy huzamosabb idejű (tán 5-10 perc, de persze forgalom és útfüggő) 3000 környéki, vagy afeletti fordulatszámos tempót jelent, amit általában autópályán lehet "megfutni".
3000-es fordulat a 2 literes motornál nem tudom pontosan hány km/h-nak felel meg, nálam a 2.4-esnél ilyenkor már bőven 130 felett van az óra (persze ez is orvosolható visszaváltással, Aut váltónál pedig megtiltva, hogy a legmagasabb sebességbe kapcsoljon fel).

No és persze a magyar üzemanyag minősége, erről ódákat és órákat lehetne beszélni. Több szerelő is azon a véleményen van - ugye a 2.0 (1AZ) és a 2.4-es (2AZ) motorok erre még inkább kényesek, szóval ha lehetséges E5-ös üzemanyagot vagy 100-as oktanszámút tankolni (bár nem tudom azok megfelelnek-e az E5-nek minőségben/minősítésben vagy sem), én mindenesetre maradtam a kagylós kút V-Púder Racsingjánál, mert sajnos csak az az egyedüli, ami E5-ös, és ez a kút van a nagyobb hatosugaron belül is (Pest megye).

Milyen sebbeség fokozatot mikor érdemes elváltani, ezen is biztosan megoszlanak a vélemények.
Az aut váltó ugye intelligens, így a domborzati viszonyoktól kezdve sok mindent figyelembe vesz, no és persze megtanulja és igazodik a vezető szokásaihoz. De nyugisan vezetve 2300-2500 környékén ő is elvált, ha azt érzékeli, hogy a pedált azonos erővel "taposod".

A kézi váltós autómban pedig általában a 3000-es fordulatnál váltok el (benzines), kis 1.6-os motornál ez a 4.-ik sebességi fokozatot ha jól rémlik 60 környékén váltok, az ötödik pedig 80-85 km/h környéke, és 100-105 környékén már úgy is 3000-et forog a kis motor. De ilyesmi volt az Avensis 1.6-os motorja is.
Persze elbírja 60-nál is az ötödiket már, nem dadog tőle a motor, néha van ilyen is. Persze nem emelkedőn.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

gomirat

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2122 Dátum: 2020.08.07 12:44:24 »
Szisztok,
Az alábbiakat sikerült kiolvasni egy 2006-os fl. előtti T25 wagon 2.0 benzines (óra:244000km) járműből.Segítségeteket kérném az értelmezésében, van-e olyan érték ami miatt aggódnom kellene? Thx.

Mmd

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2123 Dátum: 2020.08.15 08:36:03 »
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni.
Egy 2005-ös benzines T25-ös Avensisem van. A napokban véletlenül vettem észre, hogy  az elektronika nélküli szervíz kulcs is elindítja az autót. Úgy emlékszek régebben ezzel nem indult.
Arra tippelek, hogy az immobilizerrel van valami gond.
Járt már valaki hasonlóan? Van valami ötlet, hogy mit csináljak vele? Van esélyem itthon megjavítani vagy mindenképp szakemberhez kell vinni?

Előre is köszönöm a válaszokat!

üdv.  Mmd

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2124 Dátum: 2020.08.15 10:39:59 »
Szia!

Szerintem a szerviz kulcsban is van immo chip, azzal is indul az autó. (az immo chiphez nem kell elem!)  Csak távirányító nincs benne és nem nyitja a csomagtartót és a zárható kesztyűtartót.  :yes:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kufi178

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2125 Dátum: 2020.08.20 20:43:26 »
Sziasztok!
Tegnap beszereltem Ave T25 2.0 ba 2 darab diagnosztizáló szonda kiemelőt. Már untam a mindenféle hibakódokat( P0420 katalizátor, diagnosztizáló szonda hiba, szegény keverék) Az autó tökéletesen megy ezek ellenére.
Szóval, ezzel most becsapták a szabályzó szondákat?

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2126 Dátum: 2020.08.22 18:43:02 »
Sziasztok! Valaki legyen szíves segítsen! Kiment egy biztosíték az öreg Avensisemben,de sajnos nem tudom melyiket cseréljem. Nincs hangjelzés ha bekapcsolva hagyom a világítást,nem működik az ajtó nyitásra a belső világítás sem. Egy égőt cseréltem a belső világításon,amikor sajnos sikerült kicsapni a biztit. Mivel olyan biztosítékok vannak ebben a gépben,hogy nem látszik melyik ment ki,ezért időigényes egyesével átnézni az egészet. Előre is köszi!!!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2127 Dátum: 2020.08.22 19:28:43 »
Sziasztok! Valaki legyen szíves segítsen! Kiment egy biztosíték az öreg Avensisemben,de sajnos nem tudom melyiket cseréljem. Nincs hangjelzés ha bekapcsolva hagyom a világítást,nem működik az ajtó nyitásra a belső világítás sem. Egy égőt cseréltem a belső világításon,amikor sajnos sikerült kicsapni a biztit. Mivel olyan biztosítékok vannak ebben a gépben,hogy nem látszik melyik ment ki,ezért időigényes egyesével átnézni az egészet. Előre is köszi!!!

Szia!

Esetleg valahol itt meglehet, mondjuk interior light néven?

Kufi178

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2128 Dátum: 2020.08.22 19:45:23 »
Szóval! Tegnap kilyukadt a vízhűtőm, végül is 16,5 évet bírt.
Ma cseréltem, kapott egy Koyorad hűtőt, ami engem remélhetőleg kiszolgàl. Az érdekesség a réginén, hogy egyik pillanatról a másikra történt, semmi előjele, egyszerűen elfàradt. Szóval, autómata váltós, ez sajna a drágább hűtő, mivel a váltót is hűti. Mi jöhet még...?😵

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2129 Dátum: 2020.08.23 19:44:06 »
Szia!

Esetleg valahol itt meglehet, mondjuk interior light néven?
Köszi szépen,megnézem!!