Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 299166 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
  • Autó: Toyota Avensis (T25)1.8
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2115 Dátum: 2020.07.28 09:58:40 »
Sziasztok!

2005-ös , T25 , 1.8 benzines Kombi avensisben szeretnék lengéscsillapítót cserélni. Mit ajánlotok ?
Köszi!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8709
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2116 Dátum: 2020.07.28 12:12:28 »
Szia!

Igaz, hogy T19, de nálam a Kayaba vált be nagyon.

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 134
  • Autó: 2005 1.8 executive
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2117 Dátum: 2020.07.28 16:51:20 »
Sziasztok!

2005-ös , T25 , 1.8 benzines Kombi avensisben szeretnék lengéscsillapítót cserélni. Mit ajánlotok ?
Köszi!

KYB-et vegyél,a KaYaB-át felejtsd el... :) de ha már gátlót cserélsz lehet rugót is kellene,nem? (én cseréltem,elől-hátul,rugót-gátlót és nagyon tetszik...)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8709
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2118 Dátum: 2020.07.28 17:03:31 »
KYB-et vegyél,a KaYaB-át felejtsd el... :) de ha már gátlót cserélsz lehet rugót is kellene,nem? (én cseréltem,elől-hátul,rugót-gátlót és nagyon tetszik...)

Ja, oké :)

Én cseréltem mindegyik lengéscsillapítót, rugót még sosem. Gyári javításiban sem láttam, hogy mindenképpen kellene. Azért biztos jobb egy új, mint egy közel 400 ezret futott...
Szerintem ha a rugóval akkora gond van, akkor műszakin/futóművizsgálatkor csak látszik méréskor valami nem?

gomirat

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: 2006 Avensis Wagon 2.0 D4 Sol Technic
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2119 Dátum: 2020.07.28 21:09:29 »
Előre is elnézést kérek , ha nagyon triviális kérdéseket teszek fel, (röhögni ér, félrevezetni nem azt amúgy is bárhol megkaphatja az ember) de nekem ezeket nem magyarázta el soha senki. A beszélgetések során legtöbben úgy utalnak rá mintha bizonyos alaptudást már mindenki az anyatejel magába szívta volna (és megkérdezni mindig cikinek éreztem)
1.) Sz'al ki-mit is ért az alábbi kifejezésen  :hmmmm::
"jó meg kell hajtani"
Időtartam, sebességi fokozat, sebesség, fordulatszám tekintetében -hogy kell ezt szakszerűen csinálni? :)

2.)1AZ-FSE motorom van olvasom róla hogy hajlamos a kokszosodásra, de mintha ez nem mindenkinél jelentkezne egységesen, azt gondolom az olvasottak alapján, hogy leginkább a vezetési stílus befolyásolja (az olaj és benzin minőségén tulmenően). Mik azok a vezetés technikai elemek, egyébb szokások amik gyorsítják ezen folyamat kialakulását és mik azok amik gátolják, akmik segítségével ez elkerülhető.

pl.: egy-egy sebességi fokozatban milyen fordulatszámon ildomos utazni több km-keresztül 40-60-80 km/h esetén; normál kigyorsítások esetén milyen fordulatszámnál javasolt feljebb kapcsolni?

THX for all. :helpsmilie:

BuktaG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Avensis
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2120 Dátum: 2020.07.29 15:09:30 »
Sziasztok!

Van egy 2006-os 2.2-es Toyota Avensis autóm, aminél olyan hiba jött elő, hogy hűtés és fűtés közben csak a 2 db jobb oldali szellőzőkből jön megfelelő levegő. Jobb oldalt átlag hőmérsékletű levegő jön. Esetleg találkozott már valaki ilyen jellegű problémával?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9686
T25-ös Avensis
« Válasz #2121 Dátum: 2020.07.29 22:50:25 »
Előre is elnézést kérek , ha nagyon triviális kérdéseket teszek fel, (röhögni ér, félrevezetni nem azt amúgy is bárhol megkaphatja az ember) de nekem ezeket nem magyarázta el soha senki. A beszélgetések során legtöbben úgy utalnak rá mintha bizonyos alaptudást már mindenki az anyatejel magába szívta volna (és megkérdezni mindig cikinek éreztem)
1.) Sz'al ki-mit is ért az alábbi kifejezésen  :hmmmm::
"jó meg kell hajtani"
Időtartam, sebességi fokozat, sebesség, fordulatszám tekintetében -hogy kell ezt szakszerűen csinálni? :)

2.)1AZ-FSE motorom van olvasom róla hogy hajlamos a kokszosodásra, de mintha ez nem mindenkinél jelentkezne egységesen, azt gondolom az olvasottak alapján, hogy leginkább a vezetési stílus befolyásolja (az olaj és benzin minőségén tulmenően). Mik azok a vezetés technikai elemek, egyébb szokások amik gyorsítják ezen folyamat kialakulását és mik azok amik gátolják, akmik segítségével ez elkerülhető.

pl.: egy-egy sebességi fokozatban milyen fordulatszámon ildomos utazni több km-keresztül 40-60-80 km/h esetén; normál kigyorsítások esetén milyen fordulatszámnál javasolt feljebb kapcsolni?

Szia!

Jól meghajtani egy huzamosabb idejű (tán 5-10 perc, de persze forgalom és útfüggő) 3000 környéki, vagy afeletti fordulatszámos tempót jelent, amit általában autópályán lehet "megfutni".
3000-es fordulat a 2 literes motornál nem tudom pontosan hány km/h-nak felel meg, nálam a 2.4-esnél ilyenkor már bőven 130 felett van az óra (persze ez is orvosolható visszaváltással, Aut váltónál pedig megtiltva, hogy a legmagasabb sebességbe kapcsoljon fel).

No és persze a magyar üzemanyag minősége, erről ódákat és órákat lehetne beszélni. Több szerelő is azon a véleményen van - ugye a 2.0 (1AZ) és a 2.4-es (2AZ) motorok erre még inkább kényesek, szóval ha lehetséges E5-ös üzemanyagot vagy 100-as oktanszámút tankolni (bár nem tudom azok megfelelnek-e az E5-nek minőségben/minősítésben vagy sem), én mindenesetre maradtam a kagylós kút V-Púder Racsingjánál, mert sajnos csak az az egyedüli, ami E5-ös, és ez a kút van a nagyobb hatosugaron belül is (Pest megye).

Milyen sebbeség fokozatot mikor érdemes elváltani, ezen is biztosan megoszlanak a vélemények.
Az aut váltó ugye intelligens, így a domborzati viszonyoktól kezdve sok mindent figyelembe vesz, no és persze megtanulja és igazodik a vezető szokásaihoz. De nyugisan vezetve 2300-2500 környékén ő is elvált, ha azt érzékeli, hogy a pedált azonos erővel "taposod".

A kézi váltós autómban pedig általában a 3000-es fordulatnál váltok el (benzines), kis 1.6-os motornál ez a 4.-ik sebességi fokozatot ha jól rémlik 60 környékén váltok, az ötödik pedig 80-85 km/h környéke, és 100-105 környékén már úgy is 3000-et forog a kis motor. De ilyesmi volt az Avensis 1.6-os motorja is.
Persze elbírja 60-nál is az ötödiket már, nem dadog tőle a motor, néha van ilyen is. Persze nem emelkedőn.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
1994 Corolla 1.6 Si - még a jó öreg JT-s alvázszámmal
61

gomirat

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: 2006 Avensis Wagon 2.0 D4 Sol Technic
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2122 Dátum: 2020.08.07 12:44:24 »
Szisztok,
Az alábbiakat sikerült kiolvasni egy 2006-os fl. előtti T25 wagon 2.0 benzines (óra:244000km) járműből.Segítségeteket kérném az értelmezésében, van-e olyan érték ami miatt aggódnom kellene? Thx.