Sajnos egyre kevésbé érvényesíthető, hogy egy autó keveset futott. Pláne nem milliókban. Ott megint előjöhet, hogy akkor valóban szakszerűen volt-e tárolva, amikor nem közlekedtek vele (akár heteket, hónapokat), vagy netán csak olyan rövid utakra használták, ahol még a benzines motor sem melegszik be. No és persze a kevés km ellenére a tulaj áldozott-e az évenkénti olajcserére (ugye 1 év vagy 15e km lenne elvileg a periódus). Mert az a motor akkor messze nem megkímélt lesz, hiába van benne kevés km. Vagy netán olyan bácsika vezette, aki sosem mert 3.-nál magasabb sebességbe kapcsolni, és lehet nyomta neki 70-80-nal (sajnos látok itt a közeli utcában is ilyen bácsikát, a full hideg motornak csak úgy keni, de az istennek nem váltana feljebb
).
Szóval az én szememben ez nem megkímélt autó lesz, hanem "isten ments tőle" autó.
Persze sajnos az ilyenek nem derülnek ki, de egy ilyen keveset futott - és már idősödő - autónál azért felvet pár hasonló kérdést.
Enyémben 14 éves kora ellenére 220e km van, és mégsem tartom ezt soknak. Középkategóriás Aut váltós autó, azért lett véve, hogy használva legyen.
Azt pedig sajnos az itthoni piac meg pláne nem értékelné, hogy csupa új, gyári alkatrészeket cseréltem benne, és végig vigyázva volt - ezt a "felárat" egy autó esetében csak akkor tudod érvényesíteni, ha valami egyedi, vagy kevés példányszám van belőle.