Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593715 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1725 Dátum: 2019.07.17 14:48:37 »
Bocsánat az OFF miatt, de ide teszem ezt a videót:


Az ajtót nyitva hagytam, remélem jól hallható (még az ABS szivattyút is hallottam :) ).
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.17 14:55:24 írta vd1234 »

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1726 Dátum: 2019.07.17 16:00:06 »
Hát... Most azért szerintem megérezte hogy figyelik. Valahogy jobban indult a szokásosnál. De ezentúl veszem az összes indulást és meg fogom mutatni. Gázadásos indulást már csak második indításra csinálhattam, de nem befolyásolja jó irányba. Meglehet, hogy picit ront a helyzeten a többlet levegő.
Hát, nem tudom. Ez nálam kimeríti a tök normális fogalmát, még a kettővel korábbi idegen videó tükrében is.
A 4-hengeres motoroknál fél főtengelyfordulatonként van egy sűrítési ütem. Én nagyjából 4-5, maximum 6 sűrítési ütemet hallok ki a videóból, ami ugye, 2, maximum 3 főtengelyfordulat. Persze ez még tud nyúlni 2-3-4 sűrítéssel az már lehet zavaró, de a videóban látható indulás szerintem teljesen oké.

Nem benzines, de az én autóm 7 éve van nálam, és ha minden oké, akkor 4. sűrítés körül indul be, hamarabb soha. Meleg állapotban 1-2 sűrítési ütemmel talán tovább kell forgatni néha. Míg a kollégám 92-es OFF Nissan Sunny dízelét gyakorlatilag azonnal, ahogy mondani szokták, pöccre indítja az önindító, egy vmi noname alulméretezett akksival. A régi adagolós OFF Pajero-k is így indultak, nem volt tekerés, meg nyö-nyö-nyö-nyö-vrumm, csak vrumm. Ettől azok jobb autók? Nem hiszem.

HA ebbe belebonyolódsz, akkor beindul a félig teli pohár effektus és egy ilyen hülyeség miatt fogod megutálni az autót. Ha egyébként minden ÉRTELMES dolgot megtettél (ahogy mondtad is, jó a generátor, önindító, akku szentháromság), akkor ezt a dolgot el kell engedni. Már az is sokat segít az ügyön, ha az üzemanyagszivattyúnak nem az indítózás közben kell előállítania a szükséges nyomást, hanem a gyújtás állapotában egy picit előre tud dolgozni, magyarul vársz egy levegővételnyit a gyújtás ráadása és az indítózás között. Bár azt sem tudom, hogy a gyújtás ráadásakor megszólal-e az üzemanyag szivattyúja 2-3 másodpercre, de ezt majd ti megmondjátok.

Üdv:
BF


Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1727 Dátum: 2019.07.17 17:23:24 »
Ettől azok jobb autók?
Ilyen hülyeség miatt fogod megutálni az autót.
Nem tudom, hogy a gyújtás ráadásakor megszólal-e az üzemanyag szivattyúja 2-3 másodpercre?
Csak azért idézek 3 mondatodat, hogy látszódjon mire válaszolok, de fordított sorrendben.
Nem tudom, indul-e gyújtás ráadáskor a szivattyú? Szerintem az első rátételnél mindenképp. De mivel nem hallani, ezért ezt csak úgy tudnánk meg, ha rámérnénk. Viszont, önindítózáskor egyértelmű! Én régebben mértem a Hondámon a benzinnyomást az üzemanyag híd előtt. Nyugodtan elmondhatom, hogy a nullára csökkent benzinnyomást annyi idő alatt építi fel a szivattyú, amennyi idő alatt kicsapódik a mutató a nyomásmérő órán. Talán még be is rázkódik a mutató.
A második felvetés. ..Nos. igen. Azt már most is elmondhatom, hogy nem szeretem e miatt az indulás miatt ezt az autót annyira, amennyire szerethetném. Valami ilyesmi jár néha a fejemben: "Jó szar, de valójában nincs mit vennem. És nem azért vettem, mert a világ legfrankóbb autója, hanem azért mert talán ezzel lesz az évek során a legkevesebb baj." Valójában tényleg e miatt vásároltam ezt a kocsit. Nagyot ront a róla kialakított véleményemen, hogy késleltetve indul, a kormánya nem törekszik az egyenesre, hanem pont az egyenesben tartásnál kell állandóan húzkodnom a kormányt és pl. a váltója olyan nyúlós. Dehát, ez ellen tényleg nem lehet tenni, mert az meg bowdenes. Ha legalább úgy indulna, ahogy kell, az mindent megoldana. A legrosszabb, mikor ott motoszkál az ember fülében, hogy miért nem indulhat rendesen? Volt anno egy Hondám, az olyan volt, hogy kb. 2 hét téli állás után az akkuja annyira lemerült, hogy alig tudta átforgatni a főtengelyt az önindító. De ha sikerült neki, átlendült valahogy és a következő, hangsúlyozom! A következő munka ütemnél úgy beindult, hogy "kikapta a kezemből a kulcsot" ! Ezt miért nem tudják a mostani kocsik?

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1728 Dátum: 2019.07.17 22:41:49 »
Töröltem párat, tessék normálisan viselkedni  :censored:
(Micila kolléga, vegyél vissza kicsit, a szarkazmus és a bunkóság határa nálad nem mindig megy...)
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.17 22:45:03 írta MiCKEY »

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1729 Dátum: 2019.07.18 07:00:30 »
Sziasztok! Picit megpróbálok túllépni a témán, ami a motor indulását illeti.
Lenne itt a másik probléma: A kormánya olyan érdekesen működik. Egyfolytában nekem kell az egyenes felé tekergetnem a kormányt, amit eddig egy autómon sem tapasztaltam. Ez is mindenkinek ilyen? Amiket eddig vezettem, igaz hogy egyik sem elektromos szervós, de a kormányt elengedve, maximálisan visszabillent egyenesbe. Ez nem. Sajnos nekem kell. Lehet hogy rossz az elektromos szervóm? Vagy ez is ilyen?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1730 Dátum: 2019.07.18 07:06:50 »
Szia!

Ezt úgy csinálja, hogy a futómű és beállításai rendben vannak?
Nekem akkor csinálta ezt, amikor nem volt jó a kerékösszetartás.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1731 Dátum: 2019.07.18 08:07:33 »
Sziasztok! Picit megpróbálok túllépni a témán, ami a motor indulását illeti.
Lenne itt a másik probléma: A kormánya olyan érdekesen működik. Egyfolytában nekem kell az egyenes felé tekergetnem a kormányt, amit eddig egy autómon sem tapasztaltam. Ez is mindenkinek ilyen? Amiket eddig vezettem, igaz hogy egyik sem elektromos szervós, de a kormányt elengedve, maximálisan visszabillent egyenesbe. Ez nem. Sajnos nekem kell. Lehet hogy rossz az elektromos szervóm? Vagy ez is ilyen?

Közvetlen környezetemben egy 2008-as OFF Honda Jazz-t szoktam vezetni, aminek elektromos a szervója. Na, az elég döglött egy valami, főleg abban a tartományban, amit te is írsz. Középálláshoz közeledve gyakorlatilag elfogy a középre visszatérítő erő és a középső néhány foknyi állásban gyakorlatilag bárhol megállítható a kormány, onnan jobban már nem tér vissza magától középre. Ez az autó új kora óta ismert, szóval nem gondolnám, hogy ez hiba, inkább nevezzük tulajdonságnak. Persze, aki megszokta, hogy egy jó futóműgeometriájú autóban akár szervó nélkül, akár olajos szervóval szépen, egészséges erővel visszaáll a kormány középre kanyarodás utáni haladás közben, annak ez furcsa lehet. Lehet, hogy csak kormányvezérlő programozási "hiba", lehet, hogy nem túl szerencsés futóműgeometria, esetleg ezek keveréke okozza, de furcsa.
Nem tudom, hogy a T25 alapvetően ilyen-e, remélem, hamarosan ír valaki releváns infókat is.
Ami biztos: 30-40.000 km-enként nem árt ránézni a futóműre egy rendes mérőpadon. Komolyabb turpisságok tudnak kiderülni, amikhez a sofőr a lassacskán hozzászokik.

Üdv:
BF

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1732 Dátum: 2019.07.18 08:26:05 »
Első körben egy futómű, gumik (oldalcsere) ellenőrzése.
Az elektromos szervók nullpontját a computeren keresztül lehet ellenőrizni menet közben, majd beállítani (pl szakszerviz).
Milyen sebesség mellett nem tér vissza a középállásba?

Kipróbáltad az autót, mielőtt megvetted? Lassan az az érzésem, hogy csak beleugrottál ebbe és ez ténylegesen nem a te autód  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.18 08:28:43 írta Nagycitrom »

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1733 Dátum: 2019.07.18 08:29:48 »
Szia!

Ezt úgy csinálja, hogy a futómű és beállításai rendben vannak?
Nekem akkor csinálta ezt, amikor nem volt jó a kerékösszetartás.
Szia!
Igen. Átnéztem, átmozgattam a futóművet. Utána elvittem egy jó helyre itt Szombathelyen, ott is átmozgatták rendesen, majd beállították az egészet. Sok mindent kellett állítaniuk, ezért bizakodtam. De nem lett jobb semmivel. Continental gumik vannak fenn. Nem hiszem hogy az fogná meg. Erre megint van aki azt mondja, hogy ilyen, van meg olyan, aki állítja hogy az övé tök jó. Aztán döntse el az ember.

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1734 Dátum: 2019.07.18 08:33:23 »
Első körben egy futómű, gumik (oldalcsere) ellenőrzése.
Az elektromos szervók nullpontját a computeren keresztül lehet ellenőrizni menet közben, majd beállítani (pl szakszerviz).
Milyen sebesség mellett nem tér vissza a középállásba?

Kipróbáltad az autót, mielőtt megvetted? Lassan az az érzésem, hogy csak beleugrottál ebbe és ez ténylegesen nem a te autód  :hmmmm:
Erről a nullpont beállításról beszélj még nekem egy kicsit! Lehet esetleg mást is állítani?
Kipróbáltam, de valójában ez az első elektromos szervós kocsim. Nem tudom, hogy ez tulajdonsága, vagy hibája?
Futómű szerintem rendben van, de nyaralás után picit úgyis szét akarom szedni majd. Átnézem tüzetesebben.
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.18 08:35:02 írta Honda130 »

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1735 Dátum: 2019.07.18 08:37:38 »
Közvetlen környezetemben egy 2008-as OFF Honda Jazz-t szoktam vezetni, aminek elektromos a szervója. Na, az elég döglött egy valami, főleg abban a tartományban, amit te is írsz. Középálláshoz közeledve gyakorlatilag elfogy a középre visszatérítő erő és a középső néhány foknyi állásban gyakorlatilag bárhol megállítható a kormány, onnan jobban már nem tér vissza magától középre. Ez az autó új kora óta ismert, szóval nem gondolnám, hogy ez hiba, inkább nevezzük tulajdonságnak. Persze, aki megszokta, hogy egy jó futóműgeometriájú autóban akár szervó nélkül, akár olajos szervóval szépen, egészséges erővel visszaáll a kormány középre kanyarodás utáni haladás közben, annak ez furcsa lehet. Lehet, hogy csak kormányvezérlő programozási "hiba", lehet, hogy nem túl szerencsés futóműgeometria, esetleg ezek keveréke okozza, de furcsa.
Nem tudom, hogy a T25 alapvetően ilyen-e, remélem, hamarosan ír valaki releváns infókat is.
Ami biztos: 30-40.000 km-enként nem árt ránézni a futóműre egy rendes mérőpadon. Komolyabb turpisságok tudnak kiderülni, amikhez a sofőr a lassacskán hozzászokik.

Üdv:
BF
Hát sajnos én is ettől félek, hogy tulajdonsága ez az elektromos szervónak.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1736 Dátum: 2019.07.18 08:45:56 »
Erre megint van aki azt mondja, hogy ilyen, van meg olyan, aki állítja hogy az övé tök jó. Aztán döntse el az ember.
Mert amit leírsz, az nem konkrét dolog, hanem valamit érzel. Nem tudjuk milyen mértékben jelentkezik a hiba, ezért van eltérő reagálás.
Az elektromos szervó picit más érzés és ha nem vezettél még ilyet, akkor szokatlan lehet. Szóval csináld végig, amit írtunk és kiderül.

Continental gumik vannak fenn. Nem hiszem hogy az fogná meg.
Nem hit és nem gumi márka kérdése. Bármelyik gumi lehet hibás. Cseréld meg, 2x10 perc. Aztán egy ok kipipálva.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1737 Dátum: 2019.07.18 10:01:58 »
Lenne itt a másik probléma: A kormánya olyan érdekesen működik. Egyfolytában nekem kell az egyenes felé tekergetnem a kormányt, amit eddig egy autómon sem tapasztaltam. Ez is mindenkinek ilyen? Amiket eddig vezettem, igaz hogy egyik sem elektromos szervós, de a kormányt elengedve, maximálisan visszabillent egyenesbe. Ez nem. Sajnos nekem kell. Lehet hogy rossz az elektromos szervóm? Vagy ez is ilyen?
Ezt nekem is csinálja. Elvileg minden oké rajta, márkaszerviz közölte, hogy nem tapasztalják, lényegében pingvineztek. Egy dolog biztos, hogy 2003-ban is hoztunk T25-öt szalonból és nem csinálta, tehát valami elfáradt és az okozza.
További érdekesség, hogy nem mindig csinálja, pályán van hogy megy egyenesen, és van hogy leheletnyit terelgetni kell. Egyszer volt csak olyan, hogy direktben érezhetően oldalra húzott, amikor bal oldalon 7,2mm volt a profilmélység, jobboldalt meg 9mm és lényegében eltolta a hajtás balra a különbség miatt az orrát.

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1738 Dátum: 2019.07.18 11:04:25 »
Köszönöm a hozzászólást!
Lényegében én is valami ilyesmit sejtek. Picit olvasgattam a témával kapcsolatban és valahogy mintha az lenne az érzésem, hogy nem annyira gondtalan megoldás ez az elektromos szervó, mint ahogy pár éve gondoltuk. Persze működik, meg minden, csak nem úgy néz ki, hogy elektromos és mi menne tönkre rajta? A baj az, mikor a márkaszerviz is csak terjeget a szárnyával. Érdekes, hogy megvannak azok a tipikus hibák, amikre általában sosincs meg a megfelelő szakember.
A kerék átmérő különbség sajnos tényleg el tudja húzni a kormányt. Főleg gyorsításkor. De ezt úgysem azért írtad.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1739 Dátum: 2019.07.18 11:26:56 »
Nekem konkrétan a szombathelyi szervizben dugták gépre és nézték meg a nullpontot, tehát nem hülyék hozzá.
Nálam a futóművel volt gond, pedig futóművesnél volt előtte, de az sem mindegy, hogy hol. Szombathelynél legalább találsz jót