Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593756 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1695 Dátum: 2019.07.16 21:54:00 »
Nem eladó!  :surrender:
Inkább mondja meg valaki, hogy miért indul fosul?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1696 Dátum: 2019.07.17 06:58:38 »
Nem eladó!  :surrender:
Inkább mondja meg valaki, hogy miért indul fosul?

Szia!

Triviális dolog, de hibakeresésnél is hasznos: ha benyomott gázpedállal indítod, akkor is ugyanezt csinálja?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1697 Dátum: 2019.07.17 07:41:20 »
Nem eladó!  :surrender:
Inkább mondja meg valaki, hogy miért indul fosul?

Köll a fönének a zótód te, a dumát löhet mög vönni!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1698 Dátum: 2019.07.17 08:42:25 »
Köszönöm uraim az önindítóval kapcsolatos felajánlásokat! :wub: Már feljebb ennél a hozzászólásnál írtam, hogy vadonat új Bronzkefék vannak az önindítóban és saját kezűleg szervizeltem ::). Nincs önindító problémám! A kocsinak nem indítási fordulatszám problémája van. Egyszerűen nem indul be azonnal, mikor elkezdek önindítózni, hanem kb. 5-6-szor körbeforog a főtengely és csak utána kapja el. :cry: Indítási fordulatszámmal már csak azért sem hoznám kapcsolatba ezt a problémát, mert egy benzines autónál, ha jó induló, akkor is be kell indulnia a motornak, ha az akku olyan gyenge, hogy csak alig tudja átforgatni a motort. :) Az én VVTI motorom, nem így forog át induláskor, hanem úgy mint egy gondmentes autó, csak épp nem indul be. :cry: Erre keresem a megoldást. Remélem azért lesz olyan, aki találkozott már ezzel a jelenséggel és hasonlóan ahogy én, problémaként tekint rá és talán tudja is hol rejtőzködik a titok. :) :yes: :helpsmilie:
Szia! Lehet, hogy valamit nem jól értek, de leírom a saját tapasztalatom (nem Avensis, de tudtommal az elv ugyanaz): az ECU a főtengelyjeladó és a vezérműtengely jeladójának értéke alapján indítja a gyújtást, amihez 4 fordulat kell minimum. Nálam  sok városi használat után ehhez még 1-2 lassabb fordulat járul a szabályos 4 gyors forgás előtt (az akksi 0 éves korában is így volt). Hosszabb táv után ez rendbe jön. Feltételezem, hogy a "hiba" kapcsolatban lehet töltöttséggel, de lehet, hogy valamelyik testkábel tuningolása is javítana a helyzeten.

A feszültségesés mellett a hosszabb indítózás oka lehet elvileg, hogy a kompresszió nem egyenletes a hengerekben (akár kokszos szelep miatt stb.), ez is okozhatja a jelenséget.

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1699 Dátum: 2019.07.17 09:23:36 »
Köll a fönének a zótód te, a dumát löhet mög vönni!
Ja? Értem. ...

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1700 Dátum: 2019.07.17 09:27:20 »
Szia!

Triviális dolog, de hibakeresésnél is hasznos: ha benyomott gázpedállal indítod, akkor is ugyanezt csinálja?
Ezt nem tudom. Ma kipróbálom, ha eszembe jut. Az a baj, hogy az ember megszokásból fordítja el a kulcsot és még az sem sikerült, hogy először gyújtásra tegyem, várjak, aztán utána indítózzak. Persze utólag mindig eszembe jut, csak akkor már jár a motor.  :lol:

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1701 Dátum: 2019.07.17 09:52:24 »
Szia! Lehet, hogy valamit nem jól értek, de leírom a saját tapasztalatom (nem Avensis, de tudtommal az elv ugyanaz): az ECU a főtengelyjeladó és a vezérműtengely jeladójának értéke alapján indítja a gyújtást, amihez 4 fordulat kell minimum. Nálam  sok városi használat után ehhez még 1-2 lassabb fordulat járul a szabályos 4 gyors forgás előtt (az akksi 0 éves korában is így volt). Hosszabb táv után ez rendbe jön. Feltételezem, hogy a "hiba" kapcsolatban lehet töltöttséggel, de lehet, hogy valamelyik testkábel tuningolása is javítana a helyzeten.

A feszültségesés mellett a hosszabb indítózás oka lehet elvileg, hogy a kompresszió nem egyenletes a hengerekben (akár kokszos szelep miatt stb.), ez is okozhatja a jelenséget.
Bevallom neked, elvileg logikus amit írtál, de ezt a minimum 4 fordulatot picit nehéz számomra elfogadni. Ennek pedig az oka az, hogy az Avensis mellett áll a parkolóban a Hyundai és annak meg nem kell. Addig még rendben is van, hogy a másik kocsi nem Avensis, nem is Toyota, hanem Hyundai.  De egy Toyotához képest kezdő márka szinte azonnal beröffen? Neki nincs szüksége 4 fordulatra, hogy összeszedje a jeleket? Ott volt a Mazda. Annak sem kellet? Ez az én bánatom. Ha úgy nézünk rá, hogy esetleg ez tényleg probléma, akkor az sem kizárható, hogy a motor beindulása után esetleg gondot okoz, csak épp nem tűnik fel, mert csak minimálisan befolyásolja a működést.
Akku állapotottal kapcsolatos felvetéseket szerintem engedjük el, mert nem akarok annyiszor visszatérni erre. Szerintem az akku kiváló a kocsimban, és az önindító is rendbe lett téve már. Indítási fordulatszámban nem tapasztalok elégtelenséget sem és különbségeket sem. Én úgy gondolom, hogy ez a része stabilnak mondható.
Esetleg otthon vagy ebben a motorvezérléses dologban? Ha netán a két említett jeladó valóban nem találja egymást, (egyszerűen fogalmazva) akkor addig csak nem fecskendez be? Vagy gyújtás sincs? Mert ugye, a trafókat hagyományos módon, ellenőrizni nem tudom, de mondjuk egy ledes próbalámpával esetleg meg lehetne nézni, hogy üzemanyagot ad-e neki? ....Mondjuk szerintem nem igazán lehet ott addig benzin, mert többszöri körülfordulás alatt, ha lenne ott benzin, akkor éreznem is kellene beindulás után a szagát.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1702 Dátum: 2019.07.17 09:54:54 »
Kalapos Mester hozzászólása kapcsán jutott eszembe, hogy Carináknál úgy hallottam, hogy az angol gyártásúak lassan indulnak a japánokhoz képest.
Nálam van (persze nem az aznapi első induláskor), amikor úgy elindul, hogy lehet még egy fordulat sem kell  :1eye:
Carinás hibakereső olyat is ír, hogy a lassabb indulást okozhatja akár laza szíj is  :surrender:

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1703 Dátum: 2019.07.17 09:57:42 »
Kalapos Mester hozzászólása kapcsán jutott eszembe, hogy Carináknál úgy hallottam, hogy az angol gyártásúak lassan indulnak a japánokhoz képest.
Nálam van (persze nem az aznapi első induláskor), amikor úgy elindul, hogy lehet még egy fordulat sem kell  :1eye:
Carinás hibakereső olyat is ír, hogy a lassabb indulást okozhatja akár laza szíj is  :surrender:
Laza szíj? Melyik szíj? Az Ave-n ha jól emlékszem, rugós feszítője van a szíjnak.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1704 Dátum: 2019.07.17 10:29:26 »
A generátort hajtó hosszbordás szíj.

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1705 Dátum: 2019.07.17 10:34:40 »
A generátort hajtó hosszbordás szíj.
Értem. Rugós feszítője van.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1706 Dátum: 2019.07.17 10:36:53 »
Persze most nem találom, melyik részén találtam ezt, mert annyira nem logikus.

De ha gondolod, nézd meg ennek a 13. oldalán kezdődő hibabehatárolás részben a "SYMPTOM – DIFFICULT TO START OR NO START (CRANKS OK)" alatti lehetőségeket. Tudom, Carina, de T25-höz nincs ilyenem, ha neked van, akkor abban érdemes rákeresni.
Egy csomó ötletet azért adhat a megoldáshoz.

Amúgy érdemes lenne megnézni más T25-öket, hogy van-e, amelyik jobba indul, vagy általában jobban indulnak-e, mert ha nem, akkor hiába keresgél az ember.

Honda130

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1707 Dátum: 2019.07.17 10:59:59 »
Persze most nem találom, melyik részén találtam ezt, mert annyira nem logikus.

De ha gondolod, nézd meg ennek a 13. oldalán kezdődő hibabehatárolás részben a "SYMPTOM – DIFFICULT TO START OR NO START (CRANKS OK)" alatti lehetőségeket. Tudom, Carina, de T25-höz nincs ilyenem, ha neked van, akkor abban érdemes rákeresni.
Egy csomó ötletet azért adhat a megoldáshoz.

Amúgy érdemes lenne megnézni más T25-öket, hogy van-e, amelyik jobba indul, vagy általában jobban indulnak-e, mert ha nem, akkor hiába keresgél az ember.
Köszi! Az a baj ezekkel a leírásokkal, hogy gyakorlatilag mindent felsorol, ami a kocsiban van. Természetesen jó, ha az ember semmit sem felejt ki, mindenképp átnézem tüzetesebben. Van pár szerviz könyvem T25-höz is. Talán az is ír valamit.
Igazából azt hittem, lesz itt ebben a fórumban olyan ember, aki tényleg benne van ezekben a dolgokban.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1708 Dátum: 2019.07.17 11:21:18 »
Köszi! Az a baj ezekkel a leírásokkal, hogy gyakorlatilag mindent felsorol, ami a kocsiban van. Természetesen jó, ha az ember semmit sem felejt ki, mindenképp átnézem tüzetesebben. Van pár szerviz könyvem T25-höz is. Talán az is ír valamit.
Igazából azt hittem, lesz itt ebben a fórumban olyan ember, aki tényleg benne van ezekben a dolgokban.

Persze, de azért van rendszer a dologban, ahogy végigmegy rajtuk.
Sajnos nekem T25-ben nincs rutinom, ami  kevés van, az a Carina, meg amit hallok innen-onnan.

Amúgy meg régebben voltak szerelők a fórumon, sokat segítettek, nem tudom, hogy a fészbúkos részbe mentek, vagy már nem aktívak.
Sokszor annyi van, hogy fordulj az ilyen-olyan szervizhez. Pont a múltkor volt ilyen, hogy ott sem boldogultak egy problémával, végülis megy a kocsi, nem fognak molyolni apró-cseprő bajokkal, ha közben pénzt is kereshetnek. Jó, hogy a Carinán otthon rengeteg dolog megoldható, szerintem T25-tel boldogulsz, ha nem adod fel.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1709 Dátum: 2019.07.17 11:44:39 »
Bevallom neked, elvileg logikus amit írtál, de ezt a minimum 4 fordulatot picit nehéz számomra elfogadni. Ennek pedig az oka az, hogy az Avensis mellett áll a parkolóban a Hyundai és annak meg nem kell. Addig még rendben is van, hogy a másik kocsi nem Avensis, nem is Toyota, hanem Hyundai.  De egy Toyotához képest kezdő márka szinte azonnal beröffen? Neki nincs szüksége 4 fordulatra, hogy összeszedje a jeleket? Ott volt a Mazda. Annak sem kellet? Ez az én bánatom. Ha úgy nézünk rá, hogy esetleg ez tényleg probléma, akkor az sem kizárható, hogy a motor beindulása után esetleg gondot okoz, csak épp nem tűnik fel, mert csak minimálisan befolyásolja a működést.
Akku állapotottal kapcsolatos felvetéseket szerintem engedjük el, mert nem akarok annyiszor visszatérni erre. Szerintem az akku kiváló a kocsimban, és az önindító is rendbe lett téve már. Indítási fordulatszámban nem tapasztalok elégtelenséget sem és különbségeket sem. Én úgy gondolom, hogy ez a része stabilnak mondható.
Esetleg otthon vagy ebben a motorvezérléses dologban? Ha netán a két említett jeladó valóban nem találja egymást, (egyszerűen fogalmazva) akkor addig csak nem fecskendez be? Vagy gyújtás sincs? Mert ugye, a trafókat hagyományos módon, ellenőrizni nem tudom, de mondjuk egy ledes próbalámpával esetleg meg lehetne nézni, hogy üzemanyagot ad-e neki? ....Mondjuk szerintem nem igazán lehet ott addig benzin, mert többszöri körülfordulás alatt, ha lenne ott benzin, akkor éreznem is kellene beindulás után a szagát.
Fogalmam sincs, más gyártók hogyan oldják meg a benzinmotorok indítását (fotoelektromos jeladó ?? - passz), nálunk ez van, amit írtam. És lehet, hogy pöcc-röffhöz képest gagyinak tűnik ez a megoldás, engem megnyugtat, hogy mielőtt 1400-as percenkénti fordulaton elindulna a motor, az olajpumpa már működik, a vezérműtengely sonkái belecsaptak az olajba, a hengerfalra kenőanyag került.  :D
Valamit valamiért  ;)