Szia! Lehet, hogy valamit nem jól értek, de leírom a saját tapasztalatom (nem Avensis, de tudtommal az elv ugyanaz): az ECU a főtengelyjeladó és a vezérműtengely jeladójának értéke alapján indítja a gyújtást, amihez 4 fordulat kell minimum. Nálam sok városi használat után ehhez még 1-2 lassabb fordulat járul a szabályos 4 gyors forgás előtt (az akksi 0 éves korában is így volt). Hosszabb táv után ez rendbe jön. Feltételezem, hogy a "hiba" kapcsolatban lehet töltöttséggel, de lehet, hogy valamelyik testkábel tuningolása is javítana a helyzeten.
A feszültségesés mellett a hosszabb indítózás oka lehet elvileg, hogy a kompresszió nem egyenletes a hengerekben (akár kokszos szelep miatt stb.), ez is okozhatja a jelenséget.
Bevallom neked, elvileg logikus amit írtál, de ezt a minimum 4 fordulatot picit nehéz számomra elfogadni. Ennek pedig az oka az, hogy az Avensis mellett áll a parkolóban a Hyundai és annak meg nem kell. Addig még rendben is van, hogy a másik kocsi nem Avensis, nem is Toyota, hanem Hyundai. De egy Toyotához képest kezdő márka szinte azonnal beröffen? Neki nincs szüksége 4 fordulatra, hogy összeszedje a jeleket? Ott volt a Mazda. Annak sem kellet? Ez az én bánatom. Ha úgy nézünk rá, hogy esetleg ez tényleg probléma, akkor az sem kizárható, hogy a motor beindulása után esetleg gondot okoz, csak épp nem tűnik fel, mert csak minimálisan befolyásolja a működést.
Akku állapotottal kapcsolatos felvetéseket szerintem engedjük el, mert nem akarok annyiszor visszatérni erre. Szerintem az akku kiváló a kocsimban, és az önindító is rendbe lett téve már. Indítási fordulatszámban nem tapasztalok elégtelenséget sem és különbségeket sem. Én úgy gondolom, hogy ez a része stabilnak mondható.
Esetleg otthon vagy ebben a motorvezérléses dologban? Ha netán a két említett jeladó valóban nem találja egymást, (egyszerűen fogalmazva) akkor addig csak nem fecskendez be? Vagy gyújtás sincs? Mert ugye, a trafókat hagyományos módon, ellenőrizni nem tudom, de mondjuk egy ledes próbalámpával esetleg meg lehetne nézni, hogy üzemanyagot ad-e neki? ....Mondjuk szerintem nem igazán lehet ott addig benzin, mert többszöri körülfordulás alatt, ha lenne ott benzin, akkor éreznem is kellene beindulás után a szagát.