Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593707 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1545 Dátum: 2019.03.15 19:50:55 »
Sziasztok !

Egy kérdés. Kigyulladt a Corollán (1,4Diesel)az OIL. Maint felirat. Még van egy hónap az olajcseréig, és csak 8000 km-t mentem nem tudom, hogy miért jött elő ez a figyelmeztetés. Kell paráznom, mehetek így vele még 100-150 km-t, és megvárhatom az előírt szervíz időpontját, vagy rohanjak szervízbe

Köszi a válaszokat.
Olajszintet néztél? Hol áll? Hibakódot kiolvast(att)ad? Kézikönyvet ellenőrizted? Hibajelzéssel mennyit mentél?

Tamás1965

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1546 Dátum: 2019.03.15 21:15:00 »
Az olajszintem normális, a szervízkönyv azt mondja, hogy olajcsere aktuális, de most nem tudok repülni olajat cserélni. Azt próbáltam kideríteni, hogy ezzel így lehet menni még pár hétig?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1547 Dátum: 2019.03.16 09:09:28 »
Sziasztok !

Egy kérdés. Kigyulladt a Corollán (1,4Diesel)az OIL. Maint felirat. Még van egy hónap az olajcseréig, és csak 8000 km-t mentem nem tudom, hogy miért jött elő ez a figyelmeztetés. Kell paráznom, mehetek így vele még 100-150 km-t, és megvárhatom az előírt szervíz időpontját, vagy rohanjak szervízbe

Köszi a válaszokat.

Itt sincs jó helyen, és még flood-olsz is!!! :nono: :nono:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1548 Dátum: 2019.03.16 09:33:42 »
Nem mertem összeadni, de az a benyomásom, hogy olcsóbb lett volna egy új motor a márkaszervizből....

Szerintem egy 1. gen Avensis simán kijönne már az árból...  :hmmmm:
És persze csak remélni lehet, hogy egyéb helyekre nem nyúlt/gányolt, de ugye ahhoz már ki kellene venni a motort is, hogy erről megbizonyosodjunk...  :hmmmm:

Lehet csak én szívtam meg vele, és az a több tucat 1.6 és 1.8-as tulaj mind elégedett, és nem tapasztal ilyen gányolást - de ha az én esetemben a szerelő később be is vallotta, hogy az életben nem szerelt 2.4-est, akkor mi a tökömnek vállalta el? Illetve miért rajtam próbált meg spórolni? Bakker, egy szóval nem mondtam neki, hogy X összegnél többet nem áldozok rá, és persze az olyan "apróságokat" se kértem, hogy a régi, elhasznált - max 2-300 Ft-os tömítőgyűrűket is tegye vissza...  :eek: Ilyet nem tudom még melyik szerelő tenne...  :nono: :hmmmm:
Azért nem egy olyan autóról beszélünk, amit úgy rugdosnak át a műszakin, minimalista javítási költséggel...  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1549 Dátum: 2019.03.16 12:48:38 »
Elsősorban maga a jelenség az aggasztó. Számomra riasztó ha egy szerelő nem képes felvállalni, hogy hibázott. Bármilyen olcsó, de ezek után nem merném az 1.8-ast se odavinni, mert mi lesz ha rossz napja van éppen?

Ilyet nem tudom még melyik szerelő tenne...  :nono: :hmmmm:
Szokott itt írogatni mostanában egy srác, akinek a 2 literes benzinesét gányolta meg egy szaki akinek ez volt az első ilyen motorja. Az eredmény nem lett jó, a szerelő ekézi a Toyotát, a motorhoz nem akar más szerelő hozzányúlni, már bven mínuszban jár és még stressz is van vele.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1550 Dátum: 2019.03.16 13:29:02 »
Engem az bosszant, hogy hülyének nézett. Azzal, hogy nem említette meg miket gányolt, repesztett/tört össze, hogy én majd úgy se fogom észrevenni azt...  :eek: :hmmmm:
És hogy így kiad a kezéből egy munkát, visszarakva az akkor kb 12-13 éves tömítéseket, tényleg csak remélni tudom a többi Toyotásnak/Toyotáson nem így spórolt.  :eek: :hmmmm:

Ahogy azt se értem, hogy az elromlott szervószivattyú helyett (mondjuk az is kétségeket vet most már fel bennem, hogyan is tudott az pont ott, nála, az autó egy helyében állva, mindenféle előjel nélkül csak úgy elromlani?  :hmmmm: ) tegyen be egy COV-ba valót, azzal, hogy nem számít, hogy más a hosszbordásszíj - hogy lehet így kiadni valamit is a kezei közül, mint elvégzett munkát?  :whistling: :hmmmm:

Ha leugrik az ékszíj, és tropa a motor, azt ő megtérítette volna nekem? És bakker még én éreztem szarul magam a telefonban, amikor említettem neki mi minden lett barmolva az autón...
És persze egyből jött a hárítás és terelés, meg hogy nem ő volt, és kvázi máris a kiskőrösieket hibáztatta, akik csak észrevették a hibákat. És hogy persze menjek vissza hozzá, majd ránéz... 4x voltam nála, azt hiszem ennyi idő alatt lett volna alkalma bizonyítani.  :szemez:

Most ott tartunk, hogy van kvázi egy "új" autóm a sok cserélt alkatrész miatt, amit nincs is értelme eladni, mert a büdös életben nem jönne vissza az elmúlt 2 évben ráköltött összeg.
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.16 13:35:30 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1551 Dátum: 2019.03.16 21:41:08 »
A mostanában olvasott sztorik csak megerősítenek abban, hogy ragaszkodjak azokhoz a szerelőkhöz akikhez járok. Akkor is ha várólista van és akkor is ha nem a legolcsóbbak. :whistling:
Tudom hogy marha rosszul jártál, de tanulságos a sztorid.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1552 Dátum: 2019.03.17 13:24:36 »
Sajnálom az eseted Xtrem kolléga... :(

Sajna hasonló cipőben járok:
- a csabai mesterhez nincs türelmem menni, állandóan lerázott telefonon.
- Orosházán volt a híres műszakim (tavaly március, ahol az irányjelző izzó, ablakmosó spriccni gondot okozott) http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=9.msg711449#msg711449 (a ködlámpa csere következménye, hogy mindkét sárvédőt ***ták" a lökhárítóval :(
- azóta voltam még 1 helyen a P1349-el most év elején... utólag derült ki (jobb időben, mikor letakarítottam) ezek is a kárt okoztak: a hátsó lökösön balról függőleges, jobbról egy vízszintes csík - utóbbi fehér, kinn az alapozó, a fekete kocsin :( + a bal első sárvédő élén 4 lepattanás, felnyitott gépháztetőnél odapakolta - jó erősen, a szerszámait,

Tulajdonképp a gumicserét és az olajcseréket megcsinálom itthon... de kihez menjek ???!?!?!?!?!?!?, ha valami van: az Ave 15, a Yaris 19,5 éves
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1553 Dátum: 2019.03.17 15:48:40 »
Van aki csodálkozik, hogy lejárok Budapestre szerelőhöz. Mikor magyarázom, hogy helyben nincs meg az a minőség amit szeretnék, nem értik. Amíg vidéken nem alakul ki a minőségre az igény, és megélnek ezek a gányolók, addig ez lesz. A legtöbb amit tehet az ember, hogy felhívja őket és rákérdez, hogy ez mi. Ha nem kártalanítanak, akkor Google térképen leírod a tapasztaltakat és adsz nekik annyi csillagot amennyit érdemelnek. Amúgy meg, ha csak egynapos móka és csak évente egy szervíz van, akkor Toyo Team nem jöhet szóba? reggel 7-re fent vagy, leadod a kocsit, Duna Plázában megnézel egy filmet,  vagy a Charlie Loftban tartasz egy gigantikus hamburgerezést, vagy kirándulsz egyet a városban, aztán délután átveszed a kocsit és hazamész. Mi Pestre menet csináltunk már ilyet. Leadtuk a kocsit, aztán egy csoportos 24 órás BKV jegyet vettünk, ami sokkal olcsóbb volt mintha lyukasztgattunk volna. Gyerekek végre metróztak, mozgólépcsőztek, BKV hajókáztunk is, várba is felsétáltunk, aztán 4-re elmentünk a kocsiért. Megnyugtató volt hogy rendes szerelő csinálta egy helyi KókányBéla helyett, a gyerekeknek meg sikerült élményt nyújtani. És még a kocsi is örülni fog neki, hogy kipucolod a pályázással a katalizátort.  :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.17 15:51:43 írta Silent »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1554 Dátum: 2019.03.18 00:05:54 »
Sajnálom az eseted Xtrem kolléga... :(

Sajna hasonló cipőben járok...

Köszönöm, és én is sajnálom, hogy hasonló szituba keveredtél.  :no:

Emberi lények lévén belefér 1-1 hiba szerintem, hiszen csak az nem hibázik, aki nem dolgozik - de ha hülyének nézik az embert, elsumákolják a dolgot, az már más tészta...  :hmmmm:

És igen, bevált, jól dolgozó szerelőn nem szabad változtatni.
Én úgy voltam vele irány Békéscsaba, mert nem voltam még ott, majd megnézem a várost is. Nem szabadott volna ezt szervizzel összekötni, hiába a sok elégedett ottani tulaj, én is mindig elégedett voltam a kiskőrösiekkel. Ha jól rémlik azért nem ők végezték a gyűrűzést, mert hetekre előre be voltak már táblázva, nekem meg ugye mennem kellett vissza dolgozni, és egy újabb fél éves olajcsöpögést már nem akartam hagyni...  :eek: :whistling: :banging:

A szerelő szemszögéből ez kb sarkosítva olyan, mint pl ha valaki folyékonyan beszél angolul, de elvállal egy fordítást francia nyelven. Ugyan nem beszélni azt a nyelvet, és tudja, hogy szar munkát fog kiadni a kezéből, mégis elvállalja - a jó ég tudja milyen motiváció végett.
Ahogy az 1.6 és 1.8-as vvt-i motorok sem feltétlenül olyanok, mint a 2.4 D4-es, a szerelő így nem volt a helyzet magaslatán - és akkor eléggé finoman fogalmaztam...  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1555 Dátum: 2019.03.18 11:40:38 »
Köszönöm, és én is sajnálom, hogy hasonló szituba keveredtél.  :no:

Emberi lények lévén belefér 1-1 hiba szerintem, hiszen csak az nem hibázik, aki nem dolgozik - de ha hülyének nézik az embert, elsumákolják a dolgot, az már más tészta...  :hmmmm:

És igen, bevált, jól dolgozó szerelőn nem szabad változtatni.
Én úgy voltam vele irány Békéscsaba, mert nem voltam még ott, majd megnézem a várost is. Nem szabadott volna ezt szervizzel összekötni, hiába a sok elégedett ottani tulaj, én is mindig elégedett voltam a kiskőrösiekkel. Ha jól rémlik azért nem ők végezték a gyűrűzést, mert hetekre előre be voltak már táblázva, nekem meg ugye mennem kellett vissza dolgozni, és egy újabb fél éves olajcsöpögést már nem akartam hagyni...  :eek: :whistling: :banging:

A szerelő szemszögéből ez kb sarkosítva olyan, mint pl ha valaki folyékonyan beszél angolul, de elvállal egy fordítást francia nyelven. Ugyan nem beszélni azt a nyelvet, és tudja, hogy szar munkát fog kiadni a kezéből, mégis elvállalja - a jó ég tudja milyen motiváció végett.
Ahogy az 1.6 és 1.8-as vvt-i motorok sem feltétlenül olyanok, mint a 2.4 D4-es, a szerelő így nem volt a helyzet magaslatán - és akkor eléggé finoman fogalmaztam...  :innocent:

A gyűrű sor csere nem az üzem közbeni motorolaj fogyást hivatott korlátozni? Amíg te a vizeken ringatózol addig ketyeg a verda?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1556 Dátum: 2019.03.18 12:42:51 »
Eddig ketyegett, amíg én ringatóztam. Édesapám ment vele, igaz max 2-3e km-et csak a fél év alatt, de használva volt.
Sajnos most, hogy februárban elhunyt  :cry: , így neccesebb lenne majd kire hagyni az autót ilyen tekintetben - ha egyáltalán még visszamegyek...  :whistling: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1557 Dátum: 2019.03.19 22:39:34 »
Sajnálom az eseted Xtrem kolléga... :(

Sajna hasonló cipőben járok:
- a csabai mesterhez nincs türelmem menni, állandóan lerázott telefonon.
- Orosházán volt a híres műszakim (tavaly március, ahol az irányjelző izzó, ablakmosó spriccni gondot okozott) http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=9.msg711449#msg711449 (a ködlámpa csere következménye, hogy mindkét sárvédőt ***ták" a lökhárítóval :(
- azóta voltam még 1 helyen a P1349-el most év elején... utólag derült ki (jobb időben, mikor letakarítottam) ezek is a kárt okoztak: a hátsó lökösön balról függőleges, jobbról egy vízszintes csík - utóbbi fehér, kinn az alapozó, a fekete kocsin :( + a bal első sárvédő élén 4 lepattanás, felnyitott gépháztetőnél odapakolta - jó erősen, a szerszámait,

Tulajdonképp a gumicserét és az olajcseréket megcsinálom itthon... de kihez menjek ???!?!?!?!?!?!?, ha valami van: az Ave 15, a Yaris 19,5 éves
Nem tudom Kiskoros milyen messze van toled, de a volt Toyota szervizbol ket szerelo csinalt egy kis muhelyt. Mar tobb helyrol is hallottam jokat roluk. Jol is dolgoznak, es megfizethetoek is.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Nevemsincs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1558 Dátum: 2019.03.23 07:53:01 »
Hello mindenki!

mennyire szokott meghibásodni az olajszint jelző?
Most van szervizben az autó és első hallásra elég borsos árat mondtak az alaktrészre, és ezért nem fog átmenni a műszakin.

köszönöm előre is!

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1559 Dátum: 2019.03.23 12:46:05 »
Gábor,már hogyne lenne neved :)