Szia!
Igen, a gondos gazda problémája
Pl. a Carinát mikor megvettem 308 ezer kilométerrel, akkor az előző gazdája még olajat sem cserélt a váltóban 13 év alatt, gondolom szimmeringet még úgy sem. Most 362 ezer környékén is csak váltóolaj cserék voltak nálam hála Istennek.
A T25 esetében nem tudom, van-e nagy eltérés ettől, de szerintem váltóolajszint ellenőrzés itt is évente illendő, mivel az olaj máshol is ki tud folyni, pl. a nyelestengely szimmering irányába a kuplung felé, amit gondolom ki is cseréltek. Ha mégsem, akkor baja esetén megint le lehet venni a váltót. Hasonlóan kuplungcserekor jó kicserélni a hátsó főtengelyszimmeringet is. Ezeken a helyeken többet is kap a szimmering szerintem, mert jóval többet forognak ezek a tengelyek, mint a féltengelyek.
Szóval annyira nem rettegnék, ellenőrizném a szintet, ha sok hiányzik, akkor keresném meg, hol folyik ki. Persze alkalomadtán ránéz az ember pl. kerékcsere alkalmával a féltengelyeknél mi van.
Ha elkezd szivárogni rendes olajszintnél, valószínűleg nem ömleni fog, és ahogy lassan csökken, vélhetően észre fogod venni, hogy a kapcsolhatóság változik/romlik, de a váltó károsodás ilyenkor azért közel sem valószínű. Annak idején a Maruti váltóban félig volt az olaj, mikor megvettem. Lecseréltem az olajat és amíg nálam volt, megbízhatóan működött. Gondolom ennyire egy Toyota váltó is képes
TtkRN2...