Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 594066 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Blo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1440 Dátum: 2019.01.19 16:51:55 »
Sziasztok!

Most cseréltettem kuplung szettet és váltóolajat egy 2008-as, 165000-et futott 1.8-as benzinesben. Az ajánlott olanak hosszan utána jártam, jó minőségű szettet szereltettem be és gondoltam akkor az autó ezen részéval nem kell jó ideig foglalkozni. A fórumot olvasgatva azonban belefutottam abba, hogy a szimeringeket is ajánlott cserélni ilyenkor. Számíthatok olyajfolyásra a váltóból? Nézegessem rendszeresen, vagy nem kell tartanom ilyesmitől? Van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1441 Dátum: 2019.01.19 17:34:24 »
Szia!
Igen, a gondos gazda problémája :yes:
Pl. a Carinát mikor megvettem 308 ezer kilométerrel, akkor az előző gazdája még olajat sem cserélt a váltóban 13 év alatt, gondolom szimmeringet még úgy sem. Most 362 ezer környékén is csak váltóolaj cserék voltak nálam hála Istennek.
A T25 esetében nem tudom, van-e nagy eltérés ettől, de szerintem váltóolajszint ellenőrzés itt is évente illendő, mivel az olaj máshol is ki tud folyni, pl. a nyelestengely szimmering irányába a kuplung felé, amit gondolom ki is cseréltek. Ha mégsem, akkor baja esetén megint le lehet venni a váltót. Hasonlóan kuplungcserekor jó kicserélni a hátsó főtengelyszimmeringet is. Ezeken a helyeken többet is kap a szimmering szerintem, mert jóval többet forognak ezek a tengelyek, mint a féltengelyek.
Szóval annyira nem rettegnék, ellenőrizném a szintet, ha sok hiányzik, akkor keresném meg, hol folyik ki. Persze alkalomadtán ránéz az ember pl. kerékcsere alkalmával a féltengelyeknél mi van.
Ha elkezd szivárogni rendes olajszintnél, valószínűleg nem ömleni fog, és ahogy lassan csökken, vélhetően észre fogod venni, hogy a kapcsolhatóság változik/romlik, de a váltó károsodás ilyenkor azért közel sem valószínű. Annak idején a Maruti váltóban félig volt az olaj, mikor megvettem. Lecseréltem az olajat és amíg nálam volt, megbízhatóan működött. Gondolom ennyire egy Toyota váltó is képes ;)

TtkRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.19 17:39:50 írta vd1234 »

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1442 Dátum: 2019.01.20 10:27:31 »
Sziasztok!

Most cseréltettem kuplung szettet és váltóolajat egy 2008-as, 165000-et futott 1.8-as benzinesben. Az ajánlott olanak hosszan utána jártam, jó minőségű szettet szereltettem be és gondoltam akkor az autó ezen részéval nem kell jó ideig foglalkozni. A fórumot olvasgatva azonban belefutottam abba, hogy a szimeringeket is ajánlott cserélni ilyenkor. Számíthatok olyajfolyásra a váltóból? Nézegessem rendszeresen, vagy nem kell tartanom ilyesmitől? Van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok?

Én sem cseréltem, csak olajat. Attól, hogy le volt véve a váltó, nem kezd el folyni. Használd nyugodtan. 15 ezres  szervinél rá kell nézni az olajszintre. LUK kuplungszettet raktam bele. Olcsó volt, de jó. Volt gondom a Corollában a GL-4 olajjal. Hangos lett a diffi. Ebbe csak GL-5 lesz. Ha majd el kezd szivárogni valahol, legalább már könnyen jönnek ki a csavarok... :-)

Blo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1443 Dátum: 2019.01.20 17:07:48 »
Köszönöm a válaszokat, megnyugodtam. Következő szervíznél majd ránézek.

adamfarkas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1444 Dátum: 2019.01.21 11:06:46 »
Sziasztok! Avensis 1.8 vvti baloldali konzolon, a tükörmozgatás vezérlője és a fényszórómagasság állítója nem világít. Azt mondja a márkaszerviz, hogy abban gyárilag nincs világítás.
Én meg ezt nem akarom elhinni. Segítenétek, hogy nálatok van-e.  Sötétben úgy kell tapogatni, hogy megtaláljam.


Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1445 Dátum: 2019.01.21 11:27:54 »
Tükörnek nincs világítása nálam sem, fényszóró magasságállítóját sajnos nem tudom, mert enyém Xenonos, abban meg nincs.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1446 Dátum: 2019.01.21 16:31:24 »
Nálam sincs világítása a tükörnek, és ez is Xenon-os, így a fényszóró magasságállítójában nem tudok nyilatkozni. Egyébként ezen már én is gondolkoztam, hogy miért nem raktak oda fényt... spóroltak biztos.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1447 Dátum: 2019.01.21 17:07:19 »
...spóroltak biztos.
Vagy 2 centet... :whistling:
Ha már Párizsban tervezték a T25-öt, akkor vehettek volna pár leckét a franciáktól kényelem terén.  :whistling:
A régi francia kocsik rémesek voltak megbízhatóság terén, de jópár filléres kényelmi extrát tudtak.

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1448 Dátum: 2019.01.21 17:15:54 »
Vagy 2 centet... :whistling:
Ha már Párizsban tervezték a T25-öt, akkor vehettek volna pár leckét a franciáktól kényelem terén.  :whistling:
A régi francia kocsik rémesek voltak megbízhatóság terén, de jópár filléres kényelmi extrát tudtak.
Az előző autónk francia volt (307), de rengeteg bajunk volt vele. Mondjuk kényelmes volt, úttartása tökéletes, de az összes izzó folyamatosan kiégett benne. Teljesen mindegy, hogy 200 vagy 2.000 Ft-ért vettem bele újat, hamar kiégett mind... nem véletlenül látni annyi félszemű példányt az utakon. Nem feltétlenül lustaságból nem cserélnek izzókat... De ez már kicsit off téma. Mondjuk nagyon filléres extráról nem tudok benne... hacsak nem a kesztyűtartó hűtés (egy fél literes üdítőt kellemesen le tudott hűteni). :)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1449 Dátum: 2019.01.21 20:11:30 »
Vagy 2 centet... :whistling:
Ha már Párizsban tervezték a T25-öt, akkor vehettek volna pár leckét a franciáktól kényelem terén.  :whistling:
A régi francia kocsik rémesek voltak megbízhatóság terén, de jópár filléres kényelmi extrát tudtak.

Nem spórolás, inkább biztonsági okokból, a majom ne piszkálja menet közben, mert még kiírt normális embereket. A tükröket álló helyzetű járműben baxtatjuk, mint tanultuk vala,az úgy van rendjén. Teljesen elvonja a figyelmet,ha vezetés közben állítja a használó.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1450 Dátum: 2019.01.21 20:14:15 »
Nem spórolás, inkább biztonsági okokból, a majom ne piszkálja menet közben, mert még kiírt normális embereket. A tükröket álló helyzetű járműben baxtatjuk, mint tanultuk vala,az úgy van rendjén. Teljesen elvonja a figyelmet,ha vezetés közben állítja a használó.
Mondjuk ebben is van ráció... de akkor legalább akkor világítana, amikor leállítottam az autót. :) De ez már csak szőrszálhasogatás.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1451 Dátum: 2019.01.21 20:19:58 »
Mondjuk ebben is van ráció... de akkor legalább akkor világítana, amikor leállítottam az autót. :) De ez már csak szőrszálhasogatás.
Elfogadom, magam is így gondolom, de lenne pioneer, aki meghekkelné, hogy menet közben is legyen. Kihagyták a nyáklapról a rízs szem ledet és jóccakát.  :)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1452 Dátum: 2019.01.21 20:22:36 »
Egy másik témát feldobva. Ha kicserélem a beltéri világítást LED-esre, arra azt írják mindenhol, hogy nem legális (off-road) és megbüntethet érte a rendőr. Tényleg nem kötekedés, csak érdeklődöm, hogy ennek mi az oka? Teljesen megegyező paraméterei vannak a hagyományos izzóval, annyi különbséggel, hogy ez mondjuk hideg fehér (nem pedig meleg) és kevesebbet fogyaszt. De ezen kívül a közlekedés többi résztvevőjét semmilyen módon nem zavarja (jobban), mint a hagyományos izzó. Volt, akit ezért már megbüntettek esetleg vagy probléma volt a műszaki vizsgán?
Még egy kérdés, hogy a csomagtartóban nincs elég fény, oda valamilyen módon lehet betenni plusz világítást?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1453 Dátum: 2019.01.21 21:14:57 »
Egy másik témát feldobva. Ha kicserélem a beltéri világítást LED-esre, arra azt írják mindenhol, hogy nem legális (off-road) és megbüntethet érte a rendőr. Tényleg nem kötekedés, csak érdeklődöm, hogy ennek mi az oka? Teljesen megegyező paraméterei vannak a hagyományos izzóval, annyi különbséggel, hogy ez mondjuk hideg fehér (nem pedig meleg) és kevesebbet fogyaszt. De ezen kívül a közlekedés többi résztvevőjét semmilyen módon nem zavarja (jobban), mint a hagyományos izzó. Volt, akit ezért már megbüntettek esetleg vagy probléma volt a műszaki vizsgán?
Még egy kérdés, hogy a csomagtartóban nincs elég fény, oda valamilyen módon lehet betenni plusz világítást?

Volt egy faxt! Csináld bátran! Magam kívül-belül ledesítettem, tucatnyi közúti ellenőrzésen átestünk (paripa és én)+ műszaki vizsgálatok, és egyiket sem kellett megvenni. Csak a tikk-takk +a hájbím izzó, a többi LED. Látok és látnak minket is. Kell még ennél több? 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1454 Dátum: 2019.01.21 21:33:26 »
Nem spórolás, inkább biztonsági okokból, a majom ne piszkálja menet közben, mert még kiírt normális embereket. A tükröket álló helyzetű járműben baxtatjuk, mint tanultuk vala,az úgy van rendjén. Teljesen elvonja a figyelmet,ha vezetés közben állítja a használó.
Ebben lehet igazad van. Csak friss tulajként kényelmetlen, utána már megszokja az ember. Mostanra sötétben is azt csinálja amit akarok, ha odanyúlok. Útközben volt már olyan, hogy a fényszóró magasságát kellett állítani, mert takarítás közben 5-ösre tekerték.

Elfogadom, magam is így gondolom, de lenne pioneer, aki meghekkelné, hogy menet közben is legyen. Kihagyták a nyáklapról a rízs szem ledet és jóccakát.  :)
Láttam egy T25-öt aminek a bal ajtóban lévő gombjai alá led világítást tettek. Pontszerű finom világítást kapott minden gomb. Igényes volt a kivitelezés, de számomra kifejezetten kellemetlen volt.

Egy másik témát feldobva. Ha kicserélem a beltéri világítást LED-esre, arra azt írják mindenhol, hogy nem legális (off-road) és megbüntethet érte a rendőr. Tényleg nem kötekedés, csak érdeklődöm, hogy ennek mi az oka? Teljesen megegyező paraméterei vannak a hagyományos izzóval, annyi különbséggel, hogy ez mondjuk hideg fehér (nem pedig meleg) és kevesebbet fogyaszt. De ezen kívül a közlekedés többi résztvevőjét semmilyen módon nem zavarja (jobban), mint a hagyományos izzó. Volt, akit ezért már megbüntettek esetleg vagy probléma volt a műszaki vizsgán?
Még egy kérdés, hogy a csomagtartóban nincs elég fény, oda valamilyen módon lehet betenni plusz világítást?
A külső lámpákat nem ledesítheted, a beltérieket nem tiltja semmi. Arra ügyelj, hogy ne legyen túl erős, mert ha éjjel megszűnik a sötétben látási képességed akár másodpercekre is, akkor már nem éri meg. Részemről egyedül a csomagtartó az amit észszerűnek és indokoltnak érzek.