Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593853 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1425 Dátum: 2019.01.12 21:56:29 »
Kicsit "rázkódik" az autó egyesben és kettesben, utána már jó... Néha üresben is érezni, hogy valami nem oké, kicsit "remeg" az egész. Viszont ereje van, de nem nagyon merem nyomni neki, mert a motorfelújítás után kb. 50 km-t ment még csak az autó. Többször felhívtam a szerelőt, azt mondta menjek vele nyugodtan, majd "megjavul", mert ez előfordul az 1 éves állás miatt. Majd "összekopnak" az alkatrészek és jó lesz. Azért én nem vagyok meggyőződve arról, hogy 2,5 hónap teljes motorfelújítás után ennek így kellene működnie. A legnagyobb kérdés az, hogy ha megdöglik a motor, akkor kinek a felelőssége? Elvileg garanciát vállalt rá 30.000 km-ig és többszöri felhívásomra is azt mondja, hogy jó ez így, járjak vele... majd meglátjuk 1 hónap múlva.
OFF autón történt motorfelújítás után semmi jelenség nem volt. Szerelőm mondta, hogy egy tankolás időtartamára(1200km) ne tapossam neki nagyon, de ennyi. Első naptól hiba- és tünetmentesen ment. Az egyéves állás nekem fura. Ha jól értem 9 hónapot állt a kocsi és aztán mindent felújítottak amit kellett, tehát nem tűnik indokoltnak.
Ha garanciát vállalt rá a szerelőd, akkor oké, de amiket Deka írt érdemes megszívlelni, van ami simán feltárhatónak, majd javíthatónak tűnik. Ha papírod van róla, akkor védve vagy, nem kell aggódni(ha szóbeli ígéret van, akkor az ugye vagy van vagy nincs). Itt a fórumon 6-8 esetet láttam eddig aki felújításon esett át, de senki nem számolt be hibakódról.

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1426 Dátum: 2019.01.12 22:13:50 »
Köszönöm szépen, mindenképpen megfogadom Deka tanácsát, kedden viszem egy másik szerelőhöz, aki megnézi mi újság. A 9 hónapos állás oka az volt, hogy volt egy másik autó, amit tudtam használni, így ennek a javítása sajnos háttérbe szorult. Amikor éppen javíttattuk volna ezt, akkor az éppen működő mindig meghibásodott és arra ment el a pénz. :( Egészen addig, amíg egymás után háromszor nem ment az tönkre és ismét egy kisebb vagyont kellett volna rá fizetni. Akkor úgy döntöttünk elég volt és azt eladjuk, és megcsináltatjuk végre ezt. Az ígért 1-2 hetes javításból lett először 3 hét, utána még 1 hét... a végén 2,5 hónap. A lényeg, hogy a "szerelőnek" is már tele volt a t**e az egésszel és gondolom minél előbb szabadulni akart az autótól. Viszont kaptam tőle szervizkönyvet pecséttel, aláírással.

Kowboy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1427 Dátum: 2019.01.13 08:32:32 »
Sziasztok.
Valaki cserelt mar kozuletek szoknyat a valtokaron? ::)
Kisse viseltes mar az enyem gondoltam lecserelem egy szep ujra zavarja a szemem egy ideje.
Honnan erdemes nekilatni hogy semmi se seruljon van konkret menete a muveletnek?
Koszi ;)

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1428 Dátum: 2019.01.13 09:56:18 »
Köszönöm szépen, mindenképpen megfogadom Deka tanácsát, kedden viszem egy másik szerelőhöz, aki megnézi mi újság. A 9 hónapos állás oka az volt, hogy volt egy másik autó, amit tudtam használni, így ennek a javítása sajnos háttérbe szorult. Amikor éppen javíttattuk volna ezt, akkor az éppen működő mindig meghibásodott és arra ment el a pénz. :( Egészen addig, amíg egymás után háromszor nem ment az tönkre és ismét egy kisebb vagyont kellett volna rá fizetni. Akkor úgy döntöttünk elég volt és azt eladjuk, és megcsináltatjuk végre ezt. Az ígért 1-2 hetes javításból lett először 3 hét, utána még 1 hét... a végén 2,5 hónap. A lényeg, hogy a "szerelőnek" is már tele volt a t**e az egésszel és gondolom minél előbb szabadulni akart az autótól. Viszont kaptam tőle szervizkönyvet pecséttel, aláírással.

Ugyanoda vinném vissza... ezek vagy koszolódások, vagy tömítetlenségek, vagy elektronika-kontakthiba (netán rossz gyertya vagy trafó). Bármelyik legyen is, önmagától 1 hónap, de 1 évtized alatt sem "gyógyul" meg.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1429 Dátum: 2019.01.13 19:24:05 »
Annyi előrelépés - vagy hátra, még nem tudom - történt, hogy ma visszavittem és 5 perc alatt megcserélte a 2-es és 3-as gyertyát és gyújtótrafót. Ettől ugye azt vártam, ahogy itt is javasoltátok, hogy átvándorol a 3-as hengerre a hiba. Utána töröltem a hibakódokat és kialudt mind a három lámpa. Örömöm kb. 20 méteren át tartott, amikor ismét bedobta a check engine lámpát, majd a másik két lámpát is kb. 3 percen belül. A hiba ugyanott maradt, ismét a kettes hengernél... A jelenlegi hibakódok:
P0171: System too Lean (Bank 1)
P0175: System too Rich (Bank 2)
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
A teljes motorfelújítás során 3 injektor lett vásárolva (nem tudom miért nem 4, na mindegy), tehát az egyik injektor a régi. Ami még érdekes (bár nekem semmit nem mond), hogy a két gyertya, amit újonnan tett bele (2-es és 3-as), tiszta fekete kormos volt. Esetleg további ötletek, mi a következő "lépés"?
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.13 19:26:33 írta Kokken »

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1430 Dátum: 2019.01.13 20:10:12 »
Az írásaidból azt vettem ki, hogy a szerelőd nem igazán van a helyzet magaslatán, és nem is igazán érdekli.
Sajnos keresned kell egy Toyota motorokban jártas szerelőt, vagy Toyota szakműhelyt.
Másképp nem lesz soha ütőképes autód. Hiába 10+ éves technika, szaktudás nélkül nem lesz + végeredmény.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1431 Dátum: 2019.01.13 20:24:49 »
Annyi előrelépés - vagy hátra, még nem tudom - történt, hogy ma visszavittem és 5 perc alatt megcserélte a 2-es és 3-as gyertyát és gyújtótrafót. Ettől ugye azt vártam, ahogy itt is javasoltátok, hogy átvándorol a 3-as hengerre a hiba. Utána töröltem a hibakódokat és kialudt mind a három lámpa. Örömöm kb. 20 méteren át tartott, amikor ismét bedobta a check engine lámpát, majd a másik két lámpát is kb. 3 percen belül. A hiba ugyanott maradt, ismét a kettes hengernél... A jelenlegi hibakódok:
P0171: System too Lean (Bank 1)
P0175: System too Rich (Bank 2)
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
A teljes motorfelújítás során 3 injektor lett vásárolva (nem tudom miért nem 4, na mindegy), tehát az egyik injektor a régi. Ami még érdekes (bár nekem semmit nem mond), hogy a két gyertya, amit újonnan tett bele (2-es és 3-as), tiszta fekete kormos volt. Esetleg további ötletek, mi a következő "lépés"?

Akkor ha a gyújtás rendben... üzemanyag lesz. A 2-esen maradt a régi injektor?
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1432 Dátum: 2019.01.13 20:35:06 »
Sajnos nem tudom melyik injektor a régi, de az elmondása szerint idézem "túl türelmetlen vagyok, mert lehet, hogy csak le van tapadva az injektor az egy éves állás miatt, ami simán megjavulhat magától, csak használjam egész nyugodtan az autót". De ami a legbosszantóbb számomra, hogy azt is nekem kellett külön kérnem a ti tanácsotok alapján, hogy ugyan cserélje már meg a 2-es és 3-as gyertyát és trafót. Megcsinálta, ne merről van szó, de én úgy gondolom, ha fizetek valakinek több mint 400 ezer Ft-ot, akkor csinálja már meg úgy az autót, hogy az ne dobálja a hibakódokat... (még nem fizettem ki a teljes összeget)

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1433 Dátum: 2019.01.14 20:40:03 »
Sziasztok!
Szeretnék venni egy avensis t25 öst.1.8 vagy2.0benzines a jobb?Most corolla 1.6vvti van nulla hibával közel 300000ezerrel semmi olajfogyaszással.

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1434 Dátum: 2019.01.15 20:34:59 »
Akkor ha a gyújtás rendben... üzemanyag lesz. A 2-esen maradt a régi injektor?

Sziasztok, annyi derült ki, hogy az egyesen maradt a régi injektor. A 2, 3, 4 kapott újat (mint kiderült bontóból). Ma egyik ismerős kiolvasta egy géppel (szervizes) az adatokat és láttunk élő adatokat is. Ő is azt mondja, hogy valószínű a 2-es injektor lesz a ludas. A műszeres mérés még a 2-es lambda szondát is gyanúsnak mutatta, lehet, hogy az is meghalt. De a szervizes ugyanazt mondta, amit ti is, hogy a villogó check engine sokkal nagyobb hibára utal, mintha "csak" simán égne és azonnali beavatkozást igényel.
Most ott tartunk, hogy aki felújította, holnap mér egy kompressziót a hengerekben és megint összecserélgeti a gyújtótrafókat és a gyertyákat (bár utóbbit nem tudom miért csinálja) és ettől azt várja, hogy kicsit megnyugszom. Persze ezen kívül nem tud foglalkozni az autóval, majd csak kb. 1 hét múlva... merthogy ez legalább egy napos munka (mármint az injektor csere). Csak kérdezem - hozzá nem értő lévén -, hogy tényleg olyan hatalmas munka kicserélni az injektort? Azt mondta le kell szedni a vízcsövet, a három motortartó bakot, hogy el lehessen húzni a motort és utána lehet hozzáférni az injektorhoz, ami egy nap.
Az bosszant a legjobban továbbra is, hogy egy kalap pénzért hozzám vágott egy félkész autót és most azt mondja, hogy van már 2-3 autó, amit csinálnia kell, tehát tudja, hogy sz@r amit adott, de nem tud foglalkozni ezzel...

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1435 Dátum: 2019.01.15 22:56:46 »
Nekem a gyertyám volt eltörve... majdnem beesett a hengerbe. Kis dolog is tud nagy bajt csinálni:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=342.msg678771#msg678771
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Gegeada

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1436 Dátum: 2019.01.16 06:50:20 »
Tiszelt fórumozók!  Most regisztráltam , új vagyok itt. Mindez egy hiba végett történt.
Feleségem 4d4 2.0 2003 as avensist hajt. Nagyon szeressük.
De arra panaszkodik hogy néha nem húz főleg 5.ben előzéskor.. majd magától megjavul...ilyet produkál mostanában.
2hónapja volt egy heater circut hibakód,  melegítőgyertyákat átnézték de mindegyik jó. Hiba törölve,  s nem jött vissza. 1hete kigyulladt a piszkos üzemanyag filter. Kicseréltem. Relatív tiszta volt. Lámpa elaludt.  De továbbra is produkálja néha hogy nem húz.
Járt e már valaki hasonlóan,  tudjátok e mi a gond,  melyik irányban keressem? 
Az autó megkimélt kevés kilóméteres .
Köszönöm előre is a segítséget.  gegem42@gmail.com

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1437 Dátum: 2019.01.17 09:26:32 »
Sziasztok, bár még nincs kész az autó, amit tudok még hibáját, azt javítgatnám. A belső világítás nem működik. Fent van egy "háromállású" kapcsoló vagy csúszka... bal oldalra állítva folyamatosan világítana a középső lámpa, középre állítva ki van kapcsolva és jobbra állítva akkor működne, ha nyitva van egy ajtó... de sajnos egyáltalán nem működik... az izzó jó, azt ellenőriztem, viszont szétszedve az alábbi "kép" fogadott. Simán csak csúszka van, és egy műanyag darab... ez így tuti nem fog működni. Esetleg valakinél van működő ilyen lámpa, és le tudná fotózni, hogy ennek hogyan is kéne kinéznie? Előre is köszönöm szépen!

ult1mate

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1438 Dátum: 2019.01.17 12:11:09 »
1ZZFE az szívó benzin, tehát kettőstömegűnek nincs helye benne. Ha fogyasztja az olajat azt látni fogod a nívópálcán. Olajcsere után tartsd maximum szinten és tankolásonként nézz rá. Nálam 1dl/1000km fogyott gyári Toyota olajjal, de LiquiMolly-ra váltás óta nincs olajfogyás. Tegyél bele rendes olajat és nézd hogy fogy-e belőle. Ha kell gyűrűzni, akkor annak a költsége 150-250k helytől függően.
5,5 liter fogyasztási vizió alapján arra tippelek, hogy középen felül van egy fed. comp. ami szvsz a világ leghasználhatatlanabb dolga, kár az anyagért amit a legyártására pazaroltak. Az 1.8-as fogyasztása inkább 7,5-8,5 liter, nagyon könnyű lábúak 100-110-es folyamatos tempóval tudják hozni a 7 litert. Ha nagyon taposod, vagy télen sok kis út van, akkor elmehet 10 literig.

Pontosan milyen LiquiMolly és hol veszed?

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1439 Dátum: 2019.01.17 21:32:30 »
Tiszelt fórumozók!  Most regisztráltam , új vagyok itt. Mindez egy hiba végett történt.
Feleségem 4d4 2.0 2003 as avensist hajt. Nagyon szeressük.
De arra panaszkodik hogy néha nem húz főleg 5.ben előzéskor.. majd magától megjavul...ilyet produkál mostanában.
2hónapja volt egy heater circut hibakód,  melegítőgyertyákat átnézték de mindegyik jó. Hiba törölve,  s nem jött vissza. 1hete kigyulladt a piszkos üzemanyag filter. Kicseréltem. Relatív tiszta volt. Lámpa elaludt.  De továbbra is produkálja néha hogy nem húz.
Járt e már valaki hasonlóan,  tudjátok e mi a gond,  melyik irányban keressem? 
Az autó megkimélt kevés kilóméteres .
Köszönöm előre is a segítséget.  gegem42@gmail.com


Üdv! Hasonló hibával küzdök már régóta,nekem is üzemanyagszűrő meg gázpedál problémákat olvastak hibakódra de persze nem az volt. Azt hiszem nyomon vagyok, már több helyről hallottam igaz nem toyotásoktól de ugyanezzel a hibával hogy katalizátor hiba volt. Azt cserélték vagy tisztították és hiba elmúlt. Szóval én katalizátor és persze a lambdaszondára gyanakodom erősen. Egyébként mikor szórakozik kocsit leállítom pár másodperc múlva újraindítom és  megy a kocsi.
SUTA :-)