Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 594024 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

dobránszkiedvárd

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1380 Dátum: 2018.10.18 13:48:44 »
Sikerült szétkapni és az ülésfűtés világítást, ki kell tekerni egy foglalatot, abban a rizsszem izzó, ráhúzva egy zöldes gumi.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
T25-ös Avensis
« Válasz #1381 Dátum: 2018.10.20 18:50:26 »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1382 Dátum: 2018.10.20 19:23:33 »
Mi lesz az utód?

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1383 Dátum: 2018.11.07 13:05:35 »
Sikerült szétkapni és az ülésfűtés világítást, ki kell tekerni egy foglalatot, abban a rizsszem izzó, ráhúzva egy zöldes gumi.

Hogy sikerült kiszedni?
Mert nálam sem világít a bal oldali , érdekes.  :hmmmm:

Warren

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1384 Dátum: 2018.11.12 12:28:02 »
Sziasztok,

Egyszer már próbáltam, de akkor nem kaptam nagyon választ a kérdére, de hátha majd most valaki.....

Avensis T25 külsőhőmérséklet mérésénél van egy kis gondom.

Először nem volt jeladó bekötve a renszerbe, ezért nem mért semmit, ezután beszereztem próbára egyet a bontóból, de kb +15 fok eltéréssel mért.
Visszavittem és kb 3db-ot próbáltunk még, és mind +15 fokkal mérte a külső hőfokot.

Nem gondolom, hogy mind a 4db hibás lenne.
Esetleg nincs ötletetek mi okozhatja a problémát?

Előre is köszi a segítséget!

Ko40ko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1385 Dátum: 2018.11.18 15:05:34 »
sziasztok,
szeretném ha valaki hozzá tudna szólni a témámhoz.
136e km-rel vettünk egy szervizkönyves 1,8  benzines 2005-ös avensist.
Jelenleg 170e van benne és mint megállapította egy szaki.. váltócsapágy gondom van.
Tudnátok tanácsot adni bontottat vegyek, v javíttassam meg a váltót.

Köszi
koko



Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1386 Dátum: 2018.11.18 15:40:06 »
sziasztok,
szeretném ha valaki hozzá tudna szólni a témámhoz.
136e km-rel vettünk egy szervizkönyves 1,8  benzines 2005-ös avensist.
Jelenleg 170e van benne és mint megállapította egy szaki.. váltócsapágy gondom van.
Tudnátok tanácsot adni bontottat vegyek, v javíttassam meg a váltót.

Köszi
koko

...a csatolmányban a válasz...

AnubisHUN

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1387 Dátum: 2018.11.29 19:02:19 »
Sziasztok!

Nagy tanakodásban vagyok és némi segítségre lenne szükségem. Van egy 2005-ös 2.2 D4D avensisem 177 lóerős és az alábbi tüneteket produkálja:

A motor néha rángatott, de olyan szinten, hogy ha nem léptem le a gázpedálról, nem lehetett vele menni. Elvittem szerelőhöz, üzemanyagszűrőcsere, probléma megszűnt. Mentem 1600 km-t ismét jött a rángatás, teljesítménycsökkenés, sőt, piros lámpánál volt, hogy alapjáraton lefulladt. Nincs semmilyen hibakód.
Protec dízel rendszer tisztító ment bele, rángatás és lefulladás megszűnt, de a teljesítménycsökkenés nem. Olyan érzés mintha valami visszanyomná a gázpedált. Tudom, hülyén hangzik, de nem tudom máshoz hasonlítani. Egy idő után állandóvá vált a teljesítménycsökkenés, és megjelent a fekete füst mögöttem főleg a nagyobb gázadásoknál. Kapott a toyota szervízből dízel rendszer tisztítót, fekete füst most nincs, de a füstölés nem szűnt meg teljesen, most inkább csak szürkés színű. A teljesítménycsökkenés továbbra is megvan fogyasztás növekedés mellett, mintha valami fojtaná a kocsit. DPF ki lett iktatva, motorvezérlő ennek megfelelően programozva (profi csapat csinálta)

Icarsoft i905 készülékkel készült diagnosztika, aki tud segíteni az értelmezésben, annak itt a link: (annak is aki csak kíváncsi). Nem vagyok totál analfabéta az adatokhoz, amit én láttam, az az, hogy az injetkorok elvileg határértéken belül vannak.

https://drive.google.com/open?id=1unOJQZ3BWqozqhZPpg7mrvjAO428zvJn

Én egy az egyben EGR szelepre gyanakszom, a fekete füst, lefulladások, rángatások, üzemanyagszag árad a kipufogóból (rohadt budös), a füstölés és a teljesítménycsökkenés mint efelé mutatnak.
Holnap a szerelőm lezárja teszt jelleggel az EGR szelepet, meglátjuk mi lesz, de addig is örülnék pár javaslatnak, hátha más is küzdött már ezzel. A kocsiban jelenleg 247ezer km van, 8000-9000 km-enként olajcsere Castrol Edge C3 és csak OMV prémium dízelt tankolok.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv.
Anu

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1388 Dátum: 2018.11.29 20:05:38 »
Én elvinném egy tényleg hozzáértőkhöz, ahol rendesen be tudják vizsgálni a csúcsokat. Ennyiből nekem az az első gyanúsított.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1389 Dátum: 2018.11.29 20:12:31 »
Bocs, ha túl sértőnek tűnnék, de ha nincs pénz/akarat/szándék a karbantartásra, akkor miért nem tartasz benzinest? Ott abszolút nincsenek ezek a gondok és illegális(meg közegészségügy ellenes) lépéseket sem kell tenned a zsebed megóvása érdekében.
A km óra állása teljesen biztos? Ha nem te voltál korábban a tulaj és budget dízel lett bele tankolva, akkor könnyen elkoszolódhatott a rendszer. Ha marad a probléma, akkor javasolt a Nyíri dízel felkeresése Hűvösvölgyben, egy alapos rendszerpucolásra. Neked szakműhely kell, ahol műszerekkel mérnek és az alapján segítenek. Ezt egy sima műhelyben nem fogod megkapni.
<OFF>Nem voltál regelve véletlen Abydos Gate-en?</OFF>

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1390 Dátum: 2018.11.29 20:12:38 »
Nagy tanakodásban vagyok és némi segítségre lenne szükségem. Van egy 2005-ös 2.2 D4D avensisem 177 lóerős és az alábbi tüneteket produkálja:
Mivel a DPF-et kiszedtétek, a kocsiból hülyeséget olvastok ki, nincs élő adat róla. Minden, amit kiolvastatok, kamu, a szoftver írja, amit beleraktak a gyári helyett. Van egy hiba, amit nem tud kiírni a kocsi, mert kinyírtátok a szoftvert. Szóval: csúcsok ki, padon beméretni.  ;) 90%, hogy ez lesz a gond.

Ha nem, akkor lehet nekiállni szétszedni a motort és 500.000 Ft-ért kísérletezni... És ha ezt megoldjátok, a következő hibánál újra eljátszható. Csak van egy hibakódlista a motorvezérlőben. . Mondjuk 75 lehetséges opció, amire checklámpát dob. Abból a 75-ből kitörölnek 35-öt a DPF miatt. Na abban a 35-ben van a megoldás. DPF vissza, gyári szoftver vissza, van élő adat, van hibakód, hawaii-dizsi. Ez 600 ezer felett lesz (gyári DPF, mert utángyártott nincs) munkadíjjal együtt.

Ez a DPF kiiktatásának hátránya. Semmit se tudsz, hogy mi van odabent a kiszedés óta.

ui: EGR lefalazása téma: ez már figyeli az átáramlo kipufogogáz mennyiségét is... Nem lehet lefalazni és pláne nem ajánlott.  :D Minden bántás nélkül, "ért hozzá" a szerelőd és "profi" a csapat is, aki ezt nem mondta el neked, hogy a DPF kivételétől van egy időzített bombád anyagilag.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.29 20:17:13 írta kleingy »
         

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1391 Dátum: 2018.11.29 20:16:39 »
Azt gondolom, hogy minden rendszer úgy jó, ahogy a mérnökök kitalálták. Ha elhasználódik egy alkatrész (pl DPF) nem bütykölni kell, hanem egy újat venni bele, és így tovább. Egy ismerős gázolajos avéban viszonylag fiatalon (100e km alatt) kellett EGR-t cserélni, bedadogás okán.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1392 Dátum: 2018.11.29 20:16:54 »
Mivel a DPF-et kiszedtétek, a kocsiból hülyeséget olvastok ki, nincs élő adat róla. Minden, amit kiolvastatok, kamu, a szoftver írja, amit beleraktak a gyári helyett. Van egy hiba, amit nem tud kiírni a kocsi, mert kinyírtátok a szoftvert. Szóval: csúcsok ki, padon beméretni.  ;) 90%, hogy ez lesz a gond.

Ha nem, akkor lehet nekiállni szétszedni a motort és 500.000 Ft-ért kísérletezni... És ha ezt megoldjátok, a következő hibánál újra eljátszható. Csak van egy hibakódlista a motorvezérlőben. . Mondjuk 75 lehetséges opció, amire checklámpát dob. Abból a 75-ből kitörölnek 35-öt a DPF miatt. Na abban a 35-ben van a megoldás. DPF vissza, gyári szoftver vissza, van élő adat, van hibakód, hawaii-dizsi.

Ez a DPF kiiktatásának hátránya. Semmit se tudsz, hogy mi van odabent a kiszedés óta.

ui: EGR lefalazása téma: ez már figyeli az átáramlo kipufogogáz mennyiségét is... Nem lehet lefalazni és pláne nem ajánlott.  :D Minden bántás nélkül, "ért hozzá" a szerelőd és "profi" a csapat is, aki ezt nem mondta el neked, hogy a DPF kivételétől van egy időzített bombád anyagilag.

... és ő az én feleségem  :eek: :lol: :clap:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1393 Dátum: 2018.11.29 20:27:51 »
Azt gondolom, hogy minden rendszer úgy jó, ahogy a mérnökök kitalálták. Ha elhasználódik egy alkatrész (pl DPF) nem bütykölni kell, hanem egy újat venni bele, és így tovább. Egy ismerős gázolajos avéban viszonylag fiatalon (100e km alatt) kellett EGR-t cserélni, bedadogás okán.
Amikor ér a kocsid 600.000-1.200.000 forintot, nem fogsz 600+-ért DPF-et cserélni, mert nem ér az egész ennyit. Ezért iktatják ugye ki, de azt sem mondják el előre vagy nem néznek utána, hogy mivel jár egy bizonyos típusú motor fenntartási költsége hiba esetén és a DPF kiszerelők sem tájékoztatják a népet, hogy innentől egy időzített bomba a kocsi és ha nem csinálja meg, amit írtam, tolhatja a Dunába.  :hmmmm:
         

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1394 Dátum: 2018.11.29 20:57:57 »
Azt gondolom, hogy minden rendszer úgy jó, ahogy a mérnökök kitalálták. Ha elhasználódik egy alkatrész (pl DPF) nem bütykölni kell, hanem egy újat venni bele,
A használt olcsó dízelt vásárlók nem ezt akarják hallani. Azt akarják hallani, hogy alacsony fogyasztású kocsijuk van amire nem kell költeni. Olyat nem akarnak hallani, hogy DPNR 500.000 Ft lesz, injektor felújítás/cserebere 200-400.000 Ft lesz.

Amikor ér a kocsid 600.000-1.200.000 forintot, nem fogsz 600+-ért DPF-et cserélni, mert nem ér az egész ennyit.
Persze, de már a vásárlásnál sem ért annyit. Csak nem gondolnak bele. Aztán megy a himi-humi meg a vajákolás, ami nem vezet sehova, csak elviszi egy fél DPNR árát. Közben áll a kocsi és folyik el a pénz eredmény nélkül. Ezért szoktam mondani, hogy inkább a benzines 8 literes fogyasztása, mint a dízel 5 literje.