Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 594036 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

naronhu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1290 Dátum: 2018.07.23 15:24:06 »
Nemrég vettem észre olajszint-ellenőrzésnél, hogy a motor hűtőfolyadék (engine coolant), rózsaszínű (?) lötty, a minimumszint alatt van kicsivel.
Ezt csak simán után kell tölteni vagy a régit le kell ereszteni, úgy megy bele az új? Honnan érdemes rendelni online, ha csak simán utántöltős házilag? Köszönöm!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1291 Dátum: 2018.07.23 18:53:01 »
Ami nálam elvileg megvolt gyűrűzés címszó alatt - mert rákérdeztem a szerelőnél akkoriban:

-teljes motorblokk takarítás (olajozó furatok)
-hengerfej felújítás (sikolás, nyomáspróba)
-gépi szelepfészek marás-csiszolás
-szelepszár szimmering csere
-ultrahangos tisztítás
-motor szét és összefűzése, szerelés

Nekem 185e Ft volt a gyűrűzéses móka (...)
Szia!
Nos, ha ezeket mind megcsinálta, akkor szerintem nem is volt drága!
Én sajnos pongyola voltam anno ezek szerint.
-  motorblokk olajzó furataival nem foglalkoztam, max. szemrevételezés erejéig. A dugattyúkat viszont kipucoltam rendesen.
- hengerfejet nem síkoltattam (nyomáspróba sem volt), szerelők ha kell ha nem ezt csinálják. Én nem szeretem, ha nem kell. Élvonalzós mérés elég volt, mindenhol tűrés alatt volt, ment vissza anélkül. Viszont a szelepeket fémig csiszoltam, és a szelepfészekbe pasztával korrekten becsiszoltam. Marás nem kellett (315.000 km-nél)
- szelepszárszimmering csere megvolt
- ultrahangos tisztítást biztosan nem csináltam. Ezzel mit pucoltak???

Egy dolgot csinálnék másképp, kicsit hónolnám a hengereket, ez akkor elmaradt. De legalább nem maradhatott csiszolóanyag a blokkban, mint szegény DonPrego-nál. Lassan meglesz benne a 40.000 km gyűrűzés óta, és hála Istennek semmi baja. A terv szerint a napokban cserélem a vezérlést, akkor rámérek a szelephézagokra is.
De most legalább röpködnek az infók az árról, mert hat évvel ezelőtt senki sem tudott pontos infót róla. Szerintem az előző tulaj is tudta mibe fájhat, és inkább eladta. Nekem nem szólt róla "természetesen".

Ha megbízható emberke csinálja korrekten, akkor én mindenkinek javaslom ezt a műtétet, akinek 1-2 évnél hosszabb távú tervei vannak az autójával. Részint nem fogy majd ezrenként egy liter olaj, részint megmenekül a lambdaszonda meg a katalizátor, aztán kevesebb olaj fogy majd (nekem az anyagár már vissza is jött csak ezen), nem kell lesni az olajszintet állandóan, nyugodtabb vagy. Mondjuk pár hónapig még lestem, aztán lettem nyugodt  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.23 18:54:46 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1292 Dátum: 2018.07.23 19:06:50 »
Nemrég vettem észre olajszint-ellenőrzésnél, hogy a motor hűtőfolyadék (engine coolant), rózsaszínű (?) lötty, a minimumszint alatt van kicsivel.
Ezt csak simán után kell tölteni vagy a régit le kell ereszteni, úgy megy bele az új? Honnan érdemes rendelni online, ha csak simán utántöltős házilag? Köszönöm!
Szia!

Célszerű kicsit utántölteni, de pár évenként cserélni kell a hűtőfolyadékot. Elfárad ez is, és nem tudja ellátni a szerepét megfelelően (pl. nem keni eléggé a vízpumpát, nem védi a fémet a korróziótól, stb.). Hűtőfolyadéktól függ, mennyit bír, én 3-4 évente cserélem. Ha nincs benne tapasztalatod, akkor csináltasd meg szervizben, de kis infogyűjtés után otthon is elvégezhető. Nálam pl. a hűtőből és a blokkból is le kell engedni a folyadékot.
Annyi, hogy ez erősen mérgező, én hulladékkezelőben adom le itt Pécsen, nem töltöm a csatornába.
Ezt a fajtát használom (koncentrátum, Szakálnál most 725Ft/liter):


Jellemzői:
leírás : Etlién-glikol bázisú OAT organikus sav alapú hosszú élettartamú korróziógátló inhibítor tartalommal. ; termék kiegészítő információ : Ajánlott csereperiódus: 5 év vagy 250 000 km személygépkocsi, 650 000 km tehergépjárművek esetén. ; Egyéb specifikáció : VW TL-774D G12, TL-774F G12+, MB 325.3, Ford WSS-M97B44-D, GM GMW 3420, GM6277M, JDM H5, MAN 324 Typ SNF, Mazda MEZ MN121D, DAF 74002, Reanult 41-01-001/S Type D, Volvo 128 6083/002 ; Szabvány : BS 6580, JASO M325, SAE J1034, NFR 15-601, KSM 2142, MIL E/L-1415b ; Minõség : Organikus fagyálló koncentrátum. ; felhasználás : Alkalmazható mindenféle ötvözethez, személy és teher benzin és diesel motorokhoz. Teljesíti a járműgyártók vonatkozó előírásait. ; információ : Keverhető a hasonló etilén-glikol fagyállókkal. ; Keverék arány : 60:40 (-54°C), 50:50 (-40°C), 40:60 (-27°C), 33:67 (-20°C) ; info : 180°C/-69°C, pH8.6

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1293 Dátum: 2018.07.23 22:41:49 »
Köszönöm a hozzászólásokat. Ezek szerint nem kizárt a 2005 előtti példány sem, amennyiben jó állapotban van és persze az ára jóval kedvezőbb egy esetleges motor javításra...

Bp és környékén tud valaki vvti motor tapasztalattal rendelkező "ügyes kezű" szerelőt, ha úgy alakulna?

 ::)

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1294 Dátum: 2018.07.24 00:48:14 »
Úgy látszik a szerencse nincs velem...
Most hívtak Kiskőrösről, hogy a megrendelt vezérműlánc fedél csak Aug 6.-ára várható, mivel nem éppen egy keresett darab, én pedig előző nap repülök...  :whistling:

Szóval a csere egyelőre így úgy látszik kilőve... Marad a csöpögés és az olajszint gyakoribb ellenőrzése...  :wacko:
Viszont felajánlották, hogy menjek le, lefújják az alját, majd rákennek pasztát - fél délutánt ott kellene maradni, hogy biztosan megkössön az anyag - ami a szivárgást ugyan nem fogja megállítani, csak amolyan felületi, ideiglenes kezelés lenne.

Hello! Csak egy költői kérdés. A repedt vezérmű fedél hegesztéses javítása nem nem merült fel lehetőségként? Az alumínium öntvény alkatrészeket AWI hegesztéssel nagyon jó minőségben lehet hegeszteni. Anno én is javíttattam már egy két motoralkatrészt (pl szelepfedél) hegesztéssel. Teljesen korrekt lett.

Cool

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1295 Dátum: 2018.07.24 07:33:57 »
Sziasztok Cartársak!

Kb. 2 hete megvettem életem első Toyota-ját egy t25 Avensis sedan képében, de lehet, hogy elkapkodva ahogy a bejegyzéseiteket olvasom. 1zz-fe motoros 2003 évjáratú egyébként szerintem jó állapotú. Van ebben kettős tömegű lendkerék? Mit jelent az, hogy eszi az olajat? Úgy tudom, hogy ha egy motor eszi az olajat akkor kékes a füstje. Ennek hidegen sem látom még csak a füstjét se. Létezik, hogy valós az 5,5 L körüli fogyasztás?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1296 Dátum: 2018.07.24 08:24:03 »
Sziasztok Cartársak!

Kb. 2 hete megvettem életem első Toyota-ját egy t25 Avensis sedan képében, de lehet, hogy elkapkodva ahogy a bejegyzéseiteket olvasom. 1zz-fe motoros 2003 évjáratú egyébként szerintem jó állapotú. Van ebben kettős tömegű lendkerék? Mit jelent az, hogy eszi az olajat? Úgy tudom, hogy ha egy motor eszi az olajat akkor kékes a füstje. Ennek hidegen sem látom még csak a füstjét se. Létezik, hogy valós az 5,5 L körüli fogyasztás?

Most tudod, vagy tudod?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Cool

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1297 Dátum: 2018.07.24 09:02:59 »
Most tudod, vagy tudod?
eddig így "sejtettem".

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1298 Dátum: 2018.07.24 11:39:49 »
Sziasztok Cartársak!

Kb. 2 hete megvettem életem első Toyota-ját egy t25 Avensis sedan képében, de lehet, hogy elkapkodva ahogy a bejegyzéseiteket olvasom. 1zz-fe motoros 2003 évjáratú egyébként szerintem jó állapotú. Van ebben kettős tömegű lendkerék? Mit jelent az, hogy eszi az olajat? Úgy tudom, hogy ha egy motor eszi az olajat akkor kékes a füstje. Ennek hidegen sem látom még csak a füstjét se. Létezik, hogy valós az 5,5 L körüli fogyasztás?
1ZZFE az szívó benzin, tehát kettőstömegűnek nincs helye benne. Ha fogyasztja az olajat azt látni fogod a nívópálcán. Olajcsere után tartsd maximum szinten és tankolásonként nézz rá. Nálam 1dl/1000km fogyott gyári Toyota olajjal, de LiquiMolly-ra váltás óta nincs olajfogyás. Tegyél bele rendes olajat és nézd hogy fogy-e belőle. Ha kell gyűrűzni, akkor annak a költsége 150-250k helytől függően.
5,5 liter fogyasztási vizió alapján arra tippelek, hogy középen felül van egy fed. comp. ami szvsz a világ leghasználhatatlanabb dolga, kár az anyagért amit a legyártására pazaroltak. Az 1.8-as fogyasztása inkább 7,5-8,5 liter, nagyon könnyű lábúak 100-110-es folyamatos tempóval tudják hozni a 7 litert. Ha nagyon taposod, vagy télen sok kis út van, akkor elmehet 10 literig.

Cool

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1299 Dátum: 2018.07.24 12:05:42 »
1ZZFE az szívó benzin, tehát kettőstömegűnek nincs helye benne. Ha fogyasztja az olajat azt látni fogod a nívópálcán. Olajcsere után tartsd maximum szinten és tankolásonként nézz rá. Nálam 1dl/1000km fogyott gyári Toyota olajjal, de LiquiMolly-ra váltás óta nincs olajfogyás. Tegyél bele rendes olajat és nézd hogy fogy-e belőle. Ha kell gyűrűzni, akkor annak a költsége 150-250k helytől függően.
5,5 liter fogyasztási vizió alapján arra tippelek, hogy középen felül van egy fed. comp. ami szvsz a világ leghasználhatatlanabb dolga, kár az anyagért amit a legyártására pazaroltak. Az 1.8-as fogyasztása inkább 7,5-8,5 liter, nagyon könnyű lábúak 100-110-es folyamatos tempóval tudják hozni a 7 litert. Ha nagyon taposod, vagy télen sok kis út van, akkor elmehet 10 literig.
Köszönöm, valami ilyesmi válaszra számítottam. A hideg alapjárati pörgés 1500 és 1800 között kb. 1 percig normális?

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1300 Dátum: 2018.07.24 18:19:49 »
Kövezzetek meg, de nekem 1x már volt 5,8L/100 km fogyasztásom egy teljes tankra számolva. (klíma nélkül, főként városon kívül.)
A Mannol Toyota olajat próbálta már valaki?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1301 Dátum: 2018.07.24 18:35:59 »
Kövezzetek meg, de nekem 1x már volt 5,8L/100 km fogyasztásom egy teljes tankra számolva. (klíma nélkül, főként városon kívül.)
A Mannol Toyota olajat próbálta már valaki?
Szia!

Miért, simán el tudom képzelni. Nekem az aláírásban levő fogyasztás kb. 1700 km-en jött össze, sok volt benne az országút 4-5 személlyel, de pár száz km város is volt. Pedig nem kíméltem annyira.
Szóval óvatosan vezetve simán lehet 5,8 vagy kevesebb is, még 1.8 esetében is :)

Mannol olajat nem javaslom, bár nincs tapasztalatom vele. Marutis fórumon kezdték használni, de még a tapasztalatok érkezése előtt meghalt az a fórum. Nem drága.
Annak idején egy szerelő fórumtárs, talán Xanyi mondta, hogy PDTDI motornál piszkosul elkopott vele a szelepemelő excenter és a tőke is, míg pl. Liqui Molyval kutya baja. Pedig papíron (kannán) a Mannolnak is megvolt a megfelelő minősítése. Úgy vagyok vele, hogy egy kanna olaj normálisnak mondható olaj (Eneos, Elf, Q8 volt többször nálam használatban) megvan olyan 6-8 ezer forintból, olyan sokat nem tud az ember ezen spórolni, ezzel nem kockáztatok.

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1302 Dátum: 2018.07.24 18:53:46 »
Köszönöm, valami ilyesmi válaszra számítottam. A hideg alapjárati pörgés 1500 és 1800 között kb. 1 percig normális?

normális

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1303 Dátum: 2018.07.24 18:56:20 »
Köszönöm, valami ilyesmi válaszra számítottam. A hideg alapjárati pörgés 1500 és 1800 között kb. 1 percig normális?

Igen, normális. Nekem nagyon szokatlan volt, a Corolla nem csinált semmi ilyesmit. Sajnos sok értelme nincs.

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1304 Dátum: 2018.07.24 19:14:11 »
Annyi mégiscsak hogy bizonyos jellemzők közepette lehet hogy a bővebb olaj ellátásért vagy a sorsában melegedés érdekében csinálja /tipp/