Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593923 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1260 Dátum: 2018.07.13 14:34:04 »
A kettő nem ugyanaz, itt van a vezérműlánc fedél, a 11302 jelű.

Sikeres mielőbbi javítást!

Még egyszer köszönöm!  :yes:
Az oldal is azt hozza rá, hogy 231 EUR, +még gondolom a szállítás, és szinte ugyanott vagyunk a 105000 Ft-nál. És akkor legalább gyári új, igaz ha nem lett volna gányolás, most nem kellene (még) cserélni...  :szemez: :hmmmm:
Mert az olaj továbbra is lecsöpög, és tényleg csak remélni tudom, hogy ez után már tényleg végre minden a régi szerint lesz, ahogy egy Toyotának lennie kell.  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.13 14:35:57 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1261 Dátum: 2018.07.13 16:34:01 »
Szívesen!

A toyodiy.com-ról nem tudom, hogy lehet-e rendelni, csak informálódni szoktam róla, mi merre van, illetve mik a cikkszámok.
Ezek alapján rendelem azt a kevés cuccot, amit a márkaszervizen keresztül kell az enyémhez.
Pont a héten hoztam el a tőlük a szelepfedéltömítést illetve 4 db tömítőalátétet, az oldalon az áruk kb. 26 euró. Ehhez képest fizettem 6032 Ft-ot az NS Autóházban (az oldalon levő 8400 helyett).
1 nap alatt itt volt, egyszer tartott nekik több napig, amikor egy hiányzó váltót a motorra rögzítő csavart Belgiumból hoztak meg majdnem 1 hét alatt, de ez kirívó eset volt. Valakik valamikor elfelejtették visszatenni.

Lehet, hogy érdemes lenne megkérdezni, hogy márkaszerviz mennyiért hozza meg, bár gondolom velük intézed :)
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.13 16:36:32 írta vd1234 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1262 Dátum: 2018.07.16 09:49:07 »
Van fejleményem, most beszéltem a bcsabai szerelővel.
Ugye ment az elején, hogy látni kellene neki az autót, meg az egymásra mutogatás, meg hogy az az alkatrész nem tud csak úgy elrepedni, stb, stb - de végül abban maradtunk, hogy utal a számlámra, hogy maradjon meg a jó kapcsolat, és ne legyen keserű szájíz.

Azt hiszem korrekt eljárás, és tényleg szerencsére ez az egész nem a pénzről szól, mert ez az 50e Ft egyelőre még nem vág a földhöz hála az égnek, de így azért több dolgot is visszaszívok, amit előtte dühből írtam/feltételeztem az egésszel kapcsolatban.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1263 Dátum: 2018.07.16 10:08:44 »
A többiek leírása alapján az 1.8-asokat nagy rutinnal és jó minőségben rakta össze. A tiéddel szerintem nem volt meg a rutin, de nem akart lepattintani és bukni se akart rajta. Ha épp meleg van, meg felmegy a szerelőben a pumpa akkor simán lehet hogy nyomatékosabban áll hozzá és kész is a baj... Valahogy úgy érzem, hogy több 2.4-est nem fog elvállalni. :D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1264 Dátum: 2018.07.16 11:31:31 »
az az alkatrész nem tud csak úgy elrepedni, stb, stb - de végül abban maradtunk, hogy utal a számlámra, hogy maradjon meg a jó kapcsolat, és ne legyen keserű szájíz.

Azt hiszem korrekt eljárás, és tényleg szerencsére ez az egész nem a pénzről szól, mert ez az 50e Ft egyelőre még nem vág a földhöz hála az égnek, de így azért több dolgot is visszaszívok, ...
Ez a legkevesebb amit tehetett., ha jól értem, akkor fél alkatrészt árát utalt. Olcsón megùszta. Nem kell mentegetőzni, az a paszta nem véletlenül került oda, ekkora bakira pedig az emlékezik aki csinálta, ha nem jut eszébe, amikor egyik alternatíva sem biztató.
Nem kellene mindent megpróbálni rutinból csinálni, nem szégyen a munka elvállalása, megcsinálása előtt tájékozódni. Szerintem nincs még a Toyotanál sem olyan ember, aki minden típus összes szervizelését fejből nyomja, a szükséges nyomatékokkal együtt.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1265 Dátum: 2018.07.16 12:17:17 »
bukni se akart rajta.
Már másodszor írod ezt a bukást. Sokkal többet bukott rajta,azzal, hogy kiderült a simlisség, mintha akár a végére 0 ra jött volna ki. A tanulás senkinek nincsen ingyen. Új típus javítását máshogyan kell kakulálni, simán előfordulhat, hogy az első pár db nem lesz nyereséges, csak a tapasztalat nő, és a profil bővül.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1266 Dátum: 2018.07.16 13:00:48 »
A lényeg, hogy el/beismerte, még ha nehezen is, és majd jön az utalás.
Az összeg biztosan nem lesz elég a felére sem, hiszen csak az alkatrész ára 105e ha jól értettem, lesz mellé jó pár órányi munkadíj is, de én most ezzel is boldog vagyok, hogy sikerült. Mert mehetett volna simán a mutogatás a másikra, és hogy bizonyítsuk be az igazunkat, stb - és ha most elvesztett volna egy bp-i kuncsaftot, biztosan nem kellene még becsuknia a boltját emiatt. Szóval korrekt hozzáállásnak fogom fel, attól függetlenül is, hogy ki hibázott.

Azt viszont rögtön elismerte a telefonban, hogy gyűrűzésnél nem cserélte a tömítést, ami szintén okozott némi kiadást utólag nekem.
Itt viszont nem értem, egy 190e Ft-s gyűrűzés esetén egy ilyen alkatrészen spórolni? Az akkor már egy 12 éves "alkatrész" volt, ha egyszer megbontjuk/felszedjük, akkor azt már nem kellene visszatenni - és ha jól rémlik 6000 Ft volt a tömítés, azaz a 190e Ft-s összeghez képest elenyésző. Ezen tényleg nem kellett volna spórolni, illetve most felmerül bennem, hogy másik motorok gyűrűzésekor vajon szintén hasonlóan járt-e el, és esetleg szintén visszarakta a 10-15 éves tömítéseket?  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1267 Dátum: 2018.07.16 13:03:02 »
Már másodszor írod ezt a bukást. Sokkal többet bukott rajta,azzal, hogy kiderült a simlisség, mintha akár a végére 0 ra jött volna ki. A tanulás senkinek nincsen ingyen. Új típus javítását máshogyan kell kakulálni, simán előfordulhat, hogy az első pár db nem lesz nyereséges, csak a tapasztalat nő, és a profil bővül.

Az enyém volt a 2.-ik ilyen motor, amit gyűrűzött. Nem tudom az első hogyan sikerült, ott a srác állítólag egészen Győrből ment le.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1268 Dátum: 2018.07.16 13:35:16 »
Már másodszor írod ezt a bukást. Sokkal többet bukott rajta,azzal, hogy kiderült a simlisség, mintha akár a végére 0 ra jött volna ki. A tanulás senkinek nincsen ingyen. Új típus javítását máshogyan kell kakulálni, simán előfordulhat, hogy az első pár db nem lesz nyereséges, csak a tapasztalat nő, és a profil bővül.
Alapvetően egyetértenék veled, de Magyarországon a költséghatékony megoldásra mindig lesz igény. Az autószerelés pedig egyébként is hiányszakma, a 4-8 hetes várólisták miatt nem annyira finnyásak az emberek. Ebben az egészben nekem a legvisszítetszőbb az egyszerhasználatos filléres tömítés újrahasznosítása volt. A pasztázás melett....

Azt viszont rögtön elismerte a telefonban, hogy gyűrűzésnél nem cserélte a tömítést, ami szintén okozott némi kiadást utólag nekem.
Itt viszont nem értem, egy 190e Ft-s gyűrűzés esetén egy ilyen alkatrészen spórolni? Az akkor már egy 12 éves "alkatrész" volt, ha egyszer megbontjuk/felszedjük, akkor azt már nem kellene visszatenni - és ha jól rémlik 6000 Ft volt a tömítés, azaz a 190e Ft-s összeghez képest elenyésző. Ezen tényleg nem kellett volna spórolni, illetve most felmerül bennem, hogy másik motorok gyűrűzésekor vajon szintén hasonlóan járt-e el, és esetleg szintén visszarakta a 10-15 éves tömítéseket?  :hmmmm:
Egyszer használatos alkatrész. Ráadásul filléres tétel. Az 1.8-as gyűrűzésérre vállalkozókat lehet pont ez tántorítja majd el. Senki nem akar szívni utólag  meg azon makkozni, hogy miért szivárog az olaj és eszi meg a műanyag&gumi dolgokat körben.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1269 Dátum: 2018.07.16 14:32:18 »
A költséghatékony megoldásokat tartogassa annak aki azt rendeli meg.
Az okozott hibáért meg nem is lehet kérdés a felelősség vállalása.

Az, hogy szakember hiány van nem mentség semmire. Sajnos ez arra jó, hogy a szemét könnyebben a felszínre kerül és jobban látszik.
Egy mesterember órabére sokunk napi munkadíjával összemérhető. Ennyi pénzért joggal várható el a kifogástalan munkavégzés és a felelősség vállalás.

Nem egy pesti kuncsaftot veszített el. Nekem a környezetemben 2 olajfogyasztós Avensis van. Most már nem merem ajánlani nekik ezt a helyet sem.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1270 Dátum: 2018.07.16 16:38:40 »
Igazából minden szavaddal egyetértek.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1271 Dátum: 2018.07.16 19:14:55 »
Nem egy pesti kuncsaftot veszített el. Nekem a környezetemben 2 olajfogyasztós Avensis van. Most már nem merem ajánlani nekik ezt a helyet sem.

Az tény, hogy az 1.8-as motorokkal nagyságrendekkel több futkos az utakon, mint a D4-esekből, szóval azok úgy tűntek olajozottan, panaszmentesen átestek a gyűrűzéseken. Szóval ha ilyen motoros az ismerősi kör, akkor nem elvetendő ő sem - csak max nyomatékosítani kell, hogy amit ésszerű cserélni, azt cserélni is kell.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1272 Dátum: 2018.07.16 20:24:05 »
nem elvetendő ő sem - csak max nyomatékosítani kell, hogy amit ésszerű cserélni, azt cserélni is kell.
Nyomatékosítani? Felesleges, úgyis azt csinál amit akar,aztán vagy kiderül vagy nem.
Mit mondjak az ismerőseimnek? Van egy fazon, akinek már sokszor bejött a javítás, amikor meg nem, akkor elsumákolta, és a korábbi szerelése árával összemérhető hatszámjegyű  kárt okozott?

Mindenki hibázhat, (én is szoktam sajnos), ami általában megbocsátható, a hiba elsunnyogása azonban más. A bizalmat könnyű eljátszani ... .

Sajnos egyre több hasonló esettel lehet találkozni más szakmákban is.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1273 Dátum: 2018.07.16 20:54:13 »
Ez az eset így utólag is megerősített abban, hogy jól döntöttem anno, amikor a t25-s exemet nem szedettem szét az olajfogyasztása miatt.
Az autószerelő haverom mondta, hogy ha szétszedjük-összepakoljuk, már sose lesz olyan, mint a gyári volt. A már egymáshoz kopott alkatrészek helyébe rakott új már nem úgy fog illeszkedni, stb. És a porszáraz olajevős motor helyébe, ki tudja, milyen lesz az új. Azaz, amíg együtt lehet élni vele, éljünk együtt vele! (Na, ez az élet más területére is igaz lehet.  ;)  )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1274 Dátum: 2018.07.16 21:28:07 »
Felújítás után biztosan nem lesz olyan egy motor mint újkorában. Az esetek nagy többségében azonban a motorok jól felújíthatóak, gyárilag megfelelően dokumentáltak. A technológia fegyelem betartása ismeret és hozzáállás kérdése, a szerszámok szintén hozzáférhetőek. Azért ez nem egy agysebészet, ahol sok az egyéni változó amire a sebésznek nincsen ráhatása.