Gyanítom, hogy ugyan az, aki Bepinek a T22-t, az öcsémnek az E11-et gyűrűzte. Ők egyelőre elégedettek... mindenki hibázhat néha...
Azért az 1.8-as meg 1.6-os vvt-i motorok, amiket tucatjával már gyűrűzött, eléggé különböznek a 2.4-estől - amit ő maga is bevallottan előtte csak 1 db-ot csinált belőle.
Egy nagy hiba, amit már szakszervizek mondtak, hogy nem vette ki a motort - a saját dolgát könnyítette volna meg vele.
Ezek után - utólag kiderült, hogy több fontos csavar is "eltűnt", vagy nem lett visszarakva, vagy lazára lett meghúzva, és lerepült menet közben? Kinek melyik verzió szimpatikusabb (1 db esetében talán előfordulhatna, de itt 3 db-ról van szó)...
Utána a már említett pasztázás, és maga a paszta minősége. Illetve a legnagyobb hiba, hogy nem cserélte ki a szelepfedél tömítést, szóval a gyűrűzés után is olajpöttyök voltak az autó alatt (amit ugye sokáig úgy gyanítottunk, hogy a kicserélt szervó szivattyú művel, mert a gyári szintén besz@rt nála, azt is cserélni kellett). A srácok fecskendővel szívták fel az olajat, ami felgyülemlett a nem cserélt tömítés miatt. Innen pedig gyakorlatilag szabadon csöpögött végig az egész autó alján, a szervó-szivattyún, olajteknőn és a váltón. Majdnem 1 nap és több flakon tisztító kellett hozzá, hogy lepucolják az autó alját annyira, hogy az alkatrészeken látszódjon a gyári szám.
És ugye maga az olaj csöpögés továbbra se szűnt meg 100%-ra, most úgy néz ki - szintén az akkori gyűrűzéskor keletkezett egy kb 6-7 cm-es repedés a vezérlés burkolatán (a bőségesen ide is felkent paszta gondolom ezt próbálta eltakarni a kíváncsi szemek elől, sőt itt néhány csavart is sikerült bepasztázni egyúttal...), szóval most ott tartunk, hogy ez az alkatrész további 105000 Ft lenne + a munkadíj, és kikönyörögtem egy időpontot Kiskőrösre, hogy vállalják be ennek cseréjét amíg itthon vagyok még.
És gyakorlatilag eljutottam arra szintre, hogy ezzel a repedt burkolattal majd a kezemben kellene talán tennem egy utat Békéscsabára, és amolyan korrektség elvén vagy fair módon talán rávenni és legalább megfelezni a költségeket (szerintetek lenne annyira korrekt a szerelő, hogy elismerje a gányolását, és álljon valamit a számlából? ) - ugyanis engem soha nem tájékoztatott arról, hogy extra pasztázás, netán repedés történt/kellett volna, illetve szerintem elég csak ránézni az autóra (mindenféle nagyképűség nélkül), hogy ettől soha egy Ft-ot nem sajnáltam a 13 év alatt, mindig megkapott mindent - úgy is néz ki. Tehát én őt soha nem biztattam, buzdítottam arra, hogy bármilyen alkatrészen spóroljon (rajtam/rajtunk spóroljon), a legolcsóbb módon hozza össze a gyűrűzést.
Szóval abban a hiszemben, hogy a sok elégedett gyűrűzés és ügyfél után, no meg persze, hogy megnézzem magát a várost is - keveredtem le végül Békéscsabára. De a gyakorlat az, hogy amennyivel barátságosabb áron volt az ottani gyűrűzés, annak különbözetét az úti költségekre (összesen 4x! voltam a szerelőnél, egy oda-vissza út 500 tizenvalahány km nekem), 2x ott is aludtam-szállás költség (itt ugye az autó kint állt éjszakára nála, és reggel az ő állítása szerint "porszáraz" volt a kocsi alja, ami most már számomra szintén kétséges), egyéb kényelmetlenség-autó nélküliség, visszavonatozni, stb, stb, no meg ugye most a "helyreállító műtét" és az elkövetkező műtét, szóval a jó ég tudja mennyi lesz a vége...