Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593698 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1245 Dátum: 2018.07.11 19:09:50 »
Békéscsabán? Ki követte el a "bűntényt"?

Gyanítom, hogy ugyan az, aki Bepinek a T22-t, az öcsémnek az E11-et gyűrűzte. Ők egyelőre elégedettek... mindenki hibázhat néha... :innocent: :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10228
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1246 Dátum: 2018.07.11 20:10:11 »
Hát a tömítésnél használt "nyúlós paszta"nem tudom, mennyire nevezhető "néha hibázásnak"  :no:
Tudtommal például az FBS szilikon ragasztó tud ilyet csinálni olajos környezetben. Ez szerintem is tényleg gányolás  :cry:

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1247 Dátum: 2018.07.11 20:58:14 »
Valamiről lemaradtam? Nem értem mi történt ....

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1248 Dátum: 2018.07.11 22:21:24 »
Valamiről lemaradtam? Nem értem mi történt ....

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1249 Dátum: 2018.07.12 06:42:34 »
Valamiről lemaradtam? Nem értem mi történt ....
Valamiről lemaradtam? Nem értem mi történt ....
Az mind semmi, de 2x egymás után!
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.12 06:49:27 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1250 Dátum: 2018.07.12 07:03:47 »
Valamiről lemaradtam? Nem értem mi történt ....
megfialt a disznó...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1251 Dátum: 2018.07.12 08:50:56 »
:)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1252 Dátum: 2018.07.12 14:51:29 »
Gyanítom, hogy ugyan az, aki Bepinek a T22-t, az öcsémnek az E11-et gyűrűzte. Ők egyelőre elégedettek... mindenki hibázhat néha... :innocent: :whistling:

Azért az 1.8-as meg 1.6-os vvt-i motorok, amiket tucatjával már gyűrűzött, eléggé különböznek a 2.4-estől - amit ő maga is bevallottan előtte csak 1 db-ot csinált belőle.
Egy nagy hiba, amit már szakszervizek mondtak, hogy nem vette ki a motort - a saját dolgát könnyítette volna meg vele.
Ezek után - utólag kiderült, hogy több fontos csavar is "eltűnt", vagy nem lett visszarakva, vagy lazára lett meghúzva, és lerepült menet közben? Kinek melyik verzió szimpatikusabb (1 db esetében talán előfordulhatna, de itt 3 db-ról van szó)...  :hmmmm:
Utána a már említett pasztázás, és maga a paszta minősége. Illetve a legnagyobb hiba, hogy nem cserélte ki a szelepfedél tömítést, szóval a gyűrűzés után is olajpöttyök voltak az autó alatt (amit ugye sokáig úgy gyanítottunk, hogy a kicserélt szervó szivattyú művel, mert a gyári szintén besz@rt nála, azt is cserélni kellett). A srácok fecskendővel szívták fel az olajat, ami felgyülemlett a nem cserélt tömítés miatt. Innen pedig gyakorlatilag szabadon csöpögött végig az egész autó alján, a szervó-szivattyún, olajteknőn és a váltón. Majdnem 1 nap és több flakon tisztító kellett hozzá, hogy lepucolják az autó alját annyira, hogy az alkatrészeken látszódjon a gyári szám.  :eek:
És ugye maga az olaj csöpögés továbbra se szűnt meg 100%-ra, most úgy néz ki - szintén az akkori gyűrűzéskor keletkezett egy kb 6-7 cm-es repedés a vezérlés burkolatán (a bőségesen ide is felkent paszta gondolom ezt próbálta eltakarni a kíváncsi szemek elől, sőt itt néhány csavart is sikerült bepasztázni egyúttal...), szóval most ott tartunk, hogy ez az alkatrész további 105000 Ft lenne + a munkadíj, és kikönyörögtem egy időpontot Kiskőrösre, hogy vállalják be ennek cseréjét amíg itthon vagyok még.

És gyakorlatilag eljutottam arra szintre, hogy ezzel a repedt burkolattal majd a kezemben kellene talán tennem egy utat Békéscsabára, és amolyan korrektség elvén vagy fair módon talán rávenni és legalább megfelezni a költségeket (szerintetek lenne annyira korrekt a szerelő, hogy elismerje a gányolását, és álljon valamit a számlából? ) - ugyanis engem soha nem tájékoztatott arról, hogy extra pasztázás, netán repedés történt/kellett volna, illetve szerintem elég csak ránézni az autóra (mindenféle nagyképűség nélkül), hogy ettől soha egy Ft-ot nem sajnáltam a 13 év alatt, mindig megkapott mindent - úgy is néz ki. Tehát én őt soha nem biztattam, buzdítottam arra, hogy bármilyen alkatrészen spóroljon (rajtam/rajtunk spóroljon), a legolcsóbb módon hozza össze a gyűrűzést.
Szóval abban a hiszemben, hogy a sok elégedett gyűrűzés és ügyfél után, no meg persze, hogy megnézzem magát a várost is - keveredtem le végül Békéscsabára. De a gyakorlat az, hogy amennyivel barátságosabb áron volt az ottani gyűrűzés, annak különbözetét az úti költségekre (összesen 4x! voltam a szerelőnél, egy oda-vissza út 500 tizenvalahány km nekem), 2x ott is aludtam-szállás költség (itt ugye az autó kint állt éjszakára nála, és reggel az ő állítása szerint "porszáraz" volt a kocsi alja, ami most már számomra szintén kétséges), egyéb kényelmetlenség-autó nélküliség, visszavonatozni, stb, stb, no meg ugye most a "helyreállító műtét" és az elkövetkező műtét, szóval a jó ég tudja mennyi lesz a vége...  :hmmmm: :szemez: :helpsmilie: :no: :whistling: :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.12 14:54:57 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10228
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1253 Dátum: 2018.07.12 15:40:41 »
Csodáltam is, hogy 251 ezret írtál, hogy abban benne volt egy szelepfedél is, ezek szerint nem volt benne.
Én bontottat kellett vegyek, pár ezer volt csak, teljesen jó azóta is (carinás kartársak küldték az infót, itt is köszönöm!). Mondanám, hogy bontottat vegyél, de gondolom, hogy nem túl gyakori madár.
Ám ha gondolod, csak szólj, tudok adni itt Pécs mellett egy toyotás bontó telefonszámát, Öcsém Yaris Verso-jához is volt mindene  :eek:
Ha van neki, szívesen meg is nézem, milyen állapotú.

Egy új pedig féláron (bár most távol van):
https://www.ebay.com/itm/1120128022-Genuine-Toyota-COVER-SUB-ASSY-CYLINDER-HEAD-11201-28022-/182682072378

Egy másik:
https://www.ebay.com/itm/11201-28022-Toyota-Cover-Subassy-New-Genuine-OEM-Part/332610536171?epid=2200056021&hash=item4d712202eb:g:VnUAAOSwtmRaxbYo
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.12 15:51:04 írta vd1234 »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1254 Dátum: 2018.07.12 23:23:28 »
Gyanítom, hogy ugyan az, aki Bepinek a T22-t, az öcsémnek az E11-et gyűrűzte. Ők egyelőre elégedettek... mindenki hibázhat néha... :innocent: :whistling:
Szerintem nem sejtette az elején hogy mit vállal, és a végén nem akart az ügyfélnek nemet mondani. Aztán meg amikor már nagyon benne volt, akkor bukni se akart a javításon. Vagy lehet hogy az odavaló szelepfedél tömítésre túl sokat kellett volna várni. Mondjuk ez utóbbi nem mentség, mert amikor helyére csavarozzák megroppan, tehát nem használható újra. Összességében nagyon gáz az egész, a repedt alkatrészt meg az olajfolyást is idevéve. Bennem tuti ott ketyegne végig, hogy még mi lett elsumákolva, ami gáz, csak nem derült ki.  :wacko:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T25-ös Avensis
« Válasz #1255 Dátum: 2018.07.13 08:36:18 »
Én bontottat kellett vegyek, pár ezer volt csak, teljesen jó azóta is (carinás kartársak küldték az infót, itt is köszönöm!). Mondanám, hogy bontottat vegyél, de gondolom, hogy nem túl gyakori madár.
Ám ha gondolod, csak szólj, tudok adni itt Pécs mellett egy toyotás bontó telefonszámát, Öcsém Yaris Verso-jához is volt mindene  :eek:
Ha van neki, szívesen meg is nézem, milyen állapotú.

Egy új pedig féláron (bár most távol van):
https://www.ebay.com/itm/1120128022-Genuine-Toyota-COVER-SUB-ASSY-CYLINDER-HEAD-11201-28022-/182682072378

Egy másik:
https://www.ebay.com/itm/11201-28022-Toyota-Cover-Subassy-New-Genuine-OEM-Part/332610536171?epid=2200056021&hash=item4d712202eb:g:VnUAAOSwtmRaxbYo

Köszi a linkeket, de azt hiszem a postának hála addig ülnének a vámon, hogy kifutnék az időből, nem érkezne meg augusztus elejéig, mert akkor megyek vissza a hajóra, és nem szeretném megint így, csöpögősen itt hagyni - sajnos ezért több lehetőség is ki van lőve.  :no:

Amúgy most pontosan rákérdeztem a szerelőnél, mert mindig elfelejtem a nevét  :D - tehát a vezérműlánc fedél (vagy burkolat) az, amin az a nagy repedés van - bár lehet te is erre gondoltál már eleve, én sajnos az alkatrészekhez hülye vagyok, csak hajtom az autót.  :szemez: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10228
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1256 Dátum: 2018.07.13 09:46:06 »

Egyértelmű, értelek, és szívesen!

A kettő nem ugyanaz, itt van a vezérműlánc fedél, a 11302 jelű.
A szelepfedél pedig ezen az oldalon, a 11201 jelű elem.

Az előbbi a motor oldalán van, az utóbbi pedig a tetején ;)

Sikeres mielőbbi javítást!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1257 Dátum: 2018.07.13 10:36:49 »
Köszi a linkeket, de azt hiszem a postának hála addig ülnének a vámon, hogy kifutnék az időből, nem érkezne meg augusztus elejéig, mert akkor megyek vissza a hajóra, és nem szeretném megint így, csöpögősen itt hagyni - sajnos ezért több lehetőség is ki van lőve.  :no:

Amúgy most pontosan rákérdeztem a szerelőnél, mert mindig elfelejtem a nevét  :D - tehát a vezérműlánc fedél (vagy burkolat) az, amin az a nagy repedés van - bár lehet te is erre gondoltál már eleve, én sajnos az alkatrészekhez hülye vagyok, csak hajtom az autót.  :szemez: ;)
Mennyibe fáj végül ez a kis korrekció, ha csak a gyűrűzéssel kapcsolatos helyreállításokat számolod?

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1258 Dátum: 2018.07.13 11:03:42 »
Sziasztok!

T25 2005-ös évjáratú 1,8 kombihoz keresnék hátsó féktárcsa porvédőlemezt. Sajnos elrohadt. :(
Esetleg tud valaki ajánlani helyet ahonnan jó áron beszerezhető? 

Köszönöm!


Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1259 Dátum: 2018.07.13 14:27:59 »
Mennyibe fáj végül ez a kis korrekció, ha csak a gyűrűzéssel kapcsolatos helyreállításokat számolod?

Ha nem történt egyéb gányolás, akkor ugye most lesz majd a 105000+munkadíj (plusz ha már meg lesz megint bontva, akkor egy szimmeringet is cserélnek) - illetve ami az utóbbi számlán volt, abból nem tudom pontosan mennyi volt, mert ugye a kötelező szerviz, gyertya, lengéscsillapító, fékek, olaj+szűrő, Aut váltó+szűrő - ez amúgy is esedékes lett volna. Talán pár munkaóra, amit az autó aljának lepucolásával illetve az olaj felszívásával pepecseltek, +maga a tömítés cseréje. Talán 150e Ft-ból kijön? ...  :eek:

Ezt pedig ugye egy korrekt országban, korrekt hozzáállással, ha a szerelőnek valóban fontos a neve és a becsülete, akkor szépen elismerné a hibáit, és állná is a költségeket.
És persze gondolom azt mondaná, hogy "hozd le, majd megjavítom", de azt hiszem ezek után kis túlzással már azt se engedném meg neki, hogy ablakmosót töltsön az autómba...  :whistling: :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.13 14:45:12 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61