Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593782 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1200 Dátum: 2018.05.18 22:03:48 »
A 215/50 r17 91V gumi a 7Jx17 ET45 5x100 felnire 54,1 mm középfurattal lehet a Te méreted.

A nem megfelelő ET szám esetén beleérhet a felni a féknyereg szélébe, vagy a kerékcsapágynak nem szerencsés.

Ez a gumi jelentősen le fogja rontani az amúgy egész kellemes rugózási komfortot.
Ha rossz utakon jársz a 195/65 r15 sokkal jobb! Még a gyári 16-os-hoz képest is jobb szerintem, bár kicsit libegősebb kanyarban.

https://www.wheel-size.com/size/toyota/avensis/2004/#trim-18-vvt-i-eudm-127

Hajjaj! Azt már nem is merem mondani, hogy egyébként 215/45/ r17 a gumi a felnin  ::)
Na, majd kiderül, de nyilván tisztában vagyok vele, hogy közelébe nem lesz az 55 vagy 60-as gumiknak. Ez van, majd óvatos leszek (egyébként is az vagyok...).
Köszi a linket!  ;)
Mellesleg, sajnos a felnikből kettő eleve javítottak (padkázott vele az előző tulaj és horpadtak), de sajnos azóta kiderült, hogy még mindig van rajta egy repedés, melyet eddig az eladó sem látott(?) és én is csak későn, miután vidéken átvette a barátom az eladótól... holnap letakarítva jobban szemügyre vesszük, de nem örülök neki  :no:
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

Blackmail68

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1201 Dátum: 2018.05.30 16:10:09 »
Sziasztok!

2017 októberében kereskedésből vásároltam egy 2006-os 1.8 literes t25-öt.
A második napon megjelent a motorhiba kód. Kiolvasás után kiderült, hogy az 1-es hengerben elégtelen az égés. Mivel úgyis olajat és szűrőket akartam cseréltetni a vásárlást követően, elvittem szerelőhöz. A szerelő olajat, szűrőket, generátor feszítő görgőt és gyertyákat cserélt. Mutatta, hogy az 1-es hengernél lévő gyertyán gyakorlatilag nem volt elektróda. Ezek után már nem jött elő a hibakód, azonban szomorúan konstatáltam, hogy zabálja az olajat, 1000 km-ként 2,5 liter olajat is megevett. Az autó ugyan 2006 márciusában lett először forgalomba helyezve, azonban a Toyota adatbázisa szerint a benne lévő motor 2005 márciusában jött le a futószalagról, azaz még az olajevős típus.
Mivel az autóvásárlás, átírás, első szervíz, új téligumi garnitúra elvitte a kocsira szánt pénzt ( meg persze a karácsony ), ezért elkezdtem gyűjteni a lóvét gyűrűzésre és folyamatos ellenőrzés mellett szinten tartottam az olajat. A kocsit 150.000. km-el vettem.
A motor egyébként gyönyörűen, csendesen járt, egyenletes volt az alapjárat, nem füstölt, jó volt a fogyasztása, és a teljesítményével sem volt gond, csak néha intenzívebb kigyorsításkor csörgött kicsit dízelesen meleg motornál.
Két hete menet közben hirtelen teljesítmény csökkenést éreztem, kigyulladt a motorhiba lámpa, és alapjáraton nagyon akadozott a motor. Gondoltam  nem megy egy henger, ezért elvittem szerelőhöz.
A szerelő kompressziót mért melynek során megállapította, hogy az 1-es hengerben nincs kompresszió, a 2-es hengerben 12.5%, a hármasban 11%, a négyesben pedig 5% volt a kompresszió. Ezek után megbontásra került a motor, amiben gyakorlatilag ujjnyi vastagon állt a kátrány, az 1-es henger olajlehúzó gyűrűje darabokban volt, az 1-es henger szelepe át volt lukadva.
A szerelő szerint a motor felújítása gazdaságtalan lenne, mert olyan rossz állapotban van, hogy szinte mindent cserélni kell benne, a költség elérheti az 1 millió forintot is. Költséghatékonyabb lenne egy komplett használt motort venni és beletenni.
A neten nézelődve 2.0-ás motort még csak-csak, azonban 1.8-as motort nem igen találok. Nem értek hozzá, de gondolom, hogy nem volna szerencsés 2.0-ás motort beletenni, vélelmezem, hogy talán más a váltó áttétel, meg gondolom a motor programozása is.
Vagy tévedek?

Tehát, az volna a tiszteletteljes kérésem, hogy ha valakinek van tudomása eladó komplett 1.8-as motorblokkról az legyen szíves értesíteni, illetve bármilyen jó tanácsot szívesen fogadok. A jelenlegi motorszámom: 1zzu622250.

Előre is köszönöm az esetleges válaszokat.


Sziasztok!
Adós maradtam a történet lezárásával, úgyhogy megírom most. 200.000.ft. ért sikerült vásárolnom egy komplett típusazonos motort. A kereskedőből 100.000.et sikerült kipaszíroznom. A fiam fusiban "  költségmentesen " bepasszíntotta az új motort, meg akkor már kuplungot is cserélt, mert az is a végét járta! A motor elsőre pöccre indult semmi hibakód azóta sem! Azóta 4000 km.-ert mentem a kocsival, egy csepp olaj sem fogyott, szép aranysárga a színe azóta is, nagyon megvagyok, elégedve vele!
Egyelőre úgy tűnik, hogy szerencsésen, és vállalható anyagi veszteséggel zárult a történet!

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1202 Dátum: 2018.05.30 22:53:03 »

Sziasztok!
Adós maradtam a történet lezárásával, úgyhogy megírom most. 200.000.ft. ért sikerült vásárolnom egy komplett típusazonos motort. A kereskedőből 100.000.et sikerült kipaszíroznom. A fiam fusiban "  költségmentesen " bepasszíntotta az új motort, meg akkor már kuplungot is cserélt, mert az is a végét járta! A motor elsőre pöccre indult semmi hibakód azóta sem! Azóta 4000 km.-ert mentem a kocsival, egy csepp olaj sem fogyott, szép aranysárga a színe azóta is, nagyon megvagyok, elégedve vele!
Egyelőre úgy tűnik, hogy szerencsésen, és vállalható anyagi veszteséggel zárult a történet!
Gratula! :clap:
A kmórát mindenesetre átállíthatod 650.000-re, az közelebb lehet a valósághoz. ;)
Várjuk a további tapasztalatokat!

norbi55

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1203 Dátum: 2018.05.31 13:41:40 »
Sziasztok,

utazós-napi használós autót keresek a carina mellé, és bár nem első helyen, de a T25 Avensis is benne van a pakliban. Csak benzines jöhet szóba, itt viszont nem vagyok képben, hogy mik azok amikkel vigyázni kell. 1.8 vs 2.0 vs 2.4 közül tudomásom szerint az 1.8 a legegyszerűbb konstrukció, de a többiek mennyire problémásak? Illetve az 1.8-ból itt is 2005-től érdemes nézelődni olajfogyasztós probléma miatt?

köszi előre is a válaszokat,
üdv,
Norbi

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1204 Dátum: 2018.06.16 17:07:24 »
Sziasztok!

Van egy T25 D4D 116Le 2003-as Avensisem. Nem volt benne tempomat. Tettem bele egy tempomatos kormánykereket, a cruise lámpa ki is villan mikor bekapcsolom, de nem vezérli a sebességet. 40 km/h nál nagyobb sebességnél is próbáltam.
Esetleg programozni, vagy tanítani kellene hogy működjön?

Válaszokat előre is köszi.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1205 Dátum: 2018.06.17 09:47:14 »
Nem elég csak bekapcsolni.

A bekapcsolóval csak aktiválod a tempomatot, ekkor világít is a cruise.
A kart húzd lefelé és akkor tartja meg a sebességet.


Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1206 Dátum: 2018.06.17 15:14:21 »
Nem elég csak bekapcsolni.

A bekapcsolóval csak aktiválod a tempomatot, ekkor világít is a cruise.
A kart húzd lefelé és akkor tartja meg a sebességet.



Úgy próbáltam. Nem akarja tartani a sebességet. Azon kívül, hogy világít a CRUISE felirat, nem történik semmi a kar elmozdítása után.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1207 Dátum: 2018.06.17 15:35:16 »
Tehát ez egy használt kar?
Lehet, hogy kikopott a kapcsol benne.
Vagy tényleg nincs jól bekötve, vagy kapcsolva a rendszerhez.
Úgy próbáltam. Nem akarja tartani a sebességet. Azon kívül, hogy világít a CRUISE felirat, nem történik semmi a kar elmozdítása után.

Tapatalkkal küldve


Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1208 Dátum: 2018.06.18 10:51:30 »
Egy komplet kormányt pattintottam bele, amibe be van építve a tempomat kar. A bekötést így nem lehet elrontani, mert csak a csatlakozót kell összedugni.
Elképzelhető, hogy aktiváltatni kellene a komfort fokozatot a rendszerben?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1209 Dátum: 2018.06.18 11:00:21 »
Szerintem a tempomat nem egy karból áll meg egy világító ikonból a műszerfalon, ahhoz kell elektronika is a fedélzetre, amit viszont csak bizonyos motorváltozatokhoz szereltek, mint pl. a 2.4-es benzines. De javítson ki valami nálam jártasabb személy ha tévedek.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1210 Dátum: 2018.06.18 11:29:29 »
Szerintem a tempomat nem egy karból áll meg egy világító ikonból a műszerfalon, ahhoz kell elektronika is a fedélzetre, amit viszont csak bizonyos motorváltozatokhoz szereltek, mint pl. a 2.4-es benzines. De javítson ki valami nálam jártasabb személy ha tévedek.
Nekem a régihez nem volt és újként nem is rendelhettem bele. De az első éves szervizre kértem, beszerezték (gyári) és be is tették. Hogy egyéb illesztést, kapcsolást csináltak-e, nem emlékszem, de nem tartott az egész 15 percnél tovább.


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1211 Dátum: 2018.06.18 11:31:42 »
Nekem a régihez nem volt és újként nem is rendelhettem bele. De az első éves szervizre kértem, beszerezték (gyári) és be is tették. Hogy egyéb illesztést, kapcsolást csináltak-e, nem emlékszem, de nem tartott az egész 15 percnél tovább.
Milyen motorral történt? Ha csak negyed óra volt, akkor szerintem csak a kart kellett bekötni, meg esetleg valami elektronikát aktiválni.

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1212 Dátum: 2018.06.18 14:16:51 »
Milyen motorral történt? Ha csak negyed óra volt, akkor szerintem csak a kart kellett bekötni, meg esetleg valami elektronikát aktiválni.
Azért gondoltam, hogy egy kényelmi funkció aktiválásával megoldható az egész, mármint a kormánnyal együtt szerelt kar cserélése után, mert egy másik autó márkánál (VW) ezt így csinálják. Még az ablak programozás (a távirányítóval történő felhúzás és vagy leengedés aktiválása) is csak az aktiválás kérdése volt annál az autónál.
Egyértelmű kizáró ok, haa nem elektromos a gápedál. Viszont az enyém az, szóval.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1213 Dátum: 2018.06.18 16:22:37 »
Azért gondoltam, hogy egy kényelmi funkció aktiválásával megoldható az egész, mármint a kormánnyal együtt szerelt kar cserélése után, mert egy másik autó márkánál (VW) ezt így csinálják. Még az ablak programozás (a távirányítóval történő felhúzás és vagy leengedés aktiválása) is csak az aktiválás kérdése volt annál az autónál.
Egyértelmű kizáró ok, haa nem elektromos a gápedál. Viszont az enyém az, szóval.
Ok, de eddig a tempomat install csak 2.0 és 2.4 literes benzines motorral rendelkező márkatársaknál volt sikeres. Úgy tudom eddig senki nem járta végig, hogy a többieknél mi hiányzik.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1214 Dátum: 2018.06.18 22:17:26 »
Milyen motorral történt? Ha csak negyed óra volt, akkor szerintem csak a kart kellett bekötni, meg esetleg valami elektronikát aktiválni.
Az egyhatosnál. A mostaniban benne volt gyárilag.

Tapatalkkal küldve