Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 594065 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1185 Dátum: 2018.05.10 20:26:54 »
Köszi a választ. Akkor marad B.csaba nyáron. De légzsákra mehet azt írta a Toyota hu. Nem tudom van e értelme.
Jobb első utaslégzsákra van visszahívás. Szerintem jobb cseréltetni mint a repesz-eső balesetnél. Ha megjött a postai levél azonnal érdemes bejelentkezni márkaszervízbe.

tomikam

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1186 Dátum: 2018.05.12 16:55:35 »
sziasztok,

Van köztetek, aki már találkozott hasonlóval?
Menet közben egyik pillanatról a másikra, nem lehet sebességbe rakni, majd egy idő után mintha mi sem történt volna minden működik. (pedál nem esett be, kiemelni kiemel, pedál benyomására a fordulatot nem ejti vissza)
Kétféle dolgot hallottam, de lehet Ti konkrét dolgot tudtok.
1, kezd szétesni a kuplung-tárcsa közepe
2, a nyeles-tengely végén van valami csapágy ami behalt.
3, ?

Köszi előre is!

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1187 Dátum: 2018.05.12 17:47:03 »
sziasztok,

Van köztetek, aki már találkozott hasonlóval?
Menet közben egyik pillanatról a másikra, nem lehet sebességbe rakni, majd egy idő után mintha mi sem történt volna minden működik. (pedál nem esett be, kiemelni kiemel, pedál benyomására a fordulatot nem ejti vissza)
Kétféle dolgot hallottam, de lehet Ti konkrét dolgot tudtok.
1, kezd szétesni a kuplung-tárcsa közepe
2, a nyeles-tengely végén van valami csapágy ami behalt.
3, ?

Köszi előre is!
Igaz, hogy nem a toyotánál, hanem feleségem pözsójánál a kinyomócsapágy szétesése is hasonlókat produkált. (A francia kinyomócsapágy tisztára úgy néz ki, mint egy valódi, csak jelentős mértékben műanyagból van, és 100ezer km alatt darabokra törik... :censored:)

Tie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1188 Dátum: 2018.05.13 12:47:47 »
Sziasztok,
A minap került a házhoz egy 2005-ös Avensis Kombi 1.8 Sol, amivel kapcsolatban volna egy-két kérdésem:

1. Állt az autó vagy 3-4 hónapot, vajon ennek betudható, hogy a fék egy kicsit darabos? Tegnap hoztam el az autót, mentem vele kb 50km-t, de még nem múlt el. Tempóról harapósabbat fékezve morog, és a pedálon is érezni, nem azt a klasszikus pumpálást, amikor hullámos a tárcsa, és nem is az amikor az ABS visszarúg, de nem is sima, határozottan érezhető vibráció a pedálon, lassú gurulásnál fékezésnél is olyan érzés, mintha kicsit szögletes volna a kerék... Viszont nem húz el semerre se, se kis fékezésnél, se nagynál, a fékhatás se tűnik kevésnek. Tegyük hozzá azt is, hogy még téligumi van az autón, bár az ennyire nem lehet durva, kizárt dolog.
204ezer km van az autóban amúgy.

2. A kiakadt kesztyűtartó csillapítót már visszakasztottam, és mivel klímahűtőt cseréltek benne, egy a hűtőmaszk mögött lógó csatlakozót visszaraktam a klímahűtő konzolján lévő bolhára, így már az se kopácsol előre hátra lengedezve.

3. Viszont villog - nem folyamatosan világít, csak villog - a légzsák lámpa a műszerfalon. Szokott más lenni, mint az ülések alatti csatlakozók kontakja? Visszaolvastam már elég sokat, látom, hogy ez visszatérő hiba volt sokaknak. Ha az első lökös környékén vannak szenzorok, akkor itt is lehet valamelyik hunyó, hiszen szét volt szedve az eleje a klímahűtő csere miatt. Ott, ha van valami releváns, merre keresgéljek?

4. Az első belsővilágításnak a középső kapcsolója (amit jobbra-balra lehet tologatni, hogy ajtónyitásra világítson, on/off, stb) szabadon, ellenállás nélkül kószál ide-oda, nem kapcsol semmit.
Van róla valami leírás, hogy hogyan jön szét a csillár, hogy megnézzem, szét van-e törve, vagy csak kiakadt? Ha javítható, megcsinálom, ha nem, akkor gondolom bontva lehet kapni ilyet nem drágán.

5. Vonóhorog-kábelek bekötéséről létezik valami elérhető leírás? Van esetleg neki előkészítve valamelyik hátsó lámpatestnél egy foglalat, amibe be lehet kötni, vagy mókolni kell az izzóknál a vezetékek bontásával?

6. Kalaptartó szélén a beakasztó-fül. Természetesen az egyik oldalon ezen is ki van belőle fittyenve, olvastam, hogy ez is gyakori dolog. Gondoltam, kétkomponensű epoxival beleragasztom a gyári műanyag pöcköt, az elég erős kötést ad, meg ha kell, alulról fúrok bele egy pici lukat, és ragasztok bele egy 3mm-es fém stiftet is ha kell. Vagy van erre is már régen kitalált, stabil megoldás közkézen?

Hála istennek ennyi az össz probléma az autóval, úgy gondolom jó vásárt csináltam vele, ezek meg apróságok, de azért nem szeretem így hagyni az ilyen apróságokat sem.

Üdv
Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1189 Dátum: 2018.05.13 13:29:35 »
...
1. Inteligens fékrásegítős. Ha agresszíven fékezel, akkor vézhelyzetet feltételez a rendszer.
3. Még nem láttam hogy ilyenje lett volna itt bárkinek. Hibakód kiolvasás volt?
6. Hatchback? Mert kombit írtál a profilodon, kalaptartó viszont csak a hatchback-ben van. Wagonban egy kihúzható csomagtartótakaró roló van.

Helyedben elmennék egy márkaszervizes olajcserére, közben 3-as kapcsán rákérdeznék hogy milyen hibakódot olvastak ki, 4-esre és 6-osra kérnék cikkszámot meg árajánlatot. A 4-es lehet hogy az elektromos kollégának csak egy kis ujjgyakorlat lesz. 1-es pontban írt fékprobléma kapcsán nézd meg előre, hogy mennyi a 4+ keretében a fékek cseréje és ha kell akkor cseréltesd (optifit, jó minőség és árban is jó): https://www.toyota.hu/szervizakcio/szervizcsomag_kedvezmeny.json
Vagy fel lehet szabályoztatni a tárcsát valami szakműhelyben. Márkaszervizben fékhatást is fognak tudni mérni. Ha már ott vagy akkor kéziféket is ellenőriztesd, hogy egyenletesen fog-e. Osztrák rendőrség nem tudom miért, de harap rá ha véletlen kiterelnek megnézni.
Az olajcsere márkaszervizben az akció miatt annyi lesz mint bárhol máshol, a többi meg vagy lesz olcsón pár nap alatt, vagy megköszönöd és megnézed Amayama-n vagy bontóban. Ha kell a kocsiba szőnyeg akkor inkább vedd meg a gyárit. Az utángyártott szőnyeg 13k és nálam 3000km után kezdett kikopni, aztán szép lassan átlyukadt. A gyári Avensis szőnyeg 18k, viszont 200.000km-t kibír.
Nem kell szégyellősnek lenni a márkaszervizben, én Mayer Pilisvörösvárhoz járok a kocsival és nem néznek ki. Bátran kérj árakat mindenre, aztán mond meg hogy eldöntöd. Van ami olcsó, van ami nem. Például egy féltengely 150k-ért vagy egy lámpatest 105k-ért nyilván sok. Viszont a féltengely gumiharang 3k a bilincsel és a zsírzókészlettel, ami verhetetlen. Vagy az ablaktörlő, amiből ha nem a gyárit veszed, akkor egyszer csak előtted terem egy szélvédőbe karcolt negyedkör, amit nem lehet többé eltüntetni.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.13 13:31:21 írta Silent »

Tie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1190 Dátum: 2018.05.13 14:30:22 »
í
1. Inteligens fékrásegítős. Ha agresszíven fékezel, akkor vézhelyzetet feltételez a rendszer.

Azt értem, de itt azért messze nem vészfékezésről van szó. Mittomén jövök 80-nal, az előttem lévő lefordul az utcába, és lelassítunk 30-ra. Ha nyomok egy padlót, hogy az ABS elkezdjen dolgozni, az úgyis elnyomja ezt a pedálérzetet, de ez messze van nagyon a vészfékezéstől.
És ugye az sem vészfékezés-helyzet, amikor gurulok az utcában 20-szal, és lassan lefékezek a ház előtt, hosszan elnyújtva. Na olyankor konkrétan olyan érzés, mintha ötszögletű keréken gurulna az autó. De továbbra sem a pedál pumpál, mint a hullámos féktárcsánál, hanem maga az autó "döcög". Mintha mondjuk egy kerékfordulatból csak fél-kétharmad fordulaton fogna a fék.

3. Még nem láttam hogy ilyenje lett volna itt bárkinek. Hibakód kiolvasás volt?

Nem még, tényleg tegnap délelőtt hoztam el az autót csak. A hétre tervezem, hogy elviszem egy teljes állapotfelmérésre, bár alapvetően azért fel tudom mérni, hogy mivel kell foglalkozni, és mivel nem, de több szem többet lát. Házilag lehet hibakódot kiolvasni? Mittomén diag-csati két láb rövidrezár, kivillogja, vagy kiírja, vagy csak OBD-ről, laptoppal lehet matatni vele?


6. Hatchback? Mert kombit írtál a profilodon, kalaptartó viszont csak a hatchback-ben van. Wagonban egy kihúzható csomagtartótakaró roló van.

Bocs, kombi. Nekem minden kalaptartó, ami a lomok fölött van hátul. :)

Helyedben elmennék egy márkaszervizes olajcserére, közben 3-as kapcsán rákérdeznék hogy milyen hibakódot olvastak ki, 4-esre és 6-osra kérnék cikkszámot meg árajánlatot. A 4-es lehet hogy az elektromos kollégának csak egy kis ujjgyakorlat lesz. 1-es pontban írt fékprobléma kapcsán nézd meg előre, hogy mennyi a 4+ keretében a fékek cseréje és ha kell akkor cseréltesd (optifit, jó minőség és árban is jó): https://www.toyota.hu/szervizakcio/szervizcsomag_kedvezmeny.json
Vagy fel lehet szabályoztatni a tárcsát valami szakműhelyben. Márkaszervizben fékhatást is fognak tudni mérni. Ha már ott vagy akkor kéziféket is ellenőriztesd, hogy egyenletesen fog-e. Osztrák rendőrség nem tudom miért, de harap rá ha véletlen kiterelnek megnézni.
Az olajcsere márkaszervizben az akció miatt annyi lesz mint bárhol máshol, a többi meg vagy lesz olcsón pár nap alatt, vagy megköszönöd és megnézed Amayama-n vagy bontóban. Ha kell a kocsiba szőnyeg akkor inkább vedd meg a gyárit. Az utángyártott szőnyeg 13k és nálam 3000km után kezdett kikopni, aztán szép lassan átlyukadt. A gyári Avensis szőnyeg 18k, viszont 200.000km-t kibír.
Nem kell szégyellősnek lenni a márkaszervizben, én Mayer Pilisvörösvárhoz járok a kocsival és nem néznek ki. Bátran kérj árakat mindenre, aztán mond meg hogy eldöntöd. Van ami olcsó, van ami nem. Például egy féltengely 150k-ért vagy egy lámpatest 105k-ért nyilván sok. Viszont a féltengely gumiharang 3k a bilincsel és a zsírzókészlettel, ami verhetetlen. Vagy az ablaktörlő, amiből ha nem a gyárit veszed, akkor egyszer csak előtted terem egy szélvédőbe karcolt negyedkör, amit nem lehet többé eltüntetni.

Szerencsére nem vagyok a szervizekre szorulva, a legtöbb dolgot megcsinálom magam is. Még le se vettem a kerekeket, amúgyis a napokban akarok rá venni még egy szett 16-os alufelnit, meg nyárigumit, majd amikor azokat átszerelem, átnézem a féket is, hogy mi van ott. Ha szükséges kicserélem magam a tárcsát is, betétet is, akármit, nincs ezzel gond.
Olaj 1000km-rel ezelőtt lett benne cserélve, még mézszínű.

Közben találtam müszaki leírást hozzá, abból megfejtem a belső lámpa szétszedését.
Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005

Tie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1191 Dátum: 2018.05.13 15:04:03 »
...

Ja, és még kettő:

7. Sajnos csak egy kulcsom van hozzá. Azt látom, hogy vaterán meg akárhol lehet venni hozzá nyers kulcsot, házzal, meg gumi gombokat is hozzá, de kéne bele elektronika is. Arra van esetleg valami bejáratott hely, ahol értelmes áron adnak hozzá és netán még fel is tudják programozni? Duették jók ilyesmiben, de hogy elektronika van-e nekik hozzá, azt nem hiszem.

8. Van bárkinek tapasztalata ilyen fejegységgel?
https://www.aliexpress.com/item/4GRAM-Android8-0-Car-DVD-player-GPS-Navigation-Multimedia-Stereo-For-Toyota-Avensis-T25-2003-2008/32864227333.html

Nem olcsó, de elvileg passzol a gyári gyösz helyére, csak ez már csinál mindent, navigál, tolatókamerát kezel, akármit, hisz gyakorlatilag egy android tablet van beleépítve. Állítólag még a kormányról is veszi a jelet a hangerőt, meg az ilyesmiket.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.13 15:23:37 írta Tie »
Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005

Tie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1192 Dátum: 2018.05.13 15:13:59 »
Ja, és még kettő:

7. Sajnos csak egy kulcsom van hozzá. Azt látom, hogy vaterán meg akárhol lehet venni hozzá nyers kulcsot, házzal, meg gumi gombokat is hozzá, de kéne bele elektronika is. Arra van esetleg valami bejáratott hely, ahol értelmes áron adnak hozzá és netán még fel is tudják programozni? Duették jók ilyesmiben, de hogy elektronika van-e nekik hozzá, azt nem hiszem.

Na, ezt már meg is fejtette az Aliexpress. Ha esetleg kell másnak is, 22 dollárért bicskakulcs:
https://www.aliexpress.com/item/KEYECU-Replacement-New-Upgraded-Remote-Key-Fob-433-92MHz-4D67-for-2003-2004-2005-2006-2007/32866625788.html
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.13 15:23:08 írta Tie »
Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1193 Dátum: 2018.05.13 17:31:23 »
Az tök jó ha tudod magadnak szerelni. Esetleg szabályoztasd fel a tárcsákat. Hibakódot OBD II. csatlakozón át tudsz kiolvasni, a lábadnál bal oldalt lent. Otthoni célokra ebay-ről vehetsz 3$-ért is blutooth-os cuccot amit okostelefonra tudsz dugni. 40$-ért már standallone grafikonrajzolós eszközt is vehetsz. Rolós cuccot lehet kalaptartónak hívják, nem tudom a hivatalos nevét én se. Ha nem sikerül megcsinálni akkor itt vannak Toyota specifikus bontók: http://www.toyotaklub.hu/toyota-bontok/?_ga=2.145689527.2040702532.1521749208-1664235833.1448817770
Olaj szintjét nézegesd gyakrabban. Ha hajlamos az olajfogyasztásra akkor ne főjön meg a moor. Min-max szint között kb. 1 liter van.
Keréknél nekem a nyári maradt 16-os gyári felnin, télinek vettem 195/65R15 Continental TS gumit. Váltóméret, olcsóbb is a 16-osnál és a magasabb oldalfal jobban viseli a téli kátyúkat. automax.hu-ról sikerült gyári Toyota acél felnit venni. Esetleg számold ki. Nem vettem észre, hogy a vezetési élményből elvenne a magasabb oldalfal, bár nem is szoktam nagyon hajtani.
Belső lámpát majd meséld el hogy mi sikerült. Ötletem sincs hogy hogyan tud szétesni.

7. Eredetileg 3 kulcs van hozzá, két normál meg egy szürke, amin van egy műanyag lapka, rajta egy kódsorral. Azzal lehet új kulcsot rendelni. 65k feltanítással, ha minden igaz. Esetleg írj duett.hu-ra, ők 35k körül tudnak segíteni elvileg. Ami nincs náluk, azt tudnak rendelni.

8. Nekem nyitott kocsiban van 7-es kijelző és nem vagyok vele túl elégedett, lehet ezért vagyok előítéletes. Ha túl sok a fény, akkor semmi nem látszik rajta. Avensishez van egy motoros felnyíló ami a középső részen a fedcomp/kesztyűtartó helyére megy be. Elkezdtem összeszedni a cuccokat hogy egy 7-es tabletet beleapplikáljak, de jelenleg a kesztyűtartóra nagyobb a kereslet mint mondjuk arra hogy waze legyen a kocsiban. :D

A bicskakulcsról majd mesélj, lehet kísérleti jelleggel kipróbálnám. Valahol van itt a fórumon egy leírás, hogy hogyan kell feltanítani T25-re, de nem találom a leírást.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1194 Dátum: 2018.05.13 17:34:23 »
Bicskakulcshoz még annyit, hogy ebay-el lehet jobban jársz. Van itt a fórumon olyan márkatárs aki Ali-ról rendelt, tök mást kapott, megreklamálta, a feladó elhajtotta, azt is megreklamálta, amire az Aliexpress közölte, hogy nem történt semmi, azt kapta amit kért. Nem éppen felhasználóbarát... Ebay esetében ilyesmiről nem hallottam.

Tie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1195 Dátum: 2018.05.13 18:59:55 »
Az tök jó ha tudod magadnak szerelni. Esetleg szabályoztasd fel a tárcsákat. Hibakódot OBD II. csatlakozón át tudsz kiolvasni, a lábadnál bal oldalt lent. Otthoni célokra ebay-ről vehetsz 3$-ért is blutooth-os cuccot amit okostelefonra tudsz dugni. 40$-ért már standallone grafikonrajzolós eszközt is vehetsz. Rolós cuccot lehet kalaptartónak hívják, nem tudom a hivatalos nevét én se. Ha nem sikerül megcsinálni akkor itt vannak Toyota specifikus bontók: http://www.toyotaklub.hu/toyota-bontok/?_ga=2.145689527.2040702532.1521749208-1664235833.1448817770
Olaj szintjét nézegesd gyakrabban. Ha hajlamos az olajfogyasztásra akkor ne főjön meg a moor. Min-max szint között kb. 1 liter van.

Roló megjavítva, a kétkomponensű folyékony epoxi nagyon durva cucc. Fúrtam az aluprofilba egy 2.5-es lukat, teleraktam mindenhonnal epoxival, a lukon meg áttoltam egy 2,5mm-es pici fémstiftet, hogy ne csak az epoxi tartson, hanem legyen valami, ami kicsúszás ellen is tart. A megragasztott olyan beton erős lett, hogy hozzá képes a túloldali gyári lötyög. Majd upgradelem azt is. :)

Olajat nézem, mert még nem egyértelmű, hogy az enyém olajfogyasztós-e vagy már nem. Elvileg 2005.okt.5. forgalombahelyezésű a toyodiy alvázszám alapján azt mondja, 2005 szeptemberi gyártás, tehát akár lehet is, hogy ez már nem az olajivó változat. Majd kiderül, most van benne 204ezer, 203ezernél cseréltek olajat benne, ez látszik az olajon is, meg a ráakasztott kartonon is.
Gyorsan rendeletem egy kis iphone-os OBD kütyüt meg két bicskakulcsot, nekem eddig csak jó tapasztalataim voltak az Alival, egy csomó ***t vettem már onnan az elektronikai gyöszöktől kezdve a "antik - made in italy" konyhaszekrényfogantyúig mindenfélét. És általában fél, meg negyedáron.

Keréknél nekem a nyári maradt 16-os gyári felnin, télinek vettem 195/65R15 Continental TS gumit. Váltóméret, olcsóbb is a 16-osnál és a magasabb oldalfal jobban viseli a téli kátyúkat. automax.hu-ról sikerült gyári Toyota acél felnit venni. Esetleg számold ki. Nem vettem észre, hogy a vezetési élményből elvenne a magasabb oldalfal, bár nem is szoktam nagyon hajtani.

Felnire még alszom egyet, de gumit mindenképpen kell, mert most a 16-os felnin csak egy téligumi van, az meg nem jó. Lehet az lesz, hogy most csak egy szett gumit veszek rá nyárit, aztán majd ősszel meglátom, hogy kell-e még egy szett 16-os felni a télinek, vagy lemezfelni lesz, vagy mittomén.


Belső lámpát majd meséld el hogy mi sikerült. Ötletem sincs hogy hogyan tud szétesni.

Szétkaptam azt is gyorsan. Vagy barbár módon szedték szét egyszer, izzót cserélni, vagy ilyesmi lehet.
Az egész belső csillár három darabból áll össze, az áttetsző plexi, amin világít, annak a műanyag kerete, ami egyben az egész burkolata, és fölötte a tetőkárpitban egy műanyag tálca, amiben vannak a fém foglalatok. Namármost, az ide-oda csúszkáló kapcsoló úgy van eredetileg felapplikálva, hogy a csúszókapcsoló, amit tologatsz, az a belső tálca kűlső felén van, a háta felől meg rá van gyógyítva egy pici hajlított rugós réz lemezke - azt tologatod valójában, azzal zárod a három külön áramkört. Amikor ez az egész lejött, néhány apró műanyagtörmelék potyogott le, úgyhogy valamikor azt a műanyag kapcsolót egyszerűen kirántották lefelé, a rézlemezkéből kijött úgy, hogy a belekapaszkodó kis karmok letörtek. Ha lehúzom az összes vezetéket és behozom a belső tálcát a garázsba, epoxival azt is meg lehetne gyógyítani, de még akár ragasztópisztollyal is, visszaragasztani rá a rézlemezkét, csak kell hozzá a tálca is, mert az teljesen körbeöleli a kapcsolót. DE inkább körülnézek bontóban, mert a 4 kis karomból, ami a kűlső burkolatot tartaná feszesen fent, kettő le van törve, szóval épp nem lóg még a burkolat, de nem is áll valami feszesen, szóval kerítek rá egy komplett belsőt. Csak a külsejét úgyse fogja ideadni magába' senki se', akkor meg fölösleges ragasztgatnom a kapcsolóra a rézlemezkét.

A bicskakulcsról majd mesélj, lehet kísérleti jelleggel kipróbálnám. Valahol van itt a fórumon egy leírás, hogy hogyan kell feltanítani T25-re, de nem találom a leírást.

Na, ha azt megtalálod, annak örülnék nagyon. Van még három hét, addigra igéri a posta a kulcsokat. :)
Közben megtaláltam a letöltött szervizmanualban.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.13 19:12:23 írta Tie »
Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1196 Dátum: 2018.05.14 19:50:42 »
A fényszóróidat nézted? Jók ? :D

ez van nekem lementve kulcstanítással kapcsolatban:


Sziasztok! K. Bence

Megint csak élményeimet jöttem megosztani.
Az imént sikeresen kódoltam át egy használt kulcs elektronikáját az én kocsimhoz.
Röviden:
Autóbontóból forint árban 800-ért vettem egy használt kulcsot, koszos, szutykos volt és 2002-es Yarisból (enyém '99-es), de úgyis csak a belseje kellett.
Ebayről rendeltem egy kulcs házat, amihez a fém rész is hozzátartozik, ugyancsak nem több mint 800-1000 forintnak megfelelő fontért.
Ez egy hónap múltán tegnap érkezett meg, bele is került a bontós elektronika, ma meg lemásoltattam a pótkulccsal. Innen már csak az elektronikát kellett bekódolni. Na most erre elkérnek 50-100 ezer forintot is országtól függetlenül.

Először a távirányító funkciót kellett átkódolni, amint ez megvan és működik (nyit és zár), már csak az immobilizert kellett megcsinálni. Esetemben az is elsőre meglett és lám, össz költségem durván 2000 forint volt, ebben vadonatúj kulcsom van bár régi, de tökéletesen működő elektronikával.

Szívesen lefordítom magyarra az angol útmutatót a hozzám hasonló vállalkozó szellemű Yaris tulajoknak, ha szeretnének még távirányítós kulcsot hozzáadni a rendszerhez. 🙂

Távirányító funkció:

-Nyisd ki a vezető oldali ajtót
-Rakd be a gyári programozott kulcsot a gyújtáskapcsolóba de ne forgasd el, majd vedd ki
-40 másodpercen belül kétszer csukd be és nyisd ki a vezető oldali ajtót
-Rakd be az új kulcsot a gyújtáskapcsolóba de ne forgasd el, majd vedd ki
-40 másodpercen belül kétszer csukd be és nyisd ki a vezető oldali ajtót
-Csukd be a vezető oldali ajtót
-Rakd be az új kulcsot a gyújtáskapcsolóba, fordítsd "on" majd "off" állásba, majd húzd ki a kulcsot
-A centrálzárnak most kétszer kellene lezárnia és kinyitnia a járművet magától
-Tartsd nyomva a "lock" és az "unlock" gombokat EGYSZERRE az új kulcs távirányítóján 1,5 másodpercig
-3 másodpercen belül tartsd nyomva a "lock" gombot 1 másodpercig
-A centrálzárnak most egyszer kellene lezárnia és kinyitnia a járművet magától (ha kétszer teszi, nem sikerült a művelet, kezdd újra)
-Nyisd ki a vezető oldali ajtót a művelet befejezéséhez.

Ez után a kulcs távirányító funkciója (nyit-zár) működik ha jól csináltad.

Immobilizer programozás:

-Szállj be a kocsiba és legyen minden ajtó csukva
-Nyomd be majd ereszd ki a fék és gázpedált egyszerre
-5 másodpercen belül rakd be a GYÁRI PROGRAMOZOTT kulcsot a gyújtáskapcsolóba, majd fordítsd az "on" pozícióba
-15 másodpercen belül nyomd be majd ereszd ki a gázpedált ötször
-20 másodpercen belül nyomd be majd ereszd ki a fékpedált hatszor
-Fordítsd "off" pozícióba a kulcsot a gyújtáskapcsolóban majd azonnal húzd is ki.
-10 másodpercen belül rakd be az ÚJ kulcsot a gyújtáskapcsolóba majd fordítsd az "on" pozícióra
-10 másodpercen belül nyomd le majd ereszd ki a gázpedált egyszer
Ezután a "Security" lámpa villogni fog 1 percig, majd amint lejárt, már nem fog villogni. Ezután már csak el kell indítani a járművet.

Nekem elsőre sikerült, a lényeg, hogy legyetek felkészültek, egymás után azonnal kell elvégezni a pontokat. Többször is átnéztem, mindent pontosan fordítottam.
Yaris-hoz 1999-2006-ig jó, de elvileg 1998-tól 2002-ig gyártott Lexus és más Toyota modelleknél is működhet. Ennyit írnak.
Tetszik
· Válasz ·
1
· december 1., 19:30
Eltávolítás
Màrk Kerekes
Màrk Kerekes Lexusnàl is müködik, én is csinàltam pótkulcsot magamnak. A központi zàr tàvirànyitojàt, és az inditisgàtló chipjét is tudja programozni az autó. Sokat lehet vele sporólni. Elvileg minden toyota, lexus, és daihatsu is tudja ezt a programozàst.

Tie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1197 Dátum: 2018.05.15 10:14:56 »

3. Viszont villog - nem folyamatosan világít, csak villog - a légzsák lámpa a műszerfalon. Szokott más lenni, mint az ülések alatti csatlakozók kontakja? Visszaolvastam már elég sokat, látom, hogy ez visszatérő hiba volt sokaknak. Ha az első lökös környékén vannak szenzorok, akkor itt is lehet valamelyik hunyó, hiszen szét volt szedve az eleje a klímahűtő csere miatt. Ott, ha van valami releváns, merre keresgéljek?


A belső világítás csavarja lepottyant, úgyhogy kotorásztam egy kicsit a vezetőülés alatt. Azóta elmúlt a légzsák-lámpa villogása, úgyhogy ezt kipipáltam. :)
Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1198 Dátum: 2018.05.18 11:21:00 »
Sziasztok!

Kicsit dilemmaban vagyok, segitsetek kerlek; T25 fl elotti, 1.8 benzinesnel, melyek lehetnek a jo felnik? 17"-os, nyari valtomeretet keresek es ketfele alut is talaltam: 7Jx17H2 ET38 illetve egy masik gyartonal 7½ Jx17 H2 ET30 Mindketto 5x100
Nem ertek igazabol hozza, ez az ET szam mennyire befolyasolo es vajon mit jelent, melyik lehet a jo nekem?

Elore is koszonom!
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1199 Dátum: 2018.05.18 17:53:43 »
A 215/50 r17 91V gumi a 7Jx17 ET45 5x100 felnire 54,1 mm középfurattal lehet a Te méreted.

A nem megfelelő ET szám esetén beleérhet a felni a féknyereg szélébe, vagy a kerékcsapágynak nem szerencsés.

Ez a gumi jelentősen le fogja rontani az amúgy egész kellemes rugózási komfortot.
Ha rossz utakon jársz a 195/65 r15 sokkal jobb! Még a gyári 16-os-hoz képest is jobb szerintem, bár kicsit libegősebb kanyarban.

https://www.wheel-size.com/size/toyota/avensis/2004/#trim-18-vvt-i-eudm-127