Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593883 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1125 Dátum: 2018.02.26 07:14:05 »
Köszi! Az elég bíztató futásteljesítmény.
A felsorolt hibáknál nagyjából milyen javítási költséggel, és előfordulási ismétlődéssel kell kalkulálni?
Pl. izzókat nagyjából évente kiégeti, féltengely ha ki van cserélve akkor megint jó 200ezerig, ilyesmikre gondoltam.
Amit még olvastam az a váltócsapágy csere. Ez mennyire gyakran előforduló hiba?

Köszi!
A féltengely nem a futásteljesítménytől függ, hanem a kortól, illetve a sózástól.
Az izzó 5-30e km.
A lámpabura 150-200e km.
A váltócsapágy gyári 50-200e, skf (vagy ilyesmi) 400-500e km.
Első csapágy 100-200e km, hátsó örök darab.
Kutyacsont 100e km.
Kuplungtárcsa 200-400e km.
Trafó gyári 200-300e km, utángyártott 30-200e  km.
Gyertya 100-160e km.
Katalizátor 200-250e km után jelez, 500-600e km után összeomlik.
Fékbetét 100e km, tárcsa = 2 fékbetét.
Gumik 50-60e km.
Az egr-t szokták még pucolgatni. Én hozzá sem nyúltam...

DeNash

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1126 Dátum: 2018.02.26 15:11:49 »
Sziasztok!

Napokban vásároltam T25-ös avensist, 1.8 benzin.
Mikor illik cserélni vezérműláncot ezeknél a motoroknál?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1127 Dátum: 2018.02.26 15:15:19 »
Sziasztok!

Napokban vásároltam T25-ös avensist, 1.8 benzin.
Mikor illik cserélni vezérműláncot ezeknél a motoroknál?
Bontóban leadásig nem. Ez szerencsére nem VW láncos. Szerintem max feszítőpatron cseréjéről hallottam eddig.

DeNash

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1128 Dátum: 2018.02.26 15:23:02 »
Bontóban leadásig? :) az jó hir :)

addi.bigg

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1129 Dátum: 2018.02.26 18:56:41 »
A féltengely nem a futásteljesítménytől függ, hanem a kortól, illetve a sózástól.
Az izzó 5-30e km.
A lámpabura 150-200e km.
A váltócsapágy gyári 50-200e, skf (vagy ilyesmi) 400-500e km.
Első csapágy 100-200e km, hátsó örök darab.
Kutyacsont 100e km.
Kuplungtárcsa 200-400e km.
Trafó gyári 200-300e km, utángyártott 30-200e  km.
Gyertya 100-160e km.
Katalizátor 200-250e km után jelez, 500-600e km után összeomlik.
Fékbetét 100e km, tárcsa = 2 fékbetét.
Gumik 50-60e km.
Az egr-t szokták még pucolgatni. Én hozzá sem nyúltam...

Kimerítő válasz! Köszi!
Ezekből mi az ami egetverő tétel? Gumi/fékbetét/gyertya gondolom a szokásos.

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1130 Dátum: 2018.02.26 20:31:45 »
Kimerítő válasz! Köszi!
Ezekből mi az ami egetverő tétel? Gumi/fékbetét/gyertya gondolom a szokásos.
Nem volt semmilyen autód eddig?
Ne haragudj, de mintha egy csajtol kérdezned az első randin hogy mennyibe fog neked fájni .
Igaz, ezek az autók toyoták. De azt is tudni kell hogy Toyotát inkább vesznek olyan emberek akik figyelnek az autojukra, érzékenyek a műszaki igenyessegre es nem csak nyuzzak de törődnek is az autójukkal . Ami pénzbe kerül . Ha valaki azt mondja neked hogy erre az autóra amit éppen elad soha nem kellett költeni akkor attól az autótól menekülj mert amit o nem költött ra azt Neked kell majd kamatostul.
Amit fentebb olvastál hogy mik a jellemző típushibak, olyanok írtak le akik jobbára mindenből a legjobbat veszik meg az autójuk nak beleértve a márka szervizt és szerelőt is.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1131 Dátum: 2018.02.26 20:42:30 »
Kimerítő válasz! Köszi!
Ezekből mi az ami egetverő tétel? Gumi/fékbetét/gyertya gondolom a szokásos.
Hopp-hopp! Lefelejtettem a légkondi kompresszort. :surrender:
Na, az nem olcsó. 100-200e beszerzéstől függően. De ha szeretsz barkácsolni, akkor általában elég a "kuplugját" cserélni. Az beszerezhető az ebayról 1-2 tízezerért.
A többi cucc pár tízezres tétel.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1132 Dátum: 2018.02.26 20:58:19 »
Az beszerezhető az ebayról 1-2 tízezerért.
Erre tudsz dobni valami linket? Perpill semmi baja a légkondinak, de kitudja...

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1133 Dátum: 2018.02.27 12:21:28 »
Erre tudsz dobni valami linket? Perpill semmi baja a légkondinak, de kitudja...
https://www.ebay.com/itm/A-C-Compressor-Hub-fits-Toyota-Avensis-Diesel-DENSO-5SEL12C-Diameter-83-00-mm/122628688865?epid=931334733&hash=item1c8d3d4be1:g:ys0AAOSw46BZtnUz&vxp=mtr
A középső menetes rész törik ki. De most látom, hogy 65ezerért már újat lehet rendelni. :eek: Annak idején én mindenféle kedvezmények után kaptam itthon 120-ért.
Nekem mindkétszer nagy melegben, indításnál adta meg magát a kompresszor. Lehet, hogy hülyeség, de azt gondolom, hogy nagy melegben célszerű kikapcsolt klímával elindítani az autót, és csak járó motornál bekapcsolni :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.27 12:26:03 írta Izso »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1134 Dátum: 2018.02.27 13:05:30 »
https://www.ebay.com/itm/A-C-Compressor-Hub-fits-Toyota-Avensis-Diesel-DENSO-5SEL12C-Diameter-83-00-mm/122628688865?epid=931334733&hash=item1c8d3d4be1:g:ys0AAOSw46BZtnUz&vxp=mtr
A középső menetes rész törik ki. De most látom, hogy 65ezerért már újat lehet rendelni. :eek: Annak idején én mindenféle kedvezmények után kaptam itthon 120-ért.
Nekem mindkétszer nagy melegben, indításnál adta meg magát a kompresszor. Lehet, hogy hülyeség, de azt gondolom, hogy nagy melegben célszerű kikapcsolt klímával elindítani az autót, és csak járó motornál bekapcsolni :hmmmm:

Nem hülyeség, jól gondolod és az autód meg is csinálja.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

addi.bigg

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1135 Dátum: 2018.02.27 16:58:43 »
Hopp-hopp! Lefelejtettem a légkondi kompresszort. :surrender:
Na, az nem olcsó. 100-200e beszerzéstől függően. De ha szeretsz barkácsolni, akkor általában elég a "kuplugját" cserélni. Az beszerezhető az ebayról 1-2 tízezerért.
A többi cucc pár tízezres tétel.
Bocs!


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1136 Dátum: 2018.02.27 17:02:50 »
https://www.ebay.com/itm/A-C-Compressor-Hub-fits-Toyota-Avensis-Diesel-DENSO-5SEL12C-Diameter-83-00-mm/122628688865?epid=931334733&hash=item1c8d3d4be1:g:ys0AAOSw46BZtnUz&vxp=mtr
A középső menetes rész törik ki. De most látom, hogy 65ezerért már újat lehet rendelni. :eek: Annak idején én mindenféle kedvezmények után kaptam itthon 120-ért.
Nekem mindkétszer nagy melegben, indításnál adta meg magát a kompresszor. Lehet, hogy hülyeség, de azt gondolom, hogy nagy melegben célszerű kikapcsolt klímával elindítani az autót, és csak járó motornál bekapcsolni :hmmmm:
Köszönöm!
Kilométerben mikor adta meg magát nálad? Azon gondolkozom, hogy esetleg érdemes-e karbantartás jelleggel cserélni, még időben.  :hmmmm:
Ugye bronzkefével se várja meg az ember amíg teljesen kikopik. Egyébként a féltengely anyagfáradásos törésére emlékeztet. :hmmmm:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1137 Dátum: 2018.02.27 21:43:55 »
Köszönöm!
Kilométerben mikor adta meg magát nálad? Azon gondolkozom, hogy esetleg érdemes-e karbantartás jelleggel cserélni, még időben.  :hmmmm:
Ugye bronzkefével se várja meg az ember amíg teljesen kikopik. Egyébként a féltengely anyagfáradásos törésére emlékeztet. :hmmmm:
Nem emlékszem pontosan. Úgy 400ezres korában. Hozzáteszem, hogy nálam elég sokat megy a légkondi, mert nyáron rengeteget szaladgálok.
Ezt inkább biztonsági kikönnyítésnek nevezném, mint kuplungnak. Szerintem azért van így megoldva, hogy inkább ez törjön, mint valami belül. (Valami hasonló van a házam fűtésénél is: a keverőszelepet és a rászerelt szabályzó elektromotort egy bakelit elem köti össze. Ha megszorul a szelep a vízkőtől, a bakelit törik, nem valamelyik drága alkatrész.)
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.27 21:46:01 írta Izso »

Szultan82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1138 Dátum: 2018.02.28 18:14:41 »
Sziasztok!
Pár hete vásároltam egy t25 1.8 Avensist. Előző tulajnál ette az olajat rendesen, problémát orvosolta a motor felújításával, azóta tökéletes, ellenben 2012 óta katalizátor hibakódot dob az autó. Így használta végig, Ő semmilyen hátrányát nem észlelte. Nekem viszont kicsit lomhának, nehézkesnek tűnik a kocsi. Kíváncsiságból mértem pár 0-100-ra gyorsulást kb 10.5-10.8mp Úgy láttam más fórumokon hogy 9mp körül tudnia kellene. Tévedek? Fogyasztása nálam, vegyes 6.9, város 8.2, nem taposom de lendületesen haladok. Jelenleg 354ekm van benne kat hibát kb 270ekm-től produkál. Beszéltem egy kipufogóssal aki azt mondta, hogy ha kat. hibakód van és világít a check lámpa akkor vészüzemet dob az autó és ettől megy gyengébben, ez igaz lehet ennél a típusnál? vagy az elégtelen kipufogógáz áramlás folytja a motort? Még az lenne a kérdésem, hogy volna-e itt a fórumon egy pesti "ráérő" 1.8 avensis tulaj akivel valamikor gurulnánk egymás mellet kicsit? Előre is köszönöm.

vanjka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1139 Dátum: 2018.02.28 20:01:06 »
Sziasztok!
Pár hete vásároltam egy t25 1.8 Avensist. Előző tulajnál ette az olajat rendesen, problémát orvosolta a motor felújításával, azóta tökéletes, ellenben 2012 óta katalizátor hibakódot dob az autó. Így használta végig, Ő semmilyen hátrányát nem észlelte. Nekem viszont kicsit lomhának, nehézkesnek tűnik a kocsi. Kíváncsiságból mértem pár 0-100-ra gyorsulást kb 10.5-10.8mp Úgy láttam más fórumokon hogy 9mp körül tudnia kellene. Tévedek? Fogyasztása nálam, vegyes 6.9, város 8.2, nem taposom de lendületesen haladok. Jelenleg 354ekm van benne kat hibát kb 270ekm-től produkál. Beszéltem egy kipufogóssal aki azt mondta, hogy ha kat. hibakód van és világít a check lámpa akkor vészüzemet dob az autó és ettől megy gyengébben, ez igaz lehet ennél a típusnál? vagy az elégtelen kipufogógáz áramlás folytja a motort? Még az lenne a kérdésem, hogy volna-e itt a fórumon egy pesti "ráérő" 1.8 avensis tulaj akivel valamikor gurulnánk egymás mellet kicsit? Előre is köszönöm.

Nekem a 2.0 motornál P0420 hibakód mellett nincs változás sem fogyasztásban sem gyorsulásban. Nem hiszem, hogy letíltana a gép.