Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593787 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1110 Dátum: 2018.02.17 10:25:13 »
A Corollában egy időben szinte pár havonta kellett cserélgetni. Próbáltam Osram, Berner, Unix no name izzókat... Ártól függetlenül nem volt jó egyik sem. A közönséges kék dobozos Tungsram már benne van lassan 2 éve.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1111 Dátum: 2018.02.17 12:44:00 »
Toyota short life bulbs... :1eye:

Blackmail68

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1112 Dátum: 2018.02.18 17:40:49 »
Sziasztok!

2017 októberében kereskedésből vásároltam egy 2006-os 1.8 literes t25-öt.
A második napon megjelent a motorhiba kód. Kiolvasás után kiderült, hogy az 1-es hengerben elégtelen az égés. Mivel úgyis olajat és szűrőket akartam cseréltetni a vásárlást követően, elvittem szerelőhöz. A szerelő olajat, szűrőket, generátor feszítő görgőt és gyertyákat cserélt. Mutatta, hogy az 1-es hengernél lévő gyertyán gyakorlatilag nem volt elektróda. Ezek után már nem jött elő a hibakód, azonban szomorúan konstatáltam, hogy zabálja az olajat, 1000 km-ként 2,5 liter olajat is megevett. Az autó ugyan 2006 márciusában lett először forgalomba helyezve, azonban a Toyota adatbázisa szerint a benne lévő motor 2005 márciusában jött le a futószalagról, azaz még az olajevős típus.
Mivel az autóvásárlás, átírás, első szervíz, új téligumi garnitúra elvitte a kocsira szánt pénzt ( meg persze a karácsony ), ezért elkezdtem gyűjteni a lóvét gyűrűzésre és folyamatos ellenőrzés mellett szinten tartottam az olajat. A kocsit 150.000. km-el vettem.
A motor egyébként gyönyörűen, csendesen járt, egyenletes volt az alapjárat, nem füstölt, jó volt a fogyasztása, és a teljesítményével sem volt gond, csak néha intenzívebb kigyorsításkor csörgött kicsit dízelesen meleg motornál.
Két hete menet közben hirtelen teljesítmény csökkenést éreztem, kigyulladt a motorhiba lámpa, és alapjáraton nagyon akadozott a motor. Gondoltam  nem megy egy henger, ezért elvittem szerelőhöz.
A szerelő kompressziót mért melynek során megállapította, hogy az 1-es hengerben nincs kompresszió, a 2-es hengerben 12.5%, a hármasban 11%, a négyesben pedig 5% volt a kompresszió. Ezek után megbontásra került a motor, amiben gyakorlatilag ujjnyi vastagon állt a kátrány, az 1-es henger olajlehúzó gyűrűje darabokban volt, az 1-es henger szelepe át volt lukadva.
A szerelő szerint a motor felújítása gazdaságtalan lenne, mert olyan rossz állapotban van, hogy szinte mindent cserélni kell benne, a költség elérheti az 1 millió forintot is. Költséghatékonyabb lenne egy komplett használt motort venni és beletenni.
A neten nézelődve 2.0-ás motort még csak-csak, azonban 1.8-as motort nem igen találok. Nem értek hozzá, de gondolom, hogy nem volna szerencsés 2.0-ás motort beletenni, vélelmezem, hogy talán más a váltó áttétel, meg gondolom a motor programozása is.
Vagy tévedek?

Tehát, az volna a tiszteletteljes kérésem, hogy ha valakinek van tudomása eladó komplett 1.8-as motorblokkról az legyen szíves értesíteni, illetve bármilyen jó tanácsot szívesen fogadok. A jelenlegi motorszámom: 1zzu622250.

Előre is köszönöm az esetleges válaszokat. 

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1113 Dátum: 2018.02.18 17:53:36 »
szerintem miskolcon van ismerősömnek...


Sziasztok!

2017 októberében kereskedésből vásároltam egy 2006-os 1.8 literes t25-öt.
A második napon megjelent a motorhiba kód. Kiolvasás után kiderült, hogy az 1-es hengerben elégtelen az égés. Mivel úgyis olajat és szűrőket akartam cseréltetni a vásárlást követően, elvittem szerelőhöz. A szerelő olajat, szűrőket, generátor feszítő görgőt és gyertyákat cserélt. Mutatta, hogy az 1-es hengernél lévő gyertyán gyakorlatilag nem volt elektróda. Ezek után már nem jött elő a hibakód, azonban szomorúan konstatáltam, hogy zabálja az olajat, 1000 km-ként 2,5 liter olajat is megevett. Az autó ugyan 2006 márciusában lett először forgalomba helyezve, azonban a Toyota adatbázisa szerint a benne lévő motor 2005 márciusában jött le a futószalagról, azaz még az olajevős típus.
Mivel az autóvásárlás, átírás, első szervíz, új téligumi garnitúra elvitte a kocsira szánt pénzt ( meg persze a karácsony ), ezért elkezdtem gyűjteni a lóvét gyűrűzésre és folyamatos ellenőrzés mellett szinten tartottam az olajat. A kocsit 150.000. km-el vettem.
A motor egyébként gyönyörűen, csendesen járt, egyenletes volt az alapjárat, nem füstölt, jó volt a fogyasztása, és a teljesítményével sem volt gond, csak néha intenzívebb kigyorsításkor csörgött kicsit dízelesen meleg motornál.
Két hete menet közben hirtelen teljesítmény csökkenést éreztem, kigyulladt a motorhiba lámpa, és alapjáraton nagyon akadozott a motor. Gondoltam  nem megy egy henger, ezért elvittem szerelőhöz.
A szerelő kompressziót mért melynek során megállapította, hogy az 1-es hengerben nincs kompresszió, a 2-es hengerben 12.5%, a hármasban 11%, a négyesben pedig 5% volt a kompresszió. Ezek után megbontásra került a motor, amiben gyakorlatilag ujjnyi vastagon állt a kátrány, az 1-es henger olajlehúzó gyűrűje darabokban volt, az 1-es henger szelepe át volt lukadva.
A szerelő szerint a motor felújítása gazdaságtalan lenne, mert olyan rossz állapotban van, hogy szinte mindent cserélni kell benne, a költség elérheti az 1 millió forintot is. Költséghatékonyabb lenne egy komplett használt motort venni és beletenni.
A neten nézelődve 2.0-ás motort még csak-csak, azonban 1.8-as motort nem igen találok. Nem értek hozzá, de gondolom, hogy nem volna szerencsés 2.0-ás motort beletenni, vélelmezem, hogy talán más a váltó áttétel, meg gondolom a motor programozása is.
Vagy tévedek?

Tehát, az volna a tiszteletteljes kérésem, hogy ha valakinek van tudomása eladó komplett 1.8-as motorblokkról az legyen szíves értesíteni, illetve bármilyen jó tanácsot szívesen fogadok. A jelenlegi motorszámom: 1zzu622250.

Előre is köszönöm az esetleges válaszokat.

Blackmail68

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1114 Dátum: 2018.02.18 18:05:32 »
szerintem miskolcon van ismerősömnek...

Köszönöm a válaszod!
Kontaktot tudsz hozzá adni? Ugyan én is, és az autó is budapesti, de csak meg tudjuk oldani a szállítást.

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1115 Dátum: 2018.02.18 18:24:00 »
privátban...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1116 Dátum: 2018.02.18 18:25:18 »
Sziasztok!

2017 októberében kereskedésből vásároltam egy 2006-os 1.8 literes t25-öt.
A második napon megjelent a motorhiba kód. Kiolvasás után kiderült, hogy az 1-es hengerben elégtelen az égés. Mivel úgyis olajat és szűrőket akartam cseréltetni a vásárlást követően, elvittem szerelőhöz. A szerelő olajat, szűrőket, generátor feszítő görgőt és gyertyákat cserélt. Mutatta, hogy az 1-es hengernél lévő gyertyán gyakorlatilag nem volt elektróda. Ezek után már nem jött elő a hibakód, azonban szomorúan konstatáltam, hogy zabálja az olajat, 1000 km-ként 2,5 liter olajat is megevett. Az autó ugyan 2006 márciusában lett először forgalomba helyezve, azonban a Toyota adatbázisa szerint a benne lévő motor 2005 márciusában jött le a futószalagról, azaz még az olajevős típus.
Mivel az autóvásárlás, átírás, első szervíz, új téligumi garnitúra elvitte a kocsira szánt pénzt ( meg persze a karácsony ), ezért elkezdtem gyűjteni a lóvét gyűrűzésre és folyamatos ellenőrzés mellett szinten tartottam az olajat. A kocsit 150.000. km-el vettem.
A motor egyébként gyönyörűen, csendesen járt, egyenletes volt az alapjárat, nem füstölt, jó volt a fogyasztása, és a teljesítményével sem volt gond, csak néha intenzívebb kigyorsításkor csörgött kicsit dízelesen meleg motornál.
Két hete menet közben hirtelen teljesítmény csökkenést éreztem, kigyulladt a motorhiba lámpa, és alapjáraton nagyon akadozott a motor. Gondoltam  nem megy egy henger, ezért elvittem szerelőhöz.
A szerelő kompressziót mért melynek során megállapította, hogy az 1-es hengerben nincs kompresszió, a 2-es hengerben 12.5%, a hármasban 11%, a négyesben pedig 5% volt a kompresszió. Ezek után megbontásra került a motor, amiben gyakorlatilag ujjnyi vastagon állt a kátrány, az 1-es henger olajlehúzó gyűrűje darabokban volt, az 1-es henger szelepe át volt lukadva.
A szerelő szerint a motor felújítása gazdaságtalan lenne, mert olyan rossz állapotban van, hogy szinte mindent cserélni kell benne, a költség elérheti az 1 millió forintot is. Költséghatékonyabb lenne egy komplett használt motort venni és beletenni.
A neten nézelődve 2.0-ás motort még csak-csak, azonban 1.8-as motort nem igen találok. Nem értek hozzá, de gondolom, hogy nem volna szerencsés 2.0-ás motort beletenni, vélelmezem, hogy talán más a váltó áttétel, meg gondolom a motor programozása is.
Vagy tévedek?

Tehát, az volna a tiszteletteljes kérésem, hogy ha valakinek van tudomása eladó komplett 1.8-as motorblokkról az legyen szíves értesíteni, illetve bármilyen jó tanácsot szívesen fogadok. A jelenlegi motorszámom: 1zzu622250.

Előre is köszönöm az esetleges válaszokat.
Nyugtass meg, hogy eladónak írásban jelezted a problémát és a jelenlétében történt a hiba feltárása, majd megegyeztetek a vételár módosításáról...
Magyar beszerzési lehetőségeknek itt tudsz utánamenni, ha mindenképpen csere, 1ZZFE-re kell rákérdezni: http://www.toyotaklub.hu/toyota-bontok/?_ga=2.48472486.1245578399.1518974514-1664235833.1448817770
Ebay-ről is megoldható a beszerzés, angol forrásból sok lehetőség van.

Blackmail68

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1117 Dátum: 2018.02.18 18:41:03 »
Nyugtass meg, hogy eladónak írásban jelezted a problémát és a jelenlétében történt a hiba feltárása, majd megegyeztetek a vételár módosításáról...
Magyar beszerzési lehetőségeknek itt tudsz utánamenni, ha mindenképpen csere, 1ZZFE-re kell rákérdezni: http://www.toyotaklub.hu/toyota-bontok/?_ga=2.48472486.1245578399.1518974514-1664235833.1448817770
Ebay-ről is megoldható a beszerzés, angol forrásból sok lehetőség van.

Az eladót írásban és telefonon tájékoztattam, elvileg elismerte a szavatossági felelősségét. A bontásnál nem volt jelen, vidéki kereskedő, csak fényképek és videó készült. Biztos harc lesz belőle. Nála is csak 10 napig volt az autó, ő is kereskedéstől vette.
A bontó tippeket köszönöm.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1118 Dátum: 2018.02.18 20:57:29 »
Az eladót írásban és telefonon tájékoztattam, elvileg elismerte a szavatossági felelősségét. A bontásnál nem volt jelen, vidéki kereskedő, csak fényképek és videó készült. Biztos harc lesz belőle. Nála is csak 10 napig volt az autó, ő is kereskedéstől vette.
A bontó tippeket köszönöm.
Ez ilyenkor gyűrűzéssel biztos nem orvosolható? Mindenképpen új motor kell? Mert van egy Békési szerelő akinél már többen jártak olajfogyasztásos kocsival Budapestről és 100-200kHUF közt meg tudta csinálni. Egy 150kHUF-os számlát az eladó vélhetően permentesen kifizetne...

Blackmail68

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1119 Dátum: 2018.02.18 21:08:49 »
Igen, én is hozzá akartam vinni gyűrűzésre a kocsit!
Sajnos a szerelő szerint mivel a gyűrű darabokra tört és a szelep is belyukadt túlságosan sérült a motor! Több.helyen elvan szineződve a henger, a dugattyúk is sérültek! Már amennyit meg tudtam jegyezni abból amit mondott, mert nem igen értek ehez!

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1120 Dátum: 2018.02.19 08:24:36 »
Igen, én is hozzá akartam vinni gyűrűzésre a kocsit!
Sajnos a szerelő szerint mivel a gyűrű darabokra tört és a szelep is belyukadt túlságosan sérült a motor! Több.helyen elvan szineződve a henger, a dugattyúk is sérültek! Már amennyit meg tudtam jegyezni abból amit mondott, mert nem igen értek ehez!
Azért mielőtt beleöntesz egy újabb kalap pénzt az autóba, érdemes egy kicsit matekozni. Lehet, hogy érdemesebb lenne eladni bontásra + a kereskedőtől elkérni azt a pénzt, amit per nélkül hajlandó kifizetni, mint egy (valószínűleg) egyéb alkatrészekben is erősen elhasznált autóval kínlódni évekig. Az autóknál gyakran jobb egy veszteséget minél hamarabb realizálni, mint éveken keresztül költeni a pénzt arra az átkozott ócskavasra... :hmmmm: Elvégre nem egy műtárgyról van szó, hanem egy használati eszközről, ami még nálad is kopni fog. Fájdalmas, de a tanulópénzt néha meg kell fizetni. Sajnos tudom, miről beszélek...

addi.bigg

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1121 Dátum: 2018.02.25 18:11:41 »
Sziasztok!

Új vagyok a Toyota fórumon, éppen autóvásárlás előtt. 2006-2007-es Avensis kombikat nézegettem 1.8 vagy 2.0 benzinest, 2millió Ft körüli összeg elképzeléssel.
Tudnátok objektív véleményt mondani ezeknek benzines motoroknak használhatóságáról? Mennyivel "kövérebb" egy 2.0-ás motor nyomatékgörbéje mint a kisebbiké? Azt értem hogy fent megy rendesen a vvt-i rendszer miatt, de például városban közlekedni, adott esetben dinamikusan is, nem biztos hogy 4000-es fordulaton szeretnék.
Szervízigény szempontjából azt feltételezem mindegyik egyforma, talán a 2.0-ról mintha jobbakat hallottam volna (pontosabban a korai 1.8ról hallottam rosszakat is).
Jó volna olyat találni ami magyarországi, ismert előéletes, de ez kb. fehér holló kategória.
Elolvastam a fél netet, de az esetleges olajfogyasztáson és rendszeres izzókiégésen kívül nem találtam mik még a hibái.
Mi az a legnagyobb futásteljesítmény amit hallottatok/tapasztaltatok ezzel a típussal kapcsolatban?

Köszönöm!
Üdv. Ádám

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1122 Dátum: 2018.02.25 20:49:33 »
Sziasztok!

Új vagyok a Toyota fórumon, éppen autóvásárlás előtt. 2006-2007-es Avensis kombikat nézegettem 1.8 vagy 2.0 benzinest, 2millió Ft körüli összeg elképzeléssel.
Tudnátok objektív véleményt mondani ezeknek benzines motoroknak használhatóságáról? Mennyivel "kövérebb" egy 2.0-ás motor nyomatékgörbéje mint a kisebbiké? Azt értem hogy fent megy rendesen a vvt-i rendszer miatt, de például városban közlekedni, adott esetben dinamikusan is, nem biztos hogy 4000-es fordulaton szeretnék.
Szervízigény szempontjából azt feltételezem mindegyik egyforma, talán a 2.0-ról mintha jobbakat hallottam volna (pontosabban a korai 1.8ról hallottam rosszakat is).
Jó volna olyat találni ami magyarországi, ismert előéletes, de ez kb. fehér holló kategória.
Elolvastam a fél netet, de az esetleges olajfogyasztáson és rendszeres izzókiégésen kívül nem találtam mik még a hibái.
Mi az a legnagyobb futásteljesítmény amit hallottatok/tapasztaltatok ezzel a típussal kapcsolatban?

Köszönöm!
Üdv. Ádám

Épp a hsz-ed előtt írt izso a topicban: ő 600e+ km-t tekert a T25-ösébe.
Ami még elő szokott fordulni az a:
- bal első féltengely törése,
- légkondi airmix motorjainak vacakolása,
- izzókiégés mellett lehet baj a komplett lámpatesttel - vakulás,
- P0420 - lambdaszonda - katalizátor "szentháromság"
ezen felül leginkább olaj, benzin legyen benne, gumit, féket cserélj néha...
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1123 Dátum: 2018.02.25 20:53:41 »
14 napot pihent a garázsban (nem fűtött) a jószág, ma vettem elő:
- pöccre indult,
- az emelt fordulatos hidegindítás is olyan volt mint bármikor,
- az első fék kicsit fogott, első centi előtt pattant,
- az első 10 km-en a váltókar mintha sűrű kocsonyában mozgott volna... de utána átjárta a meleg a sebváltót is.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

addi.bigg

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1124 Dátum: 2018.02.26 06:35:12 »
Épp a hsz-ed előtt írt izso a topicban: ő 600e+ km-t tekert a T25-ösébe.
Ami még elő szokott fordulni az a:
- bal első féltengely törése,
- légkondi airmix motorjainak vacakolása,
- izzókiégés mellett lehet baj a komplett lámpatesttel - vakulás,
- P0420 - lambdaszonda - katalizátor "szentháromság"
ezen felül leginkább olaj, benzin legyen benne, gumit, féket cserélj néha...

Köszi! Az elég bíztató futásteljesítmény.
A felsorolt hibáknál nagyjából milyen javítási költséggel, és előfordulási ismétlődéssel kell kalkulálni?
Pl. izzókat nagyjából évente kiégeti, féltengely ha ki van cserélve akkor megint jó 200ezerig, ilyesmikre gondoltam.
Amit még olvastam az a váltócsapágy csere. Ez mennyire gyakran előforduló hiba?

Köszi!