Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593906 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1095 Dátum: 2018.02.09 06:01:07 »
Rendeltem egy lamda szonda kiemelőt, mert bejelzett. Közben az jutott eszembe, hogy a katalizátor is cefet állapotban lehet, mert már 6 hete csak 1-3 kilométeres utakat megyünk vele hidegen. Ez vajon okozhat ekkora időtávon olyat, hogy hibakódot dobjon?
Én azt gondolom, hogy a katalizátor nem egészen olyan, mint a részecskeszűrő, szerintem nem kiégethető. Nekem 280e-nél jelzett először. Nemigazán érdemes kiüttetni, mert úgyis visszajön. Ideiglenesen jó megoldás lehet a kiemelő, de 100e km-nél tovább nem járnék vele :no:, mert az eltömődő katalizátor erősen visszavesz a teljesítményből. A katalizátorom életének nadírján 60 LE-s autókkal azonos "teljesítményre" is alig volt képes. Akkor már úgy kellett előzni vele, mint életem első trabijával. :cry: Nekifutásból. ;) Odáig nem érdemes eljutni. :no:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1096 Dátum: 2018.02.09 07:25:41 »
Én azt gondolom, hogy a katalizátor nem egészen olyan, mint a részecskeszűrő, szerintem nem kiégethető. Nekem 280e-nél jelzett először. Nemigazán érdemes kiüttetni, mert úgyis visszajön. Ideiglenesen jó megoldás lehet a kiemelő, de 100e km-nél tovább nem járnék vele :no:, mert az eltömődő katalizátor erősen visszavesz a teljesítményből. A katalizátorom életének nadírján 60 LE-s autókkal azonos "teljesítményre" is alig volt képes. Akkor már úgy kellett előzni vele, mint életem első trabijával. :cry: Nekifutásból. ;) Odáig nem érdemes eljutni. :no:

Próbáltad kitakaríttatni?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1097 Dátum: 2018.02.09 08:36:48 »
Én azt gondolom, hogy a katalizátor nem egészen olyan, mint a részecskeszűrő, szerintem nem kiégethető. Nekem 280e-nél jelzett először. Nemigazán érdemes kiüttetni, mert úgyis visszajön. Ideiglenesen jó megoldás lehet a kiemelő, de 100e km-nél tovább nem járnék vele :no:, mert az eltömődő katalizátor erősen visszavesz a teljesítményből. A katalizátorom életének nadírján 60 LE-s autókkal azonos "teljesítményre" is alig volt képes. Akkor már úgy kellett előzni vele, mint életem első trabijával. :cry: Nekifutásból. ;) Odáig nem érdemes eljutni. :no:
Egyelőre csak tipp volt, még nem olvastam ki a hibakódot. Teljesítményvesztést se észleltem eddig.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1098 Dátum: 2018.02.09 15:40:10 »
Próbáltad kitakaríttatni?
:no: Nem.  :no:
Addig jártam vele, míg össze nem omlott.
Egyébként, nemigazán hiszek a katalizátor/részecskeszűrő/kipufogó tisztításában. Ha már eltömődött, ki kell cserélni egy újra! Kerül, amibe kerül.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1099 Dátum: 2018.02.13 15:13:31 »
Próbáltad kitakaríttatni?

Izso jól írja, hülyeség kitakarítani, nem fogsz tudni vele sokat eljárni, és megint nem fog megfelelően működni. Megoldás lehet a kiemelő, az elektronikai módosítás a szonda vezetékében, vagy ha nagyon muszáj, akkor egy ugy. katalizátor. Utóbbi viszont ahogy olvastam szintén 100 max 150 ezer km-ig jó, és megint jön a hibakód.
Én annyit csináltam, hogy a szonda vezetékébe betettem a kondi plusz ellenállás kombinációt ez megoldotta a hibakódot, és mellette vettem egy bontott jó állapotú katalizátort 15 ezerért, ami ugyan dobja már a p0420-at, de ha a jelenlegi katalizátorom összeszakadna/eltömődne valami csoda folytán, akkor ott a tartalék gyári darab, ami még elmegy megint 100e km -t. Összességében így 15 ezer Ft-ból még el tudok járni az autóval 150 e km körül biztos. Egy ilyen korú autó esetében azért már mérlegelni kell az alkatrészek ár/érték arányát, meg azt is, hogy mennyit mész az autóval évente..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1100 Dátum: 2018.02.13 17:16:23 »
Azt honnan lehet tudni, hogy a bontott gyári milyen állapotú?

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1101 Dátum: 2018.02.13 19:43:28 »
Üveg gömb ből :)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1102 Dátum: 2018.02.13 22:13:06 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1103 Dátum: 2018.02.14 08:47:41 »
Izso jól írja, hülyeség kitakarítani, nem fogsz tudni vele sokat eljárni, és megint nem fog megfelelően működni. Megoldás lehet a kiemelő, az elektronikai módosítás a szonda vezetékében, vagy ha nagyon muszáj, akkor egy ugy. katalizátor. Utóbbi viszont ahogy olvastam szintén 100 max 150 ezer km-ig jó, és megint jön a hibakód.
Én annyit csináltam, hogy a szonda vezetékébe betettem a kondi plusz ellenállás kombinációt ez megoldotta a hibakódot, és mellette vettem egy bontott jó állapotú katalizátort 15 ezerért, ami ugyan dobja már a p0420-at, de ha a jelenlegi katalizátorom összeszakadna/eltömődne valami csoda folytán, akkor ott a tartalék gyári darab, ami még elmegy megint 100e km -t. Összességében így 15 ezer Ft-ból még el tudok járni az autóval 150 e km körül biztos. Egy ilyen korú autó esetében azért már mérlegelni kell az alkatrészek ár/érték arányát, meg azt is, hogy mennyit mész az autóval évente..

Nos, ebben nem értek egyet veletek. Amennyiben igazolhatóan ( előtte-utána nyomás különbség mérés) sikeres a tisztítási folyamat, akkor alacsony hamuképződésű motorolajra váltás+kartergáz kondenzátor beépítés+tüzelőanyag adalékolás, legalább 15 000 km-ként motorolaj csere, kiküszöböli a katalizátor csere szükségességét. majd 200 000 km-t (2018.02.14. 06:45-kor 197811 km) hajtottam bele a megvételétől számítva az akkor már 6 éves vasba. A tisztítást kivéve mindent a leírtak szerint tettem, és 2 évenként a káros anyag kibocsátás méréskor rendre javuló értékeket dokumentálta (nem vásárolt) műszaki vizsgálatok alkalmával.
Bizonyára nem csak az én vasam esetében realizálhatóak a fentiek.
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.14 08:56:55 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1104 Dátum: 2018.02.16 19:48:59 »
Hát mikor égne ki az izzó, ha nem akkor amikor szakad a hó? A fedlapot nem sikerült visszatenni, fél óra orália után megegyeztem magammal, hogy kivárjuk a jó időt. :whistling:

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1105 Dátum: 2018.02.16 19:54:46 »
Ne halogasd mert tele egy a bura kosszal, borzalmas macera lesz kitisztitani

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1106 Dátum: 2018.02.16 20:16:54 »
Ne halogasd mert tele egy a bura kosszal, borzalmas macera lesz kitisztitani
Hát, valamennyire rajta van, de csak a belső fele, a külső oldali füleket nem sikerült beakasztani. A koszt így is távol tartja, de...  na mindegy, nem értem miért ilyenre csinálták.

vanjka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1107 Dátum: 2018.02.16 20:32:10 »
Hát, valamennyire rajta van, de csak a belső fele, a külső oldali füleket nem sikerült beakasztani. A koszt így is távol tartja, de...  na mindegy, nem értem miért ilyenre csinálták.

Tegyél bele Osram vagy Philips Ultra Life égőt. 10 év élettartam a gyártó szerint.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1108 Dátum: 2018.02.16 21:34:02 »
Hát, valamennyire rajta van, de csak a belső fele, a külső oldali füleket nem sikerült beakasztani. A koszt így is távol tartja, de...  na mindegy, nem értem miért ilyenre csinálták.
gyakorolnigyakorolnigyakorolni!!! :yes:
Sose felejtem el azt a gyönyörű nyári estét, amikor szakadó esőben mindkét! izzóm kiégett (az egyik még nappal...), és 10 perc alatt mind a kettőt kicseréltem. Igaz ez már az sokxedik cserém volt, és úúúúútálok ázni.. :tt2:
Azt gondolom, hogy mivel a t25 híresen nagy izzófogyasztó, lehet, h érdemes valamiféle menetfény felszerelése, így kevesebbet "kopna" a H7, és a foncsor is tovább tartana. Párszázezer km alatt majdnem visszajön az ára. :D

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1109 Dátum: 2018.02.16 21:37:54 »
Tegyél bele Osram vagy Philips Ultra Life égőt. 10 év élettartam a gyártó szerint.
Tudatos a választás. Inkább az emelt fényerő és aztán a szívás 12 havonta a fedlappal. T25 esetében szerintem nincs longlife, a normál izzót is nagykanállal repetázza.

gyakorolnigyakorolnigyakorolni!!! :yes:
Sose felejtem el azt a gyönyörű nyári estét, amikor szakadó esőben mindkét! izzóm kiégett (az egyik még nappal...), és 10 perc alatt mind a kettőt kicseréltem. Igaz ez már az sokxedik cserém volt, és úúúúútálok ázni.. :tt2:
Azt gondolom, hogy mivel a t25 híresen nagy izzófogyasztó, lehet, h érdemes valamiféle menetfény felszerelése, így kevesebbet "kopna" a H7, és a foncsor is tovább tartana. Párszázezer km alatt majdnem visszajön az ára. :D
Ja, hát majd nyáron gyakorlok. Az izzócsere maga 2 percen belül meg mindkét oldalon, a fedlap beakasztása okoz csak problémát.