Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 600382 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #810 Dátum: 2017.05.10 20:12:35 »
Igen, ez is T25, facelift előtti, neked a 2007-es az utáni.

A városi rövidtávozást viszont a kinézett 2.0 D4 sem szereti, kicsit visszakeresve hamar megtalálod az indavideo-s linket, milyen dugulást tud ez is produkálni.
Keress inkább 1.6 vagy 1.8 VVTi-t.

Hát ezzel vitáznom kell, alacsony kéntartalmú gázolajjal, 10ekm-enkénti olajcserével, 2000rpm-el melegítve, havonta egy túrával, kopp-kopp semmilyen dugulás nincs a 2.0d4d-mnek, lassan 2év távlatából.
Pedig 60/40 város/túra arány klímával 6.3-as fogyival..
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.10 20:14:36 írta helkis »

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #811 Dátum: 2017.05.10 20:42:26 »
Hát ezzel vitáznom kell, alacsony kéntartalmú gázolajjal, 10ekm-enkénti olajcserével, 2000rpm-el melegítve, havonta egy túrával, kopp-kopp semmilyen dugulás nincs a 2.0d4d-mnek, lassan 2év távlatából.
Pedig 60/40 város/túra arány klímával 6.3-as fogyival..

Vitázzál :)

A hirdetésben szereplő, kinézett: D4 VVTi 2.0, abba aztán tökmindegy milyen kéntartalmú a gázolaj.
Dízelt cserélne benzinesre...
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #812 Dátum: 2017.05.10 20:56:40 »
 nem azzal vitázok, hogy mit csinál, hanem hogy a tanács nem ilyen egyértelmű.. Szerintem felesleges a csere is..

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #813 Dátum: 2017.05.10 21:21:49 »
Deka NEM dízelről beszélt! Hanem a 2 literes benzinesről, ami D4, azaz, közvetlen befecskendezésű. Azzal nem árt vigyázni és sűrűn városi dugóban nem használni. Hálás a prémium benzinért és a hosszú távokért.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #814 Dátum: 2017.05.10 21:24:01 »
Ez már jogos, köszi a helyreigazítást..

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #815 Dátum: 2017.06.22 20:12:14 »
Semmiképpen ne használj -40-es melegoldali olajat, maradj a gyári előírás szerinti 5W-30 viszkozitásnál és legalább API SM teljesítményszintnél.
Szia! Miért nem jó a 40-es melegoldali olaj?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #816 Dátum: 2017.06.23 08:09:15 »
Szia! Miért nem jó a 40-es melegoldali olaj?
Mert nem ez az előírás hozzá.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #817 Dátum: 2017.06.23 08:56:59 »
Mert nem ez az előírás hozzá.
Lehetne egy kicsit bővebben?
Mit fog okozni a 40es olaj használata? A gyári előírás nem az új autókra vonatkozik, és az idő múlásával, a használtabbakra már mások az ajánlások?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #818 Dátum: 2017.06.23 09:15:05 »
Lehetne egy kicsit bővebben?
Mit fog okozni a 40es olaj használata? A gyári előírás nem az új autókra vonatkozik, és az idő múlásával, a használtabbakra már mások az ajánlások?
A sűrűbb olaj kevésbé áramlik, így csökken a hűtése, jobban felmelegszik az olaj (nincsen olajhűtő). Éppen ezért nem állja meg a helyét az az elmélet, hogy a kopottabb motorba tegyünk sűrűbb olajat a hézagok miatt. Ha arra az áramlási értékre tervezték, akkor azt tegyük bele!
Természetesen ekkora eltéréstől (30 vs 40) nem fog tönkremenni a motor, csak nem ideális.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.23 09:22:01 írta Nagycitrom »

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #819 Dátum: 2017.06.23 09:49:39 »
A sűrűbb olaj kevésbé áramlik, így csökken a hűtése, jobban felmelegszik az olaj (nincsen olajhűtő). Éppen ezért nem állja meg a helyét az az elmélet, hogy a kopottabb motorba tegyünk sűrűbb olajat a hézagok miatt. Ha arra az áramlási értékre tervezték, akkor azt tegyük bele!
Természetesen ekkora eltéréstől (30 vs 40) nem fog tönkremenni a motor, csak nem ideális.
A hidegoldali viszkozitás esetében értem ennek a jelentőségét, de azt gondolom (teljesen laikus vagyok), hogy a meleg oldalon ennek sokkal kisebb a jelentősége, és ráadásul pont a verseny körülmények között használják a magasabb melegoldali értékű olajokat, mert azok jobban elviselik a nagyobb hőmérsékletet. Vagy rosszul gondolom?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #820 Dátum: 2017.06.23 12:13:03 »
A hidegoldali viszkozitás esetében értem ennek a jelentőségét, de azt gondolom (teljesen laikus vagyok), hogy a meleg oldalon ennek sokkal kisebb a jelentősége, és ráadásul pont a verseny körülmények között használják a magasabb melegoldali értékű olajokat, mert azok jobban elviselik a nagyobb hőmérsékletet. Vagy rosszul gondolom?
Folyamatosan magasabb fordulatszám, nagyobb olajnyomás van a versenysportban és mindig van olajhűtő is.
Alacsony fordulatszámon könnyebben, gyorsabban áramlik az alacsony viszkozitású olaj.
De majd jönnek az olajtudorok és megmondják a tutit (nem én vagyok az :D )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #821 Dátum: 2017.06.26 18:37:40 »
A hidegoldali viszkozitás esetében értem ennek a jelentőségét, de azt gondolom (teljesen laikus vagyok), hogy a meleg oldalon ennek sokkal kisebb a jelentősége, és ráadásul pont a verseny körülmények között használják a magasabb melegoldali értékű olajokat, mert azok jobban elviselik a nagyobb hőmérsékletet. Vagy rosszul gondolom?
Napjainkban versenyen 0W20, 0W10 olajokat használnak. Alacsonyabb belső ellenállása és a nagyobb áramlási sebesség miatt jobb hűtése van, mint a vastagabb olajoknak.
Meleg oldalon valóban kisebb a különbség, mint hideg oldalon, de ott eleve mások a határértékek.
Az elmúlt évtizedben sokat javultak a motorolajok. Üzemi körülmények között a hígabb olajok hőtűrése nem rosszabb mint a vastagabb olajoké.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #822 Dátum: 2017.09.24 06:45:33 »
Sziasztok
1 kérdéssel fordulok hozzátok,motorolaj ügyben.
A Mannolnak egyik terméke ,dizel motorhoz

Leírás :

Univerzális szintetikus alapú téli-nyári motorolaj, új fejlesztésű diesel motorokhoz, turbófeltöltéssel és anélkül. Hideg indításkor magas átfolyású, ezáltal hatásos védelmet biztosítja a kopás ellen. Eleget tesz az új típusú motorok követelményeinek az olajcsere megnövelt időköz vonatkozásában

SAE 5W30; API SM/CF; ACEA C3 MB 229.51; VW 505.01/502.00
-------------------------------------------------------------------------------------
2.2-es avensisbe okozna kárt ?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #823 Dátum: 2017.10.20 10:19:25 »
Tisztelt Modik!

Ahogy már korábban is volt róla szó, ezt a fórumot szerintem át lehetne nevezni T25-ös Avensis fórumnak. Most ráncfelvarrás utáni a neve, de szerintem azért meg felesleges lenne egy ránc előttit nyitni, hogy a valóban azt érintő témákat ott külön tárgyaljuk. A ráncfelvarrás pedig nem hozott akkora szerkezeti változásokat (ahogy az történt mondjuk a T22-es esetében), hogy indokolt lenne a külön fórum - szerintem.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
T25-ös Avensis
« Válasz #824 Dátum: 2017.10.20 11:25:59 »
Köszönet érte!  :clap: :D ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61