Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 593886 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #780 Dátum: 2016.09.13 11:36:54 »
Semmiképpen ne használj -40-es melegoldali olajat, maradj a gyári előírás szerinti 5W-30 viszkozitásnál és legalább API SM teljesítményszintnél.
Én a helyedben vennék egy adag Liqui Moly Top Tec 4300 5w-30 olajat a www.olajwebshop.hu -ról (innen vettem én is 2 hete), ők a legolcsóbbak jelenleg, amennyiben pl. a Bárinál, vagy az Unixnál nincs nagyobb kedvezményed.
Olajszűrőből Mann 68/3 típus szerintem a te autódhoz is jó lesz, levegőszűrőből vagy gyárit, vagy Wix, Nipparts, stb. közepes árfekvésű típus az ideális választás. Pollenszűrőt se felejtsd el cserélni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Gyömbér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #781 Dátum: 2016.09.14 15:16:00 »
Semmiképpen ne használj -40-es melegoldali olajat, maradj a gyári előírás szerinti 5W-30 viszkozitásnál és legalább API SM teljesítményszintnél.
Én a helyedben vennék egy adag Liqui Moly Top Tec 4300 5w-30 olajat a www.olajwebshop.hu -ról (innen vettem én is 2 hete), ők a legolcsóbbak jelenleg, amennyiben pl. a Bárinál, vagy az Unixnál nincs nagyobb kedvezményed.
Olajszűrőből Mann 68/3 típus szerintem a te autódhoz is jó lesz, levegőszűrőből vagy gyárit, vagy Wix, Nipparts, stb. közepes árfekvésű típus az ideális választás. Pollenszűrőt se felejtsd el cserélni...

Köszi a tippeket! (Végül a filterabc.hu-n találtam még jobb áron és sikerült összehozni egy ingyenes szállitást is)
Olajszűrőből valamiért a W610/9-et ajálnja a legtöbb oldal igy az lesz.

remrendes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #782 Dátum: 2016.09.20 18:56:55 »
Szep napot!
1-2 kerdesem lenne egy kb 2003-2005-os gyartasu Avensisszel kapcsolatban.
Gondolkodom egy ilyen parameteru auto vasarlasan.
Az elso kerdesem, hogy a benzines 1.8-as es 2.0 literesk attetelirol hol talalnek valami informaciot? Autopalya temponal kb mennyit poroghetnek.
Ha az aktualis autoba nincs cruise control, akkor az utolag hogy oldhato meg? Olvasni olyat, hogy ha a kormany mogotti muanyag perforalt, akkor beszerelheto, kulonben nem. Mi az igaz?
Toyota Avensis T3-X 2.0 2004
BMW E30

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #783 Dátum: 2016.09.20 19:13:59 »
Szep napot!
1-2 kerdesem lenne egy kb 2003-2005-os gyartasu Avensisszel kapcsolatban.
Gondolkodom egy ilyen parameteru auto vasarlasan.
Az elso kerdesem, hogy a benzines 1.8-as es 2.0 literesk attetelirol hol talalnek valami informaciot? Autopalya temponal kb mennyit poroghetnek.
Ha az aktualis autoba nincs cruise control, akkor az utolag hogy oldhato meg? Olvasni olyat, hogy ha a kormany mogotti muanyag perforalt, akkor beszerelheto, kulonben nem. Mi az igaz?
Üdv!
A 2.0 benzines ötödikben 130-nál 3250. (100-2500, 120-3000, 140-3500, 160-4000).
A 2.0 benzinesbe lehet tenni utólag is egyszerűbben tempomatot szerelni (az 1.8-ba meg talán a facelift utániakba csak, 2006-tól). A tempomatos topikban találsz róla írásokat.

remrendes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #784 Dátum: 2016.09.20 20:12:36 »
Üdv!
A 2.0 benzines ötödikben 130-nál 3250. (100-2500, 120-3000, 140-3500, 160-4000).
A 2.0 benzinesbe lehet tenni utólag is egyszerűbben tempomatot szerelni (az 1.8-ba meg talán a facelift utániakba csak, 2006-tól). A tempomatos topikban találsz róla írásokat.

Koszonom. Megkeresem a topikot.
Toyota Avensis T3-X 2.0 2004
BMW E30

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #785 Dátum: 2016.10.01 01:17:11 »
Persze a hatályos jogszabályok szerint kötelező a lámpamosó és az automata lámpaszintező is.Ami azért plussz költséggel jár,de persze minden megoldható....,hogy jó legyen ezek csak a kötelező dolgok :)

kicsit utánajártam ennek a témának, lehet rendelni eredeti automatikus szintszabályzót, de több komponens is kell hogy menjen (+rohadt drága!), illetve talán még fel is kéne programozni az ECU-ba a funkciót, ezt a macerát ki lehetne váltani egy ilyennel: http://www.arz-tuning.de/shop/en/Hella-Ultrasonic-Automatic-Headlight-Leveling-System-Retrofit-Kit
itt van egy beszerelési videó is hozzá, szvsz annyira nem vészes: https://www.youtube.com/watch?v=hyAxnRKT5FQ

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #786 Dátum: 2016.10.24 09:50:42 »
Semmiképpen ne használj -40-es melegoldali olajat, maradj a gyári előírás szerinti 5W-30 viszkozitásnál és legalább API SM teljesítményszintnél.
Én a helyedben vennék egy adag Liqui Moly Top Tec 4300 5w-30 olajat a www.olajwebshop.hu -ról (innen vettem én is 2 hete), ők a legolcsóbbak jelenleg, amennyiben pl. a Bárinál, vagy az Unixnál nincs nagyobb kedvezményed.
Olajszűrőből Mann 68/3 típus szerintem a te autódhoz is jó lesz, levegőszűrőből vagy gyárit, vagy Wix, Nipparts, stb. közepes árfekvésű típus az ideális választás. Pollenszűrőt se felejtsd el cserélni...
Szerinted miért ne használjon 40-es olajat,talán még tovább tartana a motor élet tartama.
A 40-es jobban birja a hőt mint a 30-as. ;)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #787 Dátum: 2016.10.24 10:11:16 »
Több mint 10 éve, hogy a 30-as olajok hőtűrése eléri a 40-esekét, ráadásul a vékonyabb olaj nagyobb áramlási sebességre képes, azaz jobban hűt.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #788 Dátum: 2016.10.24 10:25:27 »
Nem éri el van közötte különbség,azért 30-as.
Mellesleg nem is vékonyabb,esetleg forróságban amikor már olyan mint a pisi.
Verseny meg gyorsasági motorokba 50-es alatt bele sem teszik.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #789 Dátum: 2016.10.24 10:49:13 »
Már hogyne tennék, az 50 es olajjal kisebb teljesítményű lesz a motor (a gyengébb hűtési teljesítménytől most eltekinthetünk, mert feltételezhető, hogy a tervezett olajjal használják), a versenysportban már egyre több helyen 10-es olajokat alkalmaznak a korábbi 20-as helyett.
A pisi forró olajnak meg az az üzemmeleg állapota, arra vannak méretezve az alkatrészek, a pumpa, az olaj hűtése ...
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.24 11:10:13 írta Agyarka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #790 Dátum: 2016.10.24 10:55:38 »
Szerinted miért ne használjon 40-es olajat,talán még tovább tartana a motor élet tartama.
A 40-es jobban birja a hőt mint a 30-as. ;)
Azért, mert a motor az 5W-30 viszkozitású (és egyéb megadott paraméterű) olajokra van méretezve. Pont.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #791 Dátum: 2016.10.24 11:17:01 »
Azért, mert a motor az 5W-30 viszkozitású (és egyéb megadott paraméterű) olajokra van méretezve. Pont.  :flowers:
Gyengébb teljesitményű lesz a motor az 50-estől?? ::)
az komoly ha igy látod

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #792 Dátum: 2016.10.24 11:43:12 »
Higabb olaj ->kisebb belső ellenállás, nagyobb teljesítmény, sűrűbbnél a fordítottja.
Amennyiben nem így látod, a te dolgod, attól még nem változnak a tények.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #793 Dátum: 2016.10.24 14:05:54 »
a 30-as és az 50-es is azonosan folyékony egy 5w-30 vagy 5w 50 hidegen ugyanaz majd a 30-as hamarabb elveszti a viszkozitását.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #794 Dátum: 2016.10.24 14:41:57 »
a 30-as és az 50-es is azonosan folyékony egy 5w-30 vagy 5w 50 hidegen ugyanaz majd a 30-as hamarabb elveszti a viszkozitását.
:cry: Részemről itt a vége a beszélgetésnek. Aki nem hajlandó egy termékadatlapot, vonatkozó szakirodalmat elolvasni, viszkozitási görbét megnézni és értelmezni (a tervezett üzemi körülmények között tervezett a viszkozitás csökkenése) , annak nincs több mondanivalóm. További szép napot!

Bepi, neked volt igazad, van akinek valamit felesleges észérvekkel alátámasztani. Pont.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.24 14:45:50 írta Agyarka »