Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 601265 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Gorzas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #660 Dátum: 2014.11.03 12:19:59 »
Sziasztok!
Jó régen jártam erre, sajnos segítségre van szükségem, ezért írok most nektek.
Péntek este a feleségem ráment egy úton fekvő elhagyott kerékre. az autó jobb oldala alá fúródott és amit lehetett széttört.

Próbálom képekkel bemutatni a helyzetet de aki egy kicsit is szereti a kocsiját (én nekem a család után a mindenem) az tudja hogy ez mekkora szívfájdalom lehet.

http://www.kephost.com/image/R4B
http://www.kephost.com/image/R40
http://www.kephost.com/image/R4E
http://www.kephost.com/image/R4J
http://www.kephost.com/image/R4T
http://www.kephost.com/image/R4p
http://www.kephost.com/image/R4a
http://www.kephost.com/image/R4k
http://www.kephost.com/image/R42

A képek alapján a következőkre lesz majd szükségem:
Olajteknő (olajpumpa még talonban)
Motor alsó burkolat
Jobb első kerékdob burkolat
A képeken is látható többi kiegészítő burkolat.

Első sorban, keresek olyan bontót ahol esetleg ezek az alkatrészek beszerezhetőek, a délelőttöm ezek keresésére ment rá, de nem nagy sikerrel, egyedül e-bay-en találtam új olajteknőt, de mivel nem egy mozgó alkatrészről van szó bízom benne hogy egy használt is jó szolgálatot tehetne a kocsiba.

Más dolog, de a futómű is elment, valószínűleg a kormányösszekötő, de ezt majd csak azután ha már a motor rendben lesz.

Köszönöm előre is a segítséget.
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.03 12:22:23 írta Gorzas »


CsBálint

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #662 Dátum: 2015.02.16 22:06:50 »
Üdv mindenkinek!

Egy kérdéssel fordulok a közösséghez. Jelenleg két autót hajtok, mindkettő OffMercedesOn az egyik 1998-as c220 cdi, a másik egy 2002-es w203-as 200 Kompressor. Mindkettő felett lassan eljár az idő, sok a kilométer, ezért szeretnék váltani. Új autóra nem szívesen áldoznék sok-sok milliót, ezért döntöttem a használt vásárlása mellett. A tágabb családban már volt jó tapasztalat Toyotával(Ave II. 2003 1.8 vvti sol), ezért most én is ezt a márkát és típust szemeltem ki magamnak. Az autóval nagyjából 20-30 ezer km-t tennénk meg évente, nyáron a munkába járást általában motorral oldom meg. Elsősorban kombi karosszéria érdekelne a család miatt. Két kamaszlány és egy kisebb fiú. Az árakat elnézve jellemzően 2 milliótól 3.5 millióig mennek ezek a ráncfelvarrott darabok 2007 környékén, nyilván a felszereltség, a futott km, és a motorváltozat függvényében. Éppen ezért írok most én is. A vásárlás nem sürgető, jól át kell gondolnom, mire is van szükségem igazán. Benzinesből szinte mindenki az 1.8-ast ajánlotta, ráadásul, ha jók az értesüléseim, a ráncfelvarrott darabok vvti motorjait már nem érinti a híres/hírhedt gyűrűprobléma, amit nem mellesleg a Toyota nagyon szépen kezelt(rokonoméknál kicserélték a motort, pedig 150 ezer volt benne,de akkor már jelentősen ette az olajat, nem cicóztak gyűrűcserével, pedig szerintem más baja nem is volt...). Dízelből szinte mindenki a 2.0 d-4d-t ajánlotta eddig, bár megjegyezném, nekem sokkal szimpatikusabb a 150 lóerős D-CAT...Kérdésem valójában az lenne, hogy a fenti futásteljesítményt figyelembe véve jó lenne-e számomra a 2.0 dízel, vagy elég lenne az 1.8 -as benzines is, esetleg egy D-CAT(nem betegágy-e?) Másik kérdésem: jobban járok-e, ha márkakereskedésből vásárolom meg a használt gépjárművet? Reálszisztéma, Szakura,Mayer majdnem mindnél fel-felbukkan egy-egy használhatónak tűnő példány. Hahu-val igen rossz tapasztalataim vannak... Nagyjából ennyi lenne, illetve a felszereltség kérdése még felvetődött bennem. Egyik jelenlegi autóm sem fapados,mindkettő elegance felszereltségű, de bizony jónéhány extra inkább csak bosszúságot ill. plusz kiadást okozott nálam. Az Ave II. ráncfelvarrott verziójában mennyire tartósak a kényelmi/biztonsági extrák az eddigi tapasztalataitok alapján? Biztosan lesz még kérdésem, és bocs a sok kérdésért, de nem szeretnék nagyon mellélőni és inkább idejekorán elkezdem a tapasztalatok begyűjtését, hogy aztán nyár végén/ősszel jó döntést tudjunk hozni a családdal.
Köszönettel:
Báint

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #663 Dátum: 2015.02.17 12:44:34 »
üdv.

érdekes lesz a mercik után egy toyotát hajtani. kényelmi szempontból az avensisnek a gyerekek jobban örülnek majd, te kevésbé (japánosan kicsik/kényelmetlenek az első ülések).

én benzinespárti vagyok, de a kétezres dízellel is inkább jók, mint rosszak a tapasztalatok - én azt venném meg, amelyikből biztosabb előéletű példányt találok. ha mindkettőből van, akkor a benzinest :D (meg persze számolgathatsz üzemanyagköltséget a spritmonitoron). DCAT-motorosat nem vennék, abszolút értékben is elég sok problémáról olvasni róluk, nemhogy a kisebb motorok kifejezetten jó megbízhatóságához képest. Nem nagyon van a magyar piacon, de a kétezres benzinmotor is jól sikerült darab.

ami az extrázást illeti, ez filozófiai kérdés, hogy mi melyiket szereti jobban, én szeretem, ha sok extra van. legfeljebb nem működnek :D a t-25-ös híres hibája a xenonlámpa elmattulása, de ezt ma már kisipari módszerekkel viszonylag olcsón javítani lehet. másik állítólagos típushiba a szellőzőmotor meghibásodása.  az enyémben mindkettőt (hálistennek garanciában) cserélték. más kényelmi ill. biztonsági extra meghibásodása tudtommal nem jellemző (a GPS-em mindig működött, légzsákokat nem próbáltam, a bőrkárpitot nem nevezném magas minőségűnek de ha gondozzák akkor szép tud maradni)

három gyerekkel a kombi a minimum, de én a helyedben komolyan elgondolkodnék a Verso-n is a három különálló hátsó ülés miatt.

CsBálint

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #664 Dátum: 2015.02.17 22:06:24 »
csufár köszönöm a válaszod!

A c-mercik nem olyan nagyok ám elöl! Nekem pont megfelelnek a w203-as valamivel sportosabb. Toyota Ave II. is pont jó, próbáltam már.
Igazából tényleg mindegy, hogy dízel vagy benzines, a fogyasztás nem nagyon érdekel, 200k után,ami ugye 9 körül járkált, ha nem bántottam. Német autópályán inkább 13-14 liter...A 220 cdi viszont szenzációsan fogyaszt, lehet, hogy megtartós lesz.A Verson nem gondolkodtam még el, sajnos nagyon-nagyon messze áll az egyterű forma az ízlésvilágomtól, bármennyire is praktikus. Ave II ráncfelvarrott kombi 1.8 benzin, esetleg 2.0 ill. 2.0 d-4d. Ezek lesznek megcélozva. Felszereltséget úgyis az akkori kínálat fogja meghatározni.

Egy kérdésre nem kaptam csak választ. Érdemes használt autót is valamely Toyota márkakereskedésben megvenni? Járhat ez valamilyen előnnyel? Megbízhatóak-e annyira a Toyota kereskedések, hogy nem 100-200 ezer kilométerrel visszatekert autót kapok?

Köszönettel!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #665 Dátum: 2015.02.18 07:45:44 »
A válasz itthoni márkakereskedés eseten nem, Németország eseteben talán igen. Idehaza legideálisabb, ha egy egy tulajos autót, privát eladót fogsz ki.
Én használtan kerülnének a dízelt, hacsak nem lekövethető a szervizmúltja. Igaz ez a benzinesre is, persze, de jellemzően a dízelek többet futottak, sanszos, hogy az egyes hibák jóval nagyobb költség mellett javíthatók.
A rövid, városi távok szintén határozottan ölik a dízelt.
De hosszú távú autópályás utakra célszerűbb a dízel.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #666 Dátum: 2015.02.18 08:43:38 »
csufár köszönöm a válaszod!
A c-mercik nem olyan nagyok ám elöl! Nekem pont megfelelnek a w203-as valamivel sportosabb. Toyota Ave II. is pont jó, próbáltam már.
Igazából tényleg mindegy, hogy dízel vagy benzines, a fogyasztás nem nagyon érdekel, 200k után,ami ugye 9 körül járkált, ha nem bántottam. Német autópályán inkább 13-14 liter...A 220 cdi viszont szenzációsan fogyaszt, lehet, hogy megtartós lesz.A Verson nem gondolkodtam még el, sajnos nagyon-nagyon messze áll az egyterű forma az ízlésvilágomtól, bármennyire is praktikus. Ave II ráncfelvarrott kombi 1.8 benzin, esetleg 2.0 ill. 2.0 d-4d. Ezek lesznek megcélozva. Felszereltséget úgyis az akkori kínálat fogja meghatározni.
Egy kérdésre nem kaptam csak választ. Érdemes használt autót is valamely Toyota márkakereskedésben megvenni? Járhat ez valamilyen előnnyel? Megbízhatóak-e annyira a Toyota kereskedések, hogy nem 100-200 ezer kilométerrel visszatekert autót kapok?
Köszönettel!
sose vettem itthon márkakereskedésből kocsit. de nem is vennék  :devil:

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #667 Dátum: 2015.02.18 08:48:15 »
csufár köszönöm a válaszod!

A c-mercik nem olyan nagyok ám elöl! Nekem pont megfelelnek a w203-as valamivel sportosabb. Toyota Ave II. is pont jó, próbáltam már.
Igazából tényleg mindegy, hogy dízel vagy benzines, a fogyasztás nem nagyon érdekel, 200k után,ami ugye 9 körül járkált, ha nem bántottam. Német autópályán inkább 13-14 liter...A 220 cdi viszont szenzációsan fogyaszt, lehet, hogy megtartós lesz.A Verson nem gondolkodtam még el, sajnos nagyon-nagyon messze áll az egyterű forma az ízlésvilágomtól, bármennyire is praktikus. Ave II ráncfelvarrott kombi 1.8 benzin, esetleg 2.0 ill. 2.0 d-4d. Ezek lesznek megcélozva. Felszereltséget úgyis az akkori kínálat fogja meghatározni.

Egy kérdésre nem kaptam csak választ. Érdemes használt autót is valamely Toyota márkakereskedésben megvenni? Járhat ez valamilyen előnnyel? Megbízhatóak-e annyira a Toyota kereskedések, hogy nem 100-200 ezer kilométerrel visszatekert autót kapok?

Köszönettel!

Érdemes, ha megbízol benne. Én eddig az utolsó kivételével mindegyiket ott vettem. Az utolsót magánembertől, de márkaszervizben nézettem át, eredetiségvizsgát is ott csináltattam meg. Én bízok bennük.

Ezen felül ha magánszemélytől veszed az autót akkor fél év jótállást kapsz, amit nehezebb behajtani, ez márkaszerviznél 1 év ahol könnyebb a dolgod.

Én az autókereskedőket, neppereket kerülném a legnagyobb ívben, mert rajtuk semmit sem hajtasz be. Ha gáz van, akkor csődeljárás és jövő héten nyit egy másikat másik néven. Buktad az egészet. Ezt márkakereskedő nem fogja megcsinálni.

Csak magyarországi első üzembehelyezésű autót érdemes venni végig vezetett szervizkönyvvel (Igen, számít, és a Toyota korrektül csinálja, normális áron, simán találsz ilyet, ellenben pl. Audi A6, amit a jóember megvesz, de márkaszervizre már nem futja), márkaszervizt felhívva elektronikus szervizkönyvvel lekérve. Nekem még semmilyen problémám nem volt vásárlás terén.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.18 08:50:09 írta NoName »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #668 Dátum: 2015.02.18 09:55:49 »
mondjuk az elektronikus szervizkönyv télleg jó dolog, azzal talán nehezebb babrálni, mint a papíralapúval. persze az a legjobb, ha megvannak a szerzizszámlák, akkor nem kell a szervizkönyv sem ;)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #669 Dátum: 2015.02.20 19:24:29 »
Egy-két hónapja pont a budakeszi Mayernál láttam egy kétezres benzines Avensist, amelyiket nem vettem volna meg, valószínűleg karambolos volt, elég sok jel utalt erre.
DE mondjuk a saját Avensisemet márkakereskedésből vettem, igaz Kecskeméten. A COV-ot meg mezei autókereskedőtől.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #670 Dátum: 2015.02.20 20:22:31 »
Mi még nem vettünk magánszemélytől autót. Valahogy mindig kifogtuk a jót kereskedésből is. Én is, tesóm is, anyum is. Utóbbit nyilván mi ketten segítettük tesómmal. :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

CsBálint

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #671 Dátum: 2015.02.23 16:13:10 »
Mindenkinek köszönöm a válaszát! Szerintem majd az aktuális kínálat fogja eldönteni, hogy éppen hol érdemes megvásárolni az autót. Lesz elég idő a "vadászatra". Most olyan 2.5 2.6 körül már lehet elég szép példányokat vásárolni szervizkönyvvel, leinformálhatóan 2007-es évjáratból. Német behozatal sem áll messze tőlem, de ilyen euro árfolyam mellett meggondolandó és ott is lehet találkozni érdekes történetekkel. Három autót is hoztam onnan magamnak, mindhárom magánszemélytől jött és semmi problémám nem volt velük, korrekt volt a szervizkönyv, két ízben az eladó maga ajánlotta fel, hogy az általam megjelölt kereskedésben vizsgáltassuk át az autót. Egyszer még az elektromos ülésállítás gombját is kicseréltette egyik eladóm az anyósülésen, mert állítólag nem tudott a hibáról. még el is hittem neki...Szóval vannak jó tapasztalataim északon. München környékéről ismerősnek hoztunk be autót, na azzal már voltak problémák rendesen. Már akkor legszívesebben lebeszéltem volna az autó megvételéről, amikor a tulajdonos Juszuf képű ürge bizonygatni kezdte az autó előéletéről, hogy minden valós: futásteljesítmény, szervizmúlt, egyebek ez Németországban nem szokás. Lett is belőle itthon kalamajka, motorszerviz, futómű felújítás fél éven belül... Magánszemélytől szívesen vásárolnék továbbra is, kereskedőtől a rossz tapasztalatok miatt kevésbé, de még bármi lehet. Inkább egy bevallottan 200 ezret futott kinti példány megkímélve, valós kilométerrel, korrekt szervizzel, mint egy itthoni "150 ezret" futott, nemdohányzó, hölgy tulajdonostól, frissen szervizelt ki tudja milyen előélettel rendelkező példány... Bár ahogy tapasztaltam eddig, talán a Toyota kereskedések és szervizek korrektebb hozzáállása miatt és a Toyotákat választók megfontoltságából kifolyólag többen inkább költenek a márkaszervizre és a minőségi, esetleg gyári alkatrészekre, olajokra, stb, mint más márkáknál. engem például hülyének néztek, amikor bevittem az 5 éves autómat a Kárpát utcába és vittem magammal az olajat, szűrőt és kértem a kocsi átvizsgálását. Az volt az első és utolsó látogatásom ott...Arrogancia, lenézés, lesajnálás, hogy nem telik egy új autóra... A Toyota szervizeknél is gondolom ki kell fogni a megfelelő embereket, de majd ha aktuálissá válik ,úgyis kérdezek a megfelelő topicban...

Köszönettel: Bálint

Kartacs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #672 Dátum: 2015.03.08 22:15:09 »
Sziasztok!

Toyota Avensis 1.6/1.8 Sol Elengat / Technic (benzines)

Első körben egy hülye kérdés:
- Mi a különbség a Ráncfelvarrott Avensis I és II topic között? Azt gondoltam le van zárva az I. már a 149.hsz miatt, de a II. korábbi posztok vannak tehát nem...

Amiért itt lennék és beregisztráltam, hogy családi kocsinak (szüleimnek) vennénk egy új autót és eddig az Avensis (T25) tűnik jó választásnak, nagyon kellemes minden téren legalábbis 2-3-at már megnéztünk, legutóbb ezt a modellt és nagyon kellemes volt első ránézésre, nem voltak különösebb illesztési problémák és bármi elsőre feltűnő gond (másik kérdés hogy tud-e róla valaki valamit?)
bár sikerült kilesnem a rendszámot és a volt tulaj nevét/címét és már kiderítettem mindent róla holnap fel is hívom hogy tényleg az övé volt-e...

A lényeg, hogy sokat nem tudok az autóról, de a létező összes tesztet elolvastam már szerintem a neten az utóbbi 1-2 hétben ahol egyöntetűen nagyon jó véleménnyel van róla mindenki, pár ismerőst is kérdeztem már akiknek van stb, de lenne 1-2 kérdésem amit nem tudok és félek tőle:

- Ezekben most milyen hajtás van láncos v vezérműszíjas?
Nyilván cserélném a teljes vezérlést a vétel után, csak jó lenne tudni mivel számoljak és ha láncos azt kell cserélni vagy nem (elég csak a vízpumpa)?
- Kettős tömegű lendkerék van ebben vagy sem (benzines)? Mert ahogy látom a dízelekben igen.

Első körben ennyi kérdésem lenne, esetleg még annyi, hogy mikre érdemes odafigyelni, vagy mik lehetnek az árulkodó jelek, típushibák?
A fent linkelt modell nagyon szépen nézett ki első körben, illesztések, fényezés, gombok minden működött aminek kellett és ki tudtam próbálni, próbaút még nem volt az majd a következő alkalommal, ha már ott tartunk.
- kérdés: elektromos 4 ablakos, de a hátsó 2 ablak csak 1 állású kapcsolós (vezető oldalon) tehát nem automata fel/le vagy csak rossz lehetett a gomb, mert éreztem, hogy kettőt kattan le/fel de nem ment autómatán csak az elsők), tesztekben meg olvastam elvileg autómata mind a 4 ablak?!

Ennek a modellnek miért más az első lököse (ködlámpa) régebbi nem ráncfelvarrót vagy miért?

Szívesen várok mindent tanácsot és köszi előre is a válaszokat.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #673 Dátum: 2015.03.08 22:31:39 »
Üdv!

Láncos a motor és nincs benne kettőstömegű.
Az el. ablakok automaták. Lehet le volt véve az aksi és nincs meg a végállás.

A második autónak törött volt az eleje és kapott egy fl utáni elsőt.

Kartacs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #674 Dátum: 2015.03.08 22:45:44 »
Üdv!

Láncos a motor és nincs benne kettőstömegű.
Az el. ablakok automaták. Lehet le volt véve az aksi és nincs meg a végállás.

A második autónak törött volt az eleje és kapott egy fl utáni elsőt.

Szuper, köszönöm!
Igen azt gyanítottam én is legalábbis az első sárvédő és első ajtó színeltérés nagyon szembetűnő!