Nekem nem füstöl, mivel hogy tiszta az EGRem, ezért rendesen be tud zárni. A füst akkor jelenhet meg HA az EGRnek zárva kéne lenni és kicsit nyitva van (jobbik esetben), vagy ha HFes a motorod.... Amugy a nyilt EGR nagyon káros magas Turbónyomásnál a Motornak mivel hogy tolja vissza a nyomást a Hengerfejbe amit könnyen tulmelegedést, motorkárt generál. Kell ez a szürö elé hogy ne tömödjön el...
Nos az EGR-szelepemben egy tömbben állt az olajos-kormos gedva, gyakorlatilag teljesen TELE volt, nem volt átjárás...
Most minden OK, nincs füst.
Azért nem teljesen értem, hogy erre miért nem figyelmeztet a szervizkönyv, illetve a szervizek.
A Tiéd (HUN337) meggyógyult?
Na jóestét!
Rég jártam erre, nagy a pörgés mostanában sajnos, föleg most hogy minden mellet elkezdödött még az egyetem is :S
Az enyém most telyesen meggyógyult (kivéve a Webastó, aminek szar a vizpumpája meg 2 hátsó szilent kezd elfáradni...). Juniusban betoltam a német Toyotaszervizbe hogy tessék itt van, nem megy rendesen, 2 hét mulva kell vissza. Rendesek voltak, kaptam egy Yaris 1.33ast csereautóként. 2 naponta benéztem a szervizbe (általában alá kellet irni garis papirokat is
) és beszéltem a srácokkal - sokáig nem tudták mi a baja. Az Ecu nem mutatott hibát, menet közben is minden paraméter rendben volt, mégis rángatott... Kaptam gariba uj EGR rendszert, 5ik injektort, szivócsonk tisztitás, injektorok ultrahangos tisztitása a BOSCHnál, Ecu-frissités, légtömegmérö, üzemanyagszürö, megnézték a kis meg a nagynyomásu pumpát (mind2 100%os volt szerencsére!) na meg pár kissebb dolgot cseréltek még (váltógomb). papiron 2980€ alkatrészt kaptam gariban és 1200€ lett volna a munkadij mire egyik reggel felhiv a szerviz tulajdonosa 8kor hogy jöjjek be, kész a kocsi. Gyorsan lemostam a Yarist, mégiscsak tisztán adjam vissza, és mentem.
Az egyik szerelö srác jött rá a bajra. Amikor Kölnben a Toyotánál beszerelték a Webastót a dizelcsövet elvágva és egy Y-alaku elosztót beépitve a tank elöl adtak neki (az állófütésnek) naftát. Ez az Y-elem megtoldotta az üzemanyagcsövet 2-3 centivel és ezáltal ott, ahol lekanyarodik a tankba a csö és normálisan egy kis vaslemezen fekszik fel, meg tudott törni. Szimplán nem kapott pár pillanatra üzemanyagot a kocsi! Ez csak idövel derült ki mivel kicsit megpuhult a dizelcsö, melegben meg még puhább lett stb stb...
lényeg ami lényeg, kaptam egy halom cuccot gariba, szinte csak a Turbo meg a Kat maradt meg érintetlenül, de azoknak semmi bajuk, és a probléma egy 5perces ingyenes szerelés volt. Mák!
Azóta hibátlanul megy a kocsi, jobban fogyaszt, jobban megy.
Remélem nektek nem lessz soha ilyenetek, majdnem 1 évig szenvedtem 3 szervizben emiatt, végre valaki meg tudta oldani!
üdv, Kristóf