Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 594012 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #315 Dátum: 2009.09.11 17:51:12 »
Csak meg ne fagyj közben:D  :devil2: :devil2:

fgabe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #316 Dátum: 2009.09.22 10:08:44 »
Sziasztok,
nem tudom ki, hogy van vele, de én kedvelem Csikós Zsolt írásait a Totalcar-on. Így a legfrisebbet (http://totalcar.hu/magazin/technika/2009/09/22/vallranditassal_autot_olni/) is elolvastam, amiben a vízpumpa végett megemlékezik az Avensis II benzinmotoros változatairól is.

"Vízpumpa-csere előírásos időben (Toyota Avensis, benzinmotoros változatok)

Már nem tudom a pontos kilométerszámokat, de valahol 60 és 90 ezer kilométer között van egy nagyszerviz a kettővel ezelőtti generációjú, benzinmotoros Toyota Avensiseknél – csak hogy újabb autókról is írjunk. Ilyenkor nemcsak olaj-, de légszűrő-, vezérműszíj-csere is szerepel a listán. Meg a vízpumpáé.

Karesz barátom ismerősével történt először az eset, de azóta több hasonló incidensről olvastam: a jól karbantartott Avensisnek egyszer csak szétrepült a motorja. Egy Toyotának? Szétrepült?!?!

Bizony. A vízpumpát ugyanis az előírt időben cserélni KELL, nincs apelláta. Ha ez nem történik meg, zsíros esély van rá, hogy még a következő olajcsere előtt megáll a vízszivattyú szorgos tengelye, olyankor pedig szaggat mindent, fogazott szíjat, szelepeket, dugattyúkat.

A szerviz mindig felajánlja a cserét, de aztán sok tulaj nem kér belőle, van, ahol el lehet intézni némi kenőpénzzel, hogy a szervizkönyvben azért nyoma legyen, inkább vállalják a rizikót. De ha szétmegy, csúnya a számla végösszege.

Tanulság: Mindig be kell tartani az előírást, pláne japán autóknál, máskülönben elszegényedünk. "

Másnak is hasonlóak a tapasztalatai, ill. melyik benzinmotorokra gondol (már a ráncfelvarrás utáni VVT-i, vagy még a régiek)?
Toyota Avensis 1.6 Vvt-i Liftback 2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #317 Dátum: 2009.09.22 10:36:44 »
Vezérműszíj a benzines Avensisek közül csak a facelift előtti első generációsokban volt, tehát azokban, amelyek még nem VVT-i motorosok voltak (a VVT-i-k már láncosak). De tudtommal ezekben sem a vezérműszíj hajtotta a vízpumpát, szal Csikós ennek aligha nézett utána, mielőtt leírta... Már eleve az sem stimmel, hogy a gyár ilyen alacsony futásnál már vízpumpa-cserét írna elő. Meg az sem, hogy ekkor lenne a nagyszervíz... Szóval úgy téves az egész, ahogy van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #318 Dátum: 2009.09.22 10:46:27 »
(http://totalcar.hu/magazin/technika/2009/09/22/vallranditassal_autot_olni/)
Amúgy persze jó írás, csak éppen a konklúzióval nem értek egyet: mert igenis lehet találni Magyarországon jó használt autót, méghozzá kortól függetlenül - nekem eddig mindig sikerült (pedig több tucatról beszélünk, beleszámolva azokat is, amikor másoknak néztem meg, próbáltam ki a kiszemelt kocsikat), egyetlen kivételtől eltekintve.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

fgabe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #319 Dátum: 2009.09.22 15:24:19 »
Vezérműszíj a benzines Avensisek közül csak a facelift előtti első generációsokban volt, tehát azokban, amelyek még nem VVT-i motorosok voltak (a VVT-i-k már láncosak). De tudtommal ezekben sem a vezérműszíj hajtotta a vízpumpát, szal Csikós ennek aligha nézett utána, mielőtt leírta... Már eleve az sem stimmel, hogy a gyár ilyen alacsony futásnál már vízpumpa-cserét írna elő. Meg az sem, hogy ekkor lenne a nagyszervíz... Szóval úgy téves az egész, ahogy van.

Köszi a választ. Nem kétlem, hogy az Ő ismerősével megtörtént ilyen, de azért megnyugtató, hogy ez nem általános jelenség az Avensiseknél.
Toyota Avensis 1.6 Vvt-i Liftback 2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #320 Dátum: 2009.09.22 15:30:15 »
Köszi a választ. Nem kétlem, hogy az Ő ismerősével megtörtént ilyen, de azért megnyugtató, hogy ez nem általános jelenség az Avensiseknél.
A te Avensiseddel egyáltalán nem történhet ilyen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

01010011

  • Vendég
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #321 Dátum: 2009.11.02 14:40:31 »
Ha jól tévedek ez az a rendszer, amit akár be is tudsz programozni, és egy fagyos téli napon a rendszer be/felmelegíti neked az utasteret, nem kell a mínuszokba beszállnod. Hasznos egy extra tud lenni, főleg ha bőrkárpit is van az autóban.

Ez -ha jól hiszem- az állófűtés.

Mit tudtok erről a dologról? Mennyire egészséges ezt beszereltetni? Érdemes-e a gyárit? Mennyibe kerül kb? Van-e hártánya?
Mire kell odafigyelni? stb...
Elgondolkodtam, mert elköltöztünk és utcán áll a kocsi, ráadásul erdőszélen... szegény...
Sosem fog bemelegedni hideg reggeleken.
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.02 14:42:54 írta 01010011 »

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #322 Dátum: 2009.11.02 14:53:30 »
Na mint az egyetlen ilyen használó írok:D

Imádom:D ***ott jó!!! Áhh hát kész:D Ezért nem fogom eladni az avét vagy ha igen akkor viszem magammal. Nekem az előző tulaj rakatta bele, eberspracher a márkája. Kb 3deci benzint fogyaszt és kb 20perc kell neki, olajat és vizet fűt, még kis kipufogója is van:D. Ha bekapcsolva hagyom a ventit mikor leállítom este akkor reggel az utasteret is felfűti. De lehet időzítőre is álítani akkor minden reggel vagy amikor akarod automatikus. Van távirányítü hozzá 500m-es hatótávja van elvileg én a 7.en lakom és a kocsi a ház mögött van de még így is simán érzékeli meg van manuális a kesztyűtartóban. Ha beszálás után nem kapcsolod ki akkor minden működni fog de a venti nem fog fújni csak ha kikapcsoltad. Szóval megéri berakni, nemtom mennyibe kerül de sztem a mocinak nagyon sokat segít és amikor majd télen mások vakarják a jeget meg tolják a havat le a kocsiról -30fokban akkor én meg beülök a melg száraz kocsiba:D Majd viszek fényképezőt az arcoknak.

DE: Ami most előjött, hogy a hőtágulás miatt vagy nemtom, de ha elkezdem fűteni beriaszt és ez idegesít. Erre keresek most választ. Sztem a hőtáguliás vagy nemtom.....

Szóval ha van rá keret szereltesd be:)


01010011

  • Vendég
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #323 Dátum: 2009.11.02 15:27:17 »
Szóval ha van rá keret szereltesd be:)

Valaki mondja meg, hogy mennyi az annyi, majd akkor megmondom hogy van-e rá keret  :helpsmilie:

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #324 Dátum: 2009.11.02 16:03:13 »
Hát az új ilyen 250ezer körül már van beszerléssel áfával, viszont megéri sztem venni használtan 92ezerért:
http://www.vatera.hu/allofutes_12_v_levegos_eberspacher_benzines_elado_155585083.html

vagy ha dízeled van akkor ottvan egy másik 60ezerért plusz beszerelés.

01010011

  • Vendég
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #325 Dátum: 2009.11.02 23:06:17 »
Hát az új ilyen 250ezer körül már van

ó, szinte ingyen. Megéri.
 :wacko:

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #326 Dátum: 2009.11.03 21:14:37 »
Az OBD II csatlakozóval ellátott járműveken a hibakódot ki lehet villogtatni, és ha igen, hogyan?
Vagy pedig csak OBD II-es hibakódolvasóval lehet kiolvastatni a hibát?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #327 Dátum: 2009.11.04 08:22:08 »
Kivillogtatni ki lehet a csatlakozón a TC és aCG összekötésével, majd a gyújtás ráadásával. (Az a kábel csak egy darab drót - SST check wire.)
Viszont nekem a 34-es hibakódot villogta ki, ami:
34 Turbocharger Pressure signal
- ABNORMAL TURBOCHARGER PRESSURE
- TURBO CHARGER
- AIRFLOW METER/MANIFOLD/TURBOCHARGER PRESSURE Signal
- INTERCOOLER SYSTEM


Ez pedig ugye egy 1.6-os szívó motor, tehát csak a légtömegmérő jöhetne szóba.
A hibaolvasó pedig azt mondta, hogy a második oxigénszenzorom fűtésének az ellenállása nem jó. És tényleg sérült az oxigénszenzorhoz vezető kábal.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Attila 31
  - Avensis
- Prius

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #328 Dátum: 2009.11.04 10:36:46 »
Kivillogtatni ki lehet a csatlakozón a TC és aCG összekötésével, majd a gyújtás ráadásával. (Az a kábel csak egy darab drót - SST check wire.)
Viszont nekem a 34-es hibakódot villogta ki, ami:
34 Turbocharger Pressure signal
- ABNORMAL TURBOCHARGER PRESSURE
- TURBO CHARGER
- AIRFLOW METER/MANIFOLD/TURBOCHARGER PRESSURE Signal
- INTERCOOLER SYSTEM


Ez pedig ugye egy 1.6-os szívó motor, tehát csak a légtömegmérő jöhetne szóba.
A hibaolvasó pedig azt mondta, hogy a második oxigénszenzorom fűtésének az ellenállása nem jó. És tényleg sérült az oxigénszenzorhoz vezető kábal.
ez egy kia rio, de nemtudom ennek a csatlakozojan mit kell rövidrezarni, csak estefelé érek haza, tudnal segiteni ha raérsz?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re: Ráncfelvarrott Avensis II
« Válasz #329 Dátum: 2009.11.04 11:02:38 »
ez egy kia rio, de nemtudom ennek a csatlakozojan mit kell rövidrezarni, csak estefelé érek haza, tudnal segiteni ha raérsz?
Hát a csatlakozó szabványos, de azt nem tudom, hogy ez Kiánál is ugyanígy működik. Ennek azért utánanéznék előtte.
Attila 31
  - Avensis
- Prius