Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 604433 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2415 Dátum: 2023.10.02 17:28:56 »
Tippekért köszönet.  :yes:

Hazahoztam az autót, kb úgy viselkedett, mint előtte, azaz semmi se utalt hibára vagy bármire.
És ez az érthetetlen, hogy nem produkálta a szerelőnek már a hibát - lévén vasárnap volt, ugye nem nézett rá senki, kint állt az udvaron az éjjel.
Szóval ha valami szétcsúszott, kontakthibás lett, akkor az meg mitől gyógyult meg másnapra? Elvileg csak rádugták a diagnosztikát, azaz semmi egyébhez nem nyúltak, az aksi se volt leszedve, mert nem kellett újra tanítani az ablakokat sem.  :hmmmm:

Nem tudom amikor gyűrűzték az autót, akkor mennyire lett megbontva a motortér, illetve hogy akkor cserélve lett-e bármi egyéb is (bár mint ahogy sajnos utólag kiderült, az az idióta békéscsabai szerelő még a 200 Ft-s régi tömítéseket is visszarakta, a marhája...  :censored: ), azóta meg szinte csak a tűzoltás és az általa elkövetett gányolások utókezelése / javítása / cseréje zajlott.

Meglátjuk mit hoznak és produkálnak a következő napok.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2416 Dátum: 2023.10.02 17:37:07 »
::)  :yes:
Rákerestem: vsc trc fault - Toyota találatok vannak, volt, ahol fék ragadt be, volt, ahol egy 10 Amperes biztosíték cseréje segített, itt meg a gyertyacsere:....
http://m.youtube.com/watch?v=tt9do8wJ-EA

Most így utólag, hideg fejjel visszaemlékezve nem csak a TSC meg VSC villant fel, hanem kb az egész műszarfal - az Aut magasságállítású fényszóró ikontól kezdve a motorolaj, aksi, stb. pontosan úgy világított, mint amikor csak a gyújtást adod rá, és most beugrott az is, hogy amikor lekormányoztam magam a leállósávba, akkor a kormányt is nehezebb volt tekerni, azaz a szervó rásegítés is megszűnt - tehát tökre azt produkálta a kocsi, mint amikor lefulladsz vele - csak ugye egy Aut váltós autót nem igazán lehet lefullasztani...  :hmmmm:
És kb az azon a szakaszon megengedett 100-as tempóban haladtam, amikor egyszer csak megszűnt gyorsulni az autó, és csak vesztett a sebességéből. De persze ha valamitől tényleg csak úgy "lefulladt" volna, akkor hiába is nyomtam neki a gázpedált...  :innocent: :whistling:

Mindegy, soha előtte, és persze most azóta sem produkált ilyet az autó... És persze ne is tegye többet...  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2417 Dátum: 2023.10.02 19:06:25 »
Úgy legyen, ne tegyen ilyet többé.
Esetleg lehetett valami kosz (eltömődés) az üzemanyagrendszerben?

Nem Toyota, hanem Citroen, de évekkel ezelőtt jártunk úgy, hogy baráti társasággal elmentünk pihenni, néhányan kicsit később érkeztek.
Estefelé a helyiség határában megálltak dohányozni, utána az autó nem indult, akárhogy próbálták.
Végül toltuk az autót a ház udvaráig, ahová betolva sem indult el.
Másnap reggel a srác kiment, elfordította a kulcsot, és indult.

Szerviz nem talált hibát, és tudomásom szerint utána sem jött elő vele ilyen probléma.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2418 Dátum: 2023.10.02 19:42:15 »
Beszéltem telefonon a kiskőrösi szerelővel, így a hallottak alapján ezen verziókat említette meg, mint lehetséges hibalehetőség:

-gyújtótrafó
-a nagynyomású üzemanyagrendszer befecskendező rendszerébe kerülhetett valami kosz, por, stb.
-a 2 jeladó közül talán a főtengely jeladója érzékelhetett valamit, és ezért tiltott le azonnal (illetve utána fullasztotta le a motort, amikor be akartam indítani), mert állítólag ha elszakadna az ékszíj akkor is ez a vészrendszer lép életbe, hogy ne tehess több kárt az autóban - szóval lehet meleg állapotában észlelt valamit, és mivel a 2 jeladó mást mutatott, így azonnal letiltott.
Ez lehetett akár fals jelzés is, és lehet többet nem is jön elő..., de a tanács az volt, hogy menni kell a kocsival, és figyelni.
Hiszen most is akkor jött elő, amikor már be volt melegedve a motor (hiszen a tréleres telepén hidegen persze, hogy azonnal pöccre beindult, és nem produkált hibát).
Menni és figyelni, ha esetleg X km után jön elő, hiszen az akkor már legalább egy támpontot adhatna neki is, hiszen ha most levinném hozzá az autót ő is csak ezt tudná kb tenni vele, beleül, és megy vele, bízva abban, hogy előjön a hiba.
Szóval városon belül maradni, ha esetleg leállna megint, akkor legyen hova félreállni - és nagy valószínűség szerint pusztán megvárni, hogy visszahűljön a motor, és uzsgyi tovább.

Amúgy ő ezt a 3.-ik variánsot tartja a legvalószínűbbnek pont a fent vázolt letiltás(ok) miatt, és hogy a rendszer nem engedte, hogy beindítsam az autót, hogy ha tényleg egy igazi baj esetén elszakadt volna a szíj, ne tegyem gallyra a motort.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2419 Dátum: 2023.10.02 21:27:54 »
(...)
Szóval ha valami szétcsúszott, kontakthibás lett, akkor az meg mitől gyógyult meg másnapra? Elvileg csak rádugták a diagnosztikát, azaz semmi egyébhez nem nyúltak, az aksi se volt leszedve, mert nem kellett újra tanítani az ablakokat sem.  :hmmmm:
(...)
Meglátjuk mit hoznak és produkálnak a következő napok.  :innocent:

Oké, hadd kössem kicsit az ebet a karóhoz. Nem látok ellentmondást, nem szétcsúszott csatlakozóra gondoltam. Néhányat alig lehet széthúzni ennyi idő után, ezért mondtam, ha nem porladnak a csatlakozók.
Szerintem ha 15-20 évig nem mozdítanak meg egy csatlakozót, akkor kialakulhat bizonytalan kontaktus, aminek elég lenne, ha kis tisztítóspray fújás után 1-2x megjáratnak. Ez lehet akár a főtengely jeladóé is. Ezenkívül a testpontokra is jó lenne ránézni.
Erről nincs nagyon tapasztalatom, mert 13 éve megtettem ezt az enyémen, lassan meglesz az újabb 16, készülhetek újra?  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2023.10.02 21:29:48 írta vd1234 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2420 Dátum: 2023.10.02 22:28:32 »
::)  :yes:
Rákerestem: vsc trc fault - Toyota találatok vannak, volt, ahol fék ragadt be, volt, ahol egy 10 Amperes biztosíték cseréje segített, itt meg a gyertyacsere:....
http://m.youtube.com/watch?v=tt9do8wJ-EA
Csak ez az egy hibaüzenet létezik. Annyit jelent, hogy valami gond van, olvasd ki a hibát. A hibára utalva semmi konkrét infót nem tartalmaz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2421 Dátum: 2023.10.03 07:29:17 »
Beszéltem telefonon a kiskőrösi szerelővel, így a hallottak alapján ezen verziókat említette meg, mint lehetséges hibalehetőség:

-gyújtótrafó
(...)

Igen, még kerti kisgépeknél is sokszor a bemelegedés utáni leállások oka a gyújtótrafó. Egy korrekt hibakód kiolvasás nagyon kellene, még Apósom Corsája is kiírta a trafó bizonytalanságát, az autó egyébként ment folyamatosan.

Szerk.:
Rákerestem a gyújtótrafóra, Facet 16e, Bosch 18e, Valeo 20e HUF / db környékén van hozzá, 4 db van benne külön. Nekem Facet van benne kb. 10 éve, amikor a menyét tönkretette a gyújtást  :otlet: Szerintem nem lehet nagy munka a csere, ha tényleg ettől volna, bár nem tudom, okozza-e a jelenséget egy trafó kiesése  :hmmmm: Persze lehet, hogy a motorvezérlő letilt emiatt is, védendő a motort. A gyújtógyertyák hézagait is érdemes ilyenkor megnézni, mert ha nagy, akkor az jobban terheli a trafót, esetleg egyúttal érdemes azokat is cserélni, nem külön azért megint fizetni, most a(z esetleges) trafócsere miatt az pár pillanat lenne.
« Utoljára szerkesztve: 2023.10.03 07:55:06 írta vd1234 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2422 Dátum: 2023.10.03 11:18:41 »
Azt mondta a szerelő, hogy a hibakód csak simán "gyújtás probléma" vagy valami hasonlót írna ki, és abból te gyere rá, hogy mi is a pontos hiba akkor.
Azt mondja volt pár autó, mire szépen kezdték kiismerni, hogy mi is lehet leginkább a ludas.

Gondolom márkaszerviz most simán cseréltetne ezt-azt az én pénztárcám kárára, majd szépen széttárnák a kezüket, hogy hát akkor most ez nem jött be, próbálkozzunk meg mással.  :hmmmm:  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2423 Dátum: 2023.10.03 14:42:21 »
Csak ez az egy hibaüzenet létezik. Annyit jelent, hogy valami gond van, olvasd ki a hibát. A hibára utalva semmi konkrét infót nem tartalmaz.

Bizony, még ha az aksi is lemerülőben van, ezek a VSC és TRC-s hibaüzenetek fognak felvillanni (hogy aztán 4-5 km megtétele után amilyen hirtelen felvillantak úgy el is tűnjenek) - pedig szerintem senki se gyanakodna rá.  :yes:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2424 Dátum: 2023.10.03 14:57:12 »
Azt mondta a szerelő, hogy a hibakód csak simán "gyújtás probléma" vagy valami hasonlót írna ki, és abból te gyere rá, hogy mi is a pontos hiba akkor.
Azt mondja volt pár autó, mire szépen kezdték kiismerni, hogy mi is lehet leginkább a ludas.

Gondolom márkaszerviz most simán cseréltetne ezt-azt az én pénztárcám kárára, majd szépen széttárnák a kezüket, hogy hát akkor most ez nem jött be, próbálkozzunk meg mással.  :hmmmm:  :whistling:

Úgy értettem, hogy nem kimondottan márkaspecifikus volt ez a kiolvasás.
Szerintem a Toyota saját rendszere árnyaltabb hibakódkiolvasást is tud, ezért jó lenne egy Techstream-mel megnézni. Én is vennék, ha lenne OBD II rajta, de nincs.
Amiket írtam, azokat továbbra is javaslom (csatlakozók tisztítása, testpontok...), ezek nem drága dolgok. Apósnak vettünk egy noname hétezer forintos kiolvasót a Corsához, ki is adta a trafóhibát. Ott egy tömb a négy. Kivettük, tényleg véres volt a torka: az egyik gyertyánál eltört a pipa, már korrodált is, hullott ki belőle valami zöldes oxid, de ment. Trafócsere, hibakódtörlés után (az is ezzel a kütyüvel) rendesen megy hála Istennek. Nem tudom elképzelni, hogy a Toyotánál ennyire pongyolán menne ez, főleg márkaspecifikus kiolvasóval / Techstream-mel (?) nem.
A gyújtógyertyákat tudod biztos, mennyit mentek (év, km). Nálam platina gyertyát vagy irídiumot hozott a kereső (nem jegyeztem meg, de 5 ezer körül volt darabja, az nem hagyományos :) ), azok 60-100 ezret is tudnak, de a tapasztalatom az, hogy jó rájuk nézni: Apám Ignisében a hasonlóan szipiszupi gyári gyertyák mind átfújtak, és a hézag is nagyobb volt már bőven 100 e km alatt, vagyis az idő is számít, meg persze a használat módja. Ha pl. 3-4 évesek, akkor jó megnézni őket. Ott a trafókat is lehet legalább szemrevételezni. Hidegen mérés nem mutatja meg általában a melegen beálló üzemzavart, de ha látszik repedés / törés vagy akármi, akkor csere. Ha van rá mód, akkor mindet, mert némi idő kérdése és megy le a következő. Az Avensis meg ha melegen megint megáll (kontaktok megtisztítása után), akkor én biztos cserélném a trafókat és a gyertyákat.
Sokat áldoztál és vigyáztál rá. Téged sem vinne rá a lélek szerintem, hogy ebben az állapotban eladd, a vevő alatt leáll hazafelé, stb.... Ha meg megcsinálod, akkor élvezheted tovább  :yes:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2425 Dátum: 2023.10.04 11:30:32 »
A diagnosztikát megúszhattam volna, mert tényleg ki tudja a tréleres cégnek milyen fajta, típusú és márkaspecifikus eszköze van-e.
20e Ft-t elkértek volna egy Toyota szervizben is, de akkor az talán valóban talált is volna hibát.

Mindenesetre maradt a napi menetel az autóval, egyre nagyobb távok "bevállalása", és egyelőre (kop-kop-kop) nem jelentkezett a probléma. Volt lightos vezetés, padlózásos menetek lámpától lámpáig, szóval több stílus is, de nem sikerült reprodukálni a hibát.
A 25 km-es etapon se jött elő, pedig addigra már minden üzem meleg kellett, hogy legyen.

Persze ha eljön az ideje, akkor Kiskőrös lesz majd a cél.

És a vicc az, hogy mellette a sokat szidott, "előítéletes" Citroen meg teszi a dolgát, és még sosem hagyott az út szélén, pedig 21 évet nem is én használtam, nálam csak a kertben áll, nem garázsban, és ki tudja hogy volt használva és szervizelve előttem, stb, stb... és mégis jön, megy...  :hmmmm: :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2426 Dátum: 2023.10.06 10:14:54 »
Tegnap volt egy 86 km-es etapom, szerencsére semmi szokatlant, rendelleneset nem tapasztaltam.
A közepe felé már "fölmerészkedtem" a pályára is, csak így tovább.  :punk:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2427 Dátum: 2023.10.07 08:57:10 »
Nekem a mazda produkált kicsit hasonlót, mint amit írtál. Az üzemanyag szivattyú reléje nem müködött tökéletesen. Igaz, nekem intenzív gyorsításkor adta ki a hibát.

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2428 Dátum: 2023.10.20 09:25:27 »
Sziasztok!

Érdeklőm, hogy 2004-es kék autón előfordul szélvédő körüli korrózió? A tetőn 3 helyen és bal oldalon láttam eladó autón. A bal oldali rozsda jelenthet sérült elemet? Vajon ez még stabilizálható, javítható?
A lakk hiba vékony rétegnek, túl sok UV sugárzásnak és polírozásnak köszönhető?
Köszi
« Utoljára szerkesztve: 2023.10.20 09:29:25 írta kisbal »
Balázs

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2429 Dátum: 2023.10.20 14:02:27 »
Szia!

Ilyen nyomokat az állandóan tűző napon hagyott Avensisnek sem szabadna produkálnia, a szélvédő környékén pedig határozottan gányolás nyomai fedezhetők fel.  :hmmmm:
Vagy nagyon szakszerűtlenül cseréltek szélvédőt, vagy borult az autó, vagy mindkettő - de az biztos, hogy így nem szabadna kinéznie.  :no:

Illetve a tulajdonosról és a korábbi karbantartásokról / üzemeltetésről is sokat elárulhat az állapot, mert aki ennyire elhanyagolta az autót, az szerintem még az olajcserére is sajnálta a pénzt...  :whistling: :hmmmm:

Ezt az autót el kell felejteni, menekülni tőle minél messzebbre.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61