Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 604435 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2400 Dátum: 2023.08.12 22:29:50 »
Közben ha lassan is, de csak növekszik a számláló - sőt estére már túl is léptem a 248e.-ik km-et az autóval.  :innocent: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2401 Dátum: 2023.08.20 21:57:12 »
Pénteken jött egy levél egy újabb Toyota visszahívással kapcsolatban.
Ezúttal a vezetőoldali légzsák esetében.

Pontosabban fennáll annak a lehetősége, hogy a hajtóanyag sűrűsége a felfúvóegységben idővel csökkenhet a lezárt tartályon belüli hőmérséklet és páratartalom ciklikus változása miatt. Ez a hajtóanyag porszerűvé válását okozhatja. Ha ez megtörténne, a vezetőoldali légzsák aktiválódása esetén a felfúvóegység szétszakadhat, amely szakadás során fémrészecskék válhatnak le, amelyek az utasok sérülését okozhatják.

És hogy kérjek időpontot a vezetőoldali első légzsák cseréjére.

Azért dicséretes a Toyota részéről, hogy egy 18 éves autót egyrészt még autószámba vesznek, illetve törődnek a tulajdonossal és annak szeretteivel / utasaival.  :yes:

Illetve felmerül a kérdés, hogy mivel sajnos Kiskőrös már nem márkakereskedés - és szerviz, ahogy a ToyoTeam Garage sem szerepel a szervizek listáján, van-e olyan márkaszerviz az országban, akire nyugodt szívvel rá lehet bízni az autót, ahol még hozzáértő szerelők dolgoznak?  :innocent: :hmmmm:  :szemez:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2402 Dátum: 2023.08.21 09:41:07 »
Pénteken jött egy levél egy újabb Toyota visszahívással kapcsolatban.
Ezúttal a vezetőoldali légzsák esetében.

Pontosabban fennáll annak a lehetősége, hogy a hajtóanyag sűrűsége a felfúvóegységben idővel csökkenhet a lezárt tartályon belüli hőmérséklet és páratartalom ciklikus változása miatt. Ez a hajtóanyag porszerűvé válását okozhatja. Ha ez megtörténne, a vezetőoldali légzsák aktiválódása esetén a felfúvóegység szétszakadhat, amely szakadás során fémrészecskék válhatnak le, amelyek az utasok sérülését okozhatják.

És hogy kérjek időpontot a vezetőoldali első légzsák cseréjére.

Azért dicséretes a Toyota részéről, hogy egy 18 éves autót egyrészt még autószámba vesznek, illetve törődnek a tulajdonossal és annak szeretteivel / utasaival.  :yes:

Illetve felmerül a kérdés, hogy mivel sajnos Kiskőrös már nem márkakereskedés - és szerviz, ahogy a ToyoTeam Garage sem szerepel a szervizek listáján, van-e olyan márkaszerviz az országban, akire nyugodt szívvel rá lehet bízni az autót, ahol még hozzáértő szerelők dolgoznak?  :innocent: :hmmmm:  :szemez:

Oké, persze jólesik, de ez nem jófejség, mivel előírás is ez nekik, kiemelés a cikkből: "A fogyasztóvédelmi törvény szerint a biztonságosság megállapításánál vizsgálni kell a termék, jelen esetben az autó, „használhatóságának időtartamát, valamint az üzembe helyezési, beszerelési, karbantartási előírások betartását”. Ezek szerint a gépjármű teljes élettartamára vonatkoznak a törvényi előírások, a gyártó tehát nem hivatkozhat arra, hogy pl. az 5 vagy 10, vagy 15 évesnél régebbi autókon nem végzi el a javítást. Ugyancsak jogellenes lenne a gyártónak egy olyan gyakorlata, miszerint a visszahívásnál az újabb autókon térítésmentesen végzi el a szükséges javításokat, míg a régebbi autókon ugyanezt csak ellenérték fejében."  ;)
Nem tudom, most mi a helyzet, de pár éve hallottam, hogy a kaposvári Toyota szervizbe hordják Pécsről is a kocsikat (nem a pécsibe), szóval jó híre volt.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2403 Dátum: 2023.08.21 15:47:40 »
Azért lehetett hallani ezt-azt bizonyos autómárkáknál, hogyan álltak a dolgokhoz. Pl amikor a BMW hosszú időn keresztül nem akarta elismerni a felelősségét a kigyulladó dízelmotorok esetében.

De ez itt mondjuk tényleg más helyzet, és lehet ezt az alkatrészt is a Takata gyártotta, nem tudom, annyira nem értek hozzá.

Mondjuk Mo-n eleve kétséges lehet(ne) a szakszerű használat és szervizelés megállapítása egy ilyen idős autó esetében, hiszen valljuk be ritka az olyan idős (vagy akár csak a garancia idő lejárta utáni) autó, amit a mai napig márkaszervizbe hordanak - tisztelet persze a kivételnek.
Szóval ennyi erővel mondhatnák, hogy ok, hol a pecsét a szervizkönyvből? Ja, hogy nem tudod bizonyítani a szakszerű karbantartást? Akkor minek cseréljek neked ingyen légzsákot, amikor lehet Laci a sarki sufnis már évekkel ezelőtt egy "szakszerű" javítás során kiiktatta az SRS rendszer egyik létfontosságú elemét.

Jó, ez most sarkos, mert azért talán a légzsák rendszer esetében nem ilyen vészes a helyzet, de persze azt se felejtsük el, hogy 10 évente elvileg kötelező lenne ezen rendszer, és főleg a légzsákok átvizsgáltatása, hogy egyáltalán ellátják-e még a feladatukat - és bevallom erre még én se költöttem egy fillért sem, aki legalább az előírt E5-ös benzint megadja a gépnek...  :innocent:  :whistling:

A kiiktatott DPF rendszerekről, megbuherált katalizátorokról meg inkább ne is beszéljünk, mert akkor telt be a pohár a FB-on, amikor Avensis tulajok ezzel büszkélkedtek...  :eek: Bakker, ha nem tudod fenntartani, akkor nem kötelező Avensissel járni...  :whistling: :hmmmm: És bocsánat, ha ezzel megbántottam valakit, de az autózás az egy veszélyes ipar, nem hiányoznak belőle az ilyen emberek is, mert akkor talán majd a következő az a tükörsima nyári gumi lesz a téli -5C-ban?  :hmmmm:

De visszatérve a lényegre, köszi a Kaposvári infót, csak az sajnos alsó hangon is oda-vissza 400 km lenne.
Pár éve hasonlóan a monori szervizről is mondtak jókat, és azóta ők már Lexussal is foglalkoznak - persze még sajnos ez sem garancia rá a mai világban, hogy szakemberekkel vannak körülvéve, akik ismerik a régebbi típusokat is.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2404 Dátum: 2023.08.21 18:22:43 »
Értelek.
Egyébként a cikkben logikusan úgy írják, hogy egy gyári állapotban levő rendszer visszahívásos javítására jogosult a tulajdonos, függetlenül a kocsi korától, meg a márkaszervizbe hordástól, én legalábbis így értem. Ha a tiéd nem módosított, akkor ha 18 éves is, akkor is kötelező kijavítaniuk egy biztonsági (rész)rendszer hibáját :yes:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2405 Dátum: 2023.08.21 20:43:25 »
Igen, én is azt olvastam ki, hogy rájuk nézve kötelező ezen egység vizsgálata, és indokolt esetben cseréje is.  :yes:

És persze megint csak sarkítok, de pl tegyük fel behoznak külföldről egy durrant lufis autót, és csak összetákolják az autót, a légzsák visszajelző lámpát meg kiiktatják, aztán eladják balesetmentesként egy gyanútlan vásárlónak.
Ilyen esetben vajon köteles-e a szerviz ingyen cserélni bármit is - illetve ha ne adj isten szegény tulaj itt szembesül(ne) azzal, hogy egy romot vásárolt annak idején a neppertől, akkor neki mik a kilátásai?  :hmmmm:

Persze tudom ez is csak egy példa, és bármilyen autót tönkre lehet tenni akár 2-3 év alatt is... de meddig terjed ki a Toyota kötelezettsége, hiszen a legidősebb T25-ösök már 20 évesek.

Ahogy pl átrozsdásodás ellen sem vállalnak 30-40 évig garanciát - mert ugye az már az ésszerűtlenség határát súrolná.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2406 Dátum: 2023.08.23 06:55:02 »
Autóipari beszállító cégnél dolgozom. Van olyan alkatrész amit 2 évente gyártunk, 1-2 hónapig újra, aztán megint nem. Erősen szabályozva vannak az autógyárak, az alkatrészgyártók, hogy 1-1 autótípushoz, vagy 1-1 modellváltásokon átívelő alkatrészt meddig köteles biztosítani, mint pótalkatrész, hogy lehessen kapni. Amiről meg ki is derült menet közben, hogy nem az igazi - mint ezek a visszahívások - nah ott meg pláne kötelezve vannak nem csak az alkatrész biztosítására, hanem annak beépítésére is.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Laller

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2407 Dátum: 2023.09.03 18:43:19 »
Sziasztok!
Nem tudtok véletlenül Toyotát villamossági szakít?Sikerült szereznem indexes tükröket,ennek a csatlakoztatási kellene megoldási a sima helyére!Köszönettel:LL

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2408 Dátum: 2023.10.01 16:48:56 »
Avensisem ma úgy döntött lerobban egyet az M1/M7-es közös kivezetőjén - éppen Somogy megyébe egy szülinapi ünnepségre hivatalos lévén...  :hmmmm: :whistling:

Egyszer csak felvillant a VSC meg TRC lámpa, és az autó többet nem is akart gyorsulni. Azt hittem valami vész üzemmód, de ugye ott azért valamennyivel tud(na) menni az autó, itt csak a sebesség lassult.
Félreálltam, picit vártam, hiszen se szag, sem füst nem szállt fel a motorháztető felől.
Viszont nem akart többet beindulni az autó.  :hmmmm: Ráadva a gyújtást minden működik, és úgy is érezni, hogy rendesen tekeri az autót az önindító, és be is indul, és ugye vennéd el a kezed a slusszkulcsról, hogy már minden ok, erre hirtelen leáll. És nem is akart többet így beindulni.
Ékszíj nincs elszakadva, nem ömlött ki semmi a motortérben sem, nem láttam szanaszét heverő csatlakozókat, esetleg megrágott / elpattant kábelezést... szóval nem értem.
Szóval szégyenszemre a leálló sávban vészvillogóval, nyitott motorház tetővel a tréleresre vártunk, hogy aztán a központjukba bevontatva holnap talán kiderüljön, hogy mi is lehet a baj.

Lehet ez is valami utó-békéscsabai hozzányúlás eredménye, ami most jött ki szegénykén?
Szerdán cseréltek kampány keretében vezető oldali légzsákot a monori toyotások, de nem hinném, hogy ők szúrtak volna el bármit is a kocsin - meg aztán azóta már mentem is vele pár 100 km-et is.

Garázsban állt végig, szóval nyest sem lehetett, és ez a mindenféle előjel nélkül jelentkező hirtelenség sem volt eddig jellemző, gondolt egyet és többet nem reagált a gázpedálra.

Hiába van rendszeresen karban tartva, meg E5-össel tankolva, ahogy elő van írva, gondolom azért a lassan közeledő 18 év az mégis csak 18 év... Sokszor gondolkodtam ez eladáson, még ha hatalmasat is buknék rajta, de ezt biztosan nem vártam az autótól, hogy menet közben csak így hirtelen cserben hagy.  :no:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2409 Dátum: 2023.10.01 22:08:20 »
Avensisem ma úgy döntött lerobban egyet az M1/M7-es közös kivezetőjén - éppen Somogy megyébe egy szülinapi ünnepségre hivatalos lévén...  :hmmmm: :whistling:
Szar ezt igy olvasni, de sajnos bármi lehet  :cry:
Csodák nincsenek, még a Toyotánál sem  :no:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2410 Dátum: 2023.10.02 07:49:06 »
Megértelek, ez eléggé leforrázó érzés tud lenni ilyenkor  :cry: 
Kíváncsi vagyok, mi lesz a hibakód meg a valódi baja, elsőre valamiért a keverékképzésre gondolok  :hmmmm:
Igen, minél több az okosság egy autóban, annál inkább sanszos az ilyesmi :surrender: Remélem nincs nagy baja, hamar megcsinálják és nem lesz túl drága!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
T25-ös Avensis
« Válasz #2411 Dátum: 2023.10.02 15:54:41 »
Most hívtak, hogy rádugták diagnosztikára az autót, semmi hibát nem jelzett - az autó pöccre indult, mentek is vele próbakört, kb semmi baja...

Most ennek örülnöm kellene, viszont az autó meg valamiért tegnap ezt produkálta.
Illetve felmerül a kérdés, hogy ezek után be merek / merjek-e vállalni vele hosszabb utakat, vagy csak itt a városban, hogy ha netán megint lerohad, úgy is lesz a közelben egy hely, ahova le tudok húzódni, és ott hagyni a kocsit... ?  :hmmmm: :whistling:

***Persze ez a tréleresek szervize, megnyugtató válaszra max Kiskőrösön lelnék, csak ugye oda bevállalható-e az út vagy sem?  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2023.10.02 15:56:19 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2412 Dátum: 2023.10.02 16:14:20 »
@Xtrem
A biztonsàg kedvéért jo lenne elvinni az autot a legközelebbi Toyota szervizbe, lehet ott többet tudnak mondani.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2413 Dátum: 2023.10.02 16:51:59 »
Most hívtak, hogy rádugták diagnosztikára az autót, semmi hibát nem jelzett - az autó pöccre indult, mentek is vele próbakört, kb semmi baja...
(...)
2010-ben 16 éves volt a Carina. Akkor olvastam valahol, hogy ennyi idős autónál érdemes a motortérben ami csatlakozót csak tud az ember, széthúzni és megtisztítani. Akkor ez logikusnak tűnt, megcsináltam, és hála Istennek nem lett rosszabb, sőt. Ha nem porladnak a csatlakozók, akkor javaslom ezt megcsinálni, mert lehet kontakthiba is. Persze nem tudom, hogy adott esetben egy bonyolultabb autónál ez milyen hibát vinne be, de gondolom azokat ki is lehet törölni.
A másik, hogy mondjuk egy Techstream szintű kiolvasás jobban árnyalná a képet.


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2414 Dátum: 2023.10.02 17:08:54 »
 ::)  :yes:
Rákerestem: vsc trc fault - Toyota találatok vannak, volt, ahol fék ragadt be, volt, ahol egy 10 Amperes biztosíték cseréje segített, itt meg a gyertyacsere:....
http://m.youtube.com/watch?v=tt9do8wJ-EA