Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 604287 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2265 Dátum: 2022.03.15 19:19:01 »
  :cry:
Remélem egy csapágycserével megúszod!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
T25-ös Avensis
« Válasz #2266 Dátum: 2022.03.16 12:32:30 »
Úgy legyen!  :innocent:

Ma megy érte a tréler. A srácok jelezték, hogy elég sok a munkájuk, ezért április elejénél előbb nem lesz megbontva a motor - ami persze érthető is, csak így "beesve" én se várom el, hogy minden melót dobjanak félre emiatt.

Addig se maradok kocsi nélkül persze, de azért nyilván ott lesz végig az emberben, hogy na most mégis mennyi lesz az annyi...  :whistling: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2267 Dátum: 2022.03.16 14:13:14 »
Gyerekek, ma sikeresen lerobbantam az Avensissel...  :eek: :hmmmm:
Mindig mondtam, hogy ne hajtogassuk a szlogeneket ;)
Tudom, más, csak éppen tegnap jött velem szembe.   ::)


Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
T25-ös Avensis
« Válasz #2268 Dátum: 2022.03.16 22:00:03 »
Bizony, egy Toyota is képes lerohadni - még ha az ember minden tőle telhetőt megtett mind fizikailag és "tulajdonosilag" a tényleg patika állapotért is...  :hmmmm:

Bár még csak találgatások zajlanak, de ugye a motor már volt gyűrűzve Békéscsabán 188e km-nél (bár elkerültem volna a szerelőt jó messzire... pesze elég lett volna csak annyit mondani, hogy még az életben nem látott és szerelt 2.4-es motort, és akkor nem is találkozunk...), és most még csak 241e km van benne.
Miután kiderült mi mindent rontott el és kutyult össze akkor a szerelő, lehet esetleg itt is valami visszavezethető oda?
Hiszen ha tényleg szakszerűen és becsülettel elvégezte mindazt, amiért felvette a pénzt... Hiszen kevesebb, mint 60e km telt el azóta...

Na de majd később kiderül, egyelőre nincs más hátra, mint várni és várni, no meg persze reménykedni.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2269 Dátum: 2022.03.17 08:28:47 »
Úgy tudom, hogy:
1. Különböző gyártók márkái között vannak statisztikailag megbízhatóan kimutatható különbségek (megbízhatóságot tekintve), és a Toyota ebben egész jól áll
2. Mivel statisztika, ezért a vizsgált sokaságra érvényesek az eredmények, egyes példányokra nem mondható ki egy az egyben ugyanaz (...)

Azért én is kíváncsi lennék (amit már nem tudunk meg), hogy mi lett volna, ha nem barmolják szét ezt az autót. Gondolkoztam, szerintem egy gyűrűzés miatt nem kell levenni az olajszivattyút. Carinánál nem kellett. Valamiért levettem alul az olajszűrő kosarat, de rendesen tömítéssel tettem vissza. Egyébként jó szivattyú esetén is, ha bárhol a rendszerben történik egy nagyobb tömítetlenség (lelazul  a kosár, egy olajátvezető cső, stb.), akkor is drámaian le tud csökkenni az olajnyomás. Elég szereléskor egy ilyet elhegeszteni pl. a hengerfejnél, ha van ilyen ott. Remélem kiderül, amikor szétszedik. Nálam közel a 380 ezerhez rendesen megy az olajszivattyú hála Istennek. Azért gondolom, mert 0w30-as olajjal sem jelentkezik probléma, pedig vékonyabb olajjal előbb számítanék rá, szóval 240 ezernél (főleg hosszabb távú használatnál) nem gondolom, hogy eldobná magát.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2270 Dátum: 2022.03.17 11:23:21 »
Most néztem, érdekes, hogy az olajszivattyút egy második lánc hajtja a főtengelyről  :hmmmm:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2271 Dátum: 2022.03.17 15:50:47 »
Úgy tudom, hogy:
1. Különböző gyártók márkái között vannak statisztikailag megbízhatóan kimutatható különbségek (megbízhatóságot tekintve), és a Toyota ebben egész jól áll
2. Mivel statisztika, ezért a vizsgált sokaságra érvényesek az eredmények, egyes példányokra nem mondható ki egy az egyben ugyanaz (...)

Azért én is kíváncsi lennék (amit már nem tudunk meg), hogy mi lett volna, ha nem barmolják szét ezt az autót. Gondolkoztam, szerintem egy gyűrűzés miatt nem kell levenni az olajszivattyút. Carinánál nem kellett. Valamiért levettem alul az olajszűrő kosarat, de rendesen tömítéssel tettem vissza. Egyébként jó szivattyú esetén is, ha bárhol a rendszerben történik egy nagyobb tömítetlenség (lelazul  a kosár, egy olajátvezető cső, stb.), akkor is drámaian le tud csökkenni az olajnyomás. Elég szereléskor egy ilyet elhegeszteni pl. a hengerfejnél, ha van ilyen ott. Remélem kiderül, amikor szétszedik. Nálam közel a 380 ezerhez rendesen megy az olajszivattyú hála Istennek. Azért gondolom, mert 0w30-as olajjal sem jelentkezik probléma, pedig vékonyabb olajjal előbb számítanék rá, szóval 240 ezernél (főleg hosszabb távú használatnál) nem gondolom, hogy eldobná magát.

Meglepődnék, ha nem valami egyértelmű szerelési probléma miatt történt volna a dolog (pasztamaradványokkal eltömített olajfelszívó szűrő, lelazult valami, olajszivattyú hajtás probléma, stb.)
A piros lámpa kigyúlás után az álmos könyvek szerint egy métert sem szabadna, nem hogy 2 km-t. Ez nem biztos, hogy bölcs döntés volt. Reméljük a legjobbakat!
Téged ismerve, biztosan nem maradunk információ nélkül :)
(Én már cseréltem olajszivattyút a D4D-mben, de az csak tömítés és szimeringprobléma miatti olajszórás okán történt.)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2272 Dátum: 2022.03.19 23:00:01 »
Bizony, egy Toyota is képes lerohadni - még ha az ember minden tőle telhetőt megtett mind fizikailag és "tulajdonosilag" a tényleg patika állapotért is...  :hmmmm:

Bár még csak találgatások zajlanak, de ugye a motor már volt gyűrűzve Békéscsabán 188e km-nél (bár elkerültem volna a szerelőt jó messzire... pesze elég lett volna csak annyit mondani, hogy még az életben nem látott és szerelt 2.4-es motort, és akkor nem is találkozunk...), és most még csak 241e km van benne.
Miután kiderült mi mindent rontott el és kutyult össze akkor a szerelő, lehet esetleg itt is valami visszavezethető oda?
Hiszen ha tényleg szakszerűen és becsülettel elvégezte mindazt, amiért felvette a pénzt... Hiszen kevesebb, mint 60e km telt el azóta...

Na de majd később kiderül, egyelőre nincs más hátra, mint várni és várni, no meg persze reménykedni.  :innocent:
Nálam a főtengely jeladó hibájakor adott hasonló tüneteket a boldogult t25-öm. Hátha neked is csak annyi a bibi.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12153
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2273 Dátum: 2022.03.22 05:50:35 »
Bizony, egy Toyota is képes lerohadni - még ha az ember minden tőle telhetőt megtett mind fizikailag és "tulajdonosilag" a tényleg patika állapotért is...  :hmmmm:
Na de majd később kiderül, egyelőre nincs más hátra, mint várni és várni, no meg persze reménykedni.  :innocent:

Meglepett a lerobbanásod, szurkolok hogy ne legyen nagy gond. . Ezt a békéscsabai szerelőt anno nem istenitette mindenki? Én már nem hiszek a szerelőkben. Az új motorban hiszek.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2274 Dátum: 2022.03.22 07:27:25 »
Meglepett a lerobbanásod, szurkolok hogy ne legyen nagy gond. . Ezt a békéscsabai szerelőt anno nem istenitette mindenki? Én már nem hiszek a szerelőkben. Az új motorban hiszek.
Ebben van valami Mester. De azért az új kuplunggal is lehetnek problémák :(

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12153
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2275 Dátum: 2022.03.22 09:12:14 »
Ebben van valami Mester. De azért az új kuplunggal is lehetnek problémák :(

Igen, a suzuki gyenge pontja a kuplug. Mostz csináltattam meg gariban. nyikorgott.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
T25-ös Avensis
« Válasz #2276 Dátum: 2022.03.22 20:56:42 »
Meglepett a lerobbanásod, szurkolok hogy ne legyen nagy gond. . Ezt a békéscsabai szerelőt anno nem istenitette mindenki? Én már nem hiszek a szerelőkben. Az új motorban hiszek.

Köszi, meglátjuk majd mi lesz a dolog vége.  :hmmmm:
A szerelőt valóban istenítették, és biztosan jó pár sikeres gyűrűzést megcsinált - DE csakis 1.6 és 1.8-as benzines motorokon.

Ha ott egy szóval is mondja, vagy csak céloz rá, hogy nem látott még előtte D4-es motort, sőt azt se tudta, hogy Avensisből létezett 2.4-es is (és nem csak a Camryből), akkor megspóroltam volna 4x lemenetelt (Bp-ről), 2x esetben szállást, és persze az utólagos javítások/barmolások költségét is a gyűrűzése után.  :banging:

Amikor kijelentette már a gyűrűzés után, hogy az Avensis alatt az egész éjszakás állás után az ő műhelyében porszáraz a felület - miközben nálam a garázs betonján csöpögött belőle az olaj - és maga a műhelye is csak úgy tocsogott az olajtól meg a kosztól, az tette be a kaput...

És ugye természetesen csak csöpögött belőle az olaj, hiszen az okostojás visszatette az eredeti tömítéseket!!!, amik már 10+ évesek voltak...  :eek:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
T25-ös Avensis
« Válasz #2277 Dátum: 2022.03.22 20:59:19 »
Nálam a főtengely jeladó hibájakor adott hasonló tüneteket a boldogult t25-öm. Hátha neked is csak annyi a bibi.

Bárcsak az lenne, de szerintem a kezdődő dízeles kattogás sajnos nem erre enged következtetni.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12153
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2278 Dátum: 2022.03.23 09:53:13 »

A szerelőt valóban istenítették, és biztosan jó pár sikeres gyűrűzést megcsinált - DE csakis 1.6 és 1.8-as benzines motorokon.

Ez nagyon gáz, Mester! Akkor miért nem szólt? Látod, milyenek.. :censored:
Esélyes hogy enek köze lesz hozzá. Curkoljunk.  :hug:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12153
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2279 Dátum: 2022.04.13 08:49:26 »
Mester mi van a kocsival? Megcsinálták? Gondolom igen.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002