Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 291072 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Bekka27

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Autó: Toyota Avensis T25 1.8
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2025 Dátum: 2020.05.30 08:16:30 »
Igen nem gyengébb autó ugyanúgy megy. Nem tudom fennt vagy e esetleg facebokon ott a Toyota avensis csoportba raktam fel videót. Keresőbe bírod hogy Balogh Bálint kiadja. 2 videót raktam fel. Nem tudom letolteni onnan valamiért.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8675
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2026 Dátum: 2020.05.30 08:31:39 »
Akkor nem injektor valószínűleg.
Én nem vagyok fészbúkon.
Youtube-ra esetleg?

Bekka27

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Autó: Toyota Avensis T25 1.8
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2027 Dátum: 2020.05.30 09:15:55 »
Elvileg el tudtam küldeni neked. Remélem sikerül meghallgatnod.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8675
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2028 Dátum: 2020.05.30 09:52:33 »
Elvileg el tudtam küldeni neked. Remélem sikerül meghallgatnod.
Megnéztem a pü-ket, az e-mail postafiókot is, de nem kaptam semmit. Hová küldted?

Bekka27

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Autó: Toyota Avensis T25 1.8
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2029 Dátum: 2020.05.30 10:04:12 »
Esetleg tudsz adni egy email címet oda át tudnám küldeni.

Bekka27

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Autó: Toyota Avensis T25 1.8
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2030 Dátum: 2020.05.30 10:41:52 »
De olyan tippet is kaptam hogy szivosor tömítés csere... Nem tudom...

Ronin 8

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
  • Autó: Toyota Yaris
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2031 Dátum: 2020.05.30 11:16:59 »
Szia.Előfordulhat hogy màr a hajtórúd csapàgyak adtàl fel a harcot.Toyotàban a szelephèzag csökkenő szokott nem nőni.Olyan helyre kène vinni ahol tudnak mèrni olajnyomàst meg làttak màr ilyet.A megnyúlt vezèrműlànc is tud adni èrdekes hangokat.

Bekka27

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Autó: Toyota Avensis T25 1.8
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2032 Dátum: 2020.05.30 11:21:32 »
Vezérlés tavaly lett cserélve. Ha hajtókar csapágy nem tudom... Az is adhat ilyen hangot. Az a baj nem tudom a videót 200kb rá csökkenteni hoy hallhatnatok.

Bekka27

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Autó: Toyota Avensis T25 1.8
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2033 Dátum: 2020.05.30 11:36:15 »
Olaj nyomasbol mit lehet kideriteni? Akkor szűkül a kör?

Bekka27

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Autó: Toyota Avensis T25 1.8
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2034 Dátum: 2020.05.30 13:45:46 »
Egyre valószínűbb hajtókar csapágy lesz... Azt cserélte már valaki? Nagyon sok idő?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8675
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2035 Dátum: 2020.05.30 19:31:00 »
No, örülök, hogy megy a gondolkodás  :yes:
A szelephézag a használat folytán valóban csökkenni szokott, legalábbis az enyémben biztosan: gyorsabban jön fel a szelep a szelepfészekben, mint ahogy a bütyköknél kopnának a felületek. Viszont melegedéskor lecsökkennek, lehűléskor megnőnek, ezért gondoltam, hogy melegen csinálja, hidegen meg nem. Egy ellenőrzés viszont biztosan csak használ, ha normálisan csinálják meg és nem folyik utána majd az olaj.
Hajtókarcsapágy? Beismerem, hogy amikor 8 éve 315.000 km-nél (most volt 372.000) gyűrűztem a motort, akkor az egyik hajtókarcsapágyon már látszottak kopásnyomok. Sem akkor, sem azóta nem csinált kereplő hangokat, pedig úgy raktam vissza, ahogy volt.
A szelephézag is még jó volt 2 éve hála Istennek, amikor a 6 éves vezérlést cseréltem, annak nagyon örültem  :) Valószínűleg a következő cserekor már állítás kell majd, erre számítok.
Ha normális olajjal megfelelő időközönként cserélve megy a motor, akkor elég kis esélyt látok rá, hogy hajtókarcsapágy az ok. Persze lehet. De ha kiderül, hogy hajtókarcsapágytól csinálja ezt melegen (és hidegen nem!), akkor bővítem az adatbázisomat.
Ha nem kell a főtengelyen köszörülni, akkor nem bonyolult a csere. Olajteknőt kell levenni és máris lehet cserélni, elvileg nem nagy bontás, az enyémnél legalábbis nem. Nem túl drága egy csapágykészlet sem.
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.30 19:47:23 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8675
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2036 Dátum: 2020.05.30 19:45:28 »
Olaj nyomasbol mit lehet kideriteni? Akkor szűkül a kör?
Megadják, hogy mekkora fordulaton milyen tartományban kell lennie az olajnyomásnak. Ha nincs erre a célra csatlakozás a motoron, akkor legrosszabb esetben az olajgomba helyén lehet megmérni.
A kopások folytán lehet szűkíteni a kört, mivel akkor vagy az olajszivattyú kopott (kevés nyomást tud), vagy az illesztések nagyobbak, ahol jobban ömlik kifelé az olaj, így kisebb nyomás lesz a kelleténél. Ha leveszik az olajteknőt, akkor erősebben megmozgatva/megforgatva a dolgokat, be lehet határolni, mi a ludas, de vannak egyszerű hézagmérő módszerek is erre.
Azért érdekes, mert hidegen az olaj viszkózusabb (vastagabb), lassabban áramlik, de nagyobb olajnyomása lesz. Melegebben kevésbé viszkózus, gyorsabban áramlik, de kisebb nyomása lesz. Anno MTZ-n lehetett látni a motorolajnyomásmérőn, hogy hidegen volt 3-4 is, üzemmelegen meg 1 alá is bement simán.
Nincs valaki, akinél hajtókarcsapágyas volt a motor, és ilyet csinált?
A VVT-i  miatt van valami szelep, amit kívülről ki lehet venni és ellenőrizni (Yaris Verson biztosan van), és hogy belül a VVT-i keréknél nem csinálhatja-e valami, ezt nem tudom  :hmmmm:

Kowboy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • Autó: Avensis 2.0 Vvt-i T Spirit 2004
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2037 Dátum: 2020.06.07 14:36:20 »
Sziasztok.
Valaki tapasztalta mar az Abs rendkivuli aktivitasat kozuletek?
Minden fekezesnel rafog mielott teljesen megallnek erezni a pedalon is sot nagyon lassu gurulaskor is jelentkezik.
Elso fektarcsak es betetek csereje utan kezdte el.
Kiderult hogy a nagyon ugyes mester letorte/elhajlitotta a szenzor tarto konzoljat ez fixalva lett visszakerult az eredeti poziciojaba.
Kapott uj fekfolyadekot is.
Kovetkezo hetvegen uj feknyergek is jonnek mert kicsit mar rafog es csunya rozsdas is de aztmondtak nem valoszinu hogy ez okozza a problemat es a szenzor is jo elviekben bar nem nagy tetel lehet abbol is uj lesz.
Az istenert nem jonnek ra miert csinalja de gyakori hiba ahogy utananeztek Avensisnel...
En meg nemigazan olvastam itt csovaltam is a fejem ::)
Valakinek otlet esetleg tapasztalta mar ugyanezt mi lehet a megoldas ra?

Ronin 8

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
  • Autó: Toyota Yaris
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2038 Dátum: 2020.06.07 21:54:45 »
Nagy a hèzag az ABS jeladónàl....

Kowboy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • Autó: Avensis 2.0 Vvt-i T Spirit 2004
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #2039 Dátum: 2020.06.08 18:18:49 »
Nagy a hèzag az ABS jeladónàl....
Koszonom szepen.
Tudnal egy kicsit bovebb infot adni ha mododban all ?
Melyik hezag,pontosan mekkoranak kellene lennie ha neadjisten valami kepes illusztracio is elerheto valahol sokat segitene..