Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 225510 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9529
T25-ös Avensis
« Válasz #1785 Dátum: 2019.09.02 21:30:39 »
Bizony, ez valami ország-specifikus dolog lehetett, facelift előtt egyáltalán nem is létezett Aut fényszóró, az csak utána került be, a 2004-es meg még erősen az előtti kiadás.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive +Navi
1994 Corolla 1.6 Si - még a jó öreg JT-s alvázszámmal
61

freewulf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Autó: Avensis Wagon 1.8 (1ZZ, 2004)
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1786 Dátum: 2019.09.02 21:46:14 »
Köszönöm, akkor átnézzük... ;)

freewulf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Autó: Avensis Wagon 1.8 (1ZZ, 2004)
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1787 Dátum: 2019.09.06 06:43:54 »
Sziasztok!

Újabb kérdés merült fel... Hol van ebben a jószágban a benzinszűrő? Nem találtam meg...

Köszi!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4056
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1788 Dátum: 2019.09.06 09:04:08 »
Sziasztok!

Újabb kérdés merült fel... Hol van ebben a jószágban a benzinszűrő? Nem találtam meg...

Köszi!
Egybe van építve a tankkal, nem igényel cserét.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4056
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1789 Dátum: 2019.09.06 09:08:40 »
A gázpedál fölötti airmix szervót szerelte már ki valaki? Mennyire szívás ki-be rakni? A korábbi klattyogás után nekiállt morogni, nem tudom kivárjam-e míg eljutok autóvillamosságishoz, vagy gyógyítsam vissza én a csigát a tengelyre. A szereléstől nem tartok, de mintha valaki írta volna korábban, hogy a visszarakása többórás orbitális sz*pás program volt. Autóvillamosságis mikor legutóbb nézte, elég balettos betérdelős derék kicsavarást adott elő a megtekintéséhez, szóval...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9529
T25-ös Avensis
« Válasz #1790 Dátum: 2019.09.10 22:50:14 »
El kellene vinnem már az Avensist erre a légzsák-patron vagy milyen ellenőrzésre, amire még a nyáron küldött levelet a központ, csak gondoltam megvárom vele az őszt - hátha a jó, megbízható márkaszerviz-szerelők éppen szabadságon voltak.  :szemez:  ;)

Éppen ezért kérdezném, hogy mivel sajnos bezárt a kiskőrösi szalon - a budapesti márkakereskedésekről meg megvan a véleményem  :hmmmm: , hova lenne tanácsos elvinnem az autót innen Budapestről - maradva azért egy kb 100-110 km-es távolságon belül?
Felmerült bennem Monor, onnan sok jót lehetett hallani és olvasni - vagy mivel úgy hallottam a kecskeméti m+f szalonból is többen átmentek az új kereskedésbe, lehet ott kellene megpróbálni a dolgot?

Nem szívesen engedek "új" kezeket az autó és a motortér közelébe, ha nem muszáj, vagy nem ajánlotta valaki...  :innocent: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive +Navi
1994 Corolla 1.6 Si - még a jó öreg JT-s alvázszámmal
61

Lazarevics

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
    • http://kulfoldimagyarok.co.cc
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1791 Dátum: 2019.09.11 20:03:55 »
El kellene vinnem már az Avensist erre a légzsák-patron vagy milyen ellenőrzésre,

Nekem múlt héten cserélték, a légzsákot nem, hanem csak a gyujtó patront, mert rozsdásodik, és ha kell, nem lép működésbe. Kb. egy 30cm hosszú, felkar vastagságú darab. A cserénél ragaszkodtam a jelenlétemhez - nem volt vele probléma (Roag, Debrecen). Kiszedik a km. órát, a műszerfal tetejét, az A oszlop borítását, szal. gyak. szétbombázzák. Aki nekem csinálta, látszott hogy van rutin, egy bő félórás móka. Cseréltesd ki mindenképp, mert ez is a híres japán (nemjuteszembe miféle, Takoma?) légzsák patron. Az enyém tiszta rozsdás felületű volt, pedig ismerem az autó előéletét, én vagyok az első tulaj  ::) Mesélte a srác, hogy az udvaron próbálgatták a kiszedetteket eldurrantani, és a kb 20 darabból mindössze három működött....

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9529
T25-ös Avensis
« Válasz #1792 Dátum: 2019.09.11 21:57:56 »
Jó tudni, köszönöm az infót!  :yes:

Már csak tényleg olyan olyan - hozzáértő - márkaszervizes szerelőt kell találni, aki ért is hozzá, és már csinált is ilyet, nem először fogja szétbontani az autó belsejét.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive +Navi
1994 Corolla 1.6 Si - még a jó öreg JT-s alvázszámmal
61

Lazarevics

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
    • http://kulfoldimagyarok.co.cc
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1793 Dátum: 2019.09.12 07:38:35 »
Video:


farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Autó: Avensis Sol Technic Sedan 2.0 D4 1AZ FSE 2004
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1794 Dátum: 2019.09.16 01:46:53 »
A gázpedál fölötti airmix szervót szerelte már ki valaki? Mennyire szívás ki-be rakni? A korábbi klattyogás után nekiállt morogni, nem tudom kivárjam-e míg eljutok autóvillamosságishoz, vagy gyógyítsam vissza én a csigát a tengelyre. A szereléstől nem tartok, de mintha valaki írta volna korábban, hogy a visszarakása többórás orbitális sz*pás program volt. Autóvillamosságis mikor legutóbb nézte, elég balettos betérdelős derék kicsavarást adott elő a megtekintéséhez, szóval...

Szia!

Én már javítottam. Ugyanez a morgó hang volt nekem is. Három csavar fogja, ha jól emlékszem. Szívás volt visszatenni a helyére, de azóta kb. 1 éve jól működik. A visszaszerelése kicsavart derékkel pár órámba került, de nem valami jó a kézügyességem. Szerintem bátran állj neki, ha nekem sikerült neked is fog!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4056
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1795 Dátum: 2019.09.19 21:25:43 »
Szia!

Én már javítottam. Ugyanez a morgó hang volt nekem is. Három csavar fogja, ha jól emlékszem. Szívás volt visszatenni a helyére, de azóta kb. 1 éve jól működik. A visszaszerelése kicsavart derékkel pár órámba került, de nem valami jó a kézügyességem. Szerintem bátran állj neki, ha nekem sikerült neked is fog!
Köszi, szerintem inkább leadom a villanyászomnak, hogy szórakozzon el vele, én meg addig csinálok valami produktív tevékenységet a szakterületemen.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9529
T25-ös Avensis
« Válasz #1796 Dátum: 2019.10.03 13:59:33 »
Ma hívtam a kecskeméti szervizt ezzel a nyáron küldött levéllel kapcsolatban a légzsák patronok vagy mik miatt.
Hétfő 10:00 órára már kaptam is egy időpontot, vihetem. Remélem ez azt jelenti, hogy van nekik raktáron ebből a cserélendő alkatrészből, mert több autóstól is olvastam, hogy X heteket kellett várni mire megrendelték, én meg rögtön kaptam időpontot - remélhetőleg nem arra, hogy hetekre ott hagyjam az autómat. De bízom benne, hogy a munkafelvevő értette a lényeget, mert a rendszám alapján pötyögött valamit, és azt is mondta, hogy egy másik visszahívásos szervizt Y kereskedésben végeztettem el pár éve, szóval látta a rendszerben. Ezért meg nem hívom vissza, gondolom nem küldene szervizbe, ha nincs alkatrészük hozzá. :innocent:
Sajnos nem engedik majd, hogy az autó mellett álljak, kamerán nézhetem mit csinálnak - amin ha tényleg komplett műszerfalat is bontani kell, akkor nem sok fog látszani...  :hmmmm:
Csak legyen meg, és akkor ez is kipipálva.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive +Navi
1994 Corolla 1.6 Si - még a jó öreg JT-s alvázszámmal
61

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Autó: Toyota Avensis
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1797 Dátum: 2019.10.04 09:58:42 »
Sziasztok! Ismét eltűntem egy időre, vezérműlánc szakadás, 2-es injektor nem működés stb kapcsán.
Remélem sokakat - legalábbis akik követték az eseményeket és próbáltak segíteni - érdekel a végkifejlet, remélem tényleg vége a másfél éve tartó "rémálomnak".
Jelentem, tegnap elkészült az autó. Egy mondatban az előzmény, aki mégsem tudná: vezérműlánc szakadást követően teljes motorfelújítás, majd azóta a kettes henger nem kapott benzint sehogy sem.
Megoldás: A motorvezérlő computerben elszállt egy "végfok", cserélve lett. A 2-es injektorhoz menő egyik vezeték szakadt volt. Az injektor vezérlő hibás volt, nem küldött jelet a 2-es injektornak (dupla szívás a vezetékszakadással, talán összefüggésben van a kettő, talán nem), tehát az injektorvezérlő is cserélve lett. Plusz az eredeti szerelő kóklerségéből adódóan 2 injektor gumigyűrűje szakadt volt, a szívósor tömítése szakadt volt és az egyik injektort kiszedés/berakás közben úgy össze-vissza nyomkodta fogóval, hogy az egyik injektor is feladta a harcot.
Ezt főleg tanulságnak írom, hogy kókler, inkompetens, hozzá nem értő emberhez soha ne vigyétek az autót! Egyértelműen annak a szerelőnek a hibájából következett be mindez, aki eredetileg elvállalta és végül nagyon drágán NEM csinálta meg felelősséget nem vállalva munkájáért. Január 10-e óta emiatt szívtunk folyamatosan.
Most egyetlen baja van az autónak, hogy az órát elfelejti. Beállítom, leveszem a gyújtást, újraindítok és 12:00-t mutat. Ilyennel találkozott már valaki?
Legyetek körültekintőbbek, mint én voltam, tanuljatok a példámból.
Mindenkinek sok millió szerencsés kilométert kívánok!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9529
T25-ös Avensis
« Válasz #1798 Dátum: 2019.10.04 11:35:02 »
Szia!
Örülök, hogy megoldódott a dolog, és most már tényleg lehet élvezni az Avensis nyújtotta kényelmet - és megbízhatóságot.
Sajnos jó szerelőt egyre ritkábban találni, hiszen a nagy részük már szintén külföldön dolgozik, az ilyen kókler szervizekből meg egyre több van/lesz.  :hmmmm:

Jó példa lehet az én történetem is, amit már leírtam korábban, az olajevés miatti motorfelújítás. Sok elégedett - közben kiderül csakis 1.8-as benzines tulajdonos - és "bizalom" a békéscsabai szerelővel kapcsolatban... Így persze én is bevállaltam innen Budapestről a dolgot, és rábíztam az autómat, megbízva benne. Erre visszakaptam egy gányolt, tákolt, szétbarmolt autót - sok, sok, sok, és még több cserélendő alkatrésszel, mert a szerelő még életében nem látott 2.4-es motort, és rajtam "kísérletezett".  :no: :hmmmm:

Nagyon erős, bőven 6 számjegyű (ami természetesen nem 1-essel, de még csak nem is 3-assal kezdődött) történet kerekedett belőle, mire sikerült újra normális, "Békéscsaba előtti" állapotba hozni az autót, és persze az alapproblémát (olajevés) is megszüntetve. Ő biztosan soha többet az életben nem nyúlhat az autómhoz, kicsit drága tanulópénz volt ez nekem...  :szemez: ::) :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive +Navi
1994 Corolla 1.6 Si - még a jó öreg JT-s alvázszámmal
61

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Autó: Toyota Avensis
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1799 Dátum: 2019.10.04 14:01:14 »
Szia!
Örülök, hogy megoldódott a dolog, és most már tényleg lehet élvezni az Avensis nyújtotta kényelmet - és megbízhatóságot.
Sajnos jó szerelőt egyre ritkábban találni, hiszen a nagy részük már szintén külföldön dolgozik, az ilyen kókler szervizekből meg egyre több van/lesz.  :hmmmm:

Jó példa lehet az én történetem is, amit már leírtam korábban, az olajevés miatti motorfelújítás. Sok elégedett - közben kiderül csakis 1.8-as benzines tulajdonos - és "bizalom" a békéscsabai szerelővel kapcsolatban... Így persze én is bevállaltam innen Budapestről a dolgot, és rábíztam az autómat, megbízva benne. Erre visszakaptam egy gányolt, tákolt, szétbarmolt autót - sok, sok, sok, és még több cserélendő alkatrésszel, mert a szerelő még életében nem látott 2.4-es motort, és rajtam "kísérletezett".  :no: :hmmmm:

Nagyon erős, bőven 6 számjegyű (ami természetesen nem 1-essel, de még csak nem is 3-assal kezdődött) történet kerekedett belőle, mire sikerült újra normális, "Békéscsaba előtti" állapotba hozni az autót, és persze az alapproblémát (olajevés) is megszüntetve. Ő biztosan soha többet az életben nem nyúlhat az autómhoz, kicsit drága tanulópénz volt ez nekem...  :szemez: ::) :hmmmm:

Igen, a végén az enyém is 6 számjegyű és még csak nem is 5-össel kezdődő összeg volt.
A legnagyobb baj, hogy most hiába kürtölném világgá, hogy melyik kókler "cég" gányolta az autómat, ahogy ő maga is elmondta, létrehoz egy másik céget pár nap alatt, ezt meg megszünteti és kész.
Persze most a számlával hiába mennék vissza hozzá, hogy 30.000 km-es garanciát vállalt az autóra (amit később simán szóban visszavont), csak röhögne egyet.
Ráadásul másik tevékenységi köre autók bérbeadása. Olyan autókat ad bérbe, az egyiknek nem működik a vezető oldali biztonsági öve (nem lehet becsatolni), a másiknak egyáltalán nem működik a műszerfala (még a motor fordulatszámát és a sebességet sem mutatja). És ezért másoktól PÉNZT kér! Természetesen ezeket videófelvétellel is bizonyítani tudom. Ilyeneket adott addig kölcsön, hogy használjam, amíg kóklerkodik. Ebből is látszik, hogy egy gátlástalan, lelkiismeretlen ember!
És végezetül egy költői kérdés: ha bemutatnám neki a számlát, hogy ennyibe került, amit ő nem tudott megcsinálni, szerintetek kifizetné... vagy akár csak a felét? ...