Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 203868 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5309
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1665 Dátum: 2019.06.23 16:12:12 »
ez flood!
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • Autó: Toyota Avensis
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1666 Dátum: 2019.06.24 20:51:51 »
Sziasztok, rég jártam erre. Talán emlékeztek, vezérműlánc szakadás, majd 2-es henger nem megy... hát egy dolog nem változott, ez. Továbbra sem megy a kettes henger, sorra dőlnek ki a nagy szakik, mindenki csak vakargatja a fejét és nyilván mindenki nulláról kezdené újra. A Mekk Elek, aki csinálta a felújítást feladta, semmiféle garanciát nem vállal, de ezt korábban leírtam már... most nem is ezért vagyok itt.
Eljutottam odáig, hogy csak azért is megcsinálom/megcsináltatom az autót. Most két dologra összpontosítanék, a motorvezérlő, illetve a kábelköteg (vagy kábelkorbács, ha úgy tetszik). Ebben kérnék egy kis segítséget, tanácsot. Nem bízom a bontott kábelkötegben, mert az is már 16 éves, ez is teljesen el van öregedve, teljesen merev, szinte már-már töredezik, ahogy hozzáérek. Hogy lehetne ilyen kábelköteget csinálni? Milyen vezeték kell hozzá, illetve mindegyik (a motorvezérlőtől a motortérig) vezeték ugyanolyan keresztmetszetű? Hol tudok venni csatlakozókat hozzá, illetve jól jönne egy leírás vagy bármilyen segítség, hogy melyik vezeték milyen hosszú, milyen csatlakozók vannak a végein... Tudom, első hallásra talán elég elvetemült ötletnek hangzik az egész, de szeretném megmenteni a kicsikét... Minden segítség jól jönne. Előre is köszönöm szépen mindenkinek!

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), BMW 320D E46
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1667 Dátum: 2019.06.25 07:48:55 »
Szia!

Nagyon szomorú, hogy egy hengerkimaradás hibát nem lehet megoldani.  :devil: :no:

Csak ötlet szinten!
A kábelkorbácsot lehet ellenőrizni egy multimeterrel (lehúzott csatlakozókkal). Újat szerintem minta alapján lehetne gyártani, kiszerelés után. Csatlakozókat szerintem a neten lehet találni. A szervízkönyvben valószínűleg benne van, hogy melyiknek mi a típusa.
Bocs, hogy csak ennyire futotta tőlem... :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Gromek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
  • Autó: Avensis 1.6 T25
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1668 Dátum: 2019.06.25 11:12:23 »
Szia Kokken!
Találomra nem cserélgetnék semmit. Én a Novoth autószervizt ajánlanám. Kifejezetten autódiagnosztikával foglalkoznak. Személyes tapasztalataim nincsenek velük, de az interneten sok pozitív dolgot olvastam róluk.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4008
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1669 Dátum: 2019.06.25 12:10:43 »
Sziasztok, rég jártam erre. Talán emlékeztek, vezérműlánc szakadás, majd 2-es henger nem megy... hát egy dolog nem változott, ez. Továbbra sem megy a kettes henger, sorra dőlnek ki a nagy szakik, mindenki csak vakargatja a fejét és nyilván mindenki nulláról kezdené újra. A Mekk Elek, aki csinálta a felújítást feladta, semmiféle garanciát nem vállal, de ezt korábban leírtam már... most nem is ezért vagyok itt.
Eljutottam odáig, hogy csak azért is megcsinálom/megcsináltatom az autót. Most két dologra összpontosítanék, a motorvezérlő, illetve a kábelköteg (vagy kábelkorbács, ha úgy tetszik). Ebben kérnék egy kis segítséget, tanácsot. Nem bízom a bontott kábelkötegben, mert az is már 16 éves, ez is teljesen el van öregedve, teljesen merev, szinte már-már töredezik, ahogy hozzáérek. Hogy lehetne ilyen kábelköteget csinálni? Milyen vezeték kell hozzá, illetve mindegyik (a motorvezérlőtől a motortérig) vezeték ugyanolyan keresztmetszetű? Hol tudok venni csatlakozókat hozzá, illetve jól jönne egy leírás vagy bármilyen segítség, hogy melyik vezeték milyen hosszú, milyen csatlakozók vannak a végein... Tudom, első hallásra talán elég elvetemült ötletnek hangzik az egész, de szeretném megmenteni a kicsikét... Minden segítség jól jönne. Előre is köszönöm szépen mindenkinek!
Ügyvédet kérdeztél? Ha munkalapot és számlát nem is kaptál, de tanú jelenlétében fizettél, akkor is lehet valamit csinálni. 400.000 forint kicsit sok, hogy hagyd így elúszni.

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • Autó: Toyota Avensis
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1670 Dátum: 2019.06.26 17:34:12 »
Ügyvédet kérdeztél? Ha munkalapot és számlát nem is kaptál, de tanú jelenlétében fizettél, akkor is lehet valamit csinálni. 400.000 forint kicsit sok, hogy hagyd így elúszni.
Nem igazán. Számlát ugyan nem kaptam, csak egy papírfecnit, amire leírta az alkatrészek költségeit és aláírta, hogy átvette az ellenértékét. Szervizkönyvet is adott. Ha valakit ismersz, aki tutira be tudja vasalni rajta a pénzt, szívesen venném. :) Természetesen csak is törvényes eszközökkel.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4008
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1671 Dátum: 2019.06.26 21:30:09 »
Nem igazán. Számlát ugyan nem kaptam, csak egy papírfecnit, amire leírta az alkatrészek költségeit és aláírta, hogy átvette az ellenértékét. Szervizkönyvet is adott. Ha valakit ismersz, aki tutira be tudja vasalni rajta a pénzt, szívesen venném. :) Természetesen csak is törvényes eszközökkel.
Ennyivel már bármelyik ügyvéd vállalja. Ülj le valakivel szerintem, ez összességében sok pénz.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9425
T25-ös Avensis
« Válasz #1672 Dátum: 2019.06.28 09:35:48 »
Megvolt a 210e km-es nagy szerviz az autón.
Olaj, olajszűrő, pollenszűrő, klíma fertőtlenítés, 35e Ft-t fizettem összesen.

Persze hozzáteszem, hogy a 195e km-es szerviz meg 255e Ft-ba került, de akkor a fékek, lengéscsillapító meg még pár apróbb cucc is cserélve lett.  :innocent: ;)

Aztán ugye nem sokkal később jött az új gyári katalizátor, az új gyári szervó szivattyú, a szimmering, a vezérműlánc-burkolat, az önindító cseréje - szóval kvázi új autóm van, pedig októberben már 14 éve lesz, hogy kigurultam vele a szalon kapuján.  :wub: ;)
Az meg, hogy mennyibe van már az autó - benzint nem is számolva, meg inkább bele sem gondolok...  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 vvt-i Aut Executive +Navi
61

Stingray

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
  • Autó: Toyota Avensis T25 1,8 VVti Linea Sol sedan
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1673 Dátum: 2019.07.06 09:48:02 »
Üdv márkatársak

Eladóvá vált az autóm.

Toyota Avensis T25, 1.8 Sol. Sötétkék. 2004-es, a szép belsejű (vajszín,fabetét,fekete trió szinkombináció  uralja a belteret) változat.
218.000km,
Irányár: 1,4 millió

Cserélt alkatrészek, javítások:
-a típusra jellemző olajfogyasztàst okozó hiba javítása (gyűrűzés), azóta 0 az olajfogyasztása...
-katalizátor,
-fékek,
-lambdaszonda
-új rajta a kipufogódob,
-kuplung..
-10.000km-ként olaj és szűrő csere volt az elmúlt nálam töltött 3 évében.


Méretpontos kárpitokkal,
Téli gumik 2- nyàri gumik 3 évesek.(Michelin és Pirelli)
Gyári tetőcsomagtartót adok hozzà.(Thule)



Jelenleg 1 hibàja van, ami nem okoz semmi jelentős problémát a használatában, csak engem zavar, hogy senki sem tud vele mit kezdeni. Sem a màrkaszerviz, sem szakszerviz nem tudja megoldani. Ez az alapjárati fordulatszám ejtegetés. Üzemmeleg állapotban hosszabb lámpánál várakozásnál 900-ról szép lassan 650 körülig ejti vissza az alapjáratot, majd emeli vissza 900-ig a fordulatszámot és ezt ismétli kb 3-4x majd ujabb fél percig normális,majd kezdi előlről. Amennyiben viszont a helyzetjelző fel van kapcsolva, a hiba ritkábban ismétlődik, de fényszóró és/vagy klíma mellett ismét gyakoribb a jelenség. Sajnos sem a Toyota Super, sem a ToyoTeamGarage nem tudott segíteni a hiba megoldásában.

Képek:
https://ibb.co/XjMCVxy
https://ibb.co/Z8R46v5
https://ibb.co/4FPGG3Q

http://kepkezelo.com/images/g75v9uhd7w9aojffi08k.jpg

Megtekinthető a Budapesten a 13.kerületben, a Róbert Károly krt-on a Domus mellett,jelenleg egy kereskedésben áll egy ismerősőmnél.

Amennyiben érdekel valakit keressen bizalommal.

Stingray



Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4008
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1674 Dátum: 2019.07.07 01:15:52 »
Jelenleg 1 hibàja van, ami nem okoz semmi jelentős problémát a használatában, csak engem zavar, hogy senki sem tud vele mit kezdeni. Sem a màrkaszerviz, sem szakszerviz nem tudja megoldani. Ez az alapjárati fordulatszám ejtegetés. Üzemmeleg állapotban hosszabb lámpánál várakozásnál 900-ról szép lassan 650 körülig ejti vissza az alapjáratot, majd emeli vissza 900-ig a fordulatszámot és ezt ismétli kb 3-4x majd ujabb fél percig normális,majd kezdi előlről. Amennyiben viszont a helyzetjelző fel van kapcsolva, a hiba ritkábban ismétlődik, de fényszóró és/vagy klíma mellett ismét gyakoribb a jelenség. Sajnos sem a Toyota Super, sem a ToyoTeamGarage nem tudott segíteni a hiba megoldásában.
Torok tisztítást próbáltátok? Testkábelek mindenhol megvannak teljes keresztmetszetben? A jelenséget a pillangószelep környékének elkoszolódása is okozhatja. Ha az rendben van, akkor a testelésre gyanakodnék, hogy valahol egy kábel elrohadt és emiatt az ECU időnként áramtalanítódik és újra kezdi tanulni az alapjáratot. Főleg a kocsi alján néznék körben, az időjárásnak kitett részeknél.

Stingray

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
  • Autó: Toyota Avensis T25 1,8 VVti Linea Sol sedan
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1675 Dátum: 2019.07.07 08:48:32 »
Torok és légtömegmérő tísztítással minden alkalommal próbálkoztak. sajnos eredménytelenül...
Természetesen a hibát nem produkálja minden egyes alkalommal,pláne amikor pl szerelőnél jártunk.
Tesztelésre is otthagytam a srácoknál, játrak is vele, de nekik nem jelentkezett a hiba,viszont tőlük hazafelé úton én már belefutottam,ezért azóta is így van,leet csak én vagyok túl igényes és szeretem ha egyenletes az alapjárat,nekik ez még belefért a hibahatárba.

A testvezetékek átnézését már az új tulajára szeretném hagyni.  Nekem sem türelmem sem időm, pénzem meg főleg nincsen már rá.
A leírt cserélt alkatrészekből könnyen kiszámítható a milliós ráköltött összeg feletti pénzlocsolás, hogy jobb legyen.
Én mindent megpróbáltam mégsem lettünk öri-barik.

A G Astrámmal nem voltam ennyiszer szervízben a 10 évünk alatt,pedig a beletett km-ek a többszörösek voltak...
 
Amúgy megbízható autó, a következő tulaj,ha ezzel a hibajelenséggel együtt tud élni esetleg a testkábeles javítást is megpróbálja  (és remélem összejön neki) akkor egy hosszú időre problémamentes autót fog tudni használni.

A listából még kimaradt a feszítőgörgő karral és patronnal való cseréje, és a tetőkárpit csere is, pedig azokat is az elmúlt 3 évben cseréltettem ki.

Az utódja már megvan,csak a kereskedésben pihen, várja a következő gazdáját.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8311
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1676 Dátum: 2019.07.07 22:30:45 »
Torok tisztítást próbáltátok? Testkábelek mindenhol megvannak teljes keresztmetszetben? A jelenséget a pillangószelep környékének elkoszolódása is okozhatja. Ha az rendben van, akkor a testelésre gyanakodnék, hogy valahol egy kábel elrohadt és emiatt az ECU időnként áramtalanítódik és újra kezdi tanulni az alapjáratot. Főleg a kocsi alján néznék körben, az időjárásnak kitett részeknél.

Ezt úgy érted, hogy mikor már nem jár a motor? Menet közben nem tudnék ilyet elképzelni úgy, hogy a motor ne álljon meg, lévén a gyújtást is az ECU vezérli.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8311
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1677 Dátum: 2019.07.07 23:05:31 »
Torok és légtömegmérő tísztítással minden alkalommal próbálkoztak. sajnos eredménytelenül...
Természetesen a hibát nem produkálja minden egyes alkalommal,pláne amikor pl szerelőnél jártunk.
Tesztelésre is otthagytam a srácoknál, játrak is vele, de nekik nem jelentkezett a hiba,viszont tőlük hazafelé úton én már belefutottam,ezért azóta is így van,leet csak én vagyok túl igényes és szeretem ha egyenletes az alapjárat,nekik ez még belefért a hibahatárba.

A testvezetékek átnézését már az új tulajára szeretném hagyni.  Nekem sem türelmem sem időm, pénzem meg főleg nincsen már rá.
A leírt cserélt alkatrészekből könnyen kiszámítható a milliós ráköltött összeg feletti pénzlocsolás, hogy jobb legyen.
Én mindent megpróbáltam mégsem lettünk öri-barik.

A G Astrámmal nem voltam ennyiszer szervízben a 10 évünk alatt,pedig a beletett km-ek a többszörösek voltak...
 
Amúgy megbízható autó, a következő tulaj,ha ezzel a hibajelenséggel együtt tud élni esetleg a testkábeles javítást is megpróbálja  (és remélem összejön neki) akkor egy hosszú időre problémamentes autót fog tudni használni.

A listából még kimaradt a feszítőgörgő karral és patronnal való cseréje, és a tetőkárpit csere is, pedig azokat is az elmúlt 3 évben cseréltettem ki.

Az utódja már megvan,csak a kereskedésben pihen, várja a következő gazdáját.

Szia!

Hát ez nem semmi, ennyi minden kicserélve és elpattintod, de persze te döntöd el.
Szerintem esélyes, hogy egy jelentéktelen dolog okozza. Nekem a Carinához van javítási leírás, ránéztem, hogy mi okozná annál a motornál ezt a hibajelenséget. Tudom, hogy sok évvel régebbi technika, de hátha:
- vákuumcső tömítetlenség (akár olajbetöltő sapka tömítetlenség)
- EGR szelep felakadás
- rossz alapelőgyújtás (itt ilyet szerintem nem állíthatsz, viszont ha valami főtengely/vezérműtengely-állás jeladó lenne hibás, annak hibakód lenne az eredménye)
- gyújtógyertya hiba
- Air Control Valve (ACV szelep) hiba
- nem megfelelő kompresszió értékek, illetve rossz szelephézagok (ezeket leellenőrizték remélhetőleg, mikor gyűrűzték)
- üzemanyagnyomás szabályzó hiba

A teljesség igénye nélkül...

Én sima kontakthibát is el tudok képzelni. Ezt egyszerűen és olcsón meg lehet  oldani. Kontakttisztítóval a motortérben szétvenni a csatlakozókat,  befújni, kicsit megjáratni. Carinát megvettem anno, ezzel kezdtem. Nem volt baj.


Mondanám, hogy nem akarom megváltoztatni a döntésedet, de ez nem lenne teljesen igaz.
Az ütött szöget a fejembe, hogy az Opeledet nem hordtad ennyit szervizbe (ha jól emlékszem). Ennek örülök.
De  nekem egészen más tapasztalataim vannak. Apósom valamilyen kifürkészhetetlen okból mindig Opelt vesz. Az régi Corsájában kétszer cserélt motort. Most vett egy D Corsát. Ez menet közben eldurrantotta a gyárilag műanyag hűtőfolyadék elosztót. Tréler hazahozta, megvettük a gyári alkatrészt, tökugyanolyan, vagyis 6-7 évente el fog neki durranni várhatóan. A lényeg, hogy amikor szedtem szét neki a rendszert, hogy hozzá lehessen férni, le kellett venni 1-2 dolgot. A villamos csatlakozóktól a csöveken át minden porladt szét, már alig mertem hozzányúlni. Még jó, hogy látta, hogy nem barmolásról volt szó, az ember kezében maradtak a dolgok. A Toyotámnál nem ehhez vagyok szokva, pedig az nem 7, hanem 25 éves. Egy ilyen dolgot nem tud kivédeni az ember karbantartással. Biztos el vagyok kényeztetve, de az enyémen ha karbantart az ember lelkiismeretesen, akkor teszi a dolgát, ahogy kell.
Én is néztem sok más autót, olvastam utána, beszéltem emberekkel...Sok dolgot tudnék mondani, miért inkább Toyota, és miért lesz addig a Carina, "amíg kirohad alólam", de ez most nem az a hely és idő.

Valószínűleg nem is fogsz másképp dönteni, viszont én ennyi pénz "ráöntése" után nem hagynám veszni (hogy más élvezze...). Arra gondolok, hogy ebből sajnos kifogtál egy ilyet, amit még a TTG sem talál ki, hogy mi baja, és valahol talán értem is, miért döntesz úgy, ahogy írtad.

Kívánom, hogy legyen jobb, amit veszel!

Stingray

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
  • Autó: Toyota Avensis T25 1,8 VVti Linea Sol sedan
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1678 Dátum: 2019.07.08 06:51:33 »
Szia!

Tudod nálam úgy alakultak a kapcsolataim az autóimmal, hogy vagy szerettem vagy sem őket valamiért.
Az Opelt nagyon szerettem és szerencsére családban maradt. A következő tulaja a sógorom lett és azóta is boldogak együtt.

Az Avéval az első hetek után megromlott a kapcsolatunk,hisz problémamentes autónak írta le a tulaja, (és direkt rákérdeztem eszi-e az olajat,persze a válasz egyöntetű:- Neeem,dehogy! volt) én meg még akkor nem  láttam a sok-sok szívást vele,de gondoltam én hosszú távra tervezek,nem számított mennyit költök rá, csak jó legyen.
Viszont amikor ezzel az ingadozással már a 14. szerelőnél járok és ugyanaz minden...

Sajnos bármennyire is szerettem volna hosszútávú tartós kapcsolatot,az ilyen és egyéb érzelmi nem kötődések miatt ez már nem lesz meg...

Jah, a visszahívásos utasoldali légzsák cserén is túl vagyunk.  (Ez plusz pont viszont a Toyotának,mert autóipari világban nálam jobban jártas barátom sem gondolta volna hogy egy 14-15 éves autónál ezt gariban megcsinálják..pedig de.)

Vegyétek-vigyétek.
:-)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4008
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1679 Dátum: 2019.07.13 19:18:05 »
Ezt úgy érted, hogy mikor már nem jár a motor? Menet közben nem tudnék ilyet elképzelni úgy, hogy a motor ne álljon meg, lévén a gyújtást is az ECU vezérli.
Alapvetően igen. Bár ha egy testkábel rossz helyen el van rohadva, az a feszültségre menet közben is kihathat néhol. Lásd pl. itt. Nem tudom hogy ebben az esetben ez igaz-e, de érdemes lenne megnézetni.