Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 603054 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1575 Dátum: 2019.03.26 08:38:42 »
Sziasztok,

Éppen T25 avensis vásárlása előtt állok és a következő dilemmával küzdök. 2.0 vvti vs. 2.0 d4d 116le Zömében Budapesten használnám az autót főleg a külvárosban ingázni + hétvégente egy kis országút / autópálya illetve évente 3-4 alkalommal hosszabb utazások. évi kb 12-20e km.

Fontos szempontok a megbízhatóság és az olcsó fenntartás. Fogyasztásban úgy gondolom, hogy a dízel 2-4literrel kevesebbel is beéri mint a benzines. Nektek mi a tapasztalatotok?

Meg szabad venni normál állapotú dieselt (116le verzió) használtan? Mire kell figyelni vele kapcsolatban? Illetve ebben a motorban van már kettőstömegű lendkerék és részecske szűrő?

Válaszokat előre is köszönöm!  :D

Szép estét,
Szabi

Majd mindjárt jól megkapod a többiektől, hogy nehogy dízelt vegyél, mert az szar és állandóan szerelőnél lesz, ezért én a 2.0 VVT-i-ről beszélnélek le városi használat mellett egy beszédes videóval:
https://auto.indavideo.hu/video/Toyota_Avensis_erotlen_motor

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1576 Dátum: 2019.03.26 08:57:58 »
Az 1.6 Carinával durván októbertől márciusig csak városban mentünk. Ez ugye nem is VVTi.
Most hó elején mentünk vele hosszabb távon országúton, az első 150km-en nagyon érezhetően lomha volt.
Utolsó 40km-en kezdett javulni, visszafelé mintha kicserélték volna. Alig kellett nyomni neki és ment, mint az álom. Biztos volt benne része az ECU-nek is, de nem tudom arra fogni egészen.
Szerencsére befigyel néha ilyen hosszabb túra, különben gond lenne belőle. Modernebb motoroknál el tudom képzelni, hogy még hamarabb panaszuk lesz ilyen használat mellett.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1577 Dátum: 2019.03.26 09:04:08 »
Zömében Budapesten használnám az autót főleg a külvárosban ingázni + hétvégente egy kis országút / autópálya illetve évente 3-4 alkalommal hosszabb utazások. évi kb 12-20e km.

Fontos szempontok a megbízhatóság és az olcsó fenntartás. Fogyasztásban úgy gondolom, hogy a dízel 2-4literrel kevesebbel is beéri mint a benzines. Nektek mi a tapasztalatotok?
1.8vvti ami ehhez a használathoz passzol. Fogyasztásban ez városi 8 liter körül eszik, autóúton 90-el, könnyű lábbal, a 7 is elérhető.

kelemensz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1578 Dátum: 2019.03.26 11:09:53 »
Sziasztok,

Köszönöm a gyors válaszokat. Kicsit elrettentett a videó :)

Sajnos 1.8-ból nem találtam olyan felszereltségű Avensis-t amit szeretnék. Viszont a 2.0vvti és a 2.0d4d motorral igen. 2.0 d4d 116le motorral milyen tapasztalataitok vannak? Azon kívül, hogy "traktor diesel" ? :)

Köszi,
Szabi

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1579 Dátum: 2019.03.26 11:12:44 »
Sajnos 1.8-ból nem találtam olyan felszereltségű Avensis-t amit szeretnék.
Milyen felszereltséget keresel? A hirdetéseknek nem kell hinni, állandóan össze-vissza írják. Keverik, hogy terra/sol/exe, vagy elegant-nak hirdetik a technik belsőt és hasonlók.

kelemensz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1580 Dátum: 2019.03.26 11:28:10 »
Milyen felszereltséget keresel? A hirdetéseknek nem kell hinni, állandóan össze-vissza írják. Keverik, hogy terra/sol/exe, vagy elegant-nak hirdetik a technik belsőt és hasonlók.

Executive-ot keresek bőrbelsővel, ülésfűtéssel, deréktámasszal illetve minden egyéb jóval amit az Exec. szint tartalmaz.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1581 Dátum: 2019.03.26 12:02:17 »
Executive-ot keresek bőrbelsővel, ülésfűtéssel, deréktámasszal illetve minden egyéb jóval amit az Exec. szint tartalmaz.

Mindezzel a bp-i külvárosban fogsz ingázni.
Néha országút, évi 3-4 kirándulás, nyaralás.
Biztos, hogy a megfelelő típus, motor és felszereltség között keresgélsz?  :hmmmm:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1582 Dátum: 2019.03.26 18:54:58 »
Executive-ot keresek bőrbelsővel, ülésfűtéssel, deréktámasszal illetve minden egyéb jóval amit az Exec. szint tartalmaz.
Ebben az esetben 2.0-t nézz. 2.4 is jó lehet, de az egy benzintemető, megkéri az árát. Az automata élményfaktora miatt viszont megéri. A 177 lóerős dízel exe-k a sírba fognak vinni, olyat felesleges nézni. Alacsonyabb motorizáltsággal meg szerintem nincs. Ha Xtrem erre vetődik akkor két lábon járó Toyota lexikonként tud majd segíteni.
Személyes véleményem az, hogy a T25 Sol is nagyságrenddel jobb minőség mint a többi kopogós kommersz kocsi, így városi használatra simán jó ez is. Szerintem még a T27 is visszalépés volt a T25 belterének a minőségéhez képest. Műszakilag előrelépés. Kinézetre viszont... hát én legszívesebben zsákot húznék a fejére mielőtt meglátnak benne.

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1583 Dátum: 2019.03.26 19:31:08 »
T-27?? Műszakilag előrelépés? Bárcsak érzékelném! A beltér minőségbeli visszalépését sajnos kézzel foghatóan tapasztalom. Pl első ülések állíthatósága, az ajtókárpitok, műszerfalborítás stb. 2011-es autón extra tétel a bicskakulcs? Avensis kategóriában? Ez az autó életem legnagyobb autóvásárlási  tévedése volt. Érthetetlen a használt piaci magas ár. Sajnos bedőltem a TOYOTA megbízhatósági marketingnek. Bedőltem az igazolt  márkaszervizes múltnak. 3 hónapos T-27-es tulajként messze-messze kerülendőnek tartom minden kérdezőt a márkától és legfőképpen a T-27-től.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
T25-ös Avensis
« Válasz #1584 Dátum: 2019.03.26 21:54:31 »
Executive-ot keresek bőrbelsővel, ülésfűtéssel, deréktámasszal illetve minden egyéb jóval amit az Exec. szint tartalmaz.

Ha az autó itthoni forgalomba helyezésű volt 0 km-es kora óta, akkor Executive felszereltség csakis a 2.0 és 2.4-es benzinesekhez volt elérhető, a 2.0 dízel csúcsfelszereltségét "Comfort"-nak nevezték, ez csak annyiban különbözött az Exe-től, hogy nem volt benne Xenon fényszóró (és az ezzel járó fénysz.-mosó és Aut magasságállítás), illetve "csak" 16-os alufelnikkel (pótkerék is alufelnis) adták, míg az Exe 17-est kapott.

Ha külföldi az autó (osztrák vagy német), akkor az Exe felszereltségűek nagyon kacifántosak lesznek, jó esetben ugyan lesz bennük Xenon lámpa és talán még első ülésfűtés is, de bőrbelsőről, elektromos ülésekről, hátsó napfényvédő rolóról és a többi finomságról le kell mondani.
Persze azért ott külföldön picit másabb volt a piachoz való viszonyulás is, így pl árultak 1.8-as benzinest is Aut váltóval és Xenonnal vagy akár tetőablakkal, ilyesmikről az itthoni piac álmodni se merhetett.

Illetve a T25-ös gyári Navija, ami azért a külföldi piacokon népszerű extra volt, itthon használhatatlan - sosem készült hozzájuk Mo-térkép, hiába mutat jól az elektromosan felnyíló központi navis kijelző, ha csak a nagy üresség lesz a térképen.

A dízel motorról nem beszél le senki, hiszen a benzinesek meg eszik az olajat, szóval szopófaktor az lesz mindkét fajtánál.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1585 Dátum: 2019.03.26 23:26:53 »
T-27?? Műszakilag előrelépés? Bárcsak érzékelném! A beltér minőségbeli visszalépését sajnos kézzel foghatóan tapasztalom. Pl első ülések állíthatósága, az ajtókárpitok, műszerfalborítás stb. 2011-es autón extra tétel a bicskakulcs? Avensis kategóriában? Ez az autó életem legnagyobb autóvásárlási  tévedése volt. Érthetetlen a használt piaci magas ár. Sajnos bedőltem a TOYOTA megbízhatósági marketingnek. Bedőltem az igazolt  márkaszervizes múltnak. 3 hónapos T-27-es tulajként messze-messze kerülendőnek tartom minden kérdezőt a márkától és legfőképpen a T-27-től.
Én egy 2009-esben ültem 310e km-t, a 2017-esben 50e km-nél tartok. Erős sarkításnak érzem, amit írsz. Mi baj a műszerfallal? Nem hámlik szét, int a T25-ösökön. A bicskakulcsos dolgot nem is értem.
A 310e km javítási listája: motoros rögzítő fék csere garanciában, egy akksi, egy komplett hátsó fék és lengés csillapító. Ennyi. 310ekm alatt. Hát tényleg vállalhatatlan.
Te kifogtál egy külföldi szar példányt, van ez így. Attól még a T27 nem egy hulladék.  :nono:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1586 Dátum: 2019.03.26 23:30:39 »
T-27?? Műszakilag előrelépés? Bárcsak érzékelném! A beltér minőségbeli visszalépését sajnos kézzel foghatóan tapasztalom. Pl első ülések állíthatósága, az ajtókárpitok, műszerfalborítás stb. 2011-es autón extra tétel a bicskakulcs? Avensis kategóriában? Ez az autó életem legnagyobb autóvásárlási  tévedése volt. Érthetetlen a használt piaci magas ár. Sajnos bedőltem a TOYOTA megbízhatósági marketingnek. Bedőltem az igazolt  márkaszervizes múltnak. 3 hónapos T-27-es tulajként messze-messze kerülendőnek tartom minden kérdezőt a márkától és legfőképpen a T-27-től.
Átvertek. És vettél egy már akkor szar váltós kocsit, ami eleve hiba volt. Ezek a benzinesek kézi váltóval 300 ezer km alatt nem hullanak szét, egy sem. :( 
         

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1587 Dátum: 2019.03.27 06:32:36 »
Néha vezetem azt a T-25-öt ami miatt Avensist választottam. Az enyémben nem érzem azt a masszivitást, elnyűhetetlenséget, nyugalmat amit abban tapasztalok.  Azt gondoltam a T-27 mindenben jobb lesz egy kicsit.

Lehet átvertek, elfogadom. Nem sok lehetőségem van összehasonlítani milyen egy hasonló futásteljesítményű T-27. Amit láttam az ugyanolyan volt mint az enyém. Fényezési hiba, zajos váltó.  Viszont a tulaj nem is tudott róla, fel sem tűnt neki. A váltóhiba nem egyedi eset. Szerelők szerint alul méretezettek, gyenge minőségűek a csapágyak a váltóban.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1588 Dátum: 2019.03.27 10:09:31 »
Majd mindjárt jól megkapod a többiektől, hogy nehogy dízelt vegyél, mert az szar és állandóan szerelőnél lesz, ezért én a 2.0 VVT-i-ről beszélnélek le városi használat mellett egy beszédes videóval:
https://auto.indavideo.hu/video/Toyota_Avensis_erotlen_motor

Tudtommal ez a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok sajnálatos velejárója és a használati mód sem nagyon javít rajta, ezek ilyenek (VW TSI stb.).
Jobb elkerülni őket, ha teheti az ember.

Egyébként kis kiegészítés a legutóbbi itteni hozzásólásomhoz: itt egy kép egy többnyire városban használt NEM közvetlen befecskendezéses benzinmotorról (vezérléscsere alkalmával készült elmúlt nyáron), óra szerint 357600 km-nél. A motorolaj félévente cserélve.



Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1589 Dátum: 2019.03.27 10:56:02 »
A váltóhiba nem egyedi eset. Szerelők szerint alul méretezettek, gyenge minőségűek a csapágyak a váltóban.
A 2.0 literes változatot itthon nem forgalmazták. Annak a váltója egész más, mint az 1.6-1.8 váltója, de annak sem 160e km-nél vannak gondjai, hanem 300 körül.

Miért nem egy utolsó szériás, 2008-as T25-öt vettél, ha az jött be?   :hmmmm: