Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 603392 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bobmunkatars

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1500 Dátum: 2019.02.03 22:59:20 »

Hozzászólások: 3586
Profil megtekintése  Privát üzenet (Nem elérhető)
Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB

Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1499 Dátum: Ma - 22:28:35 »
Idézet
Idézetet írta: bobmunkatars - Ma - 21:40:03
Sziasztok!

Köszönöm a korábbi válaszokat!
Felmerült egy olyan kérdés: a T25 benzinesekben létezik, hogy van kettős tömegű lendkerék? Én nem tudok róla, de valaki nagyon meg akart győzni efelől.

üdv.
Csak nem 307 nappal ezelőtt történt?

Bocs, ezt nem igazán értem!:)

egy egyszerű van vagy nincs benne már simán!;))

Zoleee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1501 Dátum: 2019.02.04 08:28:21 »
Benzin.
Van. Eltérő lehet az adalékolás és a pénztárnál nem ugyanazt az árat fizeted.

Köszi, akkor most már figyelek, nehogy dízelt tegyek bele és azzal is okosabb lettem, hogy a 98as drágább  [rohog]
Nyilván a kérdésem arra vonatkozott, hogy a motor szempontjából mi a különbség. Van-e mondjuk az élettartamára nézve pozitív hatása, vagy teljesen felesleges bele a drágább 98-as. Vagy esetleg káros-e?

"Szép" hétfőt mindenkine!

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1502 Dátum: 2019.02.04 10:24:48 »
Van-e mondjuk az élettartamára nézve pozitív hatása, vagy teljesen felesleges bele a drágább 98-as. Vagy esetleg káros-e?
"Szép" hétfőt mindenkinek!
Szia! Amíg megvolt az 1.6-os Carinám, mindig 98-ast tankoltam bele, mert azt tapasztaltam, hogy könnyebben indult és csendesebben járt vele alapjáraton a motor, valószínűleg a magasabb kompressziótűrésű és minőségű benzin miatt. Ezen felül kicsit rugalmasabb is volt, nem kellett annyira nyomni a gázpedált egyenletes haladáshoz. Az így elért fogyasztáscsökkenésből eredő megtakarítást persze elvitte a magasabb ár, de engem ez nem zavart.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1503 Dátum: 2019.02.04 10:41:04 »
Sziasztok!

Köszönöm a korábbi válaszokat!
Felmerült egy olyan kérdés: a T25 benzinesekben létezik, hogy van kettős tömegű lendkerék? Én nem tudok róla, de valaki nagyon meg akart győzni efelől.

üdv.
Nincs. Tarts ki! Ne hagyd magad! Meg valami ilyesmik.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1504 Dátum: 2019.02.04 10:44:05 »
Tudja valaki, hogy mi egy 2004es 1.8-as T25-ös gyári üzemanyag ajánlása? Mert az előző tulaj 98ast tankolt. A kérdés, hogy van-e jelentősége, hogy 95, vagy 98-as megy bele?
Normál 95-ös az előírt.

bobmunkatars

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1505 Dátum: 2019.02.04 10:53:35 »
Köszönöm!:)

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1506 Dátum: 2019.02.04 11:13:48 »
Sziasztok, ígérem csütörtökig már nem írok többet, csak eszembe jutott még valami az autóval. 30 km-t tettünk meg vele a hétvégén (óvatosan), és a végeredmény: P0175 - System too Rich (Bank 2), P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected, P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected, P0303 - Cylinder 3 Misfire Detected, P0153 - O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 2 Sensor 1), P2198 - O2 Sensor Signal Stuck Rich bank2 Sensor1 és még egyszer P0303.
A gép erőtlen, múltor 50-nél elkezdett erősen dadogni 2-3 másodpercig (mint amikor kettesben lassít az ember és már majdnem lefullad, mert nem ad gázt). Kicsit jobban utánaolvastam, érdeklődtem és majdnem mindenki azt mondja, hogy ha már minden ki lett cserélve (valami többször is) és továbbra is ez a jelenség, akkor a vezérlést van eltéve nagy valószínűséggel (amin nem lepődnék meg). De ezt már többször említettem a szerelőnek, persze hallani sem akar erről, mert azt mondja: "Persze, mindenki könnyen puffogtatja a nagy szavakat, hogy el van rakva a vezérlés, de 100%, hogy nincs elrakva, mert ellenőriztem, tuti jól raktam. Ráadásul, ha ki kell szedni újból a motort, akkor a megint 2 nap mínusz és így is már mennyi mínusz órát termelt ez az autó."
Továbbra is elszomorít, hogy valaki ilyen hozzáállással nyúl hozzá bármilyen autóhoz is. Persze, ha nincs "pénze" visszafizetni amit elbarmolt idáig, akkor esetleg, ha nagyobb galibát okoz az autóban, az akkor okozott kárt hogyan fogja megfizetni?
Remélem csütörtökön okosabb leszek, türelmetlenül várom a hozzáértő csapat véleményét!  ::)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1507 Dátum: 2019.02.04 12:08:56 »
Köszi, akkor most már figyelek, nehogy dízelt tegyek bele és azzal is okosabb lettem, hogy a 98as drágább  [rohog]
Nyilván a kérdésem arra vonatkozott, hogy a motor szempontjából mi a különbség. Van-e mondjuk az élettartamára nézve pozitív hatása, vagy teljesen felesleges bele a drágább 98-as. Vagy esetleg káros-e?

"Szép" hétfőt mindenkine!

Zoleee!

Nézd meg ezeket. Nem lesz nehéz dönteni, csak olvasni köll cseppet. Gondolom nem várod, hogy a megrágott sültgalamb bepottyanjon a'la "ingyé"!

" "Szép" hétfőt mindenkine! "
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.04 12:32:38 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1508 Dátum: 2019.02.04 12:42:32 »
Bocs, ezt nem igazán értem!:)

egy egyszerű van vagy nincs benne már simán!;))
Nem tudok ellenállni egy egyszerű egyenletnek. Megfejtés: akkor volt április 1. ;)

Köszi, akkor most már figyelek, nehogy dízelt tegyek bele és azzal is okosabb lettem, hogy a 98as drágább  [rohog]
Nyilván a kérdésem arra vonatkozott, hogy a motor szempontjából mi a különbség. Van-e mondjuk az élettartamára nézve pozitív hatása, vagy teljesen felesleges bele a drágább 98-as. Vagy esetleg káros-e?

"Szép" hétfőt mindenkine!
Adalékolásban van különbség. Ennek a motor élettartamára gyakorolt hatása hitéleti kérdés, egyik előző kocsinknál 27 év birtoklás után sem volt egyértelmű. Szerintem a jó minőségű olaj és a felhasználás módja (többet)számít. Oktánszámnak egy finomhangolt versenymotornál lehet jelentősége. Például Mx5 klubban vannak olyan töltött motoros autók ahol 100-as kell bele mindenképpen. Sima utcai autónál szerintem nem számít. Csak ne valami koszos zugbenzin menjen bele.

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1509 Dátum: 2019.02.04 20:10:21 »
Köszi, akkor most már figyelek, nehogy dízelt tegyek bele és azzal is okosabb lettem, hogy a 98as drágább  [rohog]
Nyilván a kérdésem arra vonatkozott, hogy a motor szempontjából mi a különbség. Van-e mondjuk az élettartamára nézve pozitív hatása, vagy teljesen felesleges bele a drágább 98-as. Vagy esetleg káros-e?

"Szép" hétfőt mindenkine!

https://www.youtube.com/watch?v=Kc4pV9Wft0s
Érdemes megnézni mindkét részt. Talán segít abban, hogy van-e értelme.

Zoleee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1510 Dátum: 2019.02.06 10:02:18 »
Köszi a válaszaitokat, meg a linkeket. Biztosan van különbség a 95-ös és a 98-as benya között, de sajnos számomra nem teljesen nyilvánvaló, hogy moptor élettartam szempontjából mekkora a jelentősége. 15 éves lesz lassan az autó, viszont a motor elképesztően jó állapotban van, 168ezernél 0 olajfolyás, az egész motorháztető alatt egyetlen csepp folyadék sincsen sehol, az egész porszáraz. Ha eddig 98ast tankoltak bele akkor én nem fogom "megszakítani" a folyamatot. Kizárólag Shell kúton tankolok, biztosan kutak között is komoly minőségi eltérés van és nem tudom mennyire meghatározó az ár. Na mind1, nem akarom túlragozni a dolgot, csak a legjobbat akarom neki.

za8305

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1511 Dátum: 2019.02.06 16:44:51 »
Sziasztok! Segítséget, illetve tanácsot szeretnék kérni. 2 hete vettem egy 2004-es 1.6vvti Avensist. A motorban 170e km van, magyarországi lekérdezve stimmel a futásteljesítmény, motor erősnek tűnik hibakód sincs. A mai nap jutottam el odáig, hogy lecseréljem az olajat az autóban. Előző autóimban castrol olajat használtam így most is arra esett a választás. A castrol olajkeresőjében beírtam a motor paramétereit és a következő olajat ajánlotta: Castrol Magnatec Stop-Start 5w30 A5. Olajcsere óta eléggé megnőtt a motorzaj. Nem fémes csörömpölés inkább diesel motor hangjára emlékztet. Hidegen hangosabb, melegen kicsit elhalkul de olajcsere előtt nem lyen hangja volt. Elképzelhető, hogy a motor a végét járja és vastagabb olaj volt benne? Vagy csak alapból nem ez az olaj való bele? Kérlek segítsetek,nem tudom árt e ha így használom az autót, vagy ez természetes? Nem volt még toyotám, csak európai kocsik azok halkabbak voltak nagyobb futásteljesítménnyel is. A válaszokat előre is köszönöm!

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1512 Dátum: 2019.02.07 07:53:03 »
Sziasztok! Segítséget, illetve tanácsot szeretnék kérni. 2 hete vettem egy 2004-es 1.6vvti Avensist. A motorban 170e km van, magyarországi lekérdezve stimmel a futásteljesítmény, motor erősnek tűnik hibakód sincs. A mai nap jutottam el odáig, hogy lecseréljem az olajat az autóban. Előző autóimban castrol olajat használtam így most is arra esett a választás. A castrol olajkeresőjében beírtam a motor paramétereit és a következő olajat ajánlotta: Castrol Magnatec Stop-Start 5w30 A5. Olajcsere óta eléggé megnőtt a motorzaj. Nem fémes csörömpölés inkább diesel motor hangjára emlékztet. Hidegen hangosabb, melegen kicsit elhalkul de olajcsere előtt nem lyen hangja volt. Elképzelhető, hogy a motor a végét járja és vastagabb olaj volt benne? Vagy csak alapból nem ez az olaj való bele? Kérlek segítsetek,nem tudom árt e ha így használom az autót, vagy ez természetes? Nem volt még toyotám, csak európai kocsik azok halkabbak voltak nagyobb futásteljesítménnyel is. A válaszokat előre is köszönöm!

Ha ezt megnézed, nem lesz nehéz döntened szerintem.Magam nem használnék castrál olajat a Toyotámban.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1513 Dátum: 2019.02.10 12:34:25 »
Sziasztok! Voltam a TTG-nél, sajnos nem kaptam túl jó híreket. Azt mondták, hogy egyrészt rossz gyertyák vannak az autóban (ráadásul rossz hézagokkal), valamint a hibakódok és a jelenségek alapján ők is azt gyanítják, hogy elrakták a vezérlést. Persze ők is azt mondták, hogy nem nyúlnának szívesen hozzá más utána az autóhoz (ami teljes mértékben érthető).
Én csak teljesen laikusként kérdezem, ha valaki csinál egy ilyen hatalmas nagy munkát, mint motorfelújítás, akkor nem lenne egyszerűbb mondjuk levideózni miután rátette a vezérlést? Tudom-tudom, hogy a szerelők soha nem érnek rá semmire, de ha ezzel a plusz 10-15 perces munkával megkímélhetnék magukat egy plusz 2 napos munkától, akkor elgondolkodtató. Már elég jó áron hozzá lehet jutni normális felbontású kamerához. Utána megmutatnám a felvételt 1-2 szerelőnek és akkor mondaná, hogy: "Igen, a vezérlés jó helyen van, máshol kell keresni a hibát." vagy "Látod, ott látszik, hogy elmozdult a vezérlés?"
A TTG-s srácok lefotóztak egy részt, ahol látszik, hogy tiszta olaj az autó (én nem értek hozzá, hogy pontosan hol), de a szerelő, aki csinálta az autót erre csak azt mondta, hogy: "Ja, amikor leengedtük a szervoból az olajat, az látszik ott végig." Szintén egy kérdés... ha valamit "szétmaszatolnak", azt nem kéne letörölni valamennyire? Jó az úgy, hogy szanaszét van folyva az olaj a kocsiban?
Látom én a szándékot, hogy meg akarják csinálni, de most megint ott tartunk, hogy jövő héten gyertyákat cserélgetnek meg trafót meg "mittudomén" mit... De ezt már eljátszottuk többször. Persze több mint 400e Ft kifizetése után nem szeretnék még 3-500.000 Ft-ot fizetni egy másik szerelőnek (mert a TTG-nél azt mondták, hogy ha más elkezdi bontani és összerakni, simán lehet a vége akár 500.000 is, attól függ mit mennyire csináltak meg jól), gondolom ez is érthető, és sajnos az a helyzet, hogy nincs is újabb több százezer Ft-om megcsináltatni. :(
Ismét teljesen el vagyok keseredve, ráadásul a szerelő ismét csak szapulja a Toyotákat, hogy ezek mekkora egy hulladékok...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1514 Dátum: 2019.02.10 13:02:53 »
Sziasztok! Voltam a TTG-nél, sajnos nem kaptam túl jó híreket. Azt mondták, hogy egyrészt rossz gyertyák vannak az autóban (ráadásul rossz hézagokkal), valamint a hibakódok és a jelenségek alapján ők is azt gyanítják, hogy elrakták a vezérlést. Persze ők is azt mondták, hogy nem nyúlnának szívesen hozzá más utána az autóhoz (ami teljes mértékben érthető).
Én csak teljesen laikusként kérdezem, ha valaki csinál egy ilyen hatalmas nagy munkát, mint motorfelújítás, akkor nem lenne egyszerűbb mondjuk levideózni miután rátette a vezérlést? Tudom-tudom, hogy a szerelők soha nem érnek rá semmire, de ha ezzel a plusz 10-15 perces munkával megkímélhetnék magukat egy plusz 2 napos munkától, akkor elgondolkodtató. Már elég jó áron hozzá lehet jutni normális felbontású kamerához. Utána megmutatnám a felvételt 1-2 szerelőnek és akkor mondaná, hogy: "Igen, a vezérlés jó helyen van, máshol kell keresni a hibát." vagy "Látod, ott látszik, hogy elmozdult a vezérlés?"
A TTG-s srácok lefotóztak egy részt, ahol látszik, hogy tiszta olaj az autó (én nem értek hozzá, hogy pontosan hol), de a szerelő, aki csinálta az autót erre csak azt mondta, hogy: "Ja, amikor leengedtük a szervoból az olajat, az látszik ott végig." Szintén egy kérdés... ha valamit "szétmaszatolnak", azt nem kéne letörölni valamennyire? Jó az úgy, hogy szanaszét van folyva az olaj a kocsiban?
Látom én a szándékot, hogy meg akarják csinálni, de most megint ott tartunk, hogy jövő héten gyertyákat cserélgetnek meg trafót meg "mittudomén" mit... De ezt már eljátszottuk többször. Persze több mint 400e Ft kifizetése után nem szeretnék még 3-500.000 Ft-ot fizetni egy másik szerelőnek (mert a TTG-nél azt mondták, hogy ha más elkezdi bontani és összerakni, simán lehet a vége akár 500.000 is, attól függ mit mennyire csináltak meg jól), gondolom ez is érthető, és sajnos az a helyzet, hogy nincs is újabb több százezer Ft-om megcsináltatni. :(
Ismét teljesen el vagyok keseredve, ráadásul a szerelő ismét csak szapulja a Toyotákat, hogy ezek mekkora egy hulladékok...
A szerelődnek nem érdeke bizonyítékot gyártani maga ellen. Ezeket a motorfelújításokat a hozzáértők megcsinálják, átadják és hibamentesen élvezi a tulaj a kocsit. Nincs értelme a videónak, mert ha jó a kocsi akkor nem kell, ha meg rossz akkor csak a saját munkaszinvonalát örökíti meg.
Lehet ideje beszélni ügyvéddel. A folyamat valószínűleg az, hogy az ügyvéd levélben felszólítja a hibamentes kocsi átadására szűk határidővel, vagy az eredeti állapot helyreállítására és a pénz visszafizetésére.
Mindenesetre a jelenlegi állapotot lehet hogy egy igazságügyi szakértőnek kéne megvizsgálnia és azt követően kéne a jelentéssel megtámogatva ügyvédi levelezni, meg pénzt behajtani.
Utána még mindig lehet perelni ha nem fizet, de a legcélszerűbb rövidre zárni ezt az egészet. Ha a szerelő fő tevékenysége abban merül ki, hogy a te kontódra próbálkozgat és közben minden hibájáért a márkát teszi felelőssé az nem előremutató. Egy jó szerelő képes beismerni a tévedését és van benne megfelelő mértékű szakmai alázat és vevő iránti tisztelet.