Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 601388 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1485 Dátum: 2019.01.31 19:59:21 »
Nagy betűvel kiírva a burkolatra, hogy D4, azaz közvetlen befecskendezés, azaz FSE. Nem volt egy atomfizika.

Ezért voltam elbizonytalanodva, mert a szerelő állítja, hogy FE motor van benne. :( Szerintem nekem eltekinthető, hogy nem tudom, de...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1486 Dátum: 2019.01.31 23:41:45 »
Csak az a baj, hogy megint ráment 90e Ft az autóra (a múlt heti új injektorral együtt) és még rosszabb az autó, mint 1 hónapja volt.
Na és? Ez a szerelő költsége. Te azért fizetsz, hogy hibátlan autót adjon át. Ha a csere nem hozott eredményt, ahhoz neked semmi közöd. Persze ha odaállsz önként sokadszor torkosborzot játszani, akkor... Én lassan visszakérném a pénzem és kérném az eredeti állapot helyreállítását. Szedje ki amit belerakott, aztán vinni tréleren a kocsit egy hozzáértő szervízbe.

bobmunkatars

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1487 Dátum: 2019.02.01 13:53:51 »
Sziasztok!

Eĺőre elnézést kérek az esetleges hibákért, de telefonról írok!
Az elejétől elolvastam a T25-ös témát, de maximálisan nem kaptam kielégítő választ a kérdésemre.
T25-ös 2008-2009-es Avensis  kombit szeretnék vásárolni.
Sohasem volt még Toyota-m, de már régóta csak ez jöhet szóba nálam. 1.8-asban gondolkodtam, de nem zárkózom el a 2.0 literestől sem. Jelenleg úgy áll a dolog, hogy képbe jött egy 2.0-res, amit hamarosa megtekintünk.
A tanácsotokat abban szeretném kérni, hogy a szívórész kormolódason kívűl milyen " próblémákkal" érdemes számolni? Mik a tapasztalatok? Fenntartásban nagy a különbség? Fogyasztásban kevés eltérést látok.
Előre is köszönöm a válaszokat!



andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1488 Dátum: 2019.02.01 17:30:21 »
Szia Kokken!

Már a történeted elején felmerült bennem...most már csak megkérdezem... :whistling:
Az alap "probléma" a vezérműszíj szakadás volt, és abból adódó mechanikai sérülések helyrehozása... De mitől mennek tönkre az injektorok álló helyzetben ??? Talán az ~1 éves állásban lerakódás keletkezett... :hmmmm: Ugye nem az 1 éves benzinnel jársz? Az is okozhat meglepetéseket... :whistling:
Friss benzint (ha a régi van benne) és injektortisztító adalékot próbálnék ... persze megfelelő típusú (akár az eredeti) injektorokkal... :yes:
Persze a megfelelő szakember a legfontosabb... :yes:
Bocs, ha nem sokat segítettem... csak ezek jutottak eszembe... :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bobmunkatars

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1489 Dátum: 2019.02.01 17:45:27 »

Az lemaradt, hogy benzines, de szerintem rájöttetek.

Sziasztok!

Eĺőre elnézést kérek az esetleges hibákért, de telefonról írok!
Az elejétől elolvastam a T25-ös témát, de maximálisan nem kaptam kielégítő választ a kérdésemre.
T25-ös 2008-2009-es Avensis  kombit szeretnék vásárolni.
Sohasem volt még Toyota-m, de már régóta csak ez jöhet szóba nálam. 1.8-asban gondolkodtam, de nem zárkózom el a 2.0 literestől sem. Jelenleg úgy áll a dolog, hogy képbe jött egy 2.0-res, amit hamarosa megtekintünk.
A tanácsotokat abban szeretném kérni, hogy a szívórész kormolódason kívűl milyen " próblémákkal" érdemes számolni? Mik a tapasztalatok? Fenntartásban nagy a különbség? Fogyasztásban kevés eltérést látok.
Előre is köszönöm a válaszokat!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1490 Dátum: 2019.02.01 18:14:30 »
Az lemaradt, hogy benzines, de szerintem rájöttetek.
Rá. 2 literes benzinesre nagyjából igaz, hogy akkor vegyél, ha kielégíted a dízelhasználat követelményeit. Ha nem, akkor 1.8-as az optimálisabb választás.

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1491 Dátum: 2019.02.01 18:33:04 »
Az lemaradt, hogy benzines, de szerintem rájöttetek.

Sziasztok!

Eĺőre elnézést kérek az esetleges hibákért, de telefonról írok!
Az elejétől elolvastam a T25-ös témát, de maximálisan nem kaptam kielégítő választ a kérdésemre.
T25-ös 2008-2009-es Avensis  kombit szeretnék vásárolni.
Sohasem volt még Toyota-m, de már régóta csak ez jöhet szóba nálam. 1.8-asban gondolkodtam, de nem zárkózom el a 2.0 literestől sem. Jelenleg úgy áll a dolog, hogy képbe jött egy 2.0-res, amit hamarosa megtekintünk.
A tanácsotokat abban szeretném kérni, hogy a szívórész kormolódason kívűl milyen " próblémákkal" érdemes számolni? Mik a tapasztalatok? Fenntartásban nagy a különbség? Fogyasztásban kevés eltérést látok.
Előre is köszönöm a válaszokat!

Szerintem a sorozat vége fele az 1,8 élég strapabíró példány lett, nincs sok gyenge pontja.
1 dolgot megjegyeznék, hogy a 2,0 l motor kipufogó leömlői előre néznek, az 1,8 hátra. Szerintem csendesebb autópályán a nagyobb motor.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
T25-ös Avensis
« Válasz #1492 Dátum: 2019.02.01 22:44:11 »
Nem találtam egyelőre úgyhogy rajtad a világ szeme, hogy mit sikerül kihozni a kozmetikából :)

Kicsit megkésve, de sajnos most éppen napi szintű kórházi látogatás, egyéb ügyintézések kötik le a napjaimat, nem nagyon van időm képeket posztolni.
Még múlt hét szombaton megejtettem a kozmetikát, ez lett a végeredmény. Rákérdeztem, de hogy milyen márkát használnak műanyagápoló gyanánt, arra nem kaptam választ, egy műanyag flakonban volt már összekeverve a cucc - de a lényeg, hogy szilikon mentes. A kozmetika címét tudnám megadni, de szerintem ahol az árak nem olcsóbban az átlagnál, ott azért nem a legolcsóbb gagyi anyagokkal dolgoznak, remélhetőleg...  :whistling: :hmmmm:
Képeken látszik, hogy a tolatóradar kijelzője környékén nem igazán mentek végig az anyaggal, ott látszik, milyen is volt eredetileg. Ahhoz képest, és persze 6 nap után, így nézett ki a műszerfal ma kora délután:





2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1493 Dátum: 2019.02.01 22:45:56 »
Szia Kokken!

Már a történeted elején felmerült bennem...most már csak megkérdezem... :whistling:
Az alap "probléma" a vezérműszíj szakadás volt, és abból adódó mechanikai sérülések helyrehozása... De mitől mennek tönkre az injektorok álló helyzetben ??? Talán az ~1 éves állásban lerakódás keletkezett... :hmmmm: Ugye nem az 1 éves benzinnel jársz? Az is okozhat meglepetéseket... :whistling:
Friss benzint (ha a régi van benne) és injektortisztító adalékot próbálnék ... persze megfelelő típusú (akár az eredeti) injektorokkal... :yes:
Persze a megfelelő szakember a legfontosabb... :yes:
Bocs, ha nem sokat segítettem... csak ezek jutottak eszembe... :hmmmm:

Nagyon köszönöm a választ, minden segítség lehet. A helyzet az, hogy nem is szíjas az autó, hanem láncos és az szakadt el sajnos. Mint kiderült, az injektoroknak semmi bajuk nem volt (szerintem), mert már kétszer cserélve lettek és legutóbb vadonat újat vásároltunk, nem bontottat. Ez sem oldotta meg a problémát, azóta is "P0302 Cylinder 2 Misfire Detected" valamint "P0175 System too Rich (Bank 2)" hibakód páros van, még alapjáraton is. Tehát hibakódot törlöm, leállítom az autót, picit várok. Beindítom (hozzá sem érek a gázpedálhoz, tehát alapjáraton megy), 0,5-1,5 percen belül belöki a fent említett két hibát. Azóta lmbda szonda, és valamilyen "kutyogtató" (benzin adagoló) lett cserélve, ami szintén nem hozott megoldást.
Ami a régi benzint illeti, kb. 1/4-ig volt a szerelés kezdetén, akkor tankoltam bele kb. 25 litert, és azóta még egyszer megkínáltam több mint 20 literrel. A legérdekesebb az egészben, hogy az 1-es injektorhoz hozzá sem nyúlt a szerelő, mert elmondása alapján "bele van rohadva", és arra az injektorra soha nem írt hibát és soha nem volt ott gyújtáskimaradás sem (a másik háromnál már minden előfordult). A gyújtógyertyákat már össze-vissza cserélgette (hol a 2-est a 3-assal, utána meg az 1-2, 3-4 gyertyákat cserélte meg) és ugyanezt tette a gyújtótrafókkal is. Mindig a kettesnél van a hiba. Kérdeztem, hogy nem lehet-e gyújtókábel hiba, azt mondta nem. Mért kompressziót a hengerekben, az jó értékeket mutatott, azonban veszteségmérés nem történt. Többször rákérdeztem, hogy megfelelő gyertya van-e benne, mert csak a háromelektródás iridiumfejes jó bele, mire a válasza az volt, hogy "fogalmam sincs milyet tettünk bele". De azért kiszámlázta.
Én már több verziót vázoltam neki, hogy 1. állítsa vissza az eredeti állapotot, vegye ki az alkatrészeit és adja vissza a pénzemet, majd más megcsinálja; 2. adja vissza a kifizetett összeg 65%-át és majd más megcsinálja; 3. Elviszem másik szerelőhöz, de annak a költségeit ő állja. Egyikről sem akar hallani, de elmondása szerint már nincs ötlete, hogy mi lehet a gond... de még van 5-6 alkatrész, amit kicserélgetne. Persze hetente csak maximum fél napja van ezzel foglalkozni és szerinte ez így helyes. Ha akarom jelentsem fel, maximum majd polgári peres úton érvényesíthetem a jogaimat (ezt mondta) és majd akkor pereskedünk 4 évig, akkor megítélik nekem az összeget és akkor majd kifizeti az első részletet, majd közli, hogy nincs pénze és indíthatom újból a pert. Szóval eléggé patt helyzet alakult ki.
Annyi előrelépés történt, hogy jövő héten megyek a ToyoTeam Garage-hoz, ahova ő is és a szerelő haverja is el akarnak jönni egy diagnosztikára. Annyiban "sikerült" megegyezni, hogy ennek a költségeit ő állja.
Az eredetileg beígért 1-2 hét javításból már ott tartunk, hogy 3 hónap alatt sem sikerült megcsinálnia az autót. Az időpontot már nem is tudom hányszor "kitoltuk", de hatszor biztosan. Két ünnep között már azt mondta, hogy kész az autó, szépen jár a motor, csak nincs rajta vizsga (mert közben lejárt a műszakija), és majd január 2-án elviszi vizsgára és átadja tökéletes állapotban. Akkor már annyira elege volt az egészből, hogy azt mondtam neki, majd én levizsgáztatom, csak másnap adja vissza. Erre ígéretet is tett, majd másnap nem jelentkezett. Következő nap felhívtam, hogy akkor mi újság az autóval, majd közölte, hogy: "tulajdonképpen még az autóban sincs a motor, soha nem volt kipróbálva".
És most azzal jön nekem, hogy ő ennyi meg annyi mínuszban van már és hogy egy hányadék az autó...
Teljesen tanácstalan vagyok továbbra is.
:) (Köszönöm, ha valaki végigolvasta a bánatomat) :)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1494 Dátum: 2019.02.01 23:59:14 »
Ha akarom jelentsem fel, maximum majd polgári peres úton érvényesíthetem a jogaimat (ezt mondta) és majd akkor pereskedünk 4 évig, akkor megítélik nekem az összeget és akkor majd kifizeti az első részletet, majd közli, hogy nincs pénze és indíthatom újból a pert.
Régebben naponta elmentem egy kisebb településen lévő ház előtt, ahol egy gépkocsi parkolt, rajta szép nagy feliratot lobogtatott a szél : aki itt lakik az nem fizeti ki az adósságát. Nem tudom mi volt teljes történet,  csak pár napig volt ott az autó.
Nem javaslom a hasonló megoldást. Amennyiben van számlád, akkor írásban, könyvelt küldeményként küldj felszólítást. Aztán máshol tetesd rendbe, és közjegyzővel küld ki neki a fizetési meghagyást. Nem kell pereskedni, a közjegyző pikk- pakk behajtatja.
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.02 00:02:19 írta Agyarka »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1495 Dátum: 2019.02.02 16:56:12 »
...majd akkor pereskedünk 4 évig, akkor megítélik nekem az összeget és akkor majd kifizeti az első részletet, majd közli, hogy nincs pénze és indíthatom újból a pert. Szóval eléggé patt helyzet alakult ki.
Ha papírod van róla, hogy fizettél, akkor közjegyzővel tudsz kiküldetni fizetési meghagyást. Innentől két úton mehet a dolog. Első eset, hogy fizet, nem hiányzik neki a jogi macera. Második esetben kifogással él, mely esetben polgári perré alakul a dolog, ahol borítékolható a végeredmény, merthogy rendeltél tőle egy szolgáltatást amit nem teljesített. Amit még fizetnie kell, az az összes kamat és a felmerült összes jogi költség. Nincs olyan, hogy egy részletet befizet aztán közli, hogy nincs pénz. Ha nem fizet, akkor a végrehajtó viszi a csápos emelőjét meg a szerszámait. Érdekesség, hogy hasonló eseteknél 400k feletti perköltség simán összejön.
UI: Csak számomra humoros, hogy egy szerelő és a szerelőhaverja menni akar a hozzáértő szerelőhöz, aki meg fogja csinálni a kocsit?
UI2: Szintén poén kategória, hogy a T25-öt ekézi egy szerelő. A tulajdonosok itt a fórumon és a márkaszervízes szerelők is csak jót mondanak róla. A típusnak szvsz két természetes ellensége van: a trehány tulaj, vagy a trehány szerelő.

Zoleee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1496 Dátum: 2019.02.03 19:18:16 »
Tudja valaki, hogy mi egy 2004es 1.8-as T25-ös gyári üzemanyag ajánlása? Mert az előző tulaj 98ast tankolt. A kérdés, hogy van-e jelentősége, hogy 95, vagy 98-as megy bele?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1497 Dátum: 2019.02.03 21:11:55 »
Tudja valaki, hogy mi egy 2004es 1.8-as T25-ös gyári üzemanyag ajánlása?
Benzin.

van-e jelentősége, hogy 95, vagy 98-as megy bele?
Van. Eltérő lehet az adalékolás és a pénztárnál nem ugyanazt az árat fizeted.

bobmunkatars

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1498 Dátum: 2019.02.03 21:40:03 »
Sziasztok!

Köszönöm a korábbi válaszokat!
Felmerült egy olyan kérdés: a T25 benzinesekben létezik, hogy van kettős tömegű lendkerék? Én nem tudok róla, de valaki nagyon meg akart győzni efelől.

üdv.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1499 Dátum: 2019.02.03 22:28:35 »
Sziasztok!

Köszönöm a korábbi válaszokat!
Felmerült egy olyan kérdés: a T25 benzinesekben létezik, hogy van kettős tömegű lendkerék? Én nem tudok róla, de valaki nagyon meg akart győzni efelől.

üdv.
Csak nem 307 nappal ezelőtt történt?