Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 604281 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
T25-ös Avensis
« Válasz #1470 Dátum: 2019.01.24 20:47:19 »
Akkor nem csak én jártam így...

És te találtál rá valami megoldást?
Holnap terveztem mosóba menni, és majd ott megkérdezem, mit ajánlanak rá, vagy esetleg ott helyben nekiállnának-e?
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
T25-ös Avensis
« Válasz #1471 Dátum: 2019.01.24 20:49:49 »
Menj el egy autókozmetikára. Ha szerencséd van, akkor ez csak valami budget szilikonból ottmaradt cucc és tudják hogy szedjék le.

Köszi a tippet, holnap kap a kicsike egy jól megérdemelt kozmetikát.  :yes:
Belül mindig én szoktam takarítani, a bőrkárpitot ápolni, de ilyen időben azt hiszem ez most elmarad.  :innocent:
A garázs meg nem olyan széles, hogy ott a nyitott ajtó mellett még legyen hely porszívóval meg egyebekkel bűvészkedni, sajnos.  :no:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

ult1mate

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1472 Dátum: 2019.01.25 11:39:03 »
Köszi a tippet, holnap kap a kicsike egy jól megérdemelt kozmetikát.  :yes:
Belül mindig én szoktam takarítani, a bőrkárpitot ápolni, de ilyen időben azt hiszem ez most elmarad.  :innocent:
A garázs meg nem olyan széles, hogy ott a nyitott ajtó mellett még legyen hely porszívóval meg egyebekkel bűvészkedni, sajnos.  :no:

Nem találtam egyelőre úgyhogy rajtad a világ szeme, hogy mit sikerül kihozni a kozmetikából :)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
T25-ös Avensis
« Válasz #1473 Dátum: 2019.01.25 15:46:40 »
Mai napra összejött egy be nem tervezett 500 km-es utam, szóval marad holnapra a dolog.  :szemez: :innocent: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1474 Dátum: 2019.01.25 23:54:00 »
Sziasztok, ismét jelentkezem... Több mint 1,5 hét után "ismét" elkészül a Toyota. Előzménye, hogy a 2-es injektorra dobta a "P0302 Cylinder 2 missfire detected" hibakódot. A szerelő vett egy új injektort és tanácsomra (de ez miért nem jut magától eszébe egy szerelőnek) megcserélte a 2-es és 4-es injektort, hogy az esetleges kábelprobléma (vagy más) kiderüljön. Tehát a működő injektor került a 2-es helyre, az újonnan vásárolt (bontott) pedig a 4-esre. Állítólag ezt követően a 4-esre dobta a hibát, tehát a frissen bontóból vásárolt injektor ismét hibás volt. Ekkor mondta a szerelő, hogy szuper, mert 100%, hogy az injektor a hibás... de sajnos nem kap, csak jövő hét közepére legkorábban. Ekkor találtam eredeti vadonat újat vidéken másnapi kiszállítással, igaz drágább volt. Ma megérkezett, kicserélte, kipróbálta és elmondása szerint szuper, minden oké, csak valami CO2 hibát dob, de ez természetes jelenség... mentünk vele kb. 10 km-t és újból "P0302 Cylinder 2 missfire detected" hibakódunk van... most én hülyültem meg, vagy valami nem stimmel a szereléssel/szerelővel? Ez szerintetek normális dolog, hogy több mint 3 hónap alatt képtelen összerakni egy motort több mint 450.000 Ft-ért?!?!  :helpsmilie:
Módosítás: visszanéztem a mentett hibanaplót és már "P0303 Cylinder 3 missfire detected" hibakódot is dobott ezen a szűk 10 km-en.
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.25 23:59:14 írta Kokken »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1475 Dátum: 2019.01.26 13:51:27 »
Nehéz erre mit mondani. Eddig kizárólag olyan helyre hordtam a kocsit, ahol nagyon lelkiismeretes csapat volt, de ők értettek is hozzá. Amit leírsz az valami vidéki egyszemélyes szerlőre hajaz. Valószínűleg nem csak neked van eleged a szerelőből, hanem neki is belőled. A szerelővel az anyagiak rendezése rajtad múlik, ha hozzáértő műhelyt keresel, akkor egyeztetni kell velük. A szerelő valószínűleg nem akar engedni az árból a rászánt ideje miatt. Vélhetően azt sem akarja bevallani, hogy nem ért hozzá. Egyetlen reménye, hogy megunod a visszajárást. Ezt hívja a szakzsargon kifárasztásos módszernek.

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1476 Dátum: 2019.01.26 21:07:22 »
Nehéz erre mit mondani. Eddig kizárólag olyan helyre hordtam a kocsit, ahol nagyon lelkiismeretes csapat volt, de ők értettek is hozzá. Amit leírsz az valami vidéki egyszemélyes szerlőre hajaz. Valószínűleg nem csak neked van eleged a szerelőből, hanem neki is belőled. A szerelővel az anyagiak rendezése rajtad múlik, ha hozzáértő műhelyt keresel, akkor egyeztetni kell velük. A szerelő valószínűleg nem akar engedni az árból a rászánt ideje miatt. Vélhetően azt sem akarja bevallani, hogy nem ért hozzá. Egyetlen reménye, hogy megunod a visszajárást. Ezt hívja a szakzsargon kifárasztásos módszernek.
Köszönöm a választ. Felveszem a kapcsolatot a srácokkal, elég meggyőző, amit olvastam eddig róluk. Remélem véget tudnak vetni a 3 hónapos rémálomnak...

bobmunkatars

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1477 Dátum: 2019.01.28 21:51:05 »
Sziasztok,
még én is új vagyok itt!
Ha ez segítség, hasonló észrevételem van: Golf 4-nél időközönként hasonló rángatós jelenség, ami megszűnik, ha kicsit leállítom az autót és kb. 1 perc múlva újraindítom megszűnik. Az autó pöcre indul mindig, de ennél a problémánál árulkodó jel, hogy nehezebben akar beindulni. Ez csak télen fordul elő. Én is a lambdaszondára gyanakszom. Hibakódként ezt dobja a gép.

üdv.
bob




suta
Kezdő
 
Hozzászólások: 43
Profil megtekintése  Privát üzenet (Nem elérhető)
Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001

Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1439 Dátum: 2019.01.17 21:32:30 »
Idézet
Idézetet írta: Gegeada - 2019.01.16 06:50:20
Tiszelt fórumozók!  Most regisztráltam , új vagyok itt. Mindez egy hiba végett történt.
Feleségem 4d4 2.0 2003 as avensist hajt. Nagyon szeressük.
De arra panaszkodik hogy néha nem húz főleg 5.ben előzéskor.. majd magától megjavul...ilyet produkál mostanában.
2hónapja volt egy heater circut hibakód,  melegítőgyertyákat átnézték de mindegyik jó. Hiba törölve,  s nem jött vissza. 1hete kigyulladt a piszkos üzemanyag filter. Kicseréltem. Relatív tiszta volt. Lámpa elaludt.  De továbbra is produkálja néha hogy nem húz.
Járt e már valaki hasonlóan,  tudjátok e mi a gond,  melyik irányban keressem? 
Az autó megkimélt kevés kilóméteres .
Köszönöm előre is a segítséget.  gegem42@gmail.com


Üdv! Hasonló hibával küzdök már régóta,nekem is üzemanyagszűrő meg gázpedál problémákat olvastak hibakódra de persze nem az volt. Azt hiszem nyomon vagyok, már több helyről hallottam igaz nem toyotásoktól de ugyanezzel a hibával hogy katalizátor hiba volt. Azt cserélték vagy tisztították és hiba elmúlt. Szóval én katalizátor és persze a lambdaszondára gyanakodom erősen. Egyébként mikor szórakozik kocsit leállítom pár másodperc múlva újraindítom és  megy a kocsi.
Jelentés egy moderátornak     Naplózva
SUTA :-)

Zoleee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1478 Dátum: 2019.01.30 10:34:18 »
Sziasztok. Régóta nézegetek kombikat mert eljött az ideje a kis 206-os leváltásának, amiben 370ezer km van jelenleg. 2 literes dízel, de sztem még egyszer ennyit el fog menni  ::)
A lényeg, hogy az 5ös BMW kombitól indultunk, amiről szerencsére gyorsan lebeszéltek, így kellett némi kompromisszum. Napi 15-15 km-t ingázunk , szóval csak benzines jöhetett szóba és végül mindent szem előtt tartva a 1.8 T25nél kötöttünk ki, bár a 2 liressel is kiegyeztem volna. Először az jutott eszembe, hogy milyen jó lenne kimenni Németországba és behozni egy jó állapotban lévőt, de aztán jobban a témába merülve túl bonyolultnak tűnt. Nincs nekem ennyi szabadidőm. Fontos volt számomra, hogy a kilométeróra ne legyen tekerve, de rájöttem, hogy szinte nincs olyan németből behozott autó ami teljesen leellenőrizhető (vajon miért). Érdekes módon, amint behozzák őket, elérhetetlen az autó története, beleértve a km óra állások rögzítését, hiába kérdeznéd le pénzért, egyszerűen nincs meg! Egy nepper ismerősöm erre annyit mondott, hogy ez tipikusan egy olyan jól összerakott autó amelyikről nem mondod meg, hogy 200, vagy 400 van benne  :eek:
Ezen a ponton eléggé elment a kedvem az egésztől. Sokat nézelődtem hasznaltauton, jó párat személyesen is láttam mire megakadt a szemem egy 2004es évjáratún. Már az is érdekes volt, hogy a hirdetésben azt írta: esőben nem megy vele! A srác magának hozta be egy idős öreg Úrtól, a jelenlegi óraállás 168ezer km és úgy képzeljétek, hogy az autónak konkrétan új szaga van. A szervízkönyv végig vezetve és egy hét után azt hiszem elmondhatom, hogy az autó tökéletes állapotban van. Persze figyelem majd az olajat, de elmondás szerint nem fogyasztja. Annyira vajpuha a váltó, olyan csendes, olyan szép a motor hangja, hogy egyszerűen nem akarok kiszállni belőle  :yes: Mindenhol szép bőr felületek, összesen 2 kis karcot találtam a belsejében, ami sokat árulkodik arról, hogy 14 évig hogyan bántak vele. Jelenleg még nem ocsudtam fel az ámulatból és remélem nem is lesz olyan amitől fel fogok. Persze nyilván más a helyzet annál, aki egy minőségibb autóból ül át egy Avensisbe, de az legyen az ő baja   ;)
Miután végigolvastam mind a 99 oldalt itt a fórumon, rengeteg hasznos infót kaptam amit ezúton is köszönök nektek. Azt hiszem van rá esély, hogy Toyota fan leszek  :clap:

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1479 Dátum: 2019.01.30 18:35:38 »
Ismét jelentkezem... Kérlek, segítsetek! Hogyan tudom egyértelműen eldönteni, hogy milyen motor van az Avensis-ben? A motorkódból esetleg? Azért kérdezem, mert ha a forgalmit nézem akkor az egyik jön ki, ha az adatlapját (autó előtörténetét), akkor pedig a másik... Tehát honnan derülhet ki egyértelműen, hogy 1AZ-FE vagy 1AZ-FSE a motor? 2004-es 2 literes Avensis sedan sol. Előre is köszönöm a válaszokat.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1480 Dátum: 2019.01.30 21:05:56 »
Ismét jelentkezem... Kérlek, segítsetek! Hogyan tudom egyértelműen eldönteni, hogy milyen motor van az Avensis-ben? A motorkódból esetleg? Azért kérdezem, mert ha a forgalmit nézem akkor az egyik jön ki, ha az adatlapját (autó előtörténetét), akkor pedig a másik... Tehát honnan derülhet ki egyértelműen, hogy 1AZ-FE vagy 1AZ-FSE a motor? 2004-es 2 literes Avensis sedan sol. Előre is köszönöm a válaszokat.

Az FSE az közvetlen befecskendezéses (D4), azaz ott csücsül egy nagynyomású benzinszivattyú a hengerfejen, ami egy rail-csőbe pumpálja az üzemanyagot és az injektorok közvetlenül az égéstérbe fecskendezik az üa-ot.
Az FE az a régebbi, szegénykeverékes, alacsonyabb üa. nyomású verzió, ahol az üa. nyomást a tankban lévő tápszivattyú szolgáltatja, nincs egyéb nyomásfokozás és a befecskendezés a szívócsőbe történik és nem közvetlenül az égéstérbe.

Létezik egyáltakán Európában FE, azaz az egyszerűbb szegénykeverékes 2.0 T25 Avensis?? Én eddig azt hittem, hogy a T22 fészlift (2000/8) óta csak a közvetlen befecskendezéses D4 benzinmotorokkal szerelték a 2.0 Avensiseket, de toyodiy is mást mond, már látom.

Javítsatok ki! Most már én is kíváncsi vagyok!
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.30 21:09:30 írta keeper83 »

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1481 Dátum: 2019.01.30 22:03:23 »
Az FSE az közvetlen befecskendezéses (D4), azaz ott csücsül egy nagynyomású benzinszivattyú a hengerfejen, ami egy rail-csőbe pumpálja az üzemanyagot és az injektorok közvetlenül az égéstérbe fecskendezik az üa-ot.
Az FE az a régebbi, szegénykeverékes, alacsonyabb üa. nyomású verzió, ahol az üa. nyomást a tankban lévő tápszivattyú szolgáltatja, nincs egyéb nyomásfokozás és a befecskendezés a szívócsőbe történik és nem közvetlenül az égéstérbe.

Létezik egyáltakán Európában FE, azaz az egyszerűbb szegénykeverékes 2.0 T25 Avensis?? Én eddig azt hittem, hogy a T22 fészlift (2000/8) óta csak a közvetlen befecskendezéses D4 benzinmotorokkal szerelték a 2.0 Avensiseket, de toyodiy is mást mond, már látom.

Javítsatok ki! Most már én is kíváncsi vagyok!

Megmondom miért érdekes ez az egész most számomra. A forgalmi szerint az autó 108 kW-os. A Jármű Szolgáltatási Platform-ról lehúztam az előtörténetét az autónak és ott 2010-ig csak annyi volt beírva, hogy a motorkód: 1AZ, 2012-től pedig kiegészítették, hogy 1AZ-FSE, 108 kW.
Rákerestem a weben is több autóalkatrész webshopban, az egyik szerint egyértelműen 1AZ-FSE.
Viszont egy másik szerint:
• Avensis (T25) 2.0 -> 1AZ-FSE, 108 kW
• Avensis (T25) 2.0 VVTi -> 1AZ-FE, 114 kW (kizárólag Argentína, Brazília, Franciaország, Nagy-Britannia, Írország)
A szerelő szerint egyértelműen VVTi-s az autó (ez van a motor burkolaton is ráírva nagy betűkkel). Ez esetben nem lehet 108 kW-os.
De nem is a teljesítmény a lényeg, hanem az, hogy ma is lett vásárolva az autóhoz 50e Ft értékű cucc (valami benzin adagoló meg lambda szonda) és továbbra is 2-es gyújtáskimaradást ír a computer. Ez pedig azért nem mindegy, mert 1AZ-FE motor esetében iridiumfejű gyújtógyertya kell, viszont 1AZ-FSE motornál kételektródás gyújtógyertyára van szükség. Tehát azt gyanítom, hogy a rossz gyújtógyertya okozza a problémát. Jelenleg még rosszabb az állapot, mint korábban. Most motor indítást követően azonnal bedobta a P0302 hibát, miközben töröltem a hibakódot, egyből visszadobta többször is, tehát már 10 másodpercig sem jó. Ráadásul rángat kicsit és minimálisan ingadozik az alapjárat. A szerelő szerint most főtengely jeladót és vezérműtengely jeladót kell cserélni, majd akkor megjavul az autó. Csak az a baj, hogy megint ráment 90e Ft az autóra (a múlt heti új injektorral együtt) és még rosszabb az autó, mint 1 hónapja volt.
Közben beszéltem szakszervizzel is, mindenki azt mondja, hogy nem szívesen nyúlnak hozzá más munkájához, neki kéne orvosolnia a problémát. Jövő hétre van időpontom a ToyoTeam-hez, remélem ők tudnak segíteni.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1482 Dátum: 2019.01.31 14:40:08 »
Megmondom miért érdekes ez az egész most számomra. A forgalmi szerint az autó 108 kW-os. A Jármű Szolgáltatási Platform-ról lehúztam az előtörténetét az autónak és ott 2010-ig csak annyi volt beírva, hogy a motorkód: 1AZ, 2012-től pedig kiegészítették, hogy 1AZ-FSE, 108 kW.
Rákerestem a weben is több autóalkatrész webshopban, az egyik szerint egyértelműen 1AZ-FSE.
Viszont egy másik szerint:
• Avensis (T25) 2.0 -> 1AZ-FSE, 108 kW
• Avensis (T25) 2.0 VVTi -> 1AZ-FE, 114 kW (kizárólag Argentína, Brazília, Franciaország, Nagy-Britannia, Írország)
A szerelő szerint egyértelműen VVTi-s az autó (ez van a motor burkolaton is ráírva nagy betűkkel). Ez esetben nem lehet 108 kW-os.
De nem is a teljesítmény a lényeg, hanem az, hogy ma is lett vásárolva az autóhoz 50e Ft értékű cucc (valami benzin adagoló meg lambda szonda) és továbbra is 2-es gyújtáskimaradást ír a computer. Ez pedig azért nem mindegy, mert 1AZ-FE motor esetében iridiumfejű gyújtógyertya kell, viszont 1AZ-FSE motornál kételektródás gyújtógyertyára van szükség. Tehát azt gyanítom, hogy a rossz gyújtógyertya okozza a problémát. Jelenleg még rosszabb az állapot, mint korábban. Most motor indítást követően azonnal bedobta a P0302 hibát, miközben töröltem a hibakódot, egyből visszadobta többször is, tehát már 10 másodpercig sem jó. Ráadásul rángat kicsit és minimálisan ingadozik az alapjárat. A szerelő szerint most főtengely jeladót és vezérműtengely jeladót kell cserélni, majd akkor megjavul az autó. Csak az a baj, hogy megint ráment 90e Ft az autóra (a múlt heti új injektorral együtt) és még rosszabb az autó, mint 1 hónapja volt.
Közben beszéltem szakszervizzel is, mindenki azt mondja, hogy nem szívesen nyúlnak hozzá más munkájához, neki kéne orvosolnia a problémát. Jövő hétre van időpontom a ToyoTeam-hez, remélem ők tudnak segíteni.

Leírtam, hogy hol tudod megnézni a különbözőséget a motor tetején. Ez azért elég jól lokalizálható különbség.

Kokken

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1483 Dátum: 2019.01.31 18:07:02 »
Leírtam, hogy hol tudod megnézni a különbözőséget a motor tetején. Ez azért elég jól lokalizálható különbség.

Na ennyit értek hozzá. :) Képet tudok mellékelni.  :hmmmm:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1484 Dátum: 2019.01.31 19:41:23 »
Na ennyit értek hozzá. :) Képet tudok mellékelni.  :hmmmm:

Nagy betűvel kiírva a burkolatra, hogy D4, azaz közvetlen befecskendezés, azaz FSE. Nem volt egy atomfizika.
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.31 19:44:34 írta keeper83 »