Szerző Téma: T25-ös Avensis  (Megtekintve 603530 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1275 Dátum: 2018.07.17 07:39:08 »
Nyomatékosítani? Felesleges, úgyis azt csinál amit akar,aztán vagy kiderül vagy nem.
Mit mondjak az ismerőseimnek? Van egy fazon, akinek már sokszor bejött a javítás, amikor meg nem, akkor elsumákolta, és a korábbi szerelése árával összemérhető hatszámjegyű  kárt okozott?

Mindenki hibázhat, (én is szoktam sajnos), ami általában megbocsátható, a hiba elsunnyogása azonban más. A bizalmat könnyű eljátszani ... .

Sajnos egyre több hasonló esettel lehet találkozni más szakmákban is.
Amennyiben az ismerőseid 1,6-1,8 Avensissel rendelkeznek, úgy nincs kockázata a dolognak, hogy elhozzák ide. Ezek szakszerű javítása rutinszerű. Csak mióta az én autómat javította, járt nála kb 1 tucat, amik közül sokat általam ajánlva hoztak oda (es az általam beszerzett alkatrészekkel rakta össze). Kivétel nélkül jól működik mind és a kuncsaftok is elégedettek voltak.
A 2,4-es motor egészen más felépítésű, bonyolult szerkezet. Nyilván itt jön be, amit te írtál, hogy akkor tájékozódni kellett volna. Ebben nincs tapasztalata, mert Mo-n gyakorlatilag elvétve létezik a típus.
Ezen a pasztazason én is csodálkoztam, nem jellemző rá, a kisebb motorokon cserélni szokta.
Szóval, a kisebb benzines motorokkal szerelt változatokat szerintem kockázat nélkül lehet hozni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
T25-ös Avensis
« Válasz #1276 Dátum: 2018.07.17 17:32:42 »
Úgy látszik a szerencse nincs velem...
Most hívtak Kiskőrösről, hogy a megrendelt vezérműlánc fedél csak Aug 6.-ára várható, mivel nem éppen egy keresett darab, én pedig előző nap repülök...  :whistling:

Szóval a csere egyelőre így úgy látszik kilőve... Marad a csöpögés és az olajszint gyakoribb ellenőrzése...  :wacko:
Viszont felajánlották, hogy menjek le, lefújják az alját, majd rákennek pasztát - fél délutánt ott kellene maradni, hogy biztosan megkössön az anyag - ami a szivárgást ugyan nem fogja megállítani, csak amolyan felületi, ideiglenes kezelés lenne.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
T25-ös Avensis
« Válasz #1277 Dátum: 2018.07.17 17:40:24 »
A 2,4-es motor egészen más felépítésű, bonyolult szerkezet. Nyilván itt jön be, amit te írtál, hogy akkor tájékozódni kellett volna. Ebben nincs tapasztalata, mert Mo-n gyakorlatilag elvétve létezik a típus.
Ezen a pasztazason én is csodálkoztam, nem jellemző rá, a kisebb motorokon cserélni szokta.
Szóval, a kisebb benzines motorokkal szerelt változatokat szerintem kockázat nélkül lehet hozni.

2 különböző, teljesen máshol dolgozó szerelő is megerősítette, hogy ők nem álltak volna úgy neki a gyűrűzésnek, hogy nem veszik ki hozzá a motort. Csakis a saját dolgát nehezítette meg vele. Lehet ez az 1.6 és 1.8-asokon egyszerűen, csukott szemmel megy, és mivel bizonyos alkatrészek máshol vannak rajtuk, így könnyebb is hozzájuk férni, de emlékszem mennyit szentségelt a 2.4-essel a szerelő - és mint kiderült, az így rendelkezésre álló minimális hely (meg ugye ne feledjük, hogy az ő kézfeje sem éppen egy átlagos, japán termetű emberkéjé), a talán nem megfelelő/elegendő ismeret és rutin ezzel a motorral (megrepedt alkatrész, hiányzó csavarok, stb, stb) végül szép kis kalamajkát okozott. Az anyagi, időbeli és egyéb tényezőkről már nem is beszélve.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1278 Dátum: 2018.07.17 19:26:24 »
Hiányzó csavarok?
Amikor hamvas kezdő szerelő voltam ( sosem lettem “rendes” szerelő ) az első munkáimat a muhely főnök mögöttem állva figyelte . Amikor végeztem , minden rendbe volt, működött , örültem persze, amikor egy lépést tett és az addig a talpa alatt levő alátétre mutatott: ezt honnan felejtetted ki?
Meg tudtam volna ölni !
Azutan, egy ki bontott karton dobozt szét vágva és terítve mindig rátettem az alkatrészeket . Azok voltak annyira maszatosak hogy a nyomuk látszott a kartonon úgy akkor is tudtam hogy hiányzik ha nem láttam hogy elvették. Többet nem volt kimaradt csavar sem akatet

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1279 Dátum: 2018.07.22 00:14:17 »
Sziasztok!

1.8-as Avensis kombi vásárlása előtt állok. Több autót megnéztem, mindegyik eszi az olajat. A tulajok bevallása szerint 2000-5000km /1L.  :eek:

Mennyi a '"normális" olajfogyasztása, ha már van nekik...? Vagy volt itt is egy rossz szériás motor, mint az előző, ráncfelvarrott Avenisisekben?

Eladtam a jó kis 1.6-os 4AFE motorral szerelt első szériás Avensisemet, mert kellett a nagyobb és újabb... és most meg vagyok lőve...

Mire figyeljek vásárláskor? Van valami évjárat, motorkód, stb.?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1280 Dátum: 2018.07.22 00:57:47 »
Sziasztok!

1.8-as Avensis kombi vásárlása előtt állok. Több autót megnéztem, mindegyik eszi az olajat. A tulajok bevallása szerint 2000-5000km /1L.  :eek:

Mennyi a '"normális" olajfogyasztása, ha már van nekik...? Vagy volt itt is egy rossz szériás motor, mint az előző, ráncfelvarrott Avenisisekben?

Eladtam a jó kis 1.6-os 4AFE motorral szerelt első szériás Avensisemet, mert kellett a nagyobb és újabb... és most meg vagyok lőve...

Mire figyeljek vásárláskor? Van valami évjárat, motorkód, stb.?
Ha 2005. Július utáni gyártású az autó és nincs benne 300000 km, akkor valszeg nem fogja enni. Ekkortól kapta meg a gyárilag javitott motort a típus. Ilyenkor mondig feltételezem a valóban karbantartott és megfelelő rendszerességű szervizelést.
A 4A-FE gondtalanságával ugyan nem vetekedhet a vvti blokk, de az 1,8 vvti többet is nyújt erő tartalékban és a fogyasztása sem több.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
T25-ös Avensis
« Válasz #1281 Dátum: 2018.07.22 10:39:39 »
Igen, a jó öreg I-es ráncfelvarrás előtti Avensis benzines motorjai, a már említett 4AFE, de a jó öreg 128 lovas 2 literes is elég megbízható volt, a Carinától kezdve, Rav4-en át a Picnic-ig elég sok modellbe beépítették.

A ráncfelvarrással megjelentek a vvt-i motorok, amik köztudottan eszik az olajat, cserébe persze maga az autó sokkal komolyabbnak és modernebbnek hatott (fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető rádió, gombnyomásos belső levegőkeringetés-funkció, krómozott ajtókilincsek, stb, stb, stb.). Bár ez itt már OFF, abba is hagyom.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1282 Dátum: 2018.07.22 10:58:36 »
Ha 2005. Július utáni gyártású az autó és nincs benne 300000 km, akkor valszeg nem fogja enni. Ekkortól kapta meg a gyárilag javitott motort a típus. Ilyenkor mondig feltételezem a valóban karbantartott és megfelelő rendszerességű szervizelést.
A 4A-FE gondtalanságával ugyan nem vetekedhet a vvti blokk, de az 1,8 vvti többet is nyújt erő tartalékban és a fogyasztása sem több.

Igen, erre ilyesmire gondoltam, szóval 2005. július a határpont...

És mi van a 2.0 VVTI motorokkal? Azok is olajevősek?

Amúgy az összes VVTI motorra jellemző? Az 1.4, 1.6 Corollák is érintettek?

Ha jól látom a dugattyú/gyűrűkkel volt valami gond. Van valami kiváltó szett, amivel a hibát ki lehet javítani, milyen összeggel lehet számolni? Valaki javíttatott már motort így, mik a tapasztalatok? Mert ha egy gyári blokkot megbontanak, az már nem lesz olyan... vagy igen?

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1283 Dátum: 2018.07.22 11:03:09 »
Igen, a jó öreg I-es ráncfelvarrás előtti Avensis benzines motorjai, a már említett 4AFE, de a jó öreg 128 lovas 2 literes is elég megbízható volt, a Carinától kezdve, Rav4-en át a Picnic-ig elég sok modellbe beépítették.

A ráncfelvarrással megjelentek a vvt-i motorok, amik köztudottan eszik az olajat, cserébe persze maga az autó sokkal komolyabbnak és modernebbnek hatott (fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető rádió, gombnyomásos belső levegőkeringetés-funkció, krómozott ajtókilincsek, stb, stb, stb.). Bár ez itt már OFF, abba is hagyom.  ;)


Én is ugyan így érzek a 4AFE motorokkal kapcsolatban... és sajnos tovább erősíti bennem, hogy a 2000-es évek után már nem a tartósságra mentek az autógyártók. De sajnos azok már közel 20 éves kocsik, de jó hír, hogy még 10 év és oldtimerek!  :yes:

És működni fognak...

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1284 Dátum: 2018.07.22 12:16:41 »
Sziasztok!

1.8-as Avensis kombi vásárlása előtt állok. Több autót megnéztem, mindegyik eszi az olajat. A tulajok bevallása szerint 2000-5000km /1L.  :eek:

Mennyi a '"normális" olajfogyasztása, ha már van nekik...? Vagy volt itt is egy rossz szériás motor, mint az előző, ráncfelvarrott Avenisisekben?

Eladtam a jó kis 1.6-os 4AFE motorral szerelt első szériás Avensisemet, mert kellett a nagyobb és újabb... és most meg vagyok lőve...

Mire figyeljek vásárláskor? Van valami évjárat, motorkód, stb.?

Ahogy bepi írja: 2005.07 havi utáni nézz, és fontos hogy ez a gyártás időpontja, nem a forgalomba helyezésé.

Másrészt, ami "meg lett gyógyítva" is lehet jó. Az mienkben 140ekm-nél volt, takarítás, gyűrűzés... most 168ekm-nél tartunk, egyetlen cseppet sem fogyaszt azóta. Tehát, javítottad is választhatsz.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
T25-ös Avensis
« Válasz #1285 Dátum: 2018.07.22 13:00:08 »
És persze a javított is csöpöghet, de nálam a szerelő volt a ludas...  :hmmmm: :whistling: :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
T25-ös Avensis
« Válasz #1286 Dátum: 2018.07.22 13:03:09 »
Én is ugyan így érzek a 4AFE motorokkal kapcsolatban... és sajnos tovább erősíti bennem, hogy a 2000-es évek után már nem a tartósságra mentek az autógyártók. De sajnos azok már közel 20 éves kocsik, de jó hír, hogy még 10 év és oldtimerek!  :yes:

És működni fognak...

A régi, az elején forgalmazott 90 lovas dízel is kimegy a világból, kár volt olyan hamar lecserélni...
A Sol esetében pedig kapsz egy jól felszerelt és biztonságos (4 légzsák) autót, ami az akkori konkurenciánál nem volt magától értetődő.
Egyébként van T22-es fórum is, ott lehet tovább "nosztalgiázni".  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1287 Dátum: 2018.07.22 23:28:24 »
Ahogy bepi írja: 2005.07 havi utáni nézz, és fontos hogy ez a gyártás időpontja, nem a forgalomba helyezésé.

Másrészt, ami "meg lett gyógyítva" is lehet jó. Az mienkben 140ekm-nél volt, takarítás, gyűrűzés... most 168ekm-nél tartunk, egyetlen cseppet sem fogyaszt azóta. Tehát, javítottad is választhatsz.

Értem, és megkérdezhetem, hogy a javítás összegét és hogy mit cseréltek? Esetleg ajánlott a szerelő, ha úgy alakulna?

Üdv

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:T25-ös Avensis
« Válasz #1288 Dátum: 2018.07.23 06:45:17 »
Értem, és megkérdezhetem, hogy a javítás összegét és hogy mit cseréltek? Esetleg ajánlott a szerelő, ha úgy alakulna?

Üdv

Nem kell nagy dolgokra gondolni... csak sok meló.
- Dugattyúgyűrű készlet - dugattyú furatok- gyűrűhorony pucolás
- Tömítéskészlet
- Hergerfejcsavar - hengerfej felújítás
- Olajszűrő
- Olaj
- Ehhez jöhet még szelepek cseréje
Minimum 2 munkanap szétborítani és összerakni. A munkadíjak mostanság szárnyalnak, szóval minimum 150eFt a mutatvány.

Ami a szakit illeti, az előző két  oldal a "békéscsabai szerelő"-ről szól. 1.8-at csinált a csoportban 8-10-et biztos, sikerrel.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
T25-ös Avensis
« Válasz #1289 Dátum: 2018.07.23 10:44:37 »
Ami nálam elvileg megvolt gyűrűzés címszó alatt - mert rákérdeztem a szerelőnél akkoriban:

-teljes motorblokk takarítás (olajozó furatok)
-hengerfej felújítás (sikolás, nyomáspróba)
-gépi szelepfészek marás-csiszolás
-szelepszár szimmering csere
-ultrahangos tisztítás
-motor szét és összefűzése, szerelés

Nekem 185e Ft volt a gyűrűzéses móka (a vvt-i-ket olcsóbban csinálta, de lehet azóta ezek az árak is csak felfelé kúsztak, ez 2017. októberi ár), meg utána ugye kiderült 1-2 suskus... a nem cserélt tömítés, olcsó pasztázás, majd a megrepedt vezérműlánc burkolat - szóval utólag egyáltalán nem jöttem ki olcsóbban. Pesti árak valahol 240-270e Ft között mozogtak akkoriban. Mint utóbb azt is megtudtam, a szakszerű eljárás végett kiszedik hozzá a motort is (a 2.4-esét biztosan, mert más elrendezésű), nálam ez az apróság is elmaradt, pedig állítólag csak a saját dolgát könnyítette volna meg vele.  :innocent: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61