Sziasztok!
2017 októberében kereskedésből vásároltam egy 2006-os 1.8 literes t25-öt.
A második napon megjelent a motorhiba kód. Kiolvasás után kiderült, hogy az 1-es hengerben elégtelen az égés. Mivel úgyis olajat és szűrőket akartam cseréltetni a vásárlást követően, elvittem szerelőhöz. A szerelő olajat, szűrőket, generátor feszítő görgőt és gyertyákat cserélt. Mutatta, hogy az 1-es hengernél lévő gyertyán gyakorlatilag nem volt elektróda. Ezek után már nem jött elő a hibakód, azonban szomorúan konstatáltam, hogy zabálja az olajat, 1000 km-ként 2,5 liter olajat is megevett. Az autó ugyan 2006 márciusában lett először forgalomba helyezve, azonban a Toyota adatbázisa szerint a benne lévő motor 2005 márciusában jött le a futószalagról, azaz még az olajevős típus.
Mivel az autóvásárlás, átírás, első szervíz, új téligumi garnitúra elvitte a kocsira szánt pénzt ( meg persze a karácsony ), ezért elkezdtem gyűjteni a lóvét gyűrűzésre és folyamatos ellenőrzés mellett szinten tartottam az olajat. A kocsit 150.000. km-el vettem.
A motor egyébként gyönyörűen, csendesen járt, egyenletes volt az alapjárat, nem füstölt, jó volt a fogyasztása, és a teljesítményével sem volt gond, csak néha intenzívebb kigyorsításkor csörgött kicsit dízelesen meleg motornál.
Két hete menet közben hirtelen teljesítmény csökkenést éreztem, kigyulladt a motorhiba lámpa, és alapjáraton nagyon akadozott a motor. Gondoltam nem megy egy henger, ezért elvittem szerelőhöz.
A szerelő kompressziót mért melynek során megállapította, hogy az 1-es hengerben nincs kompresszió, a 2-es hengerben 12.5%, a hármasban 11%, a négyesben pedig 5% volt a kompresszió. Ezek után megbontásra került a motor, amiben gyakorlatilag ujjnyi vastagon állt a kátrány, az 1-es henger olajlehúzó gyűrűje darabokban volt, az 1-es henger szelepe át volt lukadva.
A szerelő szerint a motor felújítása gazdaságtalan lenne, mert olyan rossz állapotban van, hogy szinte mindent cserélni kell benne, a költség elérheti az 1 millió forintot is. Költséghatékonyabb lenne egy komplett használt motort venni és beletenni.
A neten nézelődve 2.0-ás motort még csak-csak, azonban 1.8-as motort nem igen találok. Nem értek hozzá, de gondolom, hogy nem volna szerencsés 2.0-ás motort beletenni, vélelmezem, hogy talán más a váltó áttétel, meg gondolom a motor programozása is.
Vagy tévedek?
Tehát, az volna a tiszteletteljes kérésem, hogy ha valakinek van tudomása eladó komplett 1.8-as motorblokkról az legyen szíves értesíteni, illetve bármilyen jó tanácsot szívesen fogadok. A jelenlegi motorszámom: 1zzu622250.
Előre is köszönöm az esetleges válaszokat.