Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3710578 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

gepace

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15855 Dátum: 2023.12.02 19:25:32 »
Sziasztok!

Egy 2010-es T27 Avensis kombi 2.0 D4D-nél a következő furcsaság történt.
Úgy másfél hónapja egyszercsak menet közben kidobott minden hibát a műszaerfalon. Check lámpa, ESP, e.kézifék, középen felváltva villogot a kézi és VSC ellenőrzése felirat. Amúgy menetre semmit nem lehetett érezni, e.kézifék is működött, fel is oldott kuplungra.
Pont akkor meg is áltam, újraindításra is megmaradt. Van egy kis egyszerű obdII-es olvasóm. Már nem emlékszem milyen hibát dobott ki, de töröltem és nem jött elő.

Egészen mostanáig.
Ma talán 1000-1500km-el később menet közben úgyancsak kidobta ugyan azokat a műszerfalra egyszerre, de menetteljesítményre semmit nem történt és kézi is ugyanúgy müködik. Még mennem kellett 15km-t. Ott próbáltam törölni, és törlődött is, de ahogy megindultam a kocsival álló helyzetből újra kidobta. Leállított helyzetből simán indult az autó, nem tekert/indult nehezen. Amúgy itt a P0031-es hibakódot írta, de ez nem tudom mennyire megbízható a kis olvasónál.
Hazajöttem a kocsival (kb. 25km), semmit nem éreztem, azon kívül, hogy írta, itt újra megpróbáltam törölni és sikerült is, úgy, hogy utána még tettem itt egy kört a parkolóban és már nem dobta vissza.

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15856 Dátum: 2023.12.03 01:48:43 »
Szia!

A P0031-es hibára azt írják, hogy első oxigén szenzor (lambda szonda) hiba.
Esetleg lehet valahol sérült vagy törött a vezetéke (néha testel pl.)?
...vagy akkumulátor-feszültséged alacsony és emiatt dob be hülyeséget?

Furcsa, hogy hosszú ideig nem jött elő újra.


gepace

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15858 Dátum: 2023.12.03 14:03:45 »
Köszönöm, a csatlakozóra/vezetékre ránézek mindenképp. Ma is mentem a kocsival, de nem jött elő.
Jól gondolom, hogy check lámpás hibára kidobja az e.kézit és a menetstabilizátort is hozzá? (a pár év alatt még nem volt check lámpám)

Akksira már mérték még Bosch géppel tavasszal és dobta, hogy cserés. De jól indított egyelőre nem cseréltem, mondom majd a hideg bejövetelénél, ha halálán lesz. De most is a reggeli hidegben nulla fok környékén simán, egyből indul az autó. A tegnapi hibát is 400km-es út végén produkálta.

Motorháztetőt felnyítottam csak egy pillantásra. Egy kis csövet láttam, amit ledobott valamikor, körülötte olajpárás lett minden. Ez nem tudom mié lehet, miért felelős, itt csak kézzel visszatoltam egyelőre, aztán visszateszem rendesen.

« Utoljára szerkesztve: 2023.12.03 14:09:54 írta gepace »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15859 Dátum: 2023.12.03 14:32:16 »
Lehet, hogy meg is találtad a hibát.

gepace

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15860 Dátum: 2023.12.03 19:03:03 »
Volt időm most ránézni toyotadiy-on, elvileg ez egy vákuumcső (25771B 25771-26060 HOSE, VACCUM TRANSMITTING, NO.2)

dtomi01

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15861 Dátum: 2024.02.27 17:23:54 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy T22 Avensi 1.6 vvti. A hiba jelensége, hogy hideg motornál magas az alapjárati fordulatszám - 2000-2200, valamint meleg motornél ingadozik az alapjárat 1000 és 2000 között, mintha valaki mindig rálépni kicsit a gázra. Egyébként jól működik a kocsi, hibakód nincs, a fogyasztás is normális.
A hiba előtt lett indítómotor, szelepfedél tömítés, szívósor tömítés, gyertyák cserélve. Gondolom emiatt nem lehet a fenti hiba. Gondoltam rá, hogy valahol falsot szívna, de nem találtam sem sérült csövet, sem rossznak tűnő tömítést. Pillangószelepet kitakarítottam, bár nem igazán volt benne kosz. MAF szenzort szintén. Az alapjárat szabályozó szelepet viszont nem tudoktam leszedni a fojtószelepházról, így azt nem tudtam megnézni.

Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a gond, vagy mivel próbálkozzak?

Előre is köszönöm a segítségeteket!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15862 Dátum: 2024.02.27 17:41:39 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy T22 Avensi 1.6 vvti. A hiba jelensége, hogy hideg motornál magas az alapjárati fordulatszám - 2000-2200, valamint meleg motornél ingadozik az alapjárat 1000 és 2000 között, mintha valaki mindig rálépni kicsit a gázra. Egyébként jól működik a kocsi, hibakód nincs, a fogyasztás is normális.
A hiba előtt lett indítómotor, szelepfedél tömítés, szívósor tömítés, gyertyák cserélve. Gondolom emiatt nem lehet a fenti hiba. Gondoltam rá, hogy valahol falsot szívna, de nem találtam sem sérült csövet, sem rossznak tűnő tömítést. Pillangószelepet kitakarítottam, bár nem igazán volt benne kosz. MAF szenzort szintén. Az alapjárat szabályozó szelepet viszont nem tudoktam leszedni a fojtószelepházról, így azt nem tudtam megnézni.

Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a gond, vagy mivel próbálkozzak?

Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szia!
A leírtak alapján nem zárnám ki a fals levegőt. Ha minden a helyén is van, lehet még repedés valamelyik vákuumcsövön. Próbáld meg járó motornál megfújkálni a szívósor környékét. Ha felpörög vagy dadog, akkor így megtalálható a lik.

dtomi01

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15863 Dátum: 2024.02.27 19:11:33 »
Szia!
A leírtak alapján nem zárnám ki a fals levegőt. Ha minden a helyén is van, lehet még repedés valamelyik vákuumcsövön. Próbáld meg járó motornál megfújkálni a szívósor környékét. Ha felpörög vagy dadog, akkor így megtalálható a lik.

Szia!

Köszi, már próbálkoztam vele. Végigfújtam minden látható helyet féktisztítóval is, hátha valahol falsot szív, de semmi változás nem volt közben. Levettem az összes vákumcsövet végignéztem őket, rendben vannak.
Egy napig nem volt benne az akku és azóta mentem vele kb 80 km-t, hátha valamit okosodik az ecu. Menet közben minden rendben. Több ötletem egyelőre nincs.