Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 773898 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

dtomi01

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4095 Dátum: 2024.02.27 17:22:34 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy T22 Avensi 1.6 vvti. A hiba jelensége, hogy hideg motornál magas az alapjárati fordulatszám - 2000-2200, valamint meleg motornél ingadozik az alapjárat 1000 és 2000 között, mintha valaki mindig rálépni kicsit a gázra. Egyébként jól működik a kocsi, hibakód nincs, a fogyasztás is normális.
A hiba előtt lett indítómotor, szelepfedél tömítés, szívósor tömítés, gyertyák cserélve. Gondolom emiatt nem lehet a fenti hiba. Gondoltam rá, hogy valahol falsot szívna, de nem találtam sem sérült csövet, sem rossznak tűnő tömítést. Pillangószelepet kitakarítottam, bár nem igazán volt benne kosz. MAF szenzort szintén. Az alapjárat szabályozó szelepet viszont nem tudoktam leszedni a fojtószelepházról, így azt nem tudtam megnézni.

Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a gond, vagy mivel próbálkozzak?

Előre is köszönöm a segítségeteket!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4096 Dátum: 2024.02.27 18:53:17 »
Szia!
Ha nemrég volt a javítás, akkor még várj pár napot, lehet megtanulja az ECU.
Különben levenném az akkuról egy órára, aztán utána tanuljon  :hmmmm:

dtomi01

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4097 Dátum: 2024.02.27 19:10:15 »
Szia!
Ha nemrég volt a javítás, akkor még várj pár napot, lehet megtanulja az ECU.
Különben levenném az akkuról egy órára, aztán utána tanuljon  :hmmmm:

Szia!

Köszi, már próbálkoztam vele. Egy napig nem volt benne az akku és azóta mentem vele kb 80 km-t. Menet közben minden rendben.
Végigfújtam minden látható helyet féktisztítóval is, hátha valahol falsot szív, de semmi változás nem volt közben. Levettem az összes vákumcsövet végignéztem őket, rendben vannak. Több ötletem egyelőre nincs.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4098 Dátum: 2024.03.18 13:12:03 »
Szia!

Köszi, már próbálkoztam vele. Egy napig nem volt benne az akku és azóta mentem vele kb 80 km-t. Menet közben minden rendben.
Végigfújtam minden látható helyet féktisztítóval is, hátha valahol falsot szív, de semmi változás nem volt közben. Levettem az összes vákumcsövet végignéztem őket, rendben vannak. Több ötletem egyelőre nincs.
Szia!
Az alapjárati motort is le kellene szedd és tisztítani (fogkefével is lehet, de UH tisztítás lenne az igazi).
Nézd végig a kötőelemeket (csavarok), hogy mind vissza lett-e húzva megfelelően.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4099 Dátum: 2024.04.04 16:03:10 »
Hi
Kis segítséget szeretnék kérni tőletek.
Avensis T22 2000/12 1.8 vvt-i. 15 colos felnire /60 helyett /65 ös gumit raktam. Ez után 16 colos 200/50 helyett 200/55öst. Szépen elfér minden, kerékív rendben. Viszont ha nagyobb tempóval éles kanyart rántok és ez mindkét szettnél észlelhető ritkán, egy pillanatra súrlódást hallani. Létezik, hogy a gyári rugó elfáradt? Gondoltam úgyis lengéscsillapító csere lesz, rugót is rakok újakat. A gyári rugóval ennek jónak kéne lennie? Azért kérdem, mert néztem hogy ugyanezen avensis 2.0 vvti változatnál egy picivel hosszabb és vastagabb rugó van. 378mm hosszú vs 394mm, illetve 12.5mm vs 12.8mm. Indokolt, hogy az "erősebb" rugót vegyem? Egyáltalán szabad azt beleraknom? Vagy elég lenne a mostani gyári méret?
Japanparts vagy Kyb rugó?
Sachs lengéscsillapítókat néztem amúgy.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4100 Dátum: 2024.04.05 13:01:48 »
Hi
Kis segítséget szeretnék kérni tőletek.
Avensis T22 2000/12 1.8 vvt-i. 15 colos felnire /60 helyett /65 ös gumit raktam. Ez után 16 colos 200/50 helyett 200/55öst. Szépen elfér minden, kerékív rendben. Viszont ha nagyobb tempóval éles kanyart rántok és ez mindkét szettnél észlelhető ritkán, egy pillanatra súrlódást hallani. Létezik, hogy a gyári rugó elfáradt? Gondoltam úgyis lengéscsillapító csere lesz, rugót is rakok újakat. A gyári rugóval ennek jónak kéne lennie? Azért kérdem, mert néztem hogy ugyanezen avensis 2.0 vvti változatnál egy picivel hosszabb és vastagabb rugó van. 378mm hosszú vs 394mm, illetve 12.5mm vs 12.8mm. Indokolt, hogy az "erősebb" rugót vegyem? Egyáltalán szabad azt beleraknom? Vagy elég lenne a mostani gyári méret?
Japanparts vagy Kyb rugó?
Sachs lengéscsillapítókat néztem amúgy.
Szia!
Itt sztem pár dolgot tisztába kell tenni először:
A T22 Avensis 1,8 vvti típus gyári gumi mérete 195/60R15.
Ennek szabályos váltómérete (mely a 2,5%-os tűrésen belül van) a 185/65R15!
Ha megnézed a váltóméret kalkulátort, akkor a /50 már kívül esik a tűrésen, azonban, a 205/55R16 megfelelő, tehát, ajánlott EZT használnod.
Nem írsz semmit a felniről, pedig a hiba sztem ott lesz. Az ET szám határozza meg, hogy mennyire kerül a kerékdobba a kerék, vagy mennyire áll ki onnan. A gyári ET szám ET39-45. Ezzel a felnimérettel a gyári gumiméret elfér anélkül, hogy beleérne berugózáskor a kerékívbe (ez amiatt is kerülendő, mert tönkreteszi a gumit). Ha eltérsz a gyári gumimérettől, akkor vizsgálnod kell a felni ET számát is a megfelelőséghez!
A rugó 9 évnyi Avensisezés alapján nem változik annyit, hogy befolyásolja a dolgot, még huszon éves korban sem. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4101 Dátum: 2024.04.05 16:41:06 »
Szia
A jelenlegi felni 16-os ET35ös. A gyári ET39 15col, de ott is csinálta. Csak nagyon hirtelen és nagyobb tempós kis kanyarnál.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4102 Dátum: 2024.04.05 16:43:55 »
Szia
A jelenlegi felni 16-os ET35ös. A gyári ET39 15col, de ott is csinálta. Csak nagyon hirtelen és nagyobb tempós kis kanyarnál.
Lehetseges, hogy a /55 ballonosabb mivolta miatt hirtelen irányváltásnál megnyúlik oldalirányban, ezért ér bele az ívbe. Az ET35 eleve kijjebb van az ívben a gyárinál…
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4103 Dátum: 2024.04.05 16:48:59 »
Rugóerősítő gumikat raktam be próbából, most szuper. De nyilván ez nem megoldás. 395mm-es 12,8-as rugóról vélemény? Bár tudom, hogy nem ehhez a motoroshoz való.

UI: a 15-ös gyárival is csinálta 65-ös gumival. Szóval értetlenül állok a dolog előtt.
« Utoljára szerkesztve: 2024.04.05 16:53:29 írta fudi2002 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4104 Dátum: 2024.04.05 18:28:41 »
Rugóerősítő gumikat raktam be próbából, most szuper. De nyilván ez nem megoldás. 395mm-es 12,8-as rugóról vélemény? Bár tudom, hogy nem ehhez a motoroshoz való.

UI: a 15-ös gyárival is csinálta 65-ös gumival. Szóval értetlenül állok a dolog előtt.

Szia!

Nem tudom a T22 rugóméreteket, de sokminden azonos a Carinával. Amúgy hiába is lenne magasabb, mert a lengéscsillapító nem engedi feljebb.
Én lecseréltem mind a négy rugót KYB gyártmányra az alapján, amit a Szakálmetál keresője hozott. A hátsókba erősített is volt, oda azt tettem, nem hosszabb, de vastagabb az anyaga. Hála Istennek nagyon sokat jelentenek, több centivel emelkedett meg az alja, nagyon szépen áll tőle az autó, és a fekvőrendőrökön is simán megy át így.
Nem gondoltam volna, hogy ennyire összemennek a rugók, de gondolj bele, sok éven át nyomja a saját súlya, ha a terheléseket nem számoljuk. Csak azért kezdtem el a cserét, mert az első rugó jobb oldalon eltört, és akkor párban cseréltem. Megdöbbenésemre teljesen hátrafelé dőlt onnan az autó. Rövid időn belül kicseréltem a hátsókat is, most teljes az összhang. Számomra nem volt kérdés, egyértelműen KYB.
Érdemes normális porvédőket, ütközőket, és rugóalátéteket is venni. Szomorú meglepetés volt, hogy pont a hátsó KYB porvédő nem ért semmit, vékony kemény műanyag volt. A rugó viszont eddig hibátlan.

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4105 Dátum: 2024.04.05 18:36:53 »
Szia!

Nem tudom a T22 rugóméreteket, de sokminden azonos a Carinával. Amúgy hiába is lenne magasabb, mert a lengéscsillapító nem engedi feljebb.
Én lecseréltem mind a négy rugót KYB gyártmányra az alapján, amit a Szakálmetál keresője hozott. A hátsókba erősített is volt, oda azt tettem, nem hosszabb, de vastagabb az anyaga. Hála Istennek nagyon sokat jelentenek, több centivel emelkedett meg az alja, nagyon szépen áll tőle az autó, és a fekvőrendőrökön is simán megy át így.
Nem gondoltam volna, hogy ennyire összemennek a rugók, de gondolj bele, sok éven át nyomja a saját súlya, ha a terheléseket nem számoljuk. Csak azért kezdtem el a cserét, mert az első rugó jobb oldalon eltört, és akkor párban cseréltem. Megdöbbenésemre teljesen hátrafelé dőlt onnan az autó. Rövid időn belül kicseréltem a hátsókat is, most teljes az összhang. Számomra nem volt kérdés, egyértelműen KYB.
Érdemes normális porvédőket, ütközőket, és rugóalátéteket is venni. Szomorú meglepetés volt, hogy pont a hátsó KYB porvédő nem ért semmit, vékony kemény műanyag volt. A rugó viszont eddig hibátlan.

Szia
Azért gondoltam a nagyobb rugóra, mivel ugyan a fizikai mérete ugyanakkora a lengéscsillapító miatt, de így "alapból" kicsit feszítettebb állapotban van. Gondoltam én, hogy ez a rugó keménységében pont annyit hoz, amennyit kell nekem. Kb miliméterekről szólhat a kínlódásom, mivel a pillanat töredékére hallható csak ez a súrlódó hang, ráadásul a műanyag elemeken sem láttam egyelőre nyomát. Szóval az a pici nekem szerintem megoldaná, a kérdés hogy a futómű geometriájába mennyit szól bele. Esetleg nagyobb feszítő erő hat a lengéscsillapítóra(szerk: épp nézem, a 2.0vvti motoroshoz amihez a "nagyobb" rugót néztem, pontosan ugyanaz a lengéscsillapító szóval akkor elvileg ez nem lehet gond), nem tudom ez okozhat-e gondot. Gondolom leszűrtétek, hogy nem az én terepem az autószerelés, gondoltam megkérdezek tapasztaltabbakat. :)

Félve kérdezem, Japanparts rugót nagyon ördögtől való? Pofátlanul olcsó most..
« Utoljára szerkesztve: 2024.04.05 18:41:15 írta fudi2002 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4106 Dátum: 2024.04.05 18:48:22 »
Szia
Azért gondoltam a nagyobb rugóra, mivel ugyan a fizikai mérete ugyanakkora a lengéscsillapító miatt, de így "alapból" kicsit feszítettebb állapotban van. Gondoltam én, hogy ez a rugó keménységében pont annyit hoz, amennyit kell nekem. Kb miliméterekről szólhat a kínlódásom, mivel a pillanat töredékére hallható csak ez a súrlódó hang, ráadásul a műanyag elemeken sem láttam egyelőre nyomát. Szóval az a pici nekem szerintem megoldaná, a kérdés hogy a futómű geometriájába mennyit szól bele. Esetleg nagyobb feszítő erő hat a lengéscsillapítóra(szerk: épp nézem, a 2.0vvti motoroshoz amihez a "nagyobb" rugót néztem, pontosan ugyanaz a lengéscsillapító szóval akkor elvileg ez nem lehet gond), nem tudom ez okozhat-e gondot. Gondolom leszűrtétek, hogy nem az én terepem az autószerelés, gondoltam megkérdezek tapasztaltabbakat. :)

Félve kérdezem, Japanparts rugót nagyon ördögtől való? Pofátlanul olcsó most..
Értem ezt az előfeszítést, de szerintem nem a rugó variálása fogja megoldani a problémádat. Ha annyira összenyomja a terhelés, hogy az ütköző állítja meg, akkor sem verhetne bele a gumi a kerékjáratba. Nekem volt már ilyen eset úthibánál, és nem ért bele a dobba, kanyarban sem.
Nézd meg, mi a gyári gumiméret (ha máshol nem, hát az ajtónál a címkén), mekkora ET-je van a felninek, olyat használj, és akkor jó kell legyen. Ellenőrizd a lengőkar szilenteket, meg a talpas gömbfejet, a kerékcsapágyat. Esetleg a gólyalábon a csavarok nem lazultak-e meg?? Lengéscsillapító száron van ütköző??
Ha minden stimmel, akkor szélsőséges esetben sem súrolhat bele a kerék, vagy megnézni, mitől van ez egyáltalán. Súrlódó hang kanyarban kerékcsapágytól is lehet, de attól is, ha a féktárcsa porvédő lemez rosszul áll.

Japanparts rugót nem ismerem, nem tudok mit mondani  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2024.04.05 19:02:54 írta vd1234 »

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4107 Dátum: 2024.04.05 19:41:33 »
Értem ezt az előfeszítést, de szerintem nem a rugó variálása fogja megoldani a problémádat. Ha annyira összenyomja a terhelés, hogy az ütköző állítja meg, akkor sem verhetne bele a gumi a kerékjáratba. Nekem volt már ilyen eset úthibánál, és nem ért bele a dobba, kanyarban sem.
Nézd meg, mi a gyári gumiméret (ha máshol nem, hát az ajtónál a címkén), mekkora ET-je van a felninek, olyat használj, és akkor jó kell legyen. Ellenőrizd a lengőkar szilenteket, meg a talpas gömbfejet, a kerékcsapágyat. Esetleg a gólyalábon a csavarok nem lazultak-e meg?? Lengéscsillapító száron van ütköző??
Ha minden stimmel, akkor szélsőséges esetben sem súrolhat bele a kerék, vagy megnézni, mitől van ez egyáltalán. Súrlódó hang kanyarban kerékcsapágytól is lehet, de attól is, ha a féktárcsa porvédő lemez rosszul áll.

Japanparts rugót nem ismerem, nem tudok mit mondani  :no:

Na a felsoroltak nagy részénél nem tudom mit kell nézzek, de majd hozzáértőbbel megnézetem. A gólyalábon a csavarok biztosan nem lazultak meg, mert azokat majd melegítenem kell úgy berohadtak :) Viszont a lengéscsillapítón nincs ütköző gumi. De ez gyári lengéscsillapító ami rajta van, létezik hogy alapból ez nem is volt rajta?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4108 Dátum: 2024.04.05 22:27:30 »
Na a felsoroltak nagy részénél nem tudom mit kell nézzek, de majd hozzáértőbbel megnézetem. A gólyalábon a csavarok biztosan nem lazultak meg, mert azokat majd melegítenem kell úgy berohadtak :) Viszont a lengéscsillapítón nincs ütköző gumi. De ez gyári lengéscsillapító ami rajta van, létezik hogy alapból ez nem is volt rajta?
Hallani kell, így nem tudom megmondani. Biztosan a hozzáértők is csak menet közben mondják meg  ;) Ha mondjuk van olyan út arra, hogy jó lejtőre mész, akkor már kisebb kanyarban is előjön a súrlódó hang, ha kerékcsapágy, mert nagyobb erő jut a kerékre. A porvédő lemez nekem körforgalomban is kijött - megigazítottam, és kész.
A gyári lengéscsillapítónál is van ütköző, szerintem csak szétrepedt 20 év alatt és leesett róla. toyodiy.com-on nézd meg, ott kell lennie.
Gólyalábon a csavarokat melegítheted is, de nálam azokat soha nem kellett, előtte este fújd be csavarlazítóval. Összerakáskor gépzsírt tegyél rá vékonyan, és akkor legközelebb könnyebb dolgod lesz. Carinán valami 300 Nm-re kell húzni őket.
Talpas gömbfejnél meg ha a porvédő gumi körberepedt és alatta látod a rozsdát, akkor teljesen biztosan cserélni kell.
« Utoljára szerkesztve: 2024.04.05 22:32:22 írta vd1234 »

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4109 Dátum: 2024.04.06 00:31:06 »
Hallani kell, így nem tudom megmondani. Biztosan a hozzáértők is csak menet közben mondják meg  ;) Ha mondjuk van olyan út arra, hogy jó lejtőre mész, akkor már kisebb kanyarban is előjön a súrlódó hang, ha kerékcsapágy, mert nagyobb erő jut a kerékre. A porvédő lemez nekem körforgalomban is kijött - megigazítottam, és kész.
A gyári lengéscsillapítónál is van ütköző, szerintem csak szétrepedt 20 év alatt és leesett róla. toyodiy.com-on nézd meg, ott kell lennie.
Gólyalábon a csavarokat melegítheted is, de nálam azokat soha nem kellett, előtte este fújd be csavarlazítóval. Összerakáskor gépzsírt tegyél rá vékonyan, és akkor legközelebb könnyebb dolgod lesz. Carinán valami 300 Nm-re kell húzni őket.
Talpas gömbfejnél meg ha a porvédő gumi körberepedt és alatta látod a rozsdát, akkor teljesen biztosan cserélni kell.

Uhh, szuper ez az oldal. Köszönöm szépen, ez hasznos. Nem ismertem. Amúgy kis fordulókörnél jön ki ha tempósan veszem be. Mivel a rugóerősítő gumik berakása után nem csinálja úgy én a rugó körüli problémának gondolom.