Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 829894 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Csaba67

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Toyota Corolla d4d 90LE
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4515 Dátum: 2020.08.07 07:55:51 »
Hibakód olvasás szerintem nem. Nagyon nagy gondok vannak szerintem ebben a szervizben. Tulajdonképpen konkrét hibabehatárolás nem történt. Nekem úgy tűnt, hogy csak le akartak húzni anyagilag és nem a szakmaiság volt előtérben. Ez igen sajnálatos, mivel márkaszervizről lévén szó.
Az üzemanyaggal semmi gond nem lehet. Mindig ugyanaz a MOL kút, és sosem volt annál a kútnál probléma. Nagy kút, odafigyelnek rendesen mindenre.
Üziszűrőt én cseréltem ki mielőtt vittem volna a márkaszervizbe. Kíváncsi voltam én is rá, hogy nem-e az miatt nem indul, illetve van-e egyáltalán üzemanyag. A szűrőnél semmi
gond nem volt, felpumpáltam, üzemanyag biztos van és jó is.
Most akartam lecserélni a Scenicet Avensisre, de itt most megtorpantam. A Renault szervizelés komolyabb ezek szerint és van hozzá anyag és szakember is. Az Avensis tetszik nagyon,
ez lett volna mindenképpen a következő autó. De így akkor sztornóznom kell a gondolatot is......
Netet böngészve úgy tűnik, hogy SCV szelep okozhatja a problémát. Lehet hogy rendelek én, és kicserélem. Legfeljebb kérek segítséget a japánoktól.  ::)

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 182
  • Autó: ´07 Ave Wagon Sol+ 2.0D-4DF, + '06 Corolla HB TSP 1.4D-4D
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4516 Dátum: 2020.08.08 15:56:31 »
Hibakód olvasás szerintem nem. ..

üzemanyag szűrő csere után előfordulhat, hogy ha nem zár teljesen jól a tömítés (azt is cserélni kell), akkor ott fals-ot szív az üzemanyag rendszer, erre nincs hibakód.. 
illetve nekem volt már olyan hogy a sűrű alkatrész beépítés + hanyag szerelő miatt egy ilyen üzemanyagszűrő csere után a csőbilincseket nem jól rendezték el, és kb 3hónap múlva jöttek elő a fulladások.. a megfejtés az lett, hogy a szűrőről a nagynyomású pumpára menő csövet kellett cserélnem, mert bemarta az egyik csőbilincs.. nem szivárgott, de fals-ot szívott..

egy alvázszám vagy motorkód jó lenne a kocsidról..

Ronin 8

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
  • Autó: Toyota Yaris
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4517 Dátum: 2020.08.08 17:56:36 »
Olyan nagyon nem lőttek mellè a szervìzben.Data listàban azèrt sok minden làtszik.Ha nincs nyomàs a közös nyomócsőben akkor scv.Ha nem akarsz fèlèvent venni egy szettet akkor el kell jàtszani ez a tisztìtàs, bevizsgàlàst.Lehet, hogy a tankot is le kell venni.Azèrt kerülnek ennyi be az 1 cd motoros Corollàk.Egy idő utàn àtèli mindenki.

Toyoauris

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Toyota Auris 2007 2.2 D-Cat
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4518 Dátum: 2020.08.19 18:45:44 »
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy 2.2 D-Cat Aurison lehet hibás a nyomáskülönbség szenzor annak ellenére hogy nem ír ki hibakódot? Lekapcsoltattam a DPF et minden rendben is csináltak viszont az autó hibakód nélkül vesz üzemmódba kapcsol. Lehetséges, hogy hibakód nélkül nem megfelelően működik?

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
  • Autó: Toyota Avensis 2 D-4D
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4519 Dátum: 2020.08.19 22:52:45 »
Hibakód olvasás szerintem nem. Nagyon nagy gondok vannak szerintem ebben a szervizben. Tulajdonképpen konkrét hibabehatárolás nem történt. Nekem úgy tűnt, hogy csak le akartak húzni anyagilag és nem a szakmaiság volt előtérben. Ez igen sajnálatos, mivel márkaszervizről lévén szó.
Az üzemanyaggal semmi gond nem lehet. Mindig ugyanaz a MOL kút, és sosem volt annál a kútnál probléma. Nagy kút, odafigyelnek rendesen mindenre.
Üziszűrőt én cseréltem ki mielőtt vittem volna a márkaszervizbe. Kíváncsi voltam én is rá, hogy nem-e az miatt nem indul, illetve van-e egyáltalán üzemanyag. A szűrőnél semmi
gond nem volt, felpumpáltam, üzemanyag biztos van és jó is.
Most akartam lecserélni a Scenicet Avensisre, de itt most megtorpantam. A Renault szervizelés komolyabb ezek szerint és van hozzá anyag és szakember is. Az Avensis tetszik nagyon,
ez lett volna mindenképpen a következő autó. De így akkor sztornóznom kell a gondolatot is......
Netet böngészve úgy tűnik, hogy SCV szelep okozhatja a problémát. Lehet hogy rendelek én, és kicserélem. Legfeljebb kérek segítséget a japánoktól.  ::)
Csaba 67 egy avensisem van de az is 1cd motoros igaz előző generációs mint a tiéd. De nagyon hasonló. Én magamnak szerelem pár évet eltöltöttem a szerviziparban :-D
Ezek a korai OBD vel szerelt japánok nem szeretnek hibakódot dobálni. Ezért a hibakeresést én így oldottam meg:
-Tankban lévő szűrő kivesz hideg zsíroldóban kimos.
-Gázolajszűrő csere ez mindig van ithol mert sokat megyek a kocsival.
-A szűrő és a nagynomású szivattyú közötti gumicső ellenőrzése (akár egy + bilincset is felrakhatsz rá) biztos ami biztos.
-Elérkeztünk a nagynomású rendszerhez Ide vagy élő adatot figyelő műszer kellene ami nincs vagy kell egy óra ami mér 2000 bárig ha azt a nagynomású szivattyú és a railcső közé beteszed inditózáskor 300-400 bárt elő kell tudjon állítani a szivattyú. Ha ez nincs meg akkor nem indul be. Ha megvan a nyomás akkor a szivattyúd talán jó lehet menni tovább. A beméretés műhelyben 20 ezer.
- A nyomás a rendszerből eltávozik valamelyik porlasztónál ezek sajnos be vannak rakva a szelepfedél alá ezért egyessével nem tudsz rajtuk mérni résolaj veszteséget (minden porlaszóról kivezetik egy kis flakonba a résolajat és járatják a motort. Pár perc után megnézik a 4 flakonban a szintet. amelyikben a legtöbb van ott megy el a nyomás.) Ezért a 4 porlasztó kivesz és elvisz adagolóshoz . Darabját 4000Ft -ért nézik meg aztán ha kell javítják 30-40 ezerért darabját.
-Lehet trükközni a hőfok szenzorokkal ha lehuzod az üzemanyaghőfok  szenzort akkor könnyebben indul  Ha a motor jár akkor a vezérlés a helyén van és működik az alsó jeladód ha a felső megáll akkor még megy a kocsi de csak 30-al vészüzemben.

Az enyémre 15ezer lett volna a hibakód olvasás úgy hogy nem dobott hibakódot. 16000 a 4 porlasztó bevizsgálás. 20 ezer a nagynyomású bevizsgálása. Nekiáltam a neten vettem 4 porlasztót 40 ezerért (ez nagyon jó ár volt érte ) :-D Ezzel már könnyebben indult. Aztán vettem egy nagynomású szivattyút 55 ezerért . Ez így 95 ezerbe fájt de van 4 jó porlasztóm meg lehet van egy nagynomásúm is mert a 2 db scv szelep is lehetett ludas de mivel volt egy garnitúrám csak nem bevizsgált szelepem ezt nem tudtam kizárni . A bontott nagynyomásúval adták az eredetieket.
Télen ha sok időm lesz szerzek egy órát ami mér 2000 bárig és megvizsgálom a nagynyomású szivattyút.

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
  • Autó: Toyota Avensis 2 D-4D
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4520 Dátum: 2020.08.19 22:59:36 »
Még annyi hogy a tiéden szerintem már a kódolt porlasztó van. Ott elvileg tudja az ecu kompenzálni a kopást egy bizonyos mértékig. Ha lenne egy jó műszer amivel lehet élő adatot nézni és rail nyomást akkor gyorsan behatárolható lenne a hiba. Ugyanis a kopott porlasztónál a kompenzációs érték eltér majd nagyon a többitől. Illetve ha nincs rail nyomás akkor az is leolvasható egyértelműen.
Én még végig kimértem az összes jeladót minden hőfokjeladót rezsón vízben 10 fokonként lemértem így megvannak a karakterisztikák aztán szkóppal rámértem a két főtengely jeladóra hogy legyen szkóp ábrám is a megfelelő működésről de ezek már csak szakmai érdeklődésből történtek.

Dave88

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Avensis
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4521 Dátum: 2020.08.30 09:36:50 »
Sziasztok!
Mi a vélemenyetek a 2.0 d4d 1CD motorkodu 2004 avensisrol?
Elore is koszi a valaszokat!

TLantos

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
  • Autó: Auris E180 TS Hybrid
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4522 Dátum: 2020.08.31 12:12:05 »
Szia, érdekelne a szűrő csomag ha még megvan  :yes: 2007-es, ráncfelvarrott Avensishez :)
Megvannak a szűrők még, de nem vettem észre az üzeneted.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 334
  • Autó: Prius 1.8 HSD Sol 2010 | Prius 1.5 HSD 2007
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4523 Dátum: 2020.09.01 09:41:10 »
Mi a vélemenyetek a 2.0 d4d 1CD motorkodu 2004 avensisrol?
az egyik legjobb dízelmotor, kimegy a világból - HA megfelelő karbantartást és üzemanyagot kapott. Na, itt a baj: használtan véve - hacsak nem a barátodtól veszed, mint én - ezt nem tudhatod...

attila0724

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Toyota Auris
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4524 Dátum: 2020.10.07 18:43:37 »
Üdv úrak, nem tudna valaki segíteni, hogy kell be lőni 2.2dcat hűtő folyadék szintjét, a tágulási tartály, meddig legyen,  hidegen vagy melegen. Van egy leírás a motor térben, de nem tudom értelmezni, meg köszönem ha valaki le írna a menetét. Köszönöm