Valóban az a jellemző, hogy aki Teslat vesz az free Wifit használ, meg az ingyen kaja érdekli őket?
Az Audinál ehhez legalább a GSM hálózatot kell meghekkelni.
Az sajnos biztos, hogy az autógyártók is tesznek az informatikai biztonságra, ahogy szinte mindenki. Az olyan oprendszereknek amelyeknél az integritás viszonylag magas szintű a piaca zsugorodik.
Ez csak "proof of concept". A Toyota Touch rendszer közvetlenül hekkelhető, Telnettel bele lehet lépni, és a root jelszó is ismert már (minden autóban ugyanaz).
A "biztonság" csak annyi, hogy nem WiFi-n, hanem Bluetooth-on csatlakozik az egység a netre, kvázi egy NAT-olt alhálózatot kap a telefontól, és a Bluetooth egy pont-pont kapcsolat (elvben harmadik eszköz nem lehet, gyakorlatban egy megfertőzött telefonnal, vagy szándékosan megbabrált Bluetooth Access Point-al (PAN módban) simán lehet túrni az agyát:
Majd amikor kommerszebb autók is elérnek oda hogy mindenük onlájn lesz, és tömegesen lesznek jelen az utakon, öröm lesz nézni az informatikus-palánta gyerekeket hogy versenyeznek egymással, ki hány kocsiból mit tudott kiolvasni.
Itt van a Toyotából hogyan kell kiolvasni az adatokat, részletes instrukciókkal:
http://www.happyhacking.org/HappyHacking/hacking/2012/03/05/Hacking-Toyota-Touh-and-go.html