eBay-en úgy csalnak, hogy létrehoznak account-okat melyekkel tisztességesen eladnak mindenféle kelendő kacatot 1 dollárért, és elérik szépen 1 év alatt a tízezres nagyságrendű pozitív eladást, 98+ %-os aránnyal.
Majd eladják jó pénzért ezt az eladói fiókot csalóknak, akik aztán szépen kaszálják az összeg sokszorosát, elég csak néhány tucat tranzakció - aztán kuka az egész.
Egy ilyenbe simán bele lehet futni. És akármilyen körültekintő az ember, a csalók általában egy lépéssel előbb vannak.
Ettől függetlenűl, én is rendszeresen eBay-ezek, nem mondom hogy rossz, sőt. Csak vannak olyan termékcsoportok, melyekkel simán átvágnak.
Vissza még nem küldtem semmit, legtöbbször sikerült elérnem az alábbiak egyikét:
- visszautalta a vételárat + postaköltséget (de nem kellet visszaküldenem, elég volt a fotó a hibás tárgyról)
- küldött még egyet ingyen (szintén nem kellet visszaküldenem, és amit másodikként kaptam az is ugyanolyan silány volt)
- visszautalta az összeg egy részét (így tudtunk megegyezni, elírás volt a termék leírásban)
- választhattam kárpótlásul egy másik terméket amit ingyen küldött (ezt sem kellet visszaküldenem)
Tehát tapasztalatom szerint ha csalás áldozata lesz az ember, általában van kiút, akár az eladó által, akár az "eBay buyer protection" biztosítás terhére.
Úgy is jártam már (többször is), hogy a termék nem érkezett meg 40 nap alatt, jeleztem, küldött másikat ingyen. Majd a posta meghozta az elsőt, később meg a másikat is, így rögtön kettőt kaptam egy árért.
Aliexpress-el egy negatív tapasztalatom volt, vettünk a gyereknek egy szandált, méret táblázat szerint kiválasztottuk a méretet, tök mást küldtek. Panasz ment, írták, hogy nekik más táblázatuk van, azt pedig másképp kell értelmezni. Panasz az Aliexpress biztosítónak, aki übergyorsan fél nap alatt elbírálta, hogy nincs igazam. Hát kösz. Illett volna legalább kitenni az ő táblázatukat az értelmezéssel együtt a hirdetésbe...